luotettavampi?
sha1sum rc-6-i386-DVD.iso
komennolla saan samat tarkistussummanumerot kuin mitä on sha1sum -tiedoston sisälläkin, eli tämän tarkistuksen mukaan tiedosto on virheetön. K3b taas antaa ihan omia tarkistusnumeroitaan, ja SEN mukaan tulkiten iso -tiedosto on virheellinen, ja pitäisi ladata uudelleen?
Kumpaa uskoa tässä asiassa?
sha1sum vai k3b?
3
308
Vastaukset
- komentoa
md5sum
Tuleeko sama kuin k3b:llä?
Tietääkseni k3b tukee vain tuota md5sum-tarkistusta.- myöhäistä kokeilla tuota
mutta päätin asentaa DVD:n, koska saapuneessa ISO -tiedostossa oli täsmälleen sama määrä bittejä kuin lähteneessäkin, ja kun vielä DVD:n asennuksen alkuvaiheessa tarjottu asennuslevyn tarkistus ei ilmoittanut virheistä, päätin uskoa, että ISO oli ollut virheetön, ja niin myös DVD -asennuslevy.
Asennus onnistui kokonaisuudessan ilman virheitä, ja myös päivitys Kyumin kautta (KDE 3.5.5 yms.), ja kun multimediatuen asennus onnistui odottamattoman helposti, voin jo huoaten todeta, että ei ollut virheitä ISOssa.
Ainut, mikä ei ole vielä koskaan onnistunut ihan heti, on tuo 3D -tuen asentaminen. Ei missään distrossa ainakaan minun kohdallani. - Riippuu valmistajasta
myöhäistä kokeilla tuota kirjoitti:
mutta päätin asentaa DVD:n, koska saapuneessa ISO -tiedostossa oli täsmälleen sama määrä bittejä kuin lähteneessäkin, ja kun vielä DVD:n asennuksen alkuvaiheessa tarjottu asennuslevyn tarkistus ei ilmoittanut virheistä, päätin uskoa, että ISO oli ollut virheetön, ja niin myös DVD -asennuslevy.
Asennus onnistui kokonaisuudessan ilman virheitä, ja myös päivitys Kyumin kautta (KDE 3.5.5 yms.), ja kun multimediatuen asennus onnistui odottamattoman helposti, voin jo huoaten todeta, että ei ollut virheitä ISOssa.
Ainut, mikä ei ole vielä koskaan onnistunut ihan heti, on tuo 3D -tuen asentaminen. Ei missään distrossa ainakaan minun kohdallani.Vanha Voodoo toimii heti, mutta nVidia, eikä Ati toimi ilman erillisohjaimia.
Väitetään johtuvan siitä, että distroon ei saa sisällyttää noiden valmistajien ohjaimia, vaan kunkin käyttäjän on osattava asentaa ne itse.
Susessa aina 9.2 versioon asti toimi nVidiakortit automaattisesti nettipäivityksenä, mutta ei enää.
Itse asennuspaketti ei 3d ohjaimia ole koskaan sisältänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305617
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus112601- 1862199
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631693Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan721486Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike321394Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141354En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.721263- 941175
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2191157