Ei mun juttu!

Mie vaaan

Olin pari vuotta tuossa tiedekunnassa biokemian puolella kun en muualle silloin päässyt, mutta huomasin viimeistään vuoden opiskelujen jälkeen millainen naurettava paikka se oli, ihmiset kuivia nipottajia ja aineet tylsiä. Opiskelu tosin sujui helposti vaikken lainkaan siihen panostanut, ja varmasti ihan hyvän tilinkin tekee valmistuttuaan. Kaiken kaikkiaan voin todeta, että todella TYLSÄ ala minun mielestäni, vaikka houkuttelevaa tosin oli että helpolla sieltä kyllä ovareita saa. Ymmärrän kyllä että opiskelijoita ei saisi yleistää tällä tavalla, mutta kaikki tapaamani ihmiset siltä alalta vaan olivat todella kuivia ja tylsiä tyyppejä. Olen kuitenkin tyytyväinen etten sinne laiskuuttani jäänyt vaan menin tuotantotekniikkaa ja kaupallista alaa stadiin opiskelemaan. Nyt on KTM:n ja DI:n paprut taskussa ja mielekäs duuni ja ainakin itse olen ihan tyytyväinen elämääni.

7

1666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :):)

      On se mukava että pääsit tänne kehumaan itseäsi ja vertaamaan muita itseäsi.
      Väylänsä kullakin.

      Onnea elämään vain.

      • Mie vaan

        Ei ollut tarkoitus mitenkään kehua itseäni, eikä nyt varsinaista kehumisen aihetta olekkaan. Keskitason alapuolella on omat arvosanani aina olleet biokemian jälkeen, mutta idea olikin kertoa että matemaattis-luonnontieteellinen on ihan järkyttävän tylsä paikka ja siellä olevat ihmiset TYLSIÄ. Eli missään nimessä en suosittele kenellekkään, mutta tehkää itse mitä haluatte niin pian kyllä huomaatte.


      • joulupukki
        Mie vaan kirjoitti:

        Ei ollut tarkoitus mitenkään kehua itseäni, eikä nyt varsinaista kehumisen aihetta olekkaan. Keskitason alapuolella on omat arvosanani aina olleet biokemian jälkeen, mutta idea olikin kertoa että matemaattis-luonnontieteellinen on ihan järkyttävän tylsä paikka ja siellä olevat ihmiset TYLSIÄ. Eli missään nimessä en suosittele kenellekkään, mutta tehkää itse mitä haluatte niin pian kyllä huomaatte.

        Vaikutat itse aika tylsältä ihmiseltä jos tällaista jaksat tilittää ja provota.


      • :):)
        joulupukki kirjoitti:

        Vaikutat itse aika tylsältä ihmiseltä jos tällaista jaksat tilittää ja provota.

        myöskin hieman tiukkikselta. tai siis, ei-avarakatseiselta.
        Ei voi mitään jos olet sellaiseen porukkaan joutunut jossa et viihdy. Tuo on kuitenkin turhaa yleistystä, koko tiedekuntaan yleistät.

        Ehkä koit sen niin, ja voi sinua siis.

        En itsekään täällä viihdy, mutta en todellakaan koe ihmisiä tylsiksi. Löytyyhän niitäkin, mutta kaikkiallahan niitä on.........

        Ymmärrän kyllä joskun sanot ettet itseäsi kehua halunnut. Kuitenkin se sieltä paistoi läpi, miten olet muita parempi.
        Silloin kannattaa katsoa peiliin eikä todella tuomita toisten elintapaa, etenkään jos se on erilainen kuin oma.

        Niin pitkään kuin täällä elää, on oikeus elää niin kuin haluaa. Ja sen jälkeenkin.


      • :):)
        :):) kirjoitti:

        myöskin hieman tiukkikselta. tai siis, ei-avarakatseiselta.
        Ei voi mitään jos olet sellaiseen porukkaan joutunut jossa et viihdy. Tuo on kuitenkin turhaa yleistystä, koko tiedekuntaan yleistät.

        Ehkä koit sen niin, ja voi sinua siis.

        En itsekään täällä viihdy, mutta en todellakaan koe ihmisiä tylsiksi. Löytyyhän niitäkin, mutta kaikkiallahan niitä on.........

        Ymmärrän kyllä joskun sanot ettet itseäsi kehua halunnut. Kuitenkin se sieltä paistoi läpi, miten olet muita parempi.
        Silloin kannattaa katsoa peiliin eikä todella tuomita toisten elintapaa, etenkään jos se on erilainen kuin oma.

        Niin pitkään kuin täällä elää, on oikeus elää niin kuin haluaa. Ja sen jälkeenkin.

        Siis tämä viesti oli suunnattu alkuperäiselle kirjoittajalle. :)


    • Bentseenirengas

      Olen myös täällä kemian puolella, ja aion kyllä kahlata opiskeluni loppuun asti, mutta harvinaisen oikeassa olet. Todella niuhoa porukaa on kyllä suurinosa, mutta yleistys ehkä turhaa koko tiedekuntaa kohtaan, sillä kyllä täältä hyviäkin tyyppejä löytyy, niinkuin varmaan muistat? Mutta jos nyt tällaista tylsää ja kuivaa alaa hakeutuu opiskelemaan niin kai siinä täytyy hieman tylsä tyyppi ollakin. Monet ovat oikeasti hurmiossa, kun saavat labrassa läträtä yksin litkuja, sääliksi käy kieltämättä joskus, vaikka samassa liemessä ollaankin. Mutta ei muuta kuin onnea kaikille valitsemallanne tiellä, ja voihan sitä ammattia aina vaihtaa jos/kun huomaa ettei yksinkertaisesti työnkuva kiinnosta.
      Ja näköjään osu ja uppos sun kommentointi, kun noita ressukoita heti nousi puolustelemaan että huisin hauskaa ja hulvatontahan täällä on :)

    • Humanoidi

      Tuo nyt ei lainkaan minusta tuntunut mastamaalaamiselta vaan oli selkeä mielipide tiedekunnasta oman kokemuspohjan perusteella. Itse en voi ottaa asiaan kantaa, mutta helppohan tuohon on kyllä uskoa, että voisin kokea samalla lailla. Ja taas sieltä kommenteista paistoi selvä kateus, ei ole kehumista jos kertoo ammattinsa ja koulutuksensa. Lähinnä se kertoo vain kuulijan kateudesta jos pitää tuota kehumisena.
      Kiitos ja anteeksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe