Kuinka faneja..?(mielen kiinnon vuoksi)

ceeämäks

Kuinka faneja te olette tämän cmx:än suhteen? Monet pitkä aikaisimmat fanit ovat varmaan minustakin kymmenenvuotta (liki) vanhempia,mutta mielenkiinnon vuoksi kyselen että kuinka faneja te olette?Minua pidätte varmaan hulluna,mutta itse fanitan kuin se olisi henki ja elämä.CMX:äm faneja on toisaalta kolmea lajia on niitä jotka pitävät sitä kuin uskontonaan ja niitä jotka pitävät siitä mutta ei sen enempää kuin muistakaan ja on niitä jotka inhoavat kyseistä bändia yli kaiken..Minä kuulun noista ensimmäiseen ryhmään..kaikki levyt kyllä on kaiken maailman haastattelut on kirjoitettu kansioon,runot on,lyriikat on kirjoitettu,kaikki tiedot on kaikista jäsenistä etitty niin tarkkaan kun olla ja voi YMS...mutta jaa ei se kaikkea kerro..Cmx on minulle tärkeä osa ns..``identiteettiäni``,se vaikuttaa kyllä ja tuntuisi kun olisin tuntenut yrjänänkin koko elämäni..se musiikki on vain sanoin kuvaamattoman mukaansa tempaavaa,kaunista,koskettavaa ja mitä vielä..no vaikka mitä :D:D Tämä meni ehkä vähän liiallisuuksii mutta eipä hätiä..kertokaapas;D

24

1629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A.V. NOKIMÄKI

      moi. aiemmin CMX ei tehnyt mitään vaikutusta.
      MUTTA. noin viikko sitten ostin eli latasin netistä VESKU LOIRIN uuden UPEAN IVALO levyn ja sillä on versio PELASTA MAAILMA kipaleesta,se toimii ,mutta tänään ostin CMX:n saman esityksen ja täytyy sanoa että olin pakahtua onnesta niin syvälle sen vaikutus meni, nyt pitäs saada vinkkejä mistä aloitan levyjen keräilyn,olisko joku kokoelma parempi aloitus vai miten löytys samantapaisia kuin tuo pelasta maailma,kyllä kovempikin meno käy, kuuntelen esim. ACDC:tä,Viikatetta,NIskalaukausta,Miljoonasadetta ja monia proge legendoja.

      • ceeämäks

        No jos tykkää pelasta maailmasta niin kannattaisi ostaa aurinko tai aura..itse rakastan niitä ihan hirmuisesti


      • ceeämäks
        ceeämäks kirjoitti:

        No jos tykkää pelasta maailmasta niin kannattaisi ostaa aurinko tai aura..itse rakastan niitä ihan hirmuisesti

        Uihh..unohin ihan vainajalan,siinä on oikeasti se kokoelma joka on sellainen hempeän tuntuinen joka yllättää joissain biississä kohtaan olevan nopeammalla osuudella. :) nyt kun se uusilevy ilmestyisi niin ei 0lisi odoteltavaa..paitsi tuuliajolla dvd :P siinä täytyy itseään kyllä hävetä :D:/


      • A.V. NOKIMÄKI
        ceeämäks kirjoitti:

        Uihh..unohin ihan vainajalan,siinä on oikeasti se kokoelma joka on sellainen hempeän tuntuinen joka yllättää joissain biississä kohtaan olevan nopeammalla osuudella. :) nyt kun se uusilevy ilmestyisi niin ei 0lisi odoteltavaa..paitsi tuuliajolla dvd :P siinä täytyy itseään kyllä hävetä :D:/

        no ostin tänään CLOACA MAXIMA kakkosen kun Anttilassa sai 15 eurolla, kerran kuuntelin ja nyt kuulosti parhailta TAIVAAN LAPSET,PYÖRIVÄT SÄHKÖKONEET, MEIDÄN SYNTIMME,TUONEN LINTU ja muutama muu .tuo luuHAMARA heti iski kun selvä kopio KING CRIMSONIn RED albumilta osittain.
        täytyy sitte se Aurinko tai Aura joskus hankkia.


      • ceeämäks
        A.V. NOKIMÄKI kirjoitti:

        no ostin tänään CLOACA MAXIMA kakkosen kun Anttilassa sai 15 eurolla, kerran kuuntelin ja nyt kuulosti parhailta TAIVAAN LAPSET,PYÖRIVÄT SÄHKÖKONEET, MEIDÄN SYNTIMME,TUONEN LINTU ja muutama muu .tuo luuHAMARA heti iski kun selvä kopio KING CRIMSONIn RED albumilta osittain.
        täytyy sitte se Aurinko tai Aura joskus hankkia.

        Okei no se on kyllä aika hyvä kooste kun siinä on biisejä joka lähtöön..jokainen koskettaa omalla tavallaan :)


      • A.V. NOKIMÄKI
        ceeämäks kirjoitti:

        Okei no se on kyllä aika hyvä kooste kun siinä on biisejä joka lähtöön..jokainen koskettaa omalla tavallaan :)

        tulin töistä ja laitoin cloaca maximan HELIUM koosteen soimaan ja täytyy sanoo etten muista viimeksi olisin musiikista yhtä paljon,KÄSITTÄMÄTTÖMÄN HYVÄ BÄNDI, MIKSEN AIEMMIN PITÄNYT YRJÄNÄN MUSASTA? myös eka levy LYIJY uppoo kun mummmo avantoon. suomen parhaat sanoittajat taitavat olla AW Yrjänä,Heikki Salo ja Kaarle Viikate!!!


      • ceeämäks
        A.V. NOKIMÄKI kirjoitti:

        tulin töistä ja laitoin cloaca maximan HELIUM koosteen soimaan ja täytyy sanoo etten muista viimeksi olisin musiikista yhtä paljon,KÄSITTÄMÄTTÖMÄN HYVÄ BÄNDI, MIKSEN AIEMMIN PITÄNYT YRJÄNÄN MUSASTA? myös eka levy LYIJY uppoo kun mummmo avantoon. suomen parhaat sanoittajat taitavat olla AW Yrjänä,Heikki Salo ja Kaarle Viikate!!!

        No Monet luulee että cmx on paskaa ja paskaa..mutta sitten kun kuulee vaikka yhden biisin pariin kertaan niin se alkaa soida päässä ja pian alkaa kuuntelemaan sitä ja siitä sitten se lähtee..
        siis ihan Perkeleen kovaa musiikkia..itse kun aloin kuuntelemaan cmx:ää ensimmäinen biisi jonka kuulin oli surunmurhaaja,ajattelin että tässäpä hyvää musiikkia,sitten latasin kaikki biisit mitkä vain löysin (Latasin,aika kovaa fanitusta :P) ja sitten ne oli juuri jotai ekoja hc viritelmiä,aattelin että mitä paskaa tää oikee on?? sitte kuuntelin niitä moneen kertaan ja ne upposi todellakin,nykysi ne on rakkaimpia biisejä :)Itse tykkään A.W.Yrjänän sanoituksista ylivoimaisesti,mutta muita hyvi on Ismo Alanko ja Jarkko Martikainen..Mutta Kaarlellakin on sitä jotain hienoutta niissä sanoituksissa..


      • AV NOKIMÄKI
        ceeämäks kirjoitti:

        No Monet luulee että cmx on paskaa ja paskaa..mutta sitten kun kuulee vaikka yhden biisin pariin kertaan niin se alkaa soida päässä ja pian alkaa kuuntelemaan sitä ja siitä sitten se lähtee..
        siis ihan Perkeleen kovaa musiikkia..itse kun aloin kuuntelemaan cmx:ää ensimmäinen biisi jonka kuulin oli surunmurhaaja,ajattelin että tässäpä hyvää musiikkia,sitten latasin kaikki biisit mitkä vain löysin (Latasin,aika kovaa fanitusta :P) ja sitten ne oli juuri jotai ekoja hc viritelmiä,aattelin että mitä paskaa tää oikee on?? sitte kuuntelin niitä moneen kertaan ja ne upposi todellakin,nykysi ne on rakkaimpia biisejä :)Itse tykkään A.W.Yrjänän sanoituksista ylivoimaisesti,mutta muita hyvi on Ismo Alanko ja Jarkko Martikainen..Mutta Kaarlellakin on sitä jotain hienoutta niissä sanoituksissa..

        nyt parhaillaan kuuntelen cloaca maxin kolmattalevyä samalla katon jäätävää poltetta, tuntuu hyvin sopivan yhteen, aina vaan paranee CMX.
        mulla kävi samoin tuon Viikatteen kanssa aluksi,ostin jostain syystä "SURUT pois ja kukka rintaan" en pitänyt yhtään ja heitin vuodeksi nurkkaan. sitten kuuntelin ja yhtäkkiä ymmärsin kaarlen ajatusmaailmaa,wauuuu!! ja ostin koko tuotannon.kuuntelin lähes pelkästään viikatetta vuodet 2004-2005.
        viime viikolla Jarkko Martikainen tulkitsi MIljoonasateen pari piisiä sibeliustalolla Lahdessa, siis se mies osaa laulaa niin että menee todella luihin ja ytimiin,siis miljoonasateen heikki oli tauolla kun Jarkko lauloi, myös HUrmerinnat esiintyi M.sateen kanssa,oli konsertti joka kannatti kokea lisäksi Janne LOuhivuori näytti kuka on suomen parhaita kitaristeja.
        TUota sinun suosikkiasi Ismo Alankoa en diggaa sillä on se ääni jotenkin vaikea sietää,samoin sen velipoika Ilkka ei kiinnosta.

        joo ootellaan nyt että uusi CMX levy ilmestyis.
        Tuli tuossa mieleen että pidätkö YESin levyistä. Mun mielestä muut on erinomaisia paitsi TORMATO,DRAMA ja OPEN YOUR EYES selvästi turhimmat. jostain syystä tuo RITUAL livenä YESSHOWS levyllä on vaikuttavin. on mul koko tuotanto, kuunnellut 21vuotta bändiä.


      • ceeämäks
        AV NOKIMÄKI kirjoitti:

        nyt parhaillaan kuuntelen cloaca maxin kolmattalevyä samalla katon jäätävää poltetta, tuntuu hyvin sopivan yhteen, aina vaan paranee CMX.
        mulla kävi samoin tuon Viikatteen kanssa aluksi,ostin jostain syystä "SURUT pois ja kukka rintaan" en pitänyt yhtään ja heitin vuodeksi nurkkaan. sitten kuuntelin ja yhtäkkiä ymmärsin kaarlen ajatusmaailmaa,wauuuu!! ja ostin koko tuotannon.kuuntelin lähes pelkästään viikatetta vuodet 2004-2005.
        viime viikolla Jarkko Martikainen tulkitsi MIljoonasateen pari piisiä sibeliustalolla Lahdessa, siis se mies osaa laulaa niin että menee todella luihin ja ytimiin,siis miljoonasateen heikki oli tauolla kun Jarkko lauloi, myös HUrmerinnat esiintyi M.sateen kanssa,oli konsertti joka kannatti kokea lisäksi Janne LOuhivuori näytti kuka on suomen parhaita kitaristeja.
        TUota sinun suosikkiasi Ismo Alankoa en diggaa sillä on se ääni jotenkin vaikea sietää,samoin sen velipoika Ilkka ei kiinnosta.

        joo ootellaan nyt että uusi CMX levy ilmestyis.
        Tuli tuossa mieleen että pidätkö YESin levyistä. Mun mielestä muut on erinomaisia paitsi TORMATO,DRAMA ja OPEN YOUR EYES selvästi turhimmat. jostain syystä tuo RITUAL livenä YESSHOWS levyllä on vaikuttavin. on mul koko tuotanto, kuunnellut 21vuotta bändiä.

        okeij..CMX tosiaankin paranee..mitä enemmän kuuntelee sen parempaa se on! No siellä sibelius talolla olisi sitten pitänyt olla :P Se jarkon ääni on kyllä kovin persoonallinen,oikein menninkäismäinen.Miusta Ismo alangon ääni on niin persoonallinen ja sellainen ns.``miehekäs`` :D jotkut eivät erota kuvitella jarkon,ismon tai saatikka akin ääntä toisistaan..
        siinä täytyy olla kuurompaa porukkaa..niillähän on aika jokseenkin erillainen ääni..Akilla basso painoitteinen,ismolla käheä ja möreä,ja jarkolla sellainen kuin laulaisi lastenlauluja..tai ainankin tuo on minun mielipiteeni asista:P
        (Hyvät äänet silti kaikilla.)

        No yesillä on hyvää tuotantoa kyllä,mutta en ole hirveästi perehtynyt..CMX:n Jannen mukaan cmx on nopeutettua yesiä.Joitain biisejä olen kuunnellut ja kuuntelen välilläkin,kohan joskus pystyn olla kuuntelematta cmx:ää .
        Joskus tuntuu että muu musiikki ei uppoa.

        Nyt äskettäin aloin kuuntelemaan Deat Kenned:siä
        se on aika hyvää musiikkia melkein kuin suoraan Sex Pistols,jota myös ahkeraan kuuntelen.

        Itse cmx:ästä innostuin vasta päälle vuosi sitten ja pahenee vaa tää miun Addiktin omaisuus.
        Mitäköhän tästä viellä tulee..


      • addiktoiduin
        ceeämäks kirjoitti:

        okeij..CMX tosiaankin paranee..mitä enemmän kuuntelee sen parempaa se on! No siellä sibelius talolla olisi sitten pitänyt olla :P Se jarkon ääni on kyllä kovin persoonallinen,oikein menninkäismäinen.Miusta Ismo alangon ääni on niin persoonallinen ja sellainen ns.``miehekäs`` :D jotkut eivät erota kuvitella jarkon,ismon tai saatikka akin ääntä toisistaan..
        siinä täytyy olla kuurompaa porukkaa..niillähän on aika jokseenkin erillainen ääni..Akilla basso painoitteinen,ismolla käheä ja möreä,ja jarkolla sellainen kuin laulaisi lastenlauluja..tai ainankin tuo on minun mielipiteeni asista:P
        (Hyvät äänet silti kaikilla.)

        No yesillä on hyvää tuotantoa kyllä,mutta en ole hirveästi perehtynyt..CMX:n Jannen mukaan cmx on nopeutettua yesiä.Joitain biisejä olen kuunnellut ja kuuntelen välilläkin,kohan joskus pystyn olla kuuntelematta cmx:ää .
        Joskus tuntuu että muu musiikki ei uppoa.

        Nyt äskettäin aloin kuuntelemaan Deat Kenned:siä
        se on aika hyvää musiikkia melkein kuin suoraan Sex Pistols,jota myös ahkeraan kuuntelen.

        Itse cmx:ästä innostuin vasta päälle vuosi sitten ja pahenee vaa tää miun Addiktin omaisuus.
        Mitäköhän tästä viellä tulee..

        CMX:ään vuonna 1994, kun sain Auran. Sen jälkeen oon kerännyt kaikki käsiini saamat haastattelut, lehtijutut, levyt, sinkut jne. Ja muutakin aiheeseen liittyvää matskua.
        Iso kansiollinen on juttuja jo.... mitähän niillä tekis? Nimmareitakin on 3.


      • ceeämäks
        addiktoiduin kirjoitti:

        CMX:ään vuonna 1994, kun sain Auran. Sen jälkeen oon kerännyt kaikki käsiini saamat haastattelut, lehtijutut, levyt, sinkut jne. Ja muutakin aiheeseen liittyvää matskua.
        Iso kansiollinen on juttuja jo.... mitähän niillä tekis? Nimmareitakin on 3.

        No kannattaa säästää..Minullakin on kaikenmaailman lehtijutut sun muut mitä tuolla nyt kertoilinkin..Nimmareita minulla on kyllä vain yksi ja yksi akin plektra löytyy..Nyt olen toivon mukaan saamassa ns.henkilökohtaista omistuskirjoitusta ja jotain Yrjänältä..tietämäni ihmisen kautta,en sitten tiedä..toivotaan
        Tai sitten jos itse et niillä mitään tee niin onhan noita ostajia varmaan Ja ONKIN ..


      • AV NOKIMÄKI
        ceeämäks kirjoitti:

        okeij..CMX tosiaankin paranee..mitä enemmän kuuntelee sen parempaa se on! No siellä sibelius talolla olisi sitten pitänyt olla :P Se jarkon ääni on kyllä kovin persoonallinen,oikein menninkäismäinen.Miusta Ismo alangon ääni on niin persoonallinen ja sellainen ns.``miehekäs`` :D jotkut eivät erota kuvitella jarkon,ismon tai saatikka akin ääntä toisistaan..
        siinä täytyy olla kuurompaa porukkaa..niillähän on aika jokseenkin erillainen ääni..Akilla basso painoitteinen,ismolla käheä ja möreä,ja jarkolla sellainen kuin laulaisi lastenlauluja..tai ainankin tuo on minun mielipiteeni asista:P
        (Hyvät äänet silti kaikilla.)

        No yesillä on hyvää tuotantoa kyllä,mutta en ole hirveästi perehtynyt..CMX:n Jannen mukaan cmx on nopeutettua yesiä.Joitain biisejä olen kuunnellut ja kuuntelen välilläkin,kohan joskus pystyn olla kuuntelematta cmx:ää .
        Joskus tuntuu että muu musiikki ei uppoa.

        Nyt äskettäin aloin kuuntelemaan Deat Kenned:siä
        se on aika hyvää musiikkia melkein kuin suoraan Sex Pistols,jota myös ahkeraan kuuntelen.

        Itse cmx:ästä innostuin vasta päälle vuosi sitten ja pahenee vaa tää miun Addiktin omaisuus.
        Mitäköhän tästä viellä tulee..

        minusta ei saa Ismo fania. Ei iske sanoitukset ja kurkkuääni ärsyttää. Akilla samanlainen laulutapa mutta yhtään ei haittaa sen ääni ,päinvastoin AW:lla tosi persoonallinen ääni ja karismaa vaikka lapiolla jakaa.
        Sex pistolsia viimksi kuunnellut silloin kun olin pentu joskus 79 tai 78. Dead Kennedys samoin.
        HUOMASIN MUUTEN ETTÄ TUOSSA BAIKONUR PIISISSÄ RUMMUT MELKEIN KUIN MANFRED MANN'S EARTH BANDIN BIISISSÄ KOZE KOBENINI(how long must we wait) albumilla SOMEWHERE IN AFRIKA (1982) ,suosittelen CMX faneille.


      • AV NOKIMÄKI
        AV NOKIMÄKI kirjoitti:

        minusta ei saa Ismo fania. Ei iske sanoitukset ja kurkkuääni ärsyttää. Akilla samanlainen laulutapa mutta yhtään ei haittaa sen ääni ,päinvastoin AW:lla tosi persoonallinen ääni ja karismaa vaikka lapiolla jakaa.
        Sex pistolsia viimksi kuunnellut silloin kun olin pentu joskus 79 tai 78. Dead Kennedys samoin.
        HUOMASIN MUUTEN ETTÄ TUOSSA BAIKONUR PIISISSÄ RUMMUT MELKEIN KUIN MANFRED MANN'S EARTH BANDIN BIISISSÄ KOZE KOBENINI(how long must we wait) albumilla SOMEWHERE IN AFRIKA (1982) ,suosittelen CMX faneille.

        KORJAAN. MANN piisi olikin BROTHER AND SISTERS OF AFRIKA, KOZE KOBENINI ON OSA SAMAA BIISIÄ.


      • ceeämäks
        AV NOKIMÄKI kirjoitti:

        minusta ei saa Ismo fania. Ei iske sanoitukset ja kurkkuääni ärsyttää. Akilla samanlainen laulutapa mutta yhtään ei haittaa sen ääni ,päinvastoin AW:lla tosi persoonallinen ääni ja karismaa vaikka lapiolla jakaa.
        Sex pistolsia viimksi kuunnellut silloin kun olin pentu joskus 79 tai 78. Dead Kennedys samoin.
        HUOMASIN MUUTEN ETTÄ TUOSSA BAIKONUR PIISISSÄ RUMMUT MELKEIN KUIN MANFRED MANN'S EARTH BANDIN BIISISSÄ KOZE KOBENINI(how long must we wait) albumilla SOMEWHERE IN AFRIKA (1982) ,suosittelen CMX faneille.

        No kuka tykkää mistäkin..mutta akin ääni se on se ääni jota suomalainen musiikki kulttuuri kaipaa..Ei mitään persoonatonta Paskaa.
        No pitääpä kokeilla tuota mitä suosittelet..

        Ja sitten..Yrjänä runot on aika mahtavia.Että suosittelen niitä,itse en kyllä ollut mikään kirjallisuuden ystävä (päinvastoin)
        mutta kun kerran kirjastosta lainasin Rotan ja sen lukasin pariin kertaan niin, Hänen runonsa alkoivat kiehtoa..nyt on kaikki runo kokoelmat ja Kyllä se kirjallisuuskin lukiessa on parantunut ..


      • AV NOKIMÄKI
        ceeämäks kirjoitti:

        No kuka tykkää mistäkin..mutta akin ääni se on se ääni jota suomalainen musiikki kulttuuri kaipaa..Ei mitään persoonatonta Paskaa.
        No pitääpä kokeilla tuota mitä suosittelet..

        Ja sitten..Yrjänä runot on aika mahtavia.Että suosittelen niitä,itse en kyllä ollut mikään kirjallisuuden ystävä (päinvastoin)
        mutta kun kerran kirjastosta lainasin Rotan ja sen lukasin pariin kertaan niin, Hänen runonsa alkoivat kiehtoa..nyt on kaikki runo kokoelmat ja Kyllä se kirjallisuuskin lukiessa on parantunut ..

        NYT ON tullut hankittua lähes koko tuotanto, kyllä täytyy huutaa maailmalle,KUUNNELKAA MIELI AVOINNA CMX:ää, ette tiedä mitä menetätte jos ette edes yritä ymmärtää Yrjänää ja kumppaneita,ylisanoilla ei ole loppua,Beatles on kuollut, eläköön CMX ! ! !
        Olen keräillyt levyjä 80luvun alusta ja vasta nyt aukes mikä on kirjainyhdistelmä CMX. MIssä olen elänyt?kaikki nämä vuodet.tässä parhaimpia mitä 3 viikkoa on vasta kuunneltu.
        aRKANGELI
        aamutähti
        veden ääri
        vierasta viljaa
        hiljaisuuteen
        pelasta maailma
        punainen n:O 6
        talvipäivänseisaus
        meidän syntimme
        baikonur
        sillanrakentaja
        sielunvihollinen
        vanha talvitie
        minne paha haudattiin
        tähdet sylissään
        jatkuu niinkuin sade
        reuna
        minuN sydämeni on särkynyt
        kauneus pettää
        tuonen lintu
        tämän runon tahtoisin unohtaa
        olkoon täysi sinun maljasi (MIKÄ PROGE BIISI KUIN 70 LUVUN PARHAAT SAMASSA KUORESSA WAUUWAUUU!!!MAKEE SYNTSAN UJELLUS.ELÄKÖÖN MOOG.
        SUOMEN PARAS ALBUMI KAUTTA AIKAIN.: DINOSAURUS STEREOPHONICUS...


      • ceeämäks
        AV NOKIMÄKI kirjoitti:

        NYT ON tullut hankittua lähes koko tuotanto, kyllä täytyy huutaa maailmalle,KUUNNELKAA MIELI AVOINNA CMX:ää, ette tiedä mitä menetätte jos ette edes yritä ymmärtää Yrjänää ja kumppaneita,ylisanoilla ei ole loppua,Beatles on kuollut, eläköön CMX ! ! !
        Olen keräillyt levyjä 80luvun alusta ja vasta nyt aukes mikä on kirjainyhdistelmä CMX. MIssä olen elänyt?kaikki nämä vuodet.tässä parhaimpia mitä 3 viikkoa on vasta kuunneltu.
        aRKANGELI
        aamutähti
        veden ääri
        vierasta viljaa
        hiljaisuuteen
        pelasta maailma
        punainen n:O 6
        talvipäivänseisaus
        meidän syntimme
        baikonur
        sillanrakentaja
        sielunvihollinen
        vanha talvitie
        minne paha haudattiin
        tähdet sylissään
        jatkuu niinkuin sade
        reuna
        minuN sydämeni on särkynyt
        kauneus pettää
        tuonen lintu
        tämän runon tahtoisin unohtaa
        olkoon täysi sinun maljasi (MIKÄ PROGE BIISI KUIN 70 LUVUN PARHAAT SAMASSA KUORESSA WAUUWAUUU!!!MAKEE SYNTSAN UJELLUS.ELÄKÖÖN MOOG.
        SUOMEN PARAS ALBUMI KAUTTA AIKAIN.: DINOSAURUS STEREOPHONICUS...

        Eräille CMX on kuin uskonto,Tervetuloa joukkoon Nokimäki.
        En voi kyllä ymmärtää ihmisiä jotka inhoavat cmx:ää,ketä cmx:n musiikki ei voisi koskettaa kauniisti?kysyn minä.
        Ehkä ne sitten elävät omaa maailmaansa tajuamatta,mistä he jäävät paitsi.
        Tai sitten meillä cmx:ää palvovilla on oma maailmamme,se maailma joka on kaikki!
        mie oon ite kuunnellu pelkkää cmx:n tuotantoa kohta 2 vuotta. ja se jatkuu niin kauan kuin henki pihisee..


      • Eteläisen tähtitaivaan kuolema
        AV NOKIMÄKI kirjoitti:

        NYT ON tullut hankittua lähes koko tuotanto, kyllä täytyy huutaa maailmalle,KUUNNELKAA MIELI AVOINNA CMX:ää, ette tiedä mitä menetätte jos ette edes yritä ymmärtää Yrjänää ja kumppaneita,ylisanoilla ei ole loppua,Beatles on kuollut, eläköön CMX ! ! !
        Olen keräillyt levyjä 80luvun alusta ja vasta nyt aukes mikä on kirjainyhdistelmä CMX. MIssä olen elänyt?kaikki nämä vuodet.tässä parhaimpia mitä 3 viikkoa on vasta kuunneltu.
        aRKANGELI
        aamutähti
        veden ääri
        vierasta viljaa
        hiljaisuuteen
        pelasta maailma
        punainen n:O 6
        talvipäivänseisaus
        meidän syntimme
        baikonur
        sillanrakentaja
        sielunvihollinen
        vanha talvitie
        minne paha haudattiin
        tähdet sylissään
        jatkuu niinkuin sade
        reuna
        minuN sydämeni on särkynyt
        kauneus pettää
        tuonen lintu
        tämän runon tahtoisin unohtaa
        olkoon täysi sinun maljasi (MIKÄ PROGE BIISI KUIN 70 LUVUN PARHAAT SAMASSA KUORESSA WAUUWAUUU!!!MAKEE SYNTSAN UJELLUS.ELÄKÖÖN MOOG.
        SUOMEN PARAS ALBUMI KAUTTA AIKAIN.: DINOSAURUS STEREOPHONICUS...

        Epäilen tämän AV NOKIMÄEN CMX:n hurahtamisjuttua. Läpäksikin aika huono.


      • AV NOKIMÄKI
        Eteläisen tähtitaivaan kuolema kirjoitti:

        Epäilen tämän AV NOKIMÄEN CMX:n hurahtamisjuttua. Läpäksikin aika huono.

        voi hyväne aika!! mitä tuossa on epäilemistä?
        edelleen kuuntelen ja kerään materiaalia bändistä.nyt on kaikki levyt paitsi aurinko, discopolis ja rautakantele ,mutta niistäkin on piisit kuultu suurimmaksi osaksi ne jotka on cloaca maxima 1 ja 2:lla.
        tänään kolahtaa nämä huomenna ehkä jotkut muut:
        aamutähti: molemmat versiot
        vierasta viljaa
        tähdet sylissään
        baikonur
        talvipäivänseisaus
        myrskyn ratsut
        sillanrakentaja
        sielunvihollinen
        vanha talvitie
        kaikki nämä kädet,
        ja koko PEDOT on hittejä täynnä.
        katsos sinä ETELÄISEN TÄHTITAIVAAN KUOLEMA, tämä hurahtamisjuttu kun voi mennä yli näin aluksi mutta sitten se tasottuu ajan kanssa.
        NYT ODOTELLAAN ETTÄ NÄKIS YRJÄNÄN JA KUMPPANIT TÄÄLLÄ HÄMEEN HÄRKÄMAILLA, milloinka ne vetää konsertteja muuallakin kuin tsadissa?
        eniten CMX:ssä ihmettelen MITEN NIILLÄ RIITTÄÄ IDEOITA JA TOLLASIA IHME JUTTUJA KEKSII KOSKETINSOITTAJA, IHME ÄÄNIÄ SAA KONEESTAAN?
        AJATTELEN ETTÄ NYKYÄÄN ON KAIKENLAISET VEHKEET BÄNDEILLÄ MUTTA MUTTEI TARPEEKSI OSATA KÄYTTÄÄ SYNTSAA, EI PELKÄT KAKSI KITARAA JA BASSO OIKEIN TOIMI ,,,,,PAITSI "VIIKATE" osaa sen homman kotimaisista ja kyllä se Agentskin menettelee.


      • ceeämäks
        Eteläisen tähtitaivaan kuolema kirjoitti:

        Epäilen tämän AV NOKIMÄEN CMX:n hurahtamisjuttua. Läpäksikin aika huono.

        Jos häntä epäillään,miksei minua?
        miksei voi hurahtaa,ihme kun en itse ole hullujen huoneella..


      • ceeämäks
        AV NOKIMÄKI kirjoitti:

        voi hyväne aika!! mitä tuossa on epäilemistä?
        edelleen kuuntelen ja kerään materiaalia bändistä.nyt on kaikki levyt paitsi aurinko, discopolis ja rautakantele ,mutta niistäkin on piisit kuultu suurimmaksi osaksi ne jotka on cloaca maxima 1 ja 2:lla.
        tänään kolahtaa nämä huomenna ehkä jotkut muut:
        aamutähti: molemmat versiot
        vierasta viljaa
        tähdet sylissään
        baikonur
        talvipäivänseisaus
        myrskyn ratsut
        sillanrakentaja
        sielunvihollinen
        vanha talvitie
        kaikki nämä kädet,
        ja koko PEDOT on hittejä täynnä.
        katsos sinä ETELÄISEN TÄHTITAIVAAN KUOLEMA, tämä hurahtamisjuttu kun voi mennä yli näin aluksi mutta sitten se tasottuu ajan kanssa.
        NYT ODOTELLAAN ETTÄ NÄKIS YRJÄNÄN JA KUMPPANIT TÄÄLLÄ HÄMEEN HÄRKÄMAILLA, milloinka ne vetää konsertteja muuallakin kuin tsadissa?
        eniten CMX:ssä ihmettelen MITEN NIILLÄ RIITTÄÄ IDEOITA JA TOLLASIA IHME JUTTUJA KEKSII KOSKETINSOITTAJA, IHME ÄÄNIÄ SAA KONEESTAAN?
        AJATTELEN ETTÄ NYKYÄÄN ON KAIKENLAISET VEHKEET BÄNDEILLÄ MUTTA MUTTEI TARPEEKSI OSATA KÄYTTÄÄ SYNTSAA, EI PELKÄT KAKSI KITARAA JA BASSO OIKEIN TOIMI ,,,,,PAITSI "VIIKATE" osaa sen homman kotimaisista ja kyllä se Agentskin menettelee.

        ei ole epäilemistä minulla ainkaan ei..
        Minulle kolahtaa kaikki biisit tai no on kolahtanut..mutta aivan erityinen ja ihana biisi on kuoleman risteyksestä kolme virstaa pohjoiseen!
        niin ihanat sanat ja se ääni,se koskettaa kauniisti :)
        Yrjänällä muuten ideoita riittää,kun on kolunnut kaikenmaailman raamatut ja mytologian kirjat ja historian kirjat läpi ja kyllä siihen yrjänän itsensä tunteet ja ajatukset..
        keikkoja voi katsella
        www.cmx.fi
        mutta seuraavan kerran niitä on tulossa 2007 kesällä..
        Kumpa oisi jo se kesä!!! on niin ikävä jo tullut elokuusta,mutta on miulla kourallinen ihania muistoja ja Yrjänän katse ja tottakai hänen plektra :)


      • av nokimäki
        ceeämäks kirjoitti:

        ei ole epäilemistä minulla ainkaan ei..
        Minulle kolahtaa kaikki biisit tai no on kolahtanut..mutta aivan erityinen ja ihana biisi on kuoleman risteyksestä kolme virstaa pohjoiseen!
        niin ihanat sanat ja se ääni,se koskettaa kauniisti :)
        Yrjänällä muuten ideoita riittää,kun on kolunnut kaikenmaailman raamatut ja mytologian kirjat ja historian kirjat läpi ja kyllä siihen yrjänän itsensä tunteet ja ajatukset..
        keikkoja voi katsella
        www.cmx.fi
        mutta seuraavan kerran niitä on tulossa 2007 kesällä..
        Kumpa oisi jo se kesä!!! on niin ikävä jo tullut elokuusta,mutta on miulla kourallinen ihania muistoja ja Yrjänän katse ja tottakai hänen plektra :)

        niin oli kesä kuin toiselta planeetalta,
        kuin toisessa maailmassa kesä.
        kaikenlaista uutta mitä ei ennen ole kokenut, tätä vuotta en unohda koskaan.

        Yksi niistä on CMX.


      • ceeämäks
        av nokimäki kirjoitti:

        niin oli kesä kuin toiselta planeetalta,
        kuin toisessa maailmassa kesä.
        kaikenlaista uutta mitä ei ennen ole kokenut, tätä vuotta en unohda koskaan.

        Yksi niistä on CMX.

        KYLLÄ! EHDOTTOMASTI!..toivottavasti ens vuonna viellä hehkeempi kesä(tietysti) CMX:n merkeissä !!!
        Kumpa näkis Yrjänän kahdenkesken joskus..
        toivoa täytynee...


      • elämä_lle _kiitos
        ceeämäks kirjoitti:

        Jos häntä epäillään,miksei minua?
        miksei voi hurahtaa,ihme kun en itse ole hullujen huoneella..

        ihmissuhteita hyvät hyssykät sentään.
        Ootteko tervettä päivää nähnynnä?
        Ilo se on varmaan teillekin soitella.


      • ceeämäks
        elämä_lle _kiitos kirjoitti:

        ihmissuhteita hyvät hyssykät sentään.
        Ootteko tervettä päivää nähnynnä?
        Ilo se on varmaan teillekin soitella.

        Olen miä ainankin nähny :)
        cmx on vain ``harrastukseni``
        ja se merkitsee paljon,ilman sitä ei ois melkein mitään ..ehkä olen hullu,ehkä en..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe