Onko fysiikan laitoksen meteorologian opiskelijoita?
Ala kiinnostaa kovasti, mutta luettuani HY:n kyseisen tiedekunnan sivuilta innostukseni lopahti: siihen vaaditaan vahvaa matemaattista ja fysikaalista taustaa!
Onko näin?
Lukiossa tuli pitkä matematiikka kirjoitettua, mutta erittäin huonoilla arvosanoilla (A), fysiikasta tein sen yhden pakollisen kurssin, se oli kyllä 8.
Nyt AMK:ssa ollaan käyty meteorologian ja klimatologian perusjuttuja läpi (opiskelen kestävää kehitystä) ja olen ihan innoissani koko alasta. Olen myös huomannut, että tämä AMK ei ihan ole mun juttu... Myös geologia on aika kiinnostavaa, heti ensimmäisten oppituntien jälkeen hain kartan kotimetsääni ja innoissani tutkiskelin geomorfologisia muotoja... ;-)
Avoimessakaan ei ollut kuin yksi Tampereella oleva kesäkurssi meteorologian perusteista... Olisi voinut siellä luennoilla katsoa, onko itsestä mihinkään.
meteorologia
..............................
3
1136
Vastaukset
- vaipathousussa
Vähän vakavuutta ja uskottavuutta TV-meteorologeille. Monelle duunarille ne television
säätiedotukset ovat kuitenkin se ohje.- Alkup.
Ja tämä liittyy kysymykseeni miten?
- erioghekihgr
Meteorologiaa voi opiskella varsinaisesti vain Helsingin yliopistossa.
Meteorologia on pelkkää fysiikkaa ja matematiikkaa, joten noita aloja ei kannata kavahtaa, jos alalle on aikomassa. Vaikka olet kirjoittanut pitkästä vain A:n, voit silti yliopistossa pärjätä, jos olet valmis tekemään töitä. Ilman työntekoa homma kaatuu kuitenkin alkuunsa, vaikka matikasta olisi ällä taskussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152846
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1272736En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781783Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371342Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va641324- 471108
- 991011
- 109866
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833