Taloyhtiössämme on kuulemma viimeistä tekniikkaa edustava parkkipaikan sähkötolppa. Vehje antaa virtasykäyksiä kun pakkasta on vähintään 5 astetta ja sitä enemmän sykäyksiä kuin pakkasasteita. Ei pysty imuroimaan eikä vissiin sisätilan lämppäristäkään ole paljoa iloa?
typerä sähkötolppa
7
6145
Vastaukset
- .......................
Hyvät Insinöörit!
Minusta tuntuu jotenkin typerältä sihtailla taskulampulla valoa täysin toimivan lämpötolpan kannen alle, siis sinne missä on pistorasia, kello ja sulake.
Mikä puuttuu?
-No miksi siellä lämpötolpan kotelossa ei voisi olla valot? Kyllä helpottuisi monen ihmisen elämä.
Toimikaa! - aika
huono. tämä sykäystolppa on jokin muoti-ilmiö. ajastintolppa on paljon käytännöllisempi, sillä se antaa auton käyttäjälle jotain valinnanvaraa lämmitykseen, ja siitä saa mainitsemaasi imurointivirtaa tarvittaessa, ei tarvitse vetää 40 metrin roikkaa imurin perässä...
ei kuulemma sykäystolppa ole hyväksi auton lohkolämmittimellekkään, koska katkoo liikaa virtaa.
insinöörit suunnittelevat sykäystolppia, koska uusavuttomuus on kasvussa :( ei jakseta/osata säätää ajastinta - wjrwjk
ketäköhän idiootteja näitä järjestelmiä oikein suunnittelee max aika 2 tuntia ja järjestelmä mitoitettu niin päin vittua että sisälämppäreitä ei saisi käyttää (uusi talo). Kaikennäkösiä ihmevirityksiä eri paikoissa missään ei näytä olevan toimivaa järjestelmää.
- lämmittimelle
Pätkäsähkö rikkoo lämmittimen. Itsellä on calixin fax vuodelta 2002, jossa defa on tutkinut asiaa. Siinä todetaan että pätkäsähkö kuluttaa vastuslankaa ja vastuksella on erityinen ominaisuus toimia sulakkeena sekä niitä ei ole suunniteltu pätkäsähkölle. Jaksottainen sähkö lyhentää vastuksen käyttöikää 1/17 osaan (talven aikana jopa 8000 päälle/pois kytkentää mikä vastaa norm. 17 vuoden käyttöä). Vastuslangan valmistaja on vahvistanut tämän. Tämän fax:in olen saanut aikanaan Oy KAHA Ab:ltä ja tällä lomakkeella on saatu jopa eräs työnantaja maksamaan uusi vastus, kun muuttivat pätkäsähkölle ja vastus meni rikki.
- Muha
Meillä oli viime talvena töissä juuri tuo lämpötilan mukaan muuttuva pätkä sähkö lämmitystolpissa ja sattuipa omasta autosta lohkarin vastus hajomaan talven aikana... Nyt on muutettu lämmitys alkamaan n. 2 tuntia ennen työ ajan loppumista.
- Onko järki unohtunut
Auton lämmittäminen sysäyksissä ei ole järkevää eikä säästä sähköä. Ehkä tarkoitus onkin, että asukkaat hankkivat Webaston jotta säästävät laitteensa ennenaikaiselta rikkoutumiselta. Kannattais tehdä tutkimus energian todellisesta säästöstä verrattuna esimerkiksi ajastettuun lämmittimen käyttöön jotta on mustavakoista esitettävänä. Taloyhtiön hallitushan asioista päättää ja voi muuttaa käytännön. Kaikki maksaa, mutta väärässä paikassa säästäminen vasta kallista onkin.
- tuo pätkäsähkö
Minä en aja imurilla enkä föönilläkään.
Pätkäsähköllä auto on aina valmis ajoon.
Ajastimella auto on suurimman osan vuorokaudesta kylmänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692693
- 632634
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106