Respo ja hinnat

hahahavainoitsija

Jos respon sivuilla valitsee kieleksi suomen saa kärryn hinnaksi esim 1700eur. Jos taas viron, saa kärryn hinnaksi noin 200-400eur vähemmän, riippuen kärryn myyntihinnasta.

Vertailun vuoksi tarkistin erään kärryn hinnan respolta ja samanlaisen kärryn farmin tarjonnasta. Hinta oli molemmilla täsmälleen sama, jos kieleksi valitsi suomen. Vironkielisellä sivulla hinta oli vajaat 300eur halvempi.

Mistähän moinen johtuu ?

Mielestäni on vähän nurinkurista liiketoimintaa, jos kielivalinta vaikuttaa hintatasoon. Kuitenkin kauppaa tehdään EU:n sisällä.

Esim tämä:

http://www.respo.ee/est/haagised.php?leht=tootegrupid&id=3&mudel_id=66

Hinta 1570eur (24600ekk)

ja tässä

http://www.respo.ee/fin/haagised.php?leht=tootegrupid&id=3&mudel_id=66

Hinta 1700eur

9

4997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyrylästä

      ovat juuri noita Respon valmistamia. Kysyppäs mielenkiinnosta sieltäkin. Saas nähdämihin hinta siellä asettuu.

    • Jotain tiedän

      Oliskohan syynä kovempaan hintaan rahtikustannus Suomeen? Nykyään tuntuu vain hinta merkitsevän ja
      ketään ei kiinnosta laatu. Popniiteillä kootaan nykyään perävaunutkin. Hitsaamiseen menee liikaa aikaa ja laidat väännetään valmiiksi sinkatusta peltirullasta ja leikataan sopivan kokoisiksi mutta pellin reuna jää sinkkaamatta. Sitten ihmetellään kun halpa vaunu heti ruostuu. Sanoisin että arvioi ensin laatu ja ihmettele sitten vasta hintaa.

      • Maksaa maltaita

        Nuinhan se menöö. Ei tuolla Virossa, Tartossa, tartte juur muuta kun henkilöautolla käydä niin melkoiset kustannukset siitä vaan kertyy.

        Respoja ajetaan Suomeen mun havainnon mukaan kokolailla purkamattomina, semmosilla yhdistelmillä jossa avolavapaku/ka vetää isompaa kärryä, ja kummankin päällä on noita respoja. Yllättävän vähän niitä kuormaan mahtuu. Yhdistelmällä mittaa ehkkä 13 - 15 metriä, eli euroja palaa jo lautalla aikalailla.

        Ostajia ja käyttäjiä on aina ollu kahenlaisia: toisille hankintahinta on kaik kaikessa (ei oo enempää rahaa), ja toiset laskee ominaisuuksia ja ja kokonaiskustannuksia.

        Kyllä määkin vähän vierastan, ainakin ammattikäyttöön ajatelluissa kärreissä noita peltilaitoja. Mahtaa olla kamalan näköset muutaman vuoden kuluttua.

        Mutta tarjontaa ja kysyntää on kaikenmoiselle tavaralle, ja jokainen ostaa mitä tykkää ja mistä tykkää. Kai ne tarpeekkin on vähän erilaisia ites kullakin.

        Eikös se ole yksinkertanen juttu hakee Respo suoraan Virosta jos ne on siellä merkittävästi halvempia. Kun ei ole tulleja, alveja eikä muita veroja. Katsastuskulut vaan.


      • Farmit loppui

        Näin se on.Olen jälleenmyyjä:)


    • peräkki

      Olen respoa ostamassa mistähän kannattaisi kysellä, muutamille kauppiaille olen lähettänyt postia, mutteivat vaivaudu edes vastaamaan.

      Menee vissiin firmassa niin hyvin ettei kannata vastata ees puheluihin.

    • ulosotto nainen

      No ei mee kun on konkurssi päällä eli kaput? Ei silloin vastailla luuriin?

    • kärryjäkin.on

      Enpä viitti käsiäni paskaan sotkea, ei kiitos tekoryssien romuille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe