Mitä opiskelet

mitä varten?

Tehdäänpä tähän sellainen ketju, jossa kerrot mitä ja missä opiskelet ja nimenomaan mitä opinnot pitävät sisällään? Mihin työhön uskot päätyväsi opiskeltuasi kuinka monta vuotta? Kuinka vaikeaa oli päästä opiskelemaan minkälaisella pohjalla?

1

436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EE/HotRa

Eli Helsingin yliopistossa maatalous- metsätieteellisessä tiedekunnassa taloustieteen laitoksella elintarvike-ekonomiaa hotelli- ravintola- ja matkailualan erikoistumislinjalla. Opinnot pitävät sisällään jokseenkin samanlaiset perusopinnot kuin kauppatieteissä, aineopinnoista osa on myös selkeästi kauppatieteitä, osa elintarvikealan erikoiskursseja (tuotekehitystä, innovaatioita, elintarvikelainsäädäntöä, logistiikkaa, elintarvikekauppaan liittyviä kursseja jne). HotRa-erikoistumislinjalla opiskellaan lisäksi markkinointia Hankenilla (10 ov) ja itse valittavia hotelli- ravintola- ja matkailualan kursseja Haaga Instituutista (20 ov, pisteinä se tekee kai 30?). Itse olen lukenut sieltä hotelli- juomatietous- henkilöstöasia- ja ravintola-alan laskentatoimen kursseja.
      Linjallamme on mielestäni erityisen tärkeää hankkia monipuolisesti hotra-alan työkokemusta opintojen aikana. Se parantaa työllistymismahdollisuuksia koulutusta vastaaviin hommiin hotra-alalle valmistumisen jälkeen - harvempi on pätevä hotellinjohtaja tai ravintoloitsija ihan vaan luennoilla istumalla ja harkkatöitä tehden ;).
      Ilman hotra-puolen työkokemusta valmistunut päätyy useimmiten normaaleihin 'ekonomihommiin' (ja niihin päätyy aika moni alan työkokemusta omaavakin meiltä valmistuva), eli silloin olisi ollut ihan sama lähteä kauppakorkeaan alun perinkin. Paitsi että tuonne meille saattaa olla hitusen helpompi päästä koska harva tietää tästä vaihtoehdosta.
      Itse olen koulutukseeni tyytyväinen, ja työasiatkin ovat sujuneet mallikkaasti: alaan liittyvissä koulutusta vastaavissa töissä ollaan vaikkeivat opinnot ihan vielä ohi olekaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4260
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      153
      1799
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1258
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1056
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      823
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe