Opiskeluaikana niitä periaatteita kasataan kukkuramitoin itsekunkin korvien väliin ja työ tietysti opettaa toisen kuorman. Mitä niistä kenellekin sitten jää mieleen. Minä muistan erityisesti kaksi:
1. joku kertoi rakentamisesta radiossa ja käytti sanontaa "puu pitää aina sijoittaa rakenteisiin siten että sen on siellä hyvä olla". Erinomainen periaate mielestäni.
2. olin asuinkerrostalon lopputarkastuksessa. Ryhmässä oli jostain syystä mukana yksi tuleva asukas, keski-ikäinen nainen. Tämä nainen oli erityisen kiinnostunut keittiöstä ja aukoi kaappien ovia ja sai kaksi ovea kolahtamaan tosiinsa. Nainen katsoi minua kiukkuisesti: "Sitä ei siis osata edes keittiötä suunnitella!" Tästä minulle tuli "ei enää koskaan haukkuja lopputarkastuksessa"-periaate. Jotakuinkin onnistuin työurani aikana tämän periaatteen pitämään.
Ne parhaat periaatteet
Ludwig von Less
1
294
Vastaukset
- Mies von Blues
Vastausten määrästä voi päätellä että periaatteita ei enää ole. Ei hyviä eikä muitakaan. Tätä minä vähän pelkäsinkin. Huitaistuilta näyttävät uusimmat rakennukset vanhan konkarin silmissä. Tai sitten on eksytty pahan kerran joidenkin alumiiniprofiilien sekaan. Tai ideat on haettu keittokirjasta, sieltä kakkuosastolta.
Mutta paistaa se päivä vielä risukkoonkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445860
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253636Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1222845- 472518
- 372221
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2651878Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511818Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä231765- 331610
- 281570