Dodge Caliber 1,8 SXT

Koolla vähän väliä

DODGEN periamerikkalainen lähestyminen autoilun haasteisiin ison koon kautta ei toiminut tällä kertaa. Kun sisätiloja ei ole saatu ulkomittojen mukaiseksi, on koosta vain haittaa. Kun ison massan ja ilmanvastuksen vastapainona ovat vielä hengetön moottori ja ylipitkät välitykset, alkaa kaivata ranskalaisia kuutiotuumia. Myös onnettomat kaukovalot ansaitsevat erikoismaininnan, eikä ylläpitokustannuksissakaan ole hurraamista. Caliberin positiivisimmat ominaisuudet liittyvät sen ulkomuotoon ja koko konseptin nenäkkääseen asenteeseen. Tämäkään auto ei jää helposti kaduntallaajilta huomiaamatta.

Mitäs sanoo "Dodge kansa" TM:n testin tuloksesta?

14

3125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Montako avausta tarvitaan samasta aiheesta?

      On Volvokin jäänyt monta kertaa testin viimeiseksi ja silti sitä myydään paljon.

      • henkilökohtaisuuksiin mennä

        Ottaako noin koville että pitää mennä henkilökohtaisuuksiin? Kysyin asiallisesti että mitä mieltä olette tuosta ja uskaltaako Dodgea vielä pitää yhtenä vaihtoehtona?


      • yrjö
        henkilökohtaisuuksiin mennä kirjoitti:

        Ottaako noin koville että pitää mennä henkilökohtaisuuksiin? Kysyin asiallisesti että mitä mieltä olette tuosta ja uskaltaako Dodgea vielä pitää yhtenä vaihtoehtona?

        No kyllä kait uskaltaa. Sun pikku teksti täällä s 24:ssä ei luultavasti hetkauta ketään yhtään, eikä kauheesti teknarin testitkään.
        Joko siitä pitää tai ei. Hyvin yksinkertaista.
        Ja mä luulen että kauppa käy..


      • ...
        henkilökohtaisuuksiin mennä kirjoitti:

        Ottaako noin koville että pitää mennä henkilökohtaisuuksiin? Kysyin asiallisesti että mitä mieltä olette tuosta ja uskaltaako Dodgea vielä pitää yhtenä vaihtoehtona?

        ...mutta kyseisestä testistä on jo useita avauksia.

        Ei TM testeissä mikään "uskaltaako ostaa" ole kyseessä, ja testin tuloksetkin riippuvat pitkälti minkalaiset autot valitaan samaan testiin > Dodgen suurempi omapaino aiheutti testissä haittaa, mutta jos olisi verrattu suurempiin autoihin, se olisi saanut pienemmästä painosta etua.
        Niin kuin sanoin, on volvokin jäänyt usein viimeiseksi (mm. 1/06 farkkuvertailussa), mutta ei se tarkoita etteikö kukaan uskaltaisi ostaa volvoa.

        Kas kun kukaan ei ole vielä haukkunut jenkkiautojen kulutuslukemia, caliberkin jäi kulutustestissä kolmanneksi viimeiseksi ja neljänneksi viimeiseksi jäänyt auto kulutti huikeat 2 dl vähemmän:D

        Ei mulle merkkaa muutenkaan noi testit kauhean paljoa, kun en ole ikinä omistanut etuvetoista kinneriä, enkä tule nytkään ostamaan;)


    • on niin

      Se vaan nyt on niin että Dodge Caliberin hankkivat ihmiset jotka tietävät mitä haluavat, ei heidän tarvitse kysellä palstoilla epävarmuuttaan onko auto hyvä vai ei tai kannattaako ostaa vai ei. Toiset pukeutuvat vakosamettihousuihin ja beigeen slipariin, ajelevat tavis-corollalla ja kulkevat reino-tohveleissa. Mitäpä heitä siitä syyttämään, onhan se tuttua ja turvallista, kukaan ei katso pitkään ja voi hukkua massaan.
      Caliberin ostava menee kauppaan ja valitsee sen mitä haluaa kyselemättä muiden mielipiteitä nettipalstoilla, hän voi mennä vaikka häihin nahkahousuissa, tehdä puroja pihalle piikkareissa
      tai syödä aamiaiseksi skumppaa ja friteerattuja katkiksia. Se vaan on elämäntapa erottua massasta ja tehdä mitä haluaa.

      • Nimetön

        Ei pidä paikkaansa, minulla on daimler-chrysler tuote vm 2005 mutta silti muu etiketti kunnossa. Ihan turha alkaaväittää että jenkkiauton ostajan pitää alkaa elämäntapaintiaaniksi samalla tavalla kuin Harlikan ajajat. Chryslerin valinta oli minulle kylläkin ulkönäköseikka mutta auto se on siinä ihan missä muutkin eikä minun tarvitse itseäni sen avulla korostaa. Sitäpaitsi kävin trakasti läpi muut ehdokkaat ja tein vertailuja ennen ostopäätöstä. Daimler-Chrylser tuotteessa hinta-laatu oli kohdallaan.

        Ja en, en mene häihin nahkahousuissa enkä aijo edes leukapartaa kasvattaa.


      • vielä calib...
        Nimetön kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, minulla on daimler-chrysler tuote vm 2005 mutta silti muu etiketti kunnossa. Ihan turha alkaaväittää että jenkkiauton ostajan pitää alkaa elämäntapaintiaaniksi samalla tavalla kuin Harlikan ajajat. Chryslerin valinta oli minulle kylläkin ulkönäköseikka mutta auto se on siinä ihan missä muutkin eikä minun tarvitse itseäni sen avulla korostaa. Sitäpaitsi kävin trakasti läpi muut ehdokkaat ja tein vertailuja ennen ostopäätöstä. Daimler-Chrylser tuotteessa hinta-laatu oli kohdallaan.

        Ja en, en mene häihin nahkahousuissa enkä aijo edes leukapartaa kasvattaa.

        Yleensä vielä caliberistit ymmärtää lukemansa, eli kuten aiemmassa kirjoituksessa todettiin niin ne TEKEVÄT MITÄ HALUAVAT, niiden ei tarvitse olla kuin harrikkaihmisten eli kasvattaa partaa ja lettiä ja ostaa nahkarotsia. Ei tarvitse tehdä mitään niin kuin valtavirta tekee tai olettaa sinun tekevän vaan voi tehdä aivan omiakin ratkaisuja.
        Ihan kiva että chryslerin osto oli sinulle ulkonäköseikka etkä mene häihin nahkahousuissa :/


      • SXT
        vielä calib... kirjoitti:

        Yleensä vielä caliberistit ymmärtää lukemansa, eli kuten aiemmassa kirjoituksessa todettiin niin ne TEKEVÄT MITÄ HALUAVAT, niiden ei tarvitse olla kuin harrikkaihmisten eli kasvattaa partaa ja lettiä ja ostaa nahkarotsia. Ei tarvitse tehdä mitään niin kuin valtavirta tekee tai olettaa sinun tekevän vaan voi tehdä aivan omiakin ratkaisuja.
        Ihan kiva että chryslerin osto oli sinulle ulkonäköseikka etkä mene häihin nahkahousuissa :/

        Arvoisa naiskuski, kuten jenkkilän käsikirjassa lukee.


      • Namelesss
        vielä calib... kirjoitti:

        Yleensä vielä caliberistit ymmärtää lukemansa, eli kuten aiemmassa kirjoituksessa todettiin niin ne TEKEVÄT MITÄ HALUAVAT, niiden ei tarvitse olla kuin harrikkaihmisten eli kasvattaa partaa ja lettiä ja ostaa nahkarotsia. Ei tarvitse tehdä mitään niin kuin valtavirta tekee tai olettaa sinun tekevän vaan voi tehdä aivan omiakin ratkaisuja.
        Ihan kiva että chryslerin osto oli sinulle ulkonäköseikka etkä mene häihin nahkahousuissa :/

        Hölypölyn tyhjänkalkatusta! Samanlaisia valtavirran taapustelijoita Caliberin ostajat ovat kuin muidenkin automerkkien.


    • Jani123

      "Mitäs sanoo "Dodge kansa" TM:n testin tuloksesta? "
      Tulos oli ihan juuri sitä mitä odotettiinkin. Ihan sama tarina kuin Chrysler vertailutesteissä ennenkin; Stratus ja 300m molemmat jumbosijoilla, 300C taas oli toiseksi viimeinen. Kun vertailut lukee läpi niin aika helpolla voi huomata miten erilainen filosofia autojen suunnittelussa amerikkalaisilla on eurooppalaisiin ja japanilaisiin verrattuna.

    • sepe7

      Ihan mukavaa että porukat ostavat Caliberin ja vaikka Octavian kaltaisia autoja. Tulee vähän säpinää keskusteluihin ja väriä liikenteeseen. Kaikilla ei todellakaan tarvitse olla LineaSol'a vaikka kuinka olisi myynti- ja testimenestys.

      Mielenkiintoisimmat autot ovat niitä, joista puhutaan.

    • 406

      Oli kympin ajettavuus ja suorituskyky.

      • echo66

        ..ja mikä on vaihtoarvo tänäpäivänä.....


      • tekevät
        echo66 kirjoitti:

        ..ja mikä on vaihtoarvo tänäpäivänä.....

        auton käyttöä varten, eurooppalaiset haaveilua varten. Vai mistä syystä ihmiset ostavat auton, jonka huippunopeus on 220 km/h, maassa, jossa perusnopeus on 80km/h ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe