Tuntuuko kenestäkään koskaan siltä, että suurin osa ihmisistä on aivan helvetin yksinkertaisia, näin kovalla kädellä yleistettynä?
Sitä vain on niin pettynyt. Näin vähän aikaa siten erään vanhan kaverini, en ollut nähnyt tyyppiä neljään vuoteen. En käsitä sellaita ajatusmaailmaa, jonka mukaan ihminen ei muka muutu mihinkään vuosien kuluessa. Kaveri kummasteli ja hämmästeli miten niin monet vanhat tutut ovat muuttuneet ja ihmetteli, miten jotkut käyvät jopa baareissa vaikka olivat niin "nössöjä" joskus yläasteajoilla! Baarissa istuminenhan on hyvin kapinallista. Itse hän ei kuulemma ole muuttunut mihinkään. En tajua tuollaista hämmästelyä. Totta kai ihminen vuosien varrella muuttuu eri tavoin. Tyhmyys tosin ei tunnu tyhmästä ihmisestä lähtevän vaikka vuodet vierivät.
En yleisesti ottaen käsitä mikä tarve ihmisillä, kaiken ikäisillä, on arvostella ja haukkua muita ihmisiä. Kun olen pariin otteeseen törmännyt pariin vanhaan tuttuun, niin aina on pitänyt huvittuneena arvostella tai haukkua joitain ihmisiä missä ei ainakaan minun mielestäni ole mitään vikaa. En yksinkertaisesti käsitä miksi nämä ihmiset esim. naureskelevat eräälle aivan asialliselle ja ystävälliselle ihmiselle. Eivät kai muista, että hän on joskus ollut paras ystäväni (lapsena). Aina pitää naureskella ihmisille jotka eivät ole samanlaisia kuin he ja kaikki muut juntit. Tiedän, että olen itsekin osani saanut selän takana ja vain siksi, että olen ujo ja lapsena olin hyvin arka.
Miksi se ujouskin on muka niin ihmeellinen asia? Siitä on joutunut kuuleman koko elämänsä. Mielestäni en ole outo jos olen hiljainen. Osaan kyllä vastata normaalisti jos minulle puhuu, mutta en ole automaattisesti taukoamatta heittämässä läppää joka ikisen ihmisen kanssa esimerkiksi töissä, jossa eräs vanha ämmä on huvittuneena irvaillut päin naamaa, että osaankohan puhua ollenkaan, tietenkin niin että moni muukin kuuli. Myös katseet kertovat paljon.
Ja vieläpä nämä tyypit jotka aina kommentoivat ja haukkuvat muita eivät peiliin katsoessaan näe sieltä mitään seksikästä kissaa, päinvastoin!
Ihmiset ovat yksinkertaisia moukkia.
21
1236
Vastaukset
- arvostelee
siksi, että pelkää tulla itse arvostelluksi. Ja arvostelemalla muita sen päämäärä on kääntää huomio pois itsestä, omista puutteista. Ja ikävä kyllä ne aika usein onnistuukin siinä. Mielestäni kenelläkään ei ole oikeutta arvostella ennen kuin on ensin arvostellut itseään. Tehtyään sen, lakataan arvostelemasta muita.
Jos ihminen syntyy yksinkertaisena, ymmärtämättömänä, se myös elää ja kuolee sellaisena. Surullista mutta totta. Voimia sulle. - Draw
"En yleisesti ottaen käsitä mikä tarve ihmisillä, kaiken ikäisillä, on arvostella ja haukkua muita ihmisiä."
Tämä ärsyttää minuakin. Lisäksi kaikenlainen lokeroiminen. Ai sä harrastat sitä, no sitten sä oot semmonen ja semmonen, mutta et tietenkään voi tehdä tätä ja tuota... Huoh, antakaa jo olla.- sehän o
täysin luonnollista arvostella ja lokeroida.se on tärkeä osa sosiaalisten eläinten elämää.nytkin me arvostelemme arvostelijoita.esim aloittaja antaa ymmärtää että arvostelijat ovat tyhmiä,ilkeitä ja katkeria(rumiakin??).totuus kai on että me kaikki arvostelemme,hyvätkin ihmiset arvostelevat.arvostelemme toisten ulkonäköä,älykkyyttä,luonteen ominaisuuksia,hitto mehän arvostellaan oikeastaan ihan kaikkea mahdollista.jos olet ikinä pitänyt jotain ihmistä rumana,kauniina,typeränä,viisaana,epämiellyttävänä,katkerana,heikkona jne olet yksi arvostelijoista.arvostelu on sivistystä.se motivoi ihmisiä pyrkimään parempaan.
- Draw
sehän o kirjoitti:
täysin luonnollista arvostella ja lokeroida.se on tärkeä osa sosiaalisten eläinten elämää.nytkin me arvostelemme arvostelijoita.esim aloittaja antaa ymmärtää että arvostelijat ovat tyhmiä,ilkeitä ja katkeria(rumiakin??).totuus kai on että me kaikki arvostelemme,hyvätkin ihmiset arvostelevat.arvostelemme toisten ulkonäköä,älykkyyttä,luonteen ominaisuuksia,hitto mehän arvostellaan oikeastaan ihan kaikkea mahdollista.jos olet ikinä pitänyt jotain ihmistä rumana,kauniina,typeränä,viisaana,epämiellyttävänä,katkerana,heikkona jne olet yksi arvostelijoista.arvostelu on sivistystä.se motivoi ihmisiä pyrkimään parempaan.
Pointti se on tuokin, mutta minun tais mennä sulta ohi. Jos mulla sitä edes oli.
- ollu.
Draw kirjoitti:
Pointti se on tuokin, mutta minun tais mennä sulta ohi. Jos mulla sitä edes oli.
pointtia.kuhan kirjoittelin jotain soopaa :D mutta en vaan tahdo hyväksyä väitettä että joku olisi kaiken arvostelemisen yläpuolella.kaikkihan me arvostellaan.jos joku sanoo että olet kaunis,sinua on juuri arvosteltu.jos on olemassa kauniita on olemassa myös rumia.tai jos on olemassa hyvyyttä on olemassa myös pahaa.jos sanomme jotain hyväksi ihmiseksi se tarkoittaa että tiedämme myös pahoja ihmisiä.olemme siis arvostelijoita kaikki tyynni.
- anna-
Draw kirjoitti:
On mulla usein ollut hauskaa tätä palstaa lukiessa, mutta tämä oli paras.
Olen yrittänyt seurata tätä ketjua mutta en oikein saa selvää (minäkään) että mistä nyt on kyse. - Draw
ollu. kirjoitti:
pointtia.kuhan kirjoittelin jotain soopaa :D mutta en vaan tahdo hyväksyä väitettä että joku olisi kaiken arvostelemisen yläpuolella.kaikkihan me arvostellaan.jos joku sanoo että olet kaunis,sinua on juuri arvosteltu.jos on olemassa kauniita on olemassa myös rumia.tai jos on olemassa hyvyyttä on olemassa myös pahaa.jos sanomme jotain hyväksi ihmiseksi se tarkoittaa että tiedämme myös pahoja ihmisiä.olemme siis arvostelijoita kaikki tyynni.
" mutta en vaan tahdo hyväksyä väitettä että joku olisi kaiken arvostelemisen yläpuolella"
En minä nosta itteeni arvostelun yläpuolelle (hihii, mie vaan oon siellä), taisin puhua lähinnä ennakkoluuloista jne. Siis lokerointia.. Jos ihminen esmes harrastaa jotain, hän on automaagisesti tietyn lainen ja silleen. Minua ärsyttää jos ihmiset tuollaisten asioiden takia vetää jotain oletuksia.
Jaha, taidan olla liian väsyny. - Draw
anna- kirjoitti:
On mulla usein ollut hauskaa tätä palstaa lukiessa, mutta tämä oli paras.
Olen yrittänyt seurata tätä ketjua mutta en oikein saa selvää (minäkään) että mistä nyt on kyse.nyt en oo varma oliko tuo hyvä asia vai huono asia. Hmm, ilmeisesti sulla kuitenkin oli hauskaa, ni tuota...
Katos, kiva keli. - anna-
Draw kirjoitti:
nyt en oo varma oliko tuo hyvä asia vai huono asia. Hmm, ilmeisesti sulla kuitenkin oli hauskaa, ni tuota...
Katos, kiva keli.Ei ollut vittuilua, ei todellakaan!
Se oli vaan niin hulvattoman absurdi ja samalla sopivan nöyrä (kun epäilit oliko sulla sittenkään pointtia). Vetosi mun huumorintajuun.
*mä tykkään kyllä susta* - Draw
anna- kirjoitti:
Ei ollut vittuilua, ei todellakaan!
Se oli vaan niin hulvattoman absurdi ja samalla sopivan nöyrä (kun epäilit oliko sulla sittenkään pointtia). Vetosi mun huumorintajuun.
*mä tykkään kyllä susta*no kiitos.
- voiv
Draw kirjoitti:
no kiitos.
Mutta onko ihan pakko arvostella päin naamaa tai ääneen muille selän takana? Se oli minun pointtini.
- anna-
voiv kirjoitti:
Mutta onko ihan pakko arvostella päin naamaa tai ääneen muille selän takana? Se oli minun pointtini.
Arvostella päin naamaa tai selän takana? Vai itsekseen ajatellen? Arvostella mitä? Millaisia ihmisiä, millaisista asioista?
Tarkoitatko nyt sellaista ilmiötä että arvostelee negatiivisella tavalla ihmistä tai asiaa, josta ei ole mitään haittaa itselle ja joka ei edes kuulu kellekään?
Että arvostelija saa jotain iloa siitä että saa sanoa että jollain on hirveet housut? Karsee tukka? Että vähän oli törkeen näkönen muija tossa, kato? Ja ootko nähny sitä ja sitä, vähän oli lihonu? Arvaa mitä se sit sano?
Hehheh. Minusta ne ovat hauskoja. Tai niiden naama näyttää hauskalta siinä vaiheessa jos niille sanoo että oliksulla jotain asiaa. - Draw
voiv kirjoitti:
, ei ole pakko. Eipä sille oikein mitään mahda, paskamaista toimintaa. Tuommonen kertoo taas kaiken oleellisen niistä, jotka tuommoista harrastaa.
- Anonyymi
Draw kirjoitti:
Pointti on se, että kaikki menee ohi, myös pointit.
- Anonyymi
Draw kirjoitti:
" mutta en vaan tahdo hyväksyä väitettä että joku olisi kaiken arvostelemisen yläpuolella"
En minä nosta itteeni arvostelun yläpuolelle (hihii, mie vaan oon siellä), taisin puhua lähinnä ennakkoluuloista jne. Siis lokerointia.. Jos ihminen esmes harrastaa jotain, hän on automaagisesti tietyn lainen ja silleen. Minua ärsyttää jos ihmiset tuollaisten asioiden takia vetää jotain oletuksia.
Jaha, taidan olla liian väsyny.Myös SDP vetäytyi
- Anonyymi
Kamalaahan se olis jos ei kehittyisi vanhetessaan , sitähän saa niin paljon tietoa koko ajan elämän ajan ettei millään voi vanhana olla sellainen kun oli nuorena
- Anonyymi
Tuntuu. Asuin pienellä teollisuuspaikkakunnalla, missä ihmiset saivat yleensä elantonsa perinteisestä suorittavasta työstä. Kouluja pidettiin herrojenmotkotuksena.
Ja se kyllä näkyi. Ihmiset oli ilkeitä juntteja, ja ajattelivat vain omaa napaa.
Minulla ei lapsena ja nuorena ollut edes kavereita. En viihdy junttien seurassa. Onneksi muutin aikanaan pois. - Anonyymi
Tämä homojen esiinmarssi on outoa. Itsekailottavat asiaansa joka tuutista, ja sitten "ei saa ajatella". Miten sitä voi olla ajattelematta, kun homous oikein vyöryy esiin. Täytyy olla yksinkertaista sakkia, kun viitsivät nostaa sukupuolikäyttäytymisensä nostaa tikun nokkaan. Eikö ole ylevämpää puhumisra?
- Anonyymi
Itse ajattelen, ettei se ole minulta mitään pois, jos joku toinen on homo, tai jotakin muuta.
Sen verran voi hyvällä tavalla tuijottaa omaa napaa, ettei tarvitse olla vihainen tai kiukustua muiden olemisista.
Ihmiset ihan yleisesti puhuvat usein itse tärkeinä pitämistään asioista. Toisin sanoen nostavat tikun nokkaan ne tärkeät jutut.
Puhutko sinä paljon asioista, joita et koe tärkeäksi tai ei muuten vain kiinnosta?
Itse jätän puhumatta sellaiset, toki tilanteen mukaan, jos joku haluaa jostain keskustella, juttelen ja kuuntelen, vaikkei niin itseä kiinnostaisikaan.
- Anonyymi
Ihmiset on loppujen lopuksi aika yksinkertaisia ja itsekkäitä. Ketään ei oikeasti kiinnosta kuin oma etu .
- Anonyymi
Tämän kun lopulta opin, niin päätin, että miksi itsekään pitäisi piitata kuin omasta edusta? Muut koittaa kusta sinua silmään jatkuvasti, kuse siis itsekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569