Mikähän juttu voisi olla kyseessä, kun saan sydämen lisälyöntejä aina pari tuntia ruokailun jälkeen?
Ruokailu + rytmihäiriöt
13
31563
Vastaukset
- 36v
en tiedä syytä mutta minä saan myös ruokailun jälkeen lisä lyöntejä etenkin jos on väsynyt olo.
- samoin
Mulla taas kiihtyy pulssi ja sydän hakkaa reilusti kovempaa syönnin päälle, vaikkei mitään jättiannosta olisi syönytkään.
Nytkin juuri, kun äsken söin. - Hoksa
samoin kirjoitti:
Mulla taas kiihtyy pulssi ja sydän hakkaa reilusti kovempaa syönnin päälle, vaikkei mitään jättiannosta olisi syönytkään.
Nytkin juuri, kun äsken söin.Miten kauan teillä häröilyt kestää? Mulla ne tulee siis pari tuntia syönnin jälkeen vaikka vain leivänpalan söisin ja kestää max. puolisen tuntia. Ei siis liity täyteen mahaan. Mihin se ruoka ehtii parissa tunnissa?
- E621 aiheuttaa
- Rytminen syöjä
Mullakin monasti tulee ruoan päälle rytmikkäitä häiriöitä. Enpä minäkään osaa sanoa että mistä johtunee.. Ikävän tuntusta on mutta toivottavasti vaaratonta.
Ei tilanteesi vielä paha ole, mutta siihen kannattaa jo ajoissa etsiä korjausta. Parantaja Nestor Blomkvistin havainnoista on tässäkin lähtökohta. Hän sai selville, että ihmisen oikean kainalon alapuolella lähempänä kainalon ja kylkiluitten alareunan puoliväliä on kohta – hän antoi sille nimeksi hermoöljyrauhanen – jonka tehtävänä on valmistaa hermojen ylläpitoa varten öljymäistä nestettä. Jos tämä toiminto häiriintyy, on seurauksena rytmihäiriöitä, flimmereitä, ärtyneisyyttä, heikkoutta, tylsistymistä. Yleensä hermojen kuivumista. Ei mitenkään harvinaista nykyään.
Yleisimmät syyt, miksi tuon ”rauhasen” toiminta häiriintyy, että tietyt virtaukset liettyvät tai muutoin estyvät löytyvät suklaasta ja sappitiehyestä. Suklaaryhmään kuuluu joka neljäs ihminen. He eivät kykene käsittelemään suklaata, jolloin suklaa liettää heillä huonosti toimivaksi paitsi betaiinihydrokloridin tuotannon, myös hermoöljyrauhasen tuotannon.
Toinen, ehkä vielä yleisempi syy hermoöljyrauhasen toiminnan estymiseen on sapessa. Suolahapon ja pepsiinin puutteessa sappitiehyt puuroutuu huonosti johtavaksi tai sinne muodostuu kivimuodosteita. Silloin sappitiehyt saattaa ruokailun jälkeen turvota ja sitä kautta estää hermoöljyrauhasen toimintaa. Sappivaivaisilla on usein taipumus flimmereihin.
Sinun tapauksessasi voisi olla syytä saada sappitiehyt kunnolla auki. Se vaatisi hieronnan. Suolahapon ja pepsiinin tuotanto pitäisi saada riittäväksi tai käyttää korvaushoitona mainittuja aineita. Ikääntymisen mukana näiden tuotanto heikkenee ja tähän olisi kiinnitettävä huomiota. Lisäsyy näiden aineiden riittämättömyyteen on ruokamme huono laatu ja siihen lisätyt säilöntä ym. aineet, jotka ovat vastus ruoansulatukselle. Tuota oikean kainalon alapuolta pitäisi taputella usein, että auttaisi omaa verenkiertoaan huuhtelemaan liettymiä ja virkistämään toimintaa. Ko rauhasen raaka-aineiksi pitäisi syödä pari raakaa punasipulia viikossa ja banaani päivässä olisi myös hyväksi. Luomulaatua kannattaa käyttää, jos vain saa. Apulantatuotteiden kanssa on niin, että viljelijät ovat viljelevinään, ostajat ovat maksavinaan niistä ja tuotteet ovat ravitsevinaan ihmistä. Tästä kaikesta petoksesta ruumis ei pidä, sillä se toimii vain tosiasioiden mukaan.Sydämen lisälyönti on useinmiten harmiton. Olen itse kärsinyt vaivasta 20v. Minun tapauksessa se on perinnöllinen "vika" joka on tutkittu sairaalassa. Sairastin myös sydänlihaksen tulehduksen, josta lääkärien mukaan saattoi jäädä lievä hermorata vaurio. Pahimmillaan minulla oli joka 7:mäs lyönti ns. kova. Aina kannattaa tarkastuttaa, sydänfilmi on helppo ja sulkee pois useimmat sydämestä johtuvat vaivat.
Jos siitä on vaivaks asti, niin hyviä betasalpaajia on joka lähtöön. Mutta mulle oli lääkärin ohje sairaalas, että lisää vauhtia, niin pulssi tasaantuu. Toki mulla on niitä salpaajiakin varalta.
Mutta SUOSITTELEN kuiten ensin tutkituttamaan sen lääkärillä.Todennäkösesti sinulla vaan täysi vatsa
painaa jollekin alueelle, joka ärsyttää hiukan sydäntä. Mut kaiken kaikkiaan lisälyöntejä on kaikilla, toiset huomaa ne ja toiset ei. Eli tuskin syytä huoleen.- tämä on tosi
kerron erään tapauksen. noin 34 vuotiaana opettelin alkoholin alkeita. vilusti ja päätin ottaa koskista ns. "kuumana totina". sitäpäs sydäähermoni eivät kestäneetkään, vaan alkoi ensimmäiset liäsälyönnit. joka viides lyöti jympsähti ja sitä kesti n.3 viikkoa. kävin välillä lääkärissä, antoi jotain sydän pillereitä, ei auttanut. sitten hän kirjoitti vatsalääkettä. jotain valkoista pullolääkettä. kerran otin ja siihen loppui jympsäykset. olen myöhemminkin huomannut, että vatsalle kannattaa olla ystävällinen. nyt olen 75 v. ja tulen pumppuni ja vatsani kanssa
hyvin toimeen - Nagero
Kesällä luonnon vehreys on kaunein vihreä kuin ikinä missään muualla!!
- Sytän
Vatsalaukun hermotukset on yhteydessä sydämen hermotuksiin. Siinä syy. Provosoituu kun syö. Mulla ollut jo vuosia.
- Viero
Kilpirauhasen liikatoiminta/tai insuliinipiikki ilman thyroxinia..
.
- No_HÖH
Olet syönyt elävää ravintoa ja se potkii viimeisiään pari tuntia ruokailun jälkeen. E se sen kummempaa ole.
- Zida
Ruokatorvessa on vagushermo. Se voi ärsyyntyä mahahapoista ja provosoida sydänoireita.
Kurkkaa sivulle: Suomen Refluksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.282823Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652633Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151704Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1281428- 1021417
- 1051399
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241197Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141093Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest591005