Kylmä halli

aivan turha

En näe mitään hyötyä viedä venettäni kylmään halliin talveksi ja maksaa siitä paikasta jopa 700 - 1000 euroa niin kuin halliyrittäjät veloittavat. Jos veneen päällä on peitto on aivan sama onko se kylmässä hallissa vai ulkona. Samat huollot ja työt pitää tehdä veneelle olipa se kylmässä hallissa tai ulkona. Jos veneen päälle (kannelle) sataa vähän lunta se ei haittaa mitään.Kaikki ovat varmaan samaa mieltä paitsi ne jotka ovat nyrjähtäneet viemään veneensä halliin ja maksavat itsensä kipeiksi?

12

2112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisin rikas...

...veisin veneeni varmasti halliin. Jos olisin oikein rikas, veisin lämpimään halliin. Olisi se vaan niin mukavaa puuhastella veneen parissa hyvissä olosuhteissa, eikä tarvitsisi sitä joka syksyistä pressujen virittelyä.

• rik..

Asuisin itse aina aurigon varjossa ja vene meressä.

• köyhä!

Joten en voisikaan asua pääkaupunkiseudulla.

Niinpä asunkin sisäSuomessa ja säilytän veneeni (31 jalkaa) lämpimässä hallissa ( 15) talvet.

Vuokraa maksan 22€/kk. Mielestäni kohtuu vuokra.

Mielestäni halli (vaikka kylmä) on parempi, sillä Ilmanvaihdon saa huomattavasti helpommin järjestymään. Ei homehdu.

• tarkka rahoistaan

Olen samaa mieltä, täällä meidän rannassa esim. oman veneeni säilytys kylmässä hallissa maksaisi 1200 euroa talvi. Itselläni menee pressujen laittoon syksyllä ehkä kaksi tuntia ja niiden poistamiseen keväällä tunti; siinä pääsee jo tuntipalkoille.

• ilmainen?

Talvisäilytys rannallakin maksaa jotain. Pressut ja telineet maksavat ja niillä on rajallinen käyttöikä. Samoin nosto ja lasku maksavat. Toki rannalla säilyttäminen on halvempaa, mutta em. kustannukset pienentävät tuntipalkkaasi. Huomio myös matka ja aika kustannukset kun käyt tarkastamassa, että pressu on pysynyt paikoillaan.

• tarkka rahoistaan
        ilmainen? kirjoitti:

Talvisäilytys rannallakin maksaa jotain. Pressut ja telineet maksavat ja niillä on rajallinen käyttöikä. Samoin nosto ja lasku maksavat. Toki rannalla säilyttäminen on halvempaa, mutta em. kustannukset pienentävät tuntipalkkaasi. Huomio myös matka ja aika kustannukset kun käyt tarkastamassa, että pressu on pysynyt paikoillaan.

Totta kai se rannalla säilytys maksaa, mutta vain reilun satasen. Pressut ja teline maksoivat noin 2000 euroa ja niillä on nyt viides vuosi menossa. Uskoisin pressujen kestävän vielä toiset viisi vuotta. Jos nyt oletetaan, että pressut ja telineet kestävät sen 10 vuotta niin tuo tekee tasapoistoin 200 euroa/vuosi. Talvisäilytys pressut tellingit reilu 300 euroa vuosi, hallisäilytys 1200 euroa, molemmissa summissa on mukana veneen nosto ja lasku. Kyllä ainakin minulle 900 euroa on rahaa, jonka käytän mielummin johonkin muuhun purjehdukseen liittyvään kuin talvisäilytykseen.

Matkaa rantaan on vain pari kilometriä, joten merkittäviä matka- ja aikakuluja ei synny, etenkään kun pressujen tarkistuksen yhdistää

• parempi.

Voit halutessasi lykä veneen noston niin pitkälle kuin säät sallii koska ei ole kiirettä peittäävenettä. Nosto, pesu, glygolit koneeseen ja halliin ja sillä selvä. Helppo käydä tekemässä pikku huoltoja syksyllä ja varhain keväällä. Tuulisella säällä saat olla tyynessä hallissa. Vene säilyy parempana kun teline ja presseu ei hankaa. Halutessasi voi vetää myrkyn talvella kunhan ensin virität kevyen peitteen veislinjasta alaspäin... Voin keksiä vaikka kuinka paljon syitä.

• pasi

paitsi että hallissa ei venettä tarvitse peittää
      eikä ole pressuhuolia

• peittäminen

tuntuu kummalliselta. Eihän autoakaan peitellä ja palvota vaan sillä ajellaan koko talvi. Lumihangesta välillä kaivetaan ja taas mennään eikä se siitä kärsi. Miksi vene kärsii? Taitaa koko peittäminen olla peräisin puuveneajalta.Peitetään koska muutkin peittää ja lehdessä lukee et niin pitää tehdä. Autoja ei kukaan ikinä peitä.

• peitetään
        peittäminen kirjoitti:

tuntuu kummalliselta. Eihän autoakaan peitellä ja palvota vaan sillä ajellaan koko talvi. Lumihangesta välillä kaivetaan ja taas mennään eikä se siitä kärsi. Miksi vene kärsii? Taitaa koko peittäminen olla peräisin puuveneajalta.Peitetään koska muutkin peittää ja lehdessä lukee et niin pitää tehdä. Autoja ei kukaan ikinä peitä.

Monilla on harrasteautoja, joilla ajetaan vain kesällä. Näitä ei (lähes) kukaan jätä talveksi taivasalle, vaan tallipaikan puuttuessa ne peitellään. Käyttöautoa ei tietenkään laiteta pressun alle, koska käyttö olisi hankalaa, mutta ei se sitä tarkoita etteikö pinta säilyisi parempana suojattuna. Aurinko, linnunpaskat, noki ym tekee pahaa pinnalle. Lasikuituveneen gelcoat-pinta on tässä suhteessa huomattavasti herkempi kuin auton maalipinta.

• jeesmies

tossa asiassa on oleellisena asiana kosteuden torjunta. Laitappa vene umpioon niin kyllä sisustus puuosineen kärsii.

Tuuletus on kaiken a ja o joten peitellä pitää hyvin ja ilmavasti.

Tosin itsellä on sisähallissa 15 koko ajan

• välissä...

L ja K

Miks ette käännä venettä ympäri kuten minä olen tehnyt jo monta vuotta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe