Ongelmani on tällainen..
Polviini ei koskaan ole sattunut mitään haaveria tai suurempaa kolahdusta, venähdystä tai muuta vastaavaa. Mutta kuntosalilla treenatessa alkaa polvien sisäsyrjissä tuntua kipua, kuumoitusta ja punoitusta, vaikka en tekisi suurilla painoillakaan. Oireet jatkuvat myös kotiin tullessa ja kestävät parikin tuntia, ja seuraavana päivänä polvet saattavat olla kipeät. Ennen punoitus ja kuumotus tulivat myös tanssi tuntien aikana, mutta nykyään ei siitä enää aiheudu ongelmia. Ja joskus huomaan myös kävellessä, kun oikea polveni alkaa ikään kuin "naksahtamaan". Kuitenkaan kipua ei tällöin tunnu, vaikka itse tunnen ja kuulenkin tämän loksahduksen.
Mahtaako kenelläkään olla samanlaisia oireita tai tietoa mistä tällainen voisi johtua? Sillä itse en tähän syytä osaa sanoa.
Polven punoitus ja kuumotus
4
6323
Vastaukset
- pikki1
Ehkäpä sullakin on sama kuin monilla muillakin urheilua harrastavilla. Itselläni todettiin povilumpioiden rustovaurio. Sitä ei näe röntgen kuvissa, vaan ortopedin käsittelyssä. Itselläni ei ole ollut ikinä kipuja polvissa, kuukausi sitten alkoi tuntua pientä kipua rappusia alaspäin tullessa ja tuntui, kuin polvet olisivat muljahdelleet hieman. Toivottavasti ei ole kuitenkaan sinulla tätä. Kannattaa ehkä mennä lekuriin varmuuden vuoksi, ettet ainakaan pahenna, jos siellä on joku vaiva. :)
- Ongelma polvi
..ettei tuota vaivaa sitten ole! Itselläni ei kyllä polvet rappusissa vaivaa ollenkaan, mutta pitänee tutkituttaa asia, ettei sitten hoitamattomana ainakaan pahenisi. Ja kiitoksia sinulle! :)
- kuntoon
Kyseessä saattaa olla sitten myös aivan muukin vaiva kuin polviongelma. Ystävälläni oli samantapaista polvivaivaa molemmin puolin ja asia korjaantui hänellä, kun hänelle tehtiin alaraaja-analyysi OMT-fysioterapeutin toimesta ja teetettiin yksilölliset pohjalliset. Lisäksi hän harjoitteli heikkoja lihaksia ja venytteli kireitä ohjeiden mukaan. Kuormitus muuttui polvinivelille suotuisammaksi ja kivut helpottuivat ja ovat pysyneet poissa sen jälkeen. Eli jos ei lääkäri pysty auttamaan niin kokeileppa...
- Ongelma polvi
Mietin itsekin välillä, että polveni saattavat olla aika heikot ja niihin kohdistuva rasitus näin ollen liian suuri. Ja sen tiedän, että jaloistani löytyy tiukkoja paikkoja ja pitäisi vain jaksaa venytellä kunnolla ja säännöllisesti. Pääsen kohta tutkituttamaan polviani joten katsotaan kuinka käy ja mitä selviää, mutta kiitokset sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782