ajattelin vähän hehkuttaa käytännöllistä teologiaa, vaikka se ei useiden teologien mielestä mitään tiedettä olekaan. Se on kuitenkin loistoratkaisu kaikille meille, jotka emme ole koskaan kotieutuneet tiedekuntaan, jossa tiedettä tehdään vaikka Jeesuksen jalkaräteistä! käyttis tarjoaa esim. aivan huippuja mahdollisuuksia sijoittua kirkollisten järjestöjen yms palvelukseen (itse olen juuri A2- linjan harjoittelussa eräässä tunnetussa järjestössä, että näin....
Käyttis on rautaa!
11
1308
Vastaukset
- ummikolle
Kerro lisää käyttiksestä. Siis miten kuvailisit opintojen sisältöä sellaiselle (siis tällaiselle) joka ei niistä yhtään mitään tiedä? Ja miten pyritään, onko vaikea päästä, mitä opiskelu vaatii ym?
- tietämättömälle
teologian opinnoista kiinnostuneelle, että mikäli papin tai uskonnonopettajan homma ei varsinaisesti ole tavoitteena, niin millaisiin muihin tehtäviin teologisella koulutuksella voi tähdätä?
- rimpsessa
tietämättömälle kirjoitti:
teologian opinnoista kiinnostuneelle, että mikäli papin tai uskonnonopettajan homma ei varsinaisesti ole tavoitteena, niin millaisiin muihin tehtäviin teologisella koulutuksella voi tähdätä?
Teologisesta voi valmistua ns.A2-linjalta, eli se on yhteiskunnan ja sen eri virkojen linja. A-2 linjalla voi erikoistua esm. mediaviestintään, kirkkojen kansainväliseen toimintaan, koulutusalalle yms. itse olen media-puolella, sähköisten medioiden linjalla, erikseenhän on sitten vielä lehtitoimitus. Toimittajiahan teologisesta ei valmistu, mutta teologeilla on halutessaan hyvät mahdollisuudet hakeutua media-alalle! Eikä tässä vielä kaikki, lisää voit selvittää tiedekunnan opinto-oppaasta.(löytyy netistä helsingin yliopisto-teologinen tiedekunta-reittiä). Ei muuta kun teologiseen!:)
- rimpsessa
käydä tiedekunnan sivuilla, sieltä löytyy sähköisessä muodossa opinto-opas, josta selviää moni kysymäsi asia. Itse olen kokenut opinnot monipuolisiksi, lähtien kreikankielestä kirkkohistoriaan ja viestinnästä kirkkolauluun! Ei tarvi todellakaan olla uskossa, teologeja mahtuu moneen junaan! Opiskelu ei vaadi mitään sen kummempaa "kapasiteettia", kunhan vain on kiinnostusta asiaan! Käypäs sielä tiedekunnan sivuilla, etsi sieltä opinto-ops ja tutustu!!:)
- Nimetön
rimpsessa kirjoitti:
käydä tiedekunnan sivuilla, sieltä löytyy sähköisessä muodossa opinto-opas, josta selviää moni kysymäsi asia. Itse olen kokenut opinnot monipuolisiksi, lähtien kreikankielestä kirkkohistoriaan ja viestinnästä kirkkolauluun! Ei tarvi todellakaan olla uskossa, teologeja mahtuu moneen junaan! Opiskelu ei vaadi mitään sen kummempaa "kapasiteettia", kunhan vain on kiinnostusta asiaan! Käypäs sielä tiedekunnan sivuilla, etsi sieltä opinto-ops ja tutustu!!:)
"ei tarvi todellakaan olla uskossa"
Tähän on valitettavasti mennyt teologien koulutus!Eipä sitä kunnon lakia ja evankeliumia todellakaan enää kuule kuin harvojen tuosta tiedekunnasta valmistuneiden suusta.
Valitettavaa mutta totta! - ykä69
Nimetön kirjoitti:
"ei tarvi todellakaan olla uskossa"
Tähän on valitettavasti mennyt teologien koulutus!Eipä sitä kunnon lakia ja evankeliumia todellakaan enää kuule kuin harvojen tuosta tiedekunnasta valmistuneiden suusta.
Valitettavaa mutta totta!Voi voi! Teologia on tiedettä ja pappien (akateeminen koulutus) pääasiallinen tarkoitus on sielunhoito hengenruokaa hakevalle rahvaalle. TUskin puoletkaan papeista uskoo siihen mitä he kirkossa suoltavat Isosta Kirjasta.
- Nimetön
ykä69 kirjoitti:
Voi voi! Teologia on tiedettä ja pappien (akateeminen koulutus) pääasiallinen tarkoitus on sielunhoito hengenruokaa hakevalle rahvaalle. TUskin puoletkaan papeista uskoo siihen mitä he kirkossa suoltavat Isosta Kirjasta.
akateeminen koulutus on tähtää kyllä maisterin papereihin. Sitä kyllä ihmettelen, että miten ala joka ennen oli kutsumusammatti, vetää nykyään puoleensa ketä tahansa.
Jos haluaa hengellistä tietoa, apua sielunsa hätään, tulla uskoon tai saada synninpäästön, kannattaakin ehkä mieluummin mennä juttelemaan ja rukoilemaan jonkun uskovan maallikon kanssa. Tosin on vielä uskovia teologian maistereitakin, osa heistä papiksi vihittyjä. Onneksi! - pappi 75
ykä69 kirjoitti:
Voi voi! Teologia on tiedettä ja pappien (akateeminen koulutus) pääasiallinen tarkoitus on sielunhoito hengenruokaa hakevalle rahvaalle. TUskin puoletkaan papeista uskoo siihen mitä he kirkossa suoltavat Isosta Kirjasta.
Kyllä Pohjosessa ainakin mun rovastikunnan papit kaikki uskoo Jeesukseen ja perinteiseen Jumalan sanan toimivuuteen.Ei ole nuo seurakuntalaiset pa-
hemmin valiteleet. Kaikki mitä tunnustuskirjat ja Raamattu opettavat pidetään esillä!
- Jaykkis
Taitaa käytännöllisen teologian laitoksella olla vieläkin sellainen maine, että sinne sijoittuvat ne jotka eivät muualla pärjää.
- tulipsi
Oulun hiippakunta myöskin tarjoaa valmennuskurssin niillä, joista olisi toivoa saada pappi omaan hiippakuntaan. Kyllä se usko viimeistään huippuvalmennuksessa tartutetaan..
Itse haen teologiseen tullakseni kristinuskon tutkijaksi. Se ei tarkoita, ettenkö omaisi uskonnollista vakaumusta, vaan henkilökohtaista päätöstäni pitää se yksityisasianani. - .......
tulipsi kirjoitti:
Oulun hiippakunta myöskin tarjoaa valmennuskurssin niillä, joista olisi toivoa saada pappi omaan hiippakuntaan. Kyllä se usko viimeistään huippuvalmennuksessa tartutetaan..
Itse haen teologiseen tullakseni kristinuskon tutkijaksi. Se ei tarkoita, ettenkö omaisi uskonnollista vakaumusta, vaan henkilökohtaista päätöstäni pitää se yksityisasianani.Joensuussa teologisessahan on se kirkon ja uskonnollisten yhteisöjen tehtäviin valmistava suuntautumisvaihtoehto, ja sitten siellä on erikseen se kulttuuri/yhteiskunta-linja. Onko tolta ensimmäisenä mainitulta linjalta valmistuneen mahdollista päästä myös muihin kuin kirkon tehtäviin? Papin ammatti ei kiinnosta, mutta pyrkisin silti mieluiten tuohon ensimmäiseen suuntautumisvaihtoehtoon, koska sinne otetaan enemmän opiskelijoita ja kuvittelisin sinne pääsyn olevan helpompaa kuin sinne kulttuuripuolelle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593255Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242749Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1961010- 45849
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26840Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835