VADELMABOOLIN SUHTEET

NORSU

Hei kaikki ihanat ihmiset!
Kaipailen apua ja nopeasti. Minulla on juhlat lauantaina ja ostin booliin tarvittavia juomia. Minun tarvisi tehdä 20 litraa vadelmaboolia, ainesosina vodka, vadelmaviini, sprite ja vichy. Mutta kuinka paljon laitan mitäkin, eli paljonko tarvitsee ostaa esim. limsaa tai vodkaa. Autattehan, ketkä osaatte laskea. Prosentti voisi olla jotain 9-10 luokkaa

2

2642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Me olemme tehneet hyvää vadelmaboolia seuraavalla ohjeella:

      1 viinapullo (mikä tahansa maustamaton)
      1 roseviini
      1 pullo vadelmalikööriä (puoli litraa)
      3 l sitruunavissyä
      3 l sitruunalimsaa
      (koristeeksi pakastevadelmia)

      Näillä suhteilla vahvuudeksi on laskettu 5 %, mikä on ollut ihan hyvä bilevahvuus sekalaiselle vierasjoukolle. Arvioisin, että vajaaseeen kymmeneen prosenttiin päästään jättämällä ohjeen limsasta ja vissystä puolet pois. Ja vadelmaviini voisi vastata roseviiniä ja vadelmalikööriä. 20 litraa tästä pitäisi saada kertomalla määrät noin neljällä.

      Edellisenä päivänä kannattaa sekoittaa viini ja vahvemmat alkoholituotteet keskenään vaikka muovipulloihin, jotta maut tasaantuvat. Jäähdytä kaikki ainekset hyvin ja yhdistä hiilihappojuomat viiniseokseen vasta sitä mukaa, kuin tuot boolia tarjolle. Hiilihappo pakenee nopeasti.

      Hauskaa iltaa!

    • piiroo

      Hei!
      Tässä älyttömän kätevä linkki: http://jjk.kapsi.fi/booli.pl

      Ekalla kerralla sielä käydessäni olin vähän ihmeissäni, miten toimii, joten tässä selitystä:

      Eli kohtaan "lisää uusi ainesosa" laita aineen nimi, esim. vodka. Seuraavaan ruutuun määrä ja valitse mittayksikkö. Viimeiseen lisää alkoholipitoisuus. Lisää -näppäimen jälkeen rivi siirtyy ylös ja lisätään seuraava neste. Jos tuote on alkoholiton, laita % kohtaan 0.

      t. PiiRoo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1499
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1126
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      47
      951
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      179
      835
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      720
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      605
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      541
    Aihe