egypti kesällä?

sfinks

Tässäpä olisi hyvin yksinkertainen kysymys teille jotka tietävät asiasta.. Elikkä onkos Egypti kesäkuukausina suljettu kohde turisteilta? kuumuuden vuoksi siis? Kun jostakin luin tuommoista. Sinnekö ei sitten pääse touko-elokuussa??

5

1006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ; )

...pääse ei! Maaliskuussa tekee Finnmatkat viimeiset matkat ainakin, jollakin matkatoimistolla taisi olla vielä huhtikuun alussa joitain matkoja?
      Voithan aina omatoimimatkalle lähteä ja ihan koska vaan, mutta kesällä siellä on TODELLA kuuma! ;)

• fatima.

pääsee sinne esim. ruotsin finnmatkojen versiolla eli fritidsresorilla, ne tekee hurghadaan matkoja. omatoimisesti voi myös mennä.

• Garibp

itse poikkesin parikertaa tämän vuoden kesällä Egyptissä, se fridtidsresorin että KLM:n lentojen avulla.
      Ilmasto on kyllä jo aikas hurja valkoiselle ihmiselle. Luxoria en voi suositella kenellekkään, siellä en pysynyt oikein edes syömään enkä nukkumaan kuumuuden takia. Jos menette niin ilmastointi on oltava missä ikinä yövyttekin.
      Jos kuumasta ja auringosta pitää niin mikäs siinä. Ja ostokset on mahdollista tehdä vielä edullisemmin, koska turisteja on vähämpi, niin halu myydä on vielä suurempi. Törkeästi tingata se 80% vähintään hinnasta pois...

Hauskaa matkaa!

• sofra

Minä taas voin suositella ennemmin Luxoria kesä-elokuussa kuin esim. Kairoa. Luxorissa on kuiva aavikkoilmasto, toki sielläkin hikeä pukkaa, mutta KairossaLuxoria hieman ”viileämmässä” kesäsäässä on ärsyttävän hiostavaa ja kosteaa, jota en itse kestä. Naama pukkaa rasvaa ulos koko ajan. Luxorissa ei tarvinnut pyyhkiä hikeä naamalta. Ja sentään minä viihdyin siellä, joka ei ole edes Suomen helteitä kestänyt (no hiostavaa ilmaa inhoan täälläkin). Kyse on vain tykkäämisistä, minua ei pidä Egyptistä erossa edes viidenkympin helle ;)

Mutta kyllä, jos haluaa mennä nähtävyyksiä katsomaan, en suosittelisi vaikkapa ekaa reissua kesälle. Kävin Kuninkaiden Laakson hautoja läpi myös kesällä ja ei ollut herkkua. Mutta rentoon lomailuun ja laiskotteluun kesä-elokuu kyllä käyvät mainiosti.

Makuasioita.

• Me mentiin kerran Kyprokselta pitkälle viikonloppureissulle Kairoon. Tutustu lentolippuja myyviin tahoihin netissä ja pääset melkein mihin vaan.

Itse olen käynyt Kairossa myös elokuussa ja oli kyllä niin tukahduttavan kuuma, ettei voi suositella suomalaiselle vaikka olisi tottunut matkustelija.. ja saunojakin =) Kyllä kannattaa ajoittaa reissu syksylle tai keväälle jos kuitenkin haluaa nauttia auringostakin. Talvella voi olla pilvistä ja sadettakin joskus. Jos matkasi pointti on pääasiassa kiertää nähtävyyksiä, talvi on parasta aikaa. Syksyllä ja alkutalvella kannattaa ottaa huomioon myös Ramadanin aikataulu. Silloin menee kaikki museot ja nähtävyydet aikaisemmin kiinni ja alkoholia on vaikea saada jos sille on tarvetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8229
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      44
      2224
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2102
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1718
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1657
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      32
      1327
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1083
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe