Miten paljon teidän kissat painaa?

SleepyZzz

Oonpas tässä mietiskellyt semmoista asiaa kun miten paljon kissan pitäs painaa että se olisi ns. normaalipainoinen?

Mulla itsellä on kaksi maatiaiskissaa, nuorempi on 1v ja painaa 2,5kg (tyttö). Vanhempi 1,5 v. painaa 5kg mut on kolli. (molemmat leikattuja.)

24

5101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuijah

      Mulla on joulukuussa 2v täyttävä norjalaisen metsäkissan ja maatiaiskissan sekoitus. Kissani on leikattu poika ja painaa 5kg.

      • Anonyymi

        Mun kissa 1v ja 4kh noin onko liikaa


    • danelimo

      Mun maatiaispojat, 5-vuotiaita, painaa 2,6 kg ja 3,5 kg. Kastroitu kolli (3,5 kg) on vähän turhan pyöreä ja kastroimaton (2,6 kg) on solakka.
      Kissalla pitää olla lanne eikä se saa olla "löllö".

    • Tabby

      Maatiaiselle ei voi sanoa mitään normaalipainoa, koska maatiaisia on niin paljon eri kokoisia. Esimerkiksi meiltä löytyy 8-kiloinen maatiaispoika, joka on kaikkea muuta kuin lihava (pituutta nenänpäästä siihen mistä häntä alkaa 90-100 cm riippuen vähän kissan asennosta, säkäkorkeus hipoo 40 cm). Kyseisen kissan isä oli 15-kiloinen olematta lihava. Meiltä löytyy myös reilu 7-kiloinen maatiaistyttö, joka on viitisen senttiä kollipoikaa lyhyempi ja kaksi senttiä matalampi säkäkorkeudeltaan. Tyttö on oikeastaan ihannepainoinen nyt (eläinlääkärin laskema ihannepaino), mutta lonkkavaivojensa takia täytyy saada paino vähän putoamaan.

      Anopilla taas on aikuinen maatiaistyttö, joka painaa 2 kg. On tosi pikkuruinen ja siro, pienin koskaan näkemäni aikuinen kissa.

      Kaikki nämä kissat ovat kastraatteja.

    • kissan paino

      Meillä on 2v. leikattu narttu joka painoi kerrostalossa asuessaan 2,8kg. Nyt se on meillä ollut kolmisen viikkoa ja painaa 3,7kg. Kissa on aktiivisesti ulkona ja asutaan maatilalla missä syötävää riittää. Kissa on mun mielestä vasta nyt kissan näköinen kun se aikasemmin oli liian laiha.

    • danelimo

      Tuli tuosta edellisestä kirjoituksesta mieleen, että varsinkin vanhemman väen mielestä kissan kuuluu olla pyöreä eli ylipainoinen. Muuten se on laiha. Mun tuttavien kissoista ( toinen oma) noin puolet on turhan pyöreitä. Ja varmasti meidänki silmä on tottunu näkeen tukevatekoisia maatiaisia. Esim. rexit ja siamilaiset näyttää tosi laihoilta, kun ruumiinrakenne on eri ja ovat hoikkia. Tietysti maatiaiset on niinku suomalaiset ihmisetkin. Rakenteeltaan lyhyitä ja tukevatekoisia...

    • nannaskuu

      meidän vanhin kissa (5v) painaa 7-8 kiloa. Läski se ei ole mutta liikkuu maalla ulkona, joten lihasta sillä on valtavasti ja ruokakin kyllä maistuu :)

      loput kolme kissaa jotka minulla nyt muuton jälkeen on ovat siinä parin kilon paikkeilla. eivät ole kovinkaan vanhoja.

    • kissakissa

      emidän vauveli on nelisen kuukautta, ja painaa nyt reilun 2 kg. kissa on edelleen hyvin pieni kooltaan, eikä läskiäkään ole.

      ruokahalu on pikkukissalla sellaista luokkaa, että huutaa koko ajan nälkäänsä, mokoma.

    • kaksi poitsua

      ...leikattuja molemmat painaa 6kg (3-v.) ja n.2,5kg (n.9kk). Vähän massuahan noilla on mutta itse olen kuullut että leikatuille kissoille rupeaa "luonnostaan" tulemaan vatsaan lerpaketta, eikä se tarkoita ylipainoa. 3-v. pojallamme se on ihan selvä lerppu, pienemmällä vasta rupeaa kehittymään... :) Onko teidän kissoillanne vastaavaa mahaläppää?

      • Anonyymi

        Kun istuu on normaali mutta maha heiluu


    • kollinpollit

      Toinen kolli burmankissa 2-v ja painaa 6kg ja näyttää erittäin sirolta, mut se onkin pelkkää lihasta koko katti, vieraat aina yllättyy kun nostavat sen syliin, kun se painaakin niin paljon..hehheh... Toinen on maatiainen 1,8-v ja hirveen pienen näköinen ja painaa n. 4 kg. Molemmat on leikattuja...

    • ....

      4-vuotias leikattu poika painaa n. 7kg. Ei ole läski mutta toooosi pitkä pötkö, muistuttaa vähän mäyräkoiraa kooltaan :)
      Ja 1-vuotias hiljattain leikattu neitonen painaa vain pari kiloa. Pieni ja siro tyttö.

      • Kati-74

        Ragdoll-poitsu lähentelee 7kg ikää hällä 1,5-v ja on leikattu. Maatiaisneitokainen painaa 5kg ikää 2-v eikä ole vielä leikattu. Kumpikaan ei ole "lihava" tykkyjä pakkauksia kyllä : )


    • Sae

      2kg naaras (alipainoinen), 4kg naaras (sopiva), 6kg naaras (pyöreä muttei liian), 6kg naaras (sopiva), 7kg kolli (sopiva) ja 12kg kolli (ylipainoinen, sopiva olisi -2kg). Kaikki leikattuja aikuisia.

    • päästäinen

      Meidän NIILO KISSA on syntynyt 6.12.2010.ITSENÄISYYSPÄIVÄNÄ siitä nimi.Norjalainenmetsäkissa.Painaa tällä hetkellä 8kg300g.Kesät syö särkee,kun mato-ongella tulee.Talvet Latzii raksuja,sekä makupaloja.

      • eppu2

        Minun kissani nimi on myös Niilo. Puolipitkäkarvainen painaa 4.5kg.
        Noin 7 vuotias. Ollut minulla vähän yli vuoden.
        Löydetty metsästä harhailemasta, oli löytöeläintalossa 9kk.


      • tuuriamatkassa

        Ihana selviytymistarina.Kissallasi kävi hyvä tuuri,kun se löydettiin,ja pääsi uuteen kotiin :)


    • sironeiti

      Birma.tyttö kaksi ja puoli vuotta. Kuukausi sitten mitattuna painoi hiukan vajaa 4 kiloa.

      Eihän siitä paljoa jäisi jäljelle jos nuo karvat siitä pois ottaisi :)

      Karvoineen näyttää ihan pyöreältä mutta ihan sutjakka ja siro ja hyvin notkea, kova hyppimään ja kiipeämään

    • sfinxiiiiii

      Mun uros sfinxi, ikää 1,5v, painaa noin 4 kg. Pitkä ja hoikka poika..

    • jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

      Omat kisut painaa: maatiaisnarttu vähän päälle 2,5v ja paino 2,5kg. Luultiin perheen voimin että olisi "kääpiö" kissa kun ei kasvanut isommaksi ja on ihan pennusta asti meillä ollut mutta viime jouluna lääkäri ainakin sanoi että ihan normaalin kokoinen on kun näkivät kisun :) uros sitten onkin 3,5v ja paino 6kg ja syö IHAN mitä vain :D he ovat parhaat kaverit, syövät ja nukkuvat aina yhdessä ja pesevät myös toisiaan päivittäin :))

    • maatiainenjasiamilainen

      Siamilainen, 3 vuotias ja painaa 3,8kg. Eläinlääkäri tuumasi että on vähän isoluinen rakenteeltaan, mutta ei saisi hirveästi enä lihoa. 3,5kg olisi kuulemma tuolle aika ihanne.

    • Coonimamma

      Meillä maine coon poitsu 5kk ja painaa 4,0-4,5kg. Vaikeaa punnita poitsua kun ei millään malttaisi pysyä vaa'alla eikä siinä kunnolla mahdu seisoskelemaan. Laihalta se minun silmiin näyttää, mutta kasvuiässä muutenkin vielä pitkän aikaa.

      • heihoihoihei

        Ota kissa syliisi, punnitse, ja vähennä siitä oma painosi!! ;)


      • Coonimamma

        Niin me ollaan tehtykkin, mutta jostain syystä tuntuu, että "luotettavamman" tuloksen saa kun kissa istuisi itse vaa'alla. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe