Ihon palautuminen Roan jälkeen

Tätä on ehkä kysytty ennenkin, mutta pls kertokaa onko ihonne palautunut entiselleen (en tarkoita finnejä, vaan perusihoa) roa-kuurin jälkeen? Minä syön roaa jotta voin lopettaa Diane Novat joskus ilman että naama räjähtää, finnejä ei siis nyt ole. Iho on kuitenkin kuiva etenkin kasvoissa, huulista nyt puhumattakaan. Kasvoihin on ilmestynyt tosiaan pientä vaaleaa karvaa (kääk!) sivuvaikutuksena ja iho näyttää elottomalta ja vanhalta jotenkin... Kyllä tämä on melkoisen masentavaa, etenkin kun tavallan syön kuuria johonkin ongelmaan, jota ei parhaillaan ole näkyvissä. Lääkäri neuvoi juuri puolittamaan annoksen (oli 3x 10 mg päivässä) noiden sivuvaikutusten takia.
3522
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Ihon palautuminen roan jälkeen ei käy hetkessä. Mun ro-kuuri loppui 2,5kk sitten, mutta iho on yhä eloton ja etenkin ohut. Mulle ihotautilääkäri sanoi, että vasta ensi kesänä ihoni alkaa olla toipunut kuurista. Olen lukenut netistä, että jotkut eivät suosittele esim. arpien hoitoa laserilla kolmeen(!) vuoteen kuurin jälkeen, mutta useimmiten neuvo on 6-12kk. Eli kärsivällinen on oltava. Ystäväni roa-kuurista on nyt pari vuotta ja hän sanoo ihon kimmoisuuden, paksuuden ja eloisuuden palautuneen vasta nyt. Ja näiden kahden vuoden kuulessa myös roan jättämät arvetkin ovat parantuneet ihosta. Itse syön biotiinia, omega-3:sta ja vividaa nopeuttaakseni ihon toipumista.

Olisi mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia ihosta roan jälkeen!

Äänestä
  • Ohhoh! Miten voi odottaa esim.12kk kuurin jälkeen ennen apihoitoja jos joutuu syömään kuurin esim 6kk välein. Missä vika?
    En voisi ikinä kuvitella olevani 12kk ilman roaa.

    Äänestä

oh jees. aloin jo itse huolestumaan. 11kk kuurista takana mutta vieläkin aika ohut ja kireä iho (verisuonet kuultaa läpi silmänympärysihosta) . Joooo näköjään hiljaa hyvä tulee :p

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Maneli35 kirjoitti:

Tätä on ehkä kysytty ennenkin, mutta pls kertokaa onko ihonne palautunut entiselleen (en tarkoita finnejä, vaan perusihoa) roa-kuurin jälkeen? Minä syön roaa jotta voin lopettaa Diane Novat joskus ilman että naama räjähtää, finnejä ei siis nyt ole. Iho on kuitenkin kuiva etenkin kasvoissa, huulista nyt puhumattakaan. Kasvoihin on ilmestynyt tosiaan pientä vaaleaa karvaa (kääk!) sivuvaikutuksena ja iho näyttää elottomalta ja vanhalta jotenkin... Kyllä tämä on melkoisen masentavaa, etenkin kun tavallan syön kuuria johonkin ongelmaan, jota ei parhaillaan ole näkyvissä. Lääkäri neuvoi juuri puolittamaan annoksen (oli 3x 10 mg päivässä) noiden sivuvaikutusten takia.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu