Osaiskos joku suositella jotain hyvää (marketti-)pyykinpesuainetta? Omoa on nyt aikasemmin ollut ja tuppaa pyykit haisemaan niin tunkkaisille...
Kone on puhdistettu jo sitruunahapolla sekä nukkasihti pesty, joten seuraava vaihe taitaa olla pesuaineen vaihto.
Huuhteluainetta käytän pyyhkeille ja lakanoille, mutta sekään kun ei oikein sovellu muuhun pyykkiin...
hyvä pyykinpesuaine?
60
33551
Vastaukset
- vaihdettiin
LV:n pesuaineisiin ollaan oltu tyytyväisiä, ei kutia enää iho eikä tuoksu pyykit jollekkin vahvalle hajusteelle. Suosittelen.
Lue Allergialiiton sivuilta. - vaihdettu
LV:n pesuaineisiin, olemme olleet tyytyväisiä, ei kutia iho eikä pyykki haise hajusteille.
Lue lisää Allergialiiton sivuilta.
(Toivottavasti ei tule tuplana ensimmäinen häipyi netti avaruuteen)- hahahh
niin sopii toivoa.
- +++
Itse käytän nestemäisiä pesuaineita, ei haise kone eikä pyykit tunkkaiselle. Esim. s-ryhmän kaupoissa myytävät daily ja extra ovat ihan hyviä ja ainakin halpoja. Pyykkipulvereista menee vaan kone pilalle ja vaatteet huonoksi, siksi suosittelen nestemäisiä.
- Kaktus
Käytä zeoliittivapaata hajusteettonta pesuainetta niin kone ei haise.Hyviä ovat mm. Hyvä Pyykki, Swipe sekä Allegro jota saa ilmaiseksi kokeilla. Koneen pudistus ja hajunpoistoaineen saa lahjaksi vaikka ei ostaisi mitään. Kirjoita Googleen; allegrosuomi.com
- Sertoa
tai muuta, jossa ei zeoliittia, niin parempi tulee. Omo on kaamea aine, löyhkää ku hirvitys. Kauksi jo haistaa, kuka käyttää hajustettua Omoa.
- Anonyymi
Omo on paras senkin saatanan tietäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omo on lantalaisten iänkaiken käyttämää pesuainetta.Jolla ne ovat kuuranneet kaiken muunkin paskan kuin vain rääsynsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omo on iänkaiken ollut lantalaisten suosittu pyykinpesuaine.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omo on lantalaisten iänkaiken käyttämää pesuainetta.Jolla ne ovat kuuranneet kaiken muunkin paskan kuin vain rääsynsä.
Sain ihottuman Omosta.
.
- -O-O-
Minä olen siirtynyt kotimaiseen merkkiin Serto.
Samalla tulee tuettua kotimaisuutta ja työllistettyäkin ehkä joku...
Että vinkiksi vain muillekin!
Tässä nettisivut
http://www.farmos.com/Farmos/farmos.nsf/fi
ja klikkaa sieltä tuotteet- Pikku Arttu
Serton lisäksi toinen kotimainen ja erinomaien pesuaine on Allegro. Pyykki tuoksuu raikkaalle. Kokkeilla saa ilmaatteeks ja jos kone syttyy palamaan saa ilmatteeks uuden koneenkin.
www.allegrosuomi.com
- atal
Tutkittiin aikanaan Kuluttaja-lehdessä eri pesuaineita ja niiden pesutehoja ja Minirisk todettiin parhaimmaksi.Sitä saa myös nestemäisenä ja valikoimaan kuuluu myös huuhteluaine.
Kaikki ovat hajuttomia ja sopivat siis myös herkille.
Eikä ole koneeni haissut ummelle. Tosin pidän luukut aina auki pesujen välillä.Jos luukut on kinni, niin varmasti alkaa haista!!!- Anonyymi
Ois varmaan hyvä pestä pesukoneesta kumiset luukun reuna tiivisteet.ei haise kone pahalle kun pyyhkii joka pesun jälkeen .ja saahan pesukonetta varten oikeaa pesunestettä joka pesee koko koneen.
- kotitaloustantaksi tuleva
...ole välttämättä väärä.
Yleensä vaatteet alkavat haista tunkkaiselle, jos niitä pesee aina 40 asteessa (pöpöt ei ikinä kuole, lika irtoa kunnolla vaatteista jne). Puuvillaiset vaatteet voi hyvin pestä kuumemmassakin, ainakin 60. Myös kone alkaa helposti haista, jos sitä ei koskaan käytetä kuumemmilla ohjelmilla. Valkoiset puuvillalakanat siis ainakin voi joskus heittää jopa 90 asteen keittopyykkiin - putsaantuupa samalla koneen rööritkin!!!
Ja totta on että zeoliittia sisältävät aineet tukkivat koneen ja kertyvät pitkän päälle vaatteisiin... Koneesta zeoliitti lähtee pois jos käyttää fosfaattipitoisia pyykinpesuaineita ja kuumempia lämpötiloja. Ja muutenkin fosfaattipitoisia pyykinpesuaineita voi ihan huoletta käyttää taajama-alueilla, ne poistuu lähes kokonaan jätevedenpuhdistuksessa, eikä päädy rehevöittämään järviä.
Elikkäs mitä pyykinpesuainetta suosittelisin... itse käytän eri aineita valko- ja kirjopyykille. Oikeastaan valitsen ne vaan sen perusteella onko niissä zeoliittia vai ei :) Eli en suosi sitä itse... Tällä hetkellä taitaa löytyä kaapista dailya ja omoa.- sama tantta
...Ja siitä huuhteluaineesta ;)
Oma mielipiteeni on, että se on ihan vaan turhaa ympäristön kuormitusta. Siinä on vaan hajusteita ja ne pahimmat myrkyt, jotka eivät myöskään huuhtoudu pois pesussa... Elikkä en käytä. Paitsi kauheimmilla paukkupakkasilla, kun rätisee ja ritisee kaikki pyykit. - Vinkkejä?
sama tantta kirjoitti:
...Ja siitä huuhteluaineesta ;)
Oma mielipiteeni on, että se on ihan vaan turhaa ympäristön kuormitusta. Siinä on vaan hajusteita ja ne pahimmat myrkyt, jotka eivät myöskään huuhtoudu pois pesussa... Elikkä en käytä. Paitsi kauheimmilla paukkupakkasilla, kun rätisee ja ritisee kaikki pyykit.Mun pyykki on aikalailla semmosta mitä ei voi pestä yli tuossa 40 asteessa. Mutta oon säännöllisesti pyörittäny koneessa kuumemmankin (90 asteen) ohjelman.
Mulla ei ole erikseen valko- ja väripyykkiä. Erittelen vaan tummat ja vaaleat. Muuten en pesis ikinä valkopyykkiä kun sitä on niin vähän. Joten oon käyttäny kaikille samaa, jotain color-ainetta.
Päätinpä kokeilla nestemäistä, ostin arielin coloria. Tänään testasin ja huomasin kyllä eron! Nyt jopa erottaa puhtaat pyykit likaisista :D Tällä linjalla pysyn ihan varmasti. Kiitos vinkeistä :)
Tuota huuhteluainetta käytän tosiaan vain pyyhkeissä ja lakanoissa. En muuten... Niin ja luukku on aina auki, paitsi koneen ollessa päällä .
Mistäs sen muuten näkee onko pesuaineessa zeoliittia? Ainakaan tuossa uudessa arielin pesuaineessa ei ole mainintaa siitä. Fosfaatteja näkyy kyllä sisältävän. - Allegroon tykästynyt
Vinkkejä? kirjoitti:
Mun pyykki on aikalailla semmosta mitä ei voi pestä yli tuossa 40 asteessa. Mutta oon säännöllisesti pyörittäny koneessa kuumemmankin (90 asteen) ohjelman.
Mulla ei ole erikseen valko- ja väripyykkiä. Erittelen vaan tummat ja vaaleat. Muuten en pesis ikinä valkopyykkiä kun sitä on niin vähän. Joten oon käyttäny kaikille samaa, jotain color-ainetta.
Päätinpä kokeilla nestemäistä, ostin arielin coloria. Tänään testasin ja huomasin kyllä eron! Nyt jopa erottaa puhtaat pyykit likaisista :D Tällä linjalla pysyn ihan varmasti. Kiitos vinkeistä :)
Tuota huuhteluainetta käytän tosiaan vain pyyhkeissä ja lakanoissa. En muuten... Niin ja luukku on aina auki, paitsi koneen ollessa päällä .
Mistäs sen muuten näkee onko pesuaineessa zeoliittia? Ainakaan tuossa uudessa arielin pesuaineessa ei ole mainintaa siitä. Fosfaatteja näkyy kyllä sisältävän.Se tossa Allegrossa on reilua, että saa ilmaiseksi koneenpuhdistus aineen ja kokeilla 20 koneellista. Jos ei tykkää, ei maksa mittään.Ja koneellinen ei maksa kun 16 senttiä.
- Pikku Arttu
Allegron yksi hyvä puoli on se, että ei tarvitse kuin yhtä pesuainetta kaikkeen pyykkiin, kun mukana on eri pussissa sitä pesuntehostajaa. Toinen hyvä on, että sillä mukana olevalla koneenpuhdistajalla saa koneesta hajut ja sakat pois, eikä Allegroa käyttämällä kone ala haista uudelleen. Ei sisällä zeoliittia, ei hajusteita, eikä värejä haalistavia aineita. Eikä ärsytä herkkää ihoa. Saa kokeilla ja poistaa hajut koneesta ilmaiseksi. Katso; allegrosuomi.com.
- 3+19
Vinkkejä? kirjoitti:
Mun pyykki on aikalailla semmosta mitä ei voi pestä yli tuossa 40 asteessa. Mutta oon säännöllisesti pyörittäny koneessa kuumemmankin (90 asteen) ohjelman.
Mistäs sen muuten näkee onko pesuaineessa zeoliittia? Ainakaan tuossa uudessa arielin pesuaineessa ei ole mainintaa siitä. Fosfaatteja näkyy kyllä sisältävän.Pyyhkeissä ei saisi käyttää huuhteluainetta --->
Kuivausominaisuudet kärsivät. - matias20
minulla on serto herkkä pyykinpesuneste hajusteeton pitää värit kirkkaina hajusteeton ja väriaineeton
- mää..
Ei nyt jokaisesta lähikaupasta, mutta isommista marketeista (esim. Prismasta) löytyy Softcare-pyykinpesunestettä. Hinta reilut 7 euroa tuntuu kovalta, mutta 4 kg pesukoneeseen annostus on 30 ml ja 7 kg koneessakin tulee puhdasta suunnilleen 40 ml annoksella. Ei tarvita erillistä huuhteluainetta, ei löyhkäävää pyykkiä, ei zeoliittikertymiä koneessa! Tahrat ja pahatkin ravat lähtevät ja samalla vaatteisiin tulee kevyt likaa hylkivä käsittely. Uskomatonta, kannattaa kokeilla!
- sdfsdfwerwer
Allegro allegro allegro.
Kyllä näkee että on Allegron edustajat puskamainostamassa.
Eipä ole kokemuksia, mutta jos on kerran niin huippua niin mietityttää että miksi joku tuntematon pikkumerkki osaa muka tehdä parempaa pesuainetta kuin joku miljoonaluokan yhtiö?- Tehsa vastaa
Tehdas vastaa .
Allegron valmistusmenetelmä on alunperin USA:sta. Sitä on valmistettu Ruotsissa kauemmin, mutta Suomessa valmistus aloitettiin yksitoista vuotta sitten. Me emme kehu tuotetta itse, koska valmistajan kehuihin on syytä aina suhtautua tietyllä varauksella. . Kaikki positiiviset palautteet on poimittu käyttäjien uusintatilauksista. Allegron myynti kasvaa nykyään n 80% tuttavien, työkavereitten, pesukoneen korjaajien lääkäreitten, atoopikkojen, hajusteallergikkojen, tms. lähipiirilleen levittämästä suosituksesta. N. 20% netin keskustelupalstojen kautta. Jos kaikella Suomessa valmistamallamme pesuaineella olisi pesty kuusi paitaa joka koneellisella ja pantu ne maahan riviin, se ylettyisi nyt n. kymmenen kertaa maapallon ympäri . Jos olette halukkaita käymään tehtaallamme, tervetuloa. Sovitaan tapaamisesta.
Kaikkea hyvää sinulle ja kaikille tuhansille Allegron käyttäjille.
Aimo A.Virtanen, Allegro Suomi. [email protected]
PS. Ilmainen kokeilu on edelleeen mahdollista. Kts www..allegrosuomi.com
- 30 40 50 60 90
Paras nestemäinen, kymmenien kokeilujen jälkeen.
Tend Color & White, nestemäinen pyykinpesuaine . Vaaleansininen 1lt pullo. - ..
Tungetteko koneen liian täyteen, ja pyykki ei tule puhtaaksi?
- 2+23
nykyiset koneet on mitä on.... liian vähän vettä käyttävät... meillä nyt ollut uusi 2v. ja kone haisee ja pyykkeihin jää jotain valkoista /harmaata pölyä. entinen kone 30v. vanha ja toimi kuin unelma, ei haissut ja pyykit oli puhtaat, mutta ei mikään ikuisesti kestä, loppu tuli. Ostaisin sen vanhan koska tahansa ennenkuin tän uuden.
- henriksoni
ariel ihan ok ja eldorado fosfaatiton white. tahranpoistoaineet spayssa ei tehoa ollenkaan paitsi kerran tehos.
- lelelelelelelelele
Lenor Suomeen kiitos!
- uusiarttu
KÄYTTÄJIEN MIELIPITEITÄ?
Katso: www.allegrosuomi.fi . Valitse yläpalkista; "Käyttäjien palautteita"
Ne ovat autenttisia sanatarkkoja osakopioita uusintatilauksista. Sieltä löydät erilaisia syitä miksi he käyttävät Allegroa. Ne on kopioitu pääosin tammi-helmikussa 2012 tulleista tilauksista. Parhain terveisin Aimo A.Virtanen Allegro Suomi.
PS. Katso myös "Ilmainen kokeilu" - Auneksi
vMinäkin annon Allegron nimeen. Tilasin sitä lähinnä 1-v poikani ihottuman vuoksi (allerginen veljenvaimo sitä suosittei) enkä enää toiseen vaihda.
Pyykkikone haisi ja kun pesin sen ensin pesukoneenpesuaineella, katosi lasiluukusta myös kaikki sakkakertymät, joita en ollut saanut irtoamaan millään aineella. Ja nyt ei pesukone siis enää haise!
Tuote ei ole kallista, olen ostanut sen tammikuussa ja vielä on yli puolet jäljellä. Meillä pestään n. 4 koneellista / viikko.
Olen täysin tyytyväinen kuluttaja.
Ainoa miinus, mikä pitää keksiä, on tilaus postimyynnin kautta. Helpompaa olisi hakea kaupasta kaiken muun yhteydessä, kun täällä Seinäjoella ei ole jälleenmyyjää. - tulta koneeseen
Onkos kenenkään pyykit syttynyt palamaan koneessa? Allegro kun lupaa korvata pyykit!!!
- Ei pyykkiä vaan kone
Netistä löytyy paljon tapauksia joissa pesukone on syttynyt palamaan. Googlaa allegrosuomi. Se lupaa uuden pesukonen jios Allegron käyttäjän kone palaa.
- Lapsiperheen äiti
Huuhteluainetta ei kannata käyttää pyyhkeisiin, se "tuhoaa" pyyhkeen ominaisuuden eli vedenimukyvyn. Huuhteluainetta ei oikeastaan tarvitse muuhun kuin lakanapyykkiin. Ja huuhteluaineen käytön voi korvata teelusikallisella etikkaa. Lakanat, alusvaatteet, sukat, siivousliinat/-mopit ja pyyhkeet tulisi pestä vähintään 60 asteessa, mieluummin vaikka 70, että lähtevät puhtaaksi. Ja valkoisille vaatteille ehdottomasti valkoiselle pyykille tarkoitettua pesuainetta, koska muuten valkoisesta vaatteesta tulee harmaa. Joskus näkee näitäkin.
- Juttis
Tämän nimeen vannotaan meillä:
http://www.biovasa.fi/verkkokauppa/tuote/biopyykki-biohajoava-pyykinpesuaine
Biohajoava, jossa ei ole mitään "ylimääräistä". Pyykit tuoksuu, hmm puhtaalta? Tehoaa kyllä mainiosti vähän hankaliimpinkin likoihin ja on riittoisa - diipadaii
Tend, Serto, G1, Amway ovat hyviä ja sitten on tullut ihan hyviä ja edullisia ruotsalaisia merkkejä.
Omot ja bioluvilit sun muut on ihan kauheita ja vielä kauheampia huuhteluaineet. Näiden jälkeen pesutupa haisee kuin huonosti tuuletettu hajuvesimyymälä.
Nestemäisistä ei ole kokemusta.- Nestemäisistä .
2 parasta ovat : Ariel ja Lidlin Formil .
Kuluttaja lehden testi . - lila k
Nestemäisistä . kirjoitti:
2 parasta ovat : Ariel ja Lidlin Formil .
Kuluttaja lehden testi .Ainoa tässä perheessä toimiva on Softcare. Ei tule näppylöitä eikä kutinoita, tuoksuu miellyttävälle (saa myös hajusteetonta) ja tuntuu, että on vaatteillekin hellempi. Eivät jää vaatteet koppuraisiksi tms. On vieläpä tehty Salossa! Hinta tuntuu kalliilta, koska annostus on ihan eri luokkaa kuin pulvereissa -kestää pitempään kuin pulveriloota. Tässä vielä linkki http://www.softcare.fi/ymparistoystavallista-pyykinpesua/?lang=fi. Saa Prismoista.
- pesutulos hyvä
PyykinpesuNestetabletti. Koko huusholli tuoksuu voimakkaasti, ihan mieletön haju.
- GöttinFreya
Ehdottomasti parhaat huuhteluaineet ikinä, ovat Saksalaiset Lenor ja Kuschelweich (nallehuuhteluaine ;)). Siellä paljon matktustaneena tuon joka kerta useita erilaisia Lenoreita tai Kuschelweicheja kotiinkin, kestävät sitten seuraavaan Saksanmatkaan :) Jos ei olla asuntoautolla tai henkilöautolla niin kyllä aina lentolaukkuunkin muutama puteli mahtuu :) Minusta parhain Lenor on Lenor Mystery Maya, siis aivan ihana! Ja nallehuuhteluaineesta sininen Sommerwind. Molemmat huuhteluaineet tekevät pyykin todella pehmeäksi vaikka annostelen vähemmän kuin ohjeessa. Ja tuoksu kestää vaatteissa päiviä! Vaatehuoneessakin on aivan ihana tuoksu. Olen itse atoopikko ja migreenistä kärsivä ja monille tuoksuille/aineille allerginen, ennen sain esim Omosta migreenin ja iho kutisi. Suomessa myytävät huuhteluaineet ovat joko liian ohuita litkuja tai/ja miedon tuoksuisia tai haisevat pahalta... Näistä saksalaisista ei kummastakaan tule mitään oireita :) Voi, kun saataisiin nämä merkit Suomeen!!!
- .......
Jos pyyhkeet alkavat haista, liotan kylmässä vedessä johon lorautan hiukan etikkaa.
- Vanha konsti toimii
Jospa vaikka ihan vaan kloritteella pesisi välillä valkoiset pyykit.
Loraus pohjalle ennen pyykin laittoa. Pyykit sisään, Max lämpötila 40, ( höyrystyy kuumemmassa " myrkylliseksi" ) . Puhdistaa ja desinfioi pyykit ja koneen.
Itse tosin vähän kukkainen tuon kanssa. Eli laitan kloritteen ja pyykit. Annan pyöriä hetken esipesuohjelmalla ja sammutan koneen vähintään puoleksi tunniksi jonka jälkeen jatkan pesua ja normaalisti. Varsinaisen pesun ajaksi pyykinpesuainetta riittää pienempi määrä.
Nykyajan koneet käyttävät niin vähän vettä, ettei ole ihme jos kaikki käryää. Kannattaa käyttää kaikki mahdolliset lisähuuhtelut mitä koneessa on, vaikka pesuaika piteneekin roimasti. Mutta silloin ehkäiset koneen haisemisen ja pyykkeihin jäävät pesuaine jäämät jotka aiheuttavat ties mitä kutinoita varsinkin intiimialueille
Ja se valkopesu 95 asteessa kannattaa tehdä vähintään kerran kuukaudessa. Vaikka valkoista olisi vähän, niin pese silti, halvemmaksi se tulee kuin uusi kone.
Ja siivousrätit kannattaa aina pestä 95 asteessa ja aina ilman huuhteluainetta.- jatkoa...
Heh :D, puhelimen autocorrect.... Kukkailen on sitten kikkailen...
- lllll..
Käytin pitkän aikaa tuoksutonta nestemäistä pesuainetta, kerran kk keittopesu, hiukan alkoi tuntua haju, joka hävisi kun laitoin 10 ml viinietikkaa lokeroon keittopesu.
- Ensuositteleenää
Allegroa suosittelevat...
Onko ollut ongelmaa käyttäjillä, että tummiin tai värillisiin vaatteisiin tulee läiskiä, mistä lähtee värit?
Vähän kuin ois kloriittia roiskunu vaatteille. Meillä käytetään vain ja ainoastaan Allegroa ja nyt toistamiseen sama ongelma. Valkaisuaineita ei pitäisi olla, mutta kummasti vaan värit lähtee...- Hajut pois
Olen nyt käyttänyt yhden sangollisen Allegro Ekoa eikä ole moista ilmennyt ... toisaalta en kyllä ole myöskään käyttänyt juuri tuota pesuntehostajaa koska erottelen vaaleat /valkoiset ja tummat. Sitä kai suositeltiin valkopyykkiin.
Huuhteluainetta en käytä, se on ihan rahantuhlausta, hajuja en vaatteisiin halua! Lisäksi on nestemäistä Erisania villa- ja hienopyykkiin.
Jos on vaikeita tahroja, kuten mustikkaa tms, laitan sappisaippuaa ja likoon yön yli. VAIKKA PESUOHJEESSA ON 40 astetta, kannattaa puuvillaiset useimmiten pestä 60 asteessa! Varsinkin raidalliset, saattavat värjätä muuten esim puna-valkoisesta tule puna-roosa. Kuviot voivat toki kärsiä, mutta liian matalissa lämpötiloissa ainakin minun T-paidoissani alkaa kainalohiki haista muuten jo lyhyen käytön jälkeen ja käyttöikä siis lyhenee jos ei pese tarpeeksi kuumassa.
- Voi juku
Linkissä runsaasti tietoa zeoliitista
http://www.mattikaki.fi/kuluttaja/zeoliittipesuaineet.htm - jjjanetskiija
Jos pesukoneesi haisee tunkkaiselle,puhdista kumitiivisteet rummun reunoilta hyvin ja laita pesukoneeseen pari desiä väkiviinietikkaa ja pese tyhjänä läpi joku ohjelma.
Kerran,pari vuodessa pitää pestä kone tyhjänä kuumimmalla mahdollisella ohjelmalla.
Se puhdistaa konetta.
Nimittäin jos aina vaan käytät matalien lämpötilojen ohjelmia,se ei ole hyväksi koneelle.
Itse toimin näin,koska käytämme konetta vain noin 2-4 kertaa viikossa.
Kone siis seisoo käyttämättä ja aiheuttaa sen,että kosteuteen koneen sisällä alkaa väkisinkin muodostua bakteereita yms
Siksi pitää konetta pyörittää sim etikkavedellä silloin tällöin.
Huuhteluaineita en käytä juurikaan,koska minulla ei ole vaatteita,jotka sen vaatisivat.
Nestemäinen pesuaine on yleisin käyttämäni,koska huomasin,että jauheet aiheuttivat paljon käytettynä ummehtunutta tuoksua koneeseen.
Sitäpaitsi nestemmäinen pesuaine on parempi jos käytät strets-matskuja,urheiluvaatteita tai kalvovaatteita,joita esim sadevaatteet ovat.
Kalvoja sisältäviin vaatteisiin saa käyttää muutoinkin vain puolet normiannostuksesta.
Muuten kalvovaate tukkeutuu pesuaineen hiukkasista ja sen hengittävyys kärsii...
Varsinkin kun nykyään on paljon noita Core-Tex-vaateita. Niiden hoito on tarkkaa,joten lukekaa ohjeet niiden hoitoon. Ohjeet löytyvät myyjältä ja netistä. - =====
Kalvovaatteet parasta pestä käsin.
Ne eivät kestä linkousta. Kokeiltu on.
Myös hajustamattomat pesuaineet nestemäisetkin, aiheuttavat ajan mittaan pyykin haisemista, huolimatta että ovat muutoin parhaita allergiselle - matias20
serto herkkä hajusteeton se on parempi että ei kutita ihoa kannattaa ostaa prismasta tai k city marketista s marketista halpahallista tokmannista
- tehojalaatu
En halua mainostaa, mutta kokemusten mukaan tuossa on paras pesuaine.
https://www.ikh.fi/fi/tyovaatepesu-8kg-allergisoimaton-ei-sis-zeoliittia-wkpe008
Riittoisa ja puhdasta tulee ilman kirottua zeoliittia, muovitonkan sisällä on erikseen pussi tehostetta valkopesuun ja toinen pussi koneen pesuun. Sillä kun pesee koneen, niin näkee kuinka irtoava lika värjää veden.
- huokea
Twister Gel pesuaine. Löytyy valkoiselle pyykille ja värillisille. Hajustekin on mieto ja mielyttävä.
Hinta laatusuhde hyvä ja riitoisa kun ei tarvitse paljoa koneelliseen laittaa kun tulee puhdasta. - Anonyymi
Owio, edullinen ja hyvä. Puuilo ja Kärkkäinen myy.
- Anonyymi
Älä sie pilaa pyyhkeiden kuivaamistehoa. Nääs kun se huuhteluaine sulkee ja tekee textiilistä "sileän"eli pyyhkeen veden keräämiskyky heikkenee huomattavasti.Samoin kuin vuodetextiilien kyky kerätä nukkujasta irtoavat epäpuhtaudet heikkenee niin että nämä epäpuhtaudet pääsevät painautumaan syvemmälle, eivätkä näinollen enää suojaa niin tehokkaasti sitä petauspatjaa Pesethän liinavaatteesi aina ehdottomasti 60asteessa näin vältyt siltä tunkkaiselta hajulta joka muodostuu silloin kun textiileihin on jäänyt epäpuhtautta.
- Anonyymi
Virtasen Hyvä pyykki 👍🏻👍🏻👍🏻
- Anonyymi
Erisan kirjo on paras jos ei halua, että koko asunto haisee pesuaineelle.
- Anonyymi
Wau.
- Anonyymi
Surf on aikas hyvä pesuainemerkki, tosin vahva tuoksultaan. Se kookoksen tuoksuinen laatu kylläkin on niistä aika mieto hajultaan. On aika edullistakin, 920ml pullo on normihinnalla reilu 3€ ja aika usein sitä on tarjouksessa 10€/4plo.
Rustalla taas on heidän oma Refin-merkki, minkä åyykinpesuneste on todella hyvää ja riittoisaa, 2 litran tiivistepullo maksaa 6 euroa. - Anonyymi
Aiemmin jo mainittukin, mutta zeoliitti on aine, joka aiheuttaa tunkkaista hajua, sakkautumia koneeseen jopa rikkoo koneen. Jos konetta ei putsaa säännöllisesti kuumalla ohjelmalla + sitruunahapolla, soodalla, etikalla tms, niin aivan varmasti kone likaantuu ja haisee -
Aina, kun ostan jauhemaista pyykinpesuainetta katson, ettei se sisällä zeoliittia. Zeoliitta käytetään veden pehmentämiseen, koska se on halpaa ja sillä korvataan kalliimmat aineet.
Naapuri huoltaa kodinkoneita työkseen ja näytti mitä zeoliittipulverin käyttö pesukoneessa aiheuttaa. Enempiä runoilematta, katso linkin kuva.
Mainos, mutta ihan asiaa: https://www.pyykinpesuaine.fi/mita-on-zeoliitti/
Nestemäisissä pyykinpesuaineissa zeoliittia ei ole. - Anonyymi
Owio, hintaansa nähden hyvä. Huuhteluaineeksi comfort. Jos haluaa lakanapyykkiin jauhetta vanhanaikaisesti A+ saa 600 gramman paketissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176