Aloitin n. viikko sitten Tetralysal-kuurin (3kk) ja siihen lisäksi minulle määrättiin Differin-geeliä.
Leuassani oli muutamia isoja ihonalaisia patteja sekä poskissani pienen pieniä finnejä.
Nyt tuntuu, että pienet nyppylät poskissa ovat lisääntyneet ja alkaneet kutista. Onko tämä nyt se puhdistumis-/pahenemisvaihe? Tuleeko se näin nopeasti?
Leuassani oli muutamia isoja ihonalaisia patteja sekä poskissani pienen pieniä finnejä.
Nyt tuntuu, että pienet nyppylät poskissa ovat lisääntyneet ja alkaneet kutista. Onko tämä nyt se puhdistumis-/pahenemisvaihe? Tuleeko se näin nopeasti?
Vastaukset 6
Vanhimmat
joo mulla sama tilanne, eli tetralysalia päälle viikko takana... milloin tää paheneminen tapahtuu
Ihan sama juttu... mä oon syönyt nyt Tetralysalia pian pari kuukautta. Tuossa viikon käytön jälkeen alkoi puskea hirveästi pieniä nyppyjä naamaan, mutta kyllä ne aika pian sitten häipyivätkin. Se kutina on kyllä tuskaa! Differiniä en ole parin ekan viikon jälkeen käyttänyt - mulle se ei ainakaan tehonnut sen paremmin kun nuo reseptittömätkään "finnirasvat".
kiitos sulle tiedosta. helpottavaa että jollekin muulle on tapahtunu sama.
miten nopeesti sulla alkoi tää lääke vaikuttamaan. ja kuin nopeesti pikkunäpyt hävis?
Hei!Kannattaa olla kärsivällinen tuon tetralysal kuurin kanssa. itsekin sain 3 kk kuurin ja vielä ois muutama viikko jäljellä.alussa iho huononi ja vasta nyt loppuvaiheessa iho on alkanut kunnolla paranemaan.että kärsivällisyyttä vaaditaan.
mulla toi tetralysal-kuuri auttoi, mutta heti kun se loppui niin finnit tuli takaisin. Ja kun kävin ihotautilääkärillä niin siitä se lääke ei auta mulla pysyvästi ja siksi syön nyt isotretinoinia...
muttamutta, ei mulla pahentunut tuosta tetralysalista, auttoi paljon pahimpaan tulehdukseen.
minulle tuo kuuri määrättiin koska syvällä ihossa leuan alueella tulehdus, josta seurasi ihonalaisia paiseita.
ei oo kyllä paiseet vielä ainakaan lähteneet... mutta pikkunyppyä on tullu poskiin..