Magellan Plotteri

Jelppiä

Sattuu olemaan tuollainen Magellan 324 FX Map Color plotteri. Se on muutaman vuoden vaha kapistus, mutta siitä huolimatta tuntuu tylsältä, että laitteeseen ei tahdo enää saada karttoja ja kaikki muukin tuki näyttää kaihkonneen.

Onko jollakulla kyseisestä tai vastaavasta Magellanin plotterista kokemusta? Laite käyttää MapSend BlueNav karttoja, jotka pitää ladata SD-ramin näköiselle kortille. On siis SD kokoinen ja näköinen, mutta siinä on yksi kontaktori enemmän ja jos sen laittaa SD-ram adapteriin altaa tietokone vihletämään. Mistä siis karttoja masinaan? Se on vanha, mutta käyttökelpoinen jos karttoja saa.

12

1104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näppyjä

Mä saan näppyja kokokehöön jo pelkästä plotteri sanasta. YÄK

• Jelppiä

???

• vaan on tyhmää

hankkia kaikenmaailman elektroniikkaa veneeseen.

Se on täysin turha kapistus ja niinkuin joku tuolla skrivas, et se jumittuu ja tarttee sammuttaa et alkaa taas toimia. Kunnon kartta ei mee jumiin. Mekaaninen kompassi toimii aina.

• Plotteri
        vaan on tyhmää kirjoitti:

hankkia kaikenmaailman elektroniikkaa veneeseen.

Se on täysin turha kapistus ja niinkuin joku tuolla skrivas, et se jumittuu ja tarttee sammuttaa et alkaa taas toimia. Kunnon kartta ei mee jumiin. Mekaaninen kompassi toimii aina.

käyttää omia laitteitasi (kartta ja kompassi). Kukaan ei sinua siitä arvostele ja moiti. Ne on ihan hyviä kapineita ja muita sinun ei tarvitse käyttää, jos et halua.
        Ihmettelen vaan, miksi sinun pitää moittia/arvostella muita, jotaka toimivat OSIN eri tavalla kuin sinä. Oletko omasta milestäsi niin täydellinen, että muiden pitää toimia ainoastaan sinun hyväksymällä tavalla?
        Särkeekö se sinun päätäsi, jos joku käyttää plotteria ja harmittaako se sinua, jos joku osaa sitä käyttää?

• Jelppiä
        Plotteri kirjoitti:

käyttää omia laitteitasi (kartta ja kompassi). Kukaan ei sinua siitä arvostele ja moiti. Ne on ihan hyviä kapineita ja muita sinun ei tarvitse käyttää, jos et halua.
        Ihmettelen vaan, miksi sinun pitää moittia/arvostella muita, jotaka toimivat OSIN eri tavalla kuin sinä. Oletko omasta milestäsi niin täydellinen, että muiden pitää toimia ainoastaan sinun hyväksymällä tavalla?
        Särkeekö se sinun päätäsi, jos joku käyttää plotteria ja harmittaako se sinua, jos joku osaa sitä käyttää?

Aina ihmisillä on noita ennakkoluuloja kaikkea "uutta" kohtaan. Aikamoinen kasa on karttoja veneessä kun on käytännössä Vironlahdelta Tanskaan/Puolaan Itämeren länsipuolta pitkin ja aina Kramforssiin saakka pohjoisessa. Kaiken maailman yleiskortit ja muut vielä mukaan. Keväällä punnitsin karttapinon piruuttani ja 28 kg painoi. No, ei tolla painolla mitään merkitystä tietenkään ole. Paperikartat pitää olla tietysti, jos ei muuta varten, niin illalla on kiva suunnitella paperikartan ja harpin kanssa tulevia purjehduksia, tietysti lasillisen viiniä kera. Mutta jotensakin tuo plotteri on kyllä kätevä, vaikken sitä mitenkään silmäkovana seuraa kun on tullut totuttua maamerkkien mukaan liikkumaan, silloin kun maa näkyy.

• löytyy

mulla on samainen laite ollut käytössä kolmisen vuotta. En ole tosin joutunut lisäämään/muuttamaan kartta-alueita ja on toiminut ihan hyvin.
      Tosin sellainen ominaisuus on, että kone jumittuu joskus ja siitä selviää vain virrat pois-periaatteella. En ole ehtinyt vielä päivittää uusinta patchia siihen. Se voisi auttaa.

• Jelppiä

saada uusimman patchin? Olen hieman yrittänyt etsiä netistä, mutta juuri kyseiseen malliin sopivaa en ole löytänyt. Kun yrittää asentaa jonkun muun mallin patchia herjaa, että laite ei ehkä toimi asennuksen jälkeen ja sattaa jumittua eikä sitä saa enää avttua. Haluatko jatkaa k/e.

Purkkarissa tarvitsee useita eri XL-kartta-alueita.

• löytyy
        Jelppiä kirjoitti:

saada uusimman patchin? Olen hieman yrittänyt etsiä netistä, mutta juuri kyseiseen malliin sopivaa en ole löytänyt. Kun yrittää asentaa jonkun muun mallin patchia herjaa, että laite ei ehkä toimi asennuksen jälkeen ja sattaa jumittua eikä sitä saa enää avttua. Haluatko jatkaa k/e.

Purkkarissa tarvitsee useita eri XL-kartta-alueita.

Kysyin venemessuilla Magellan-myyjältä ja se antoi mulle osoitteen. Latasin patchin kesän alussa läppärilleni, mutta en saanut aikaiseksi sitä vielä asentaa Magellaniin. Nyt en muista osoitetta enkä löytänyt samaa fileä mistään netistä. Mulla on se kyllä vielä kotona.
        Jos haluat ko. patchin, voin sen kyllä lähettää s-postissa viikonlopun aikana. Jos kiinnostaa, laita mailia: [email protected] niin katsotaan löytyykö apua.

• linkin
        löytyy kirjoitti:

Kysyin venemessuilla Magellan-myyjältä ja se antoi mulle osoitteen. Latasin patchin kesän alussa läppärilleni, mutta en saanut aikaiseksi sitä vielä asentaa Magellaniin. Nyt en muista osoitetta enkä löytänyt samaa fileä mistään netistä. Mulla on se kyllä vielä kotona.
        Jos haluat ko. patchin, voin sen kyllä lähettää s-postissa viikonlopun aikana. Jos kiinnostaa, laita mailia: [email protected] niin katsotaan löytyykö apua.

http://www.magellangps.com/support/softwareupdates/FX324MapColorMarine.asp

• Jelppiä
        linkin kirjoitti:

http://www.magellangps.com/support/softwareupdates/FX324MapColorMarine.asp

Kiitos. Downloadasin patchin jo ja pitää kokeilla. Datakaapeli vielä veneessä kiinni joten pikku viive.

Muuten, huoltokin on ilmoittautunut olevansa hengissä. Voivat tutkia laiteta Suomessa ja lähettää korjattavaksi Ranskaan. Korjauskustannukset max. 300 € jolla hinnalla käytännössä vaihtavat laitteen uuteen. Mutta toivottavasti ei tarvitsis lähettää.

Kiitos, kiitos!

• Mä itse
        Jelppiä kirjoitti:

Kiitos. Downloadasin patchin jo ja pitää kokeilla. Datakaapeli vielä veneessä kiinni joten pikku viive.

Muuten, huoltokin on ilmoittautunut olevansa hengissä. Voivat tutkia laiteta Suomessa ja lähettää korjattavaksi Ranskaan. Korjauskustannukset max. 300 € jolla hinnalla käytännössä vaihtavat laitteen uuteen. Mutta toivottavasti ei tarvitsis lähettää.

Kiitos, kiitos!

Ostin alunperin plotterin mutta myin pois ja ostin kannettavan tilalle. Syy vaihtoon oli että tuli iso näyttö ja lapset saa katsoa tv:tä (usbiin kautta pieni digiboxi) ja dvd:tä kun tekeminen loppuu pitkän ajomatkan aikana ym. Säästää rajallista tilaa veneessä ja painoa kun ei tarvitse olla tv:tä,dvd. Meidän veneessä on toiminut erittäin hyvin ja on jopa todella tarkka pysymään kartalla. Miinuksena on että joutuu vaihtamaan karttasivua manuaalisesti mutta en itse vaihtaisi enää plotteriin takaisin. Varmasti on monia jotka ovat eri mieltä asiasta mutta tämä sopii meille!!

• klapites
        Mä itse kirjoitti:

Ostin alunperin plotterin mutta myin pois ja ostin kannettavan tilalle. Syy vaihtoon oli että tuli iso näyttö ja lapset saa katsoa tv:tä (usbiin kautta pieni digiboxi) ja dvd:tä kun tekeminen loppuu pitkän ajomatkan aikana ym. Säästää rajallista tilaa veneessä ja painoa kun ei tarvitse olla tv:tä,dvd. Meidän veneessä on toiminut erittäin hyvin ja on jopa todella tarkka pysymään kartalla. Miinuksena on että joutuu vaihtamaan karttasivua manuaalisesti mutta en itse vaihtaisi enää plotteriin takaisin. Varmasti on monia jotka ovat eri mieltä asiasta mutta tämä sopii meille!!

Samalla tavalla minä olen toiminut, läppäri mukana ja siitä seurailen reittiä ja merkkejä. Kätevää, vaikka karttaa joutuukin siirtämään käsipelillä tai langattomalla hiirellä. Ainoa ongelma vain se, ettei täällä sisävesillä saa digilähetyksiä - ainakaan vielä - näkymään. Se vähän ihmetyttää, kun ollaan keskellä sivistynyttä teknologia-Suomea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1853
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1640
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1215
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1098
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      978
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe