Aamuyöstä aivastelin ja alavatsan oikealle puolelle teki kipeää. Se kipu tuntui kuitenki enemmän niinku lihaskivulta tai ajattelin et se olis ne kohdun kannattimet jotka sielä on arat ja venyy ja paukkuu aivastellessa. Mut sit nousin vessaan niin tuli verta, ei juoksemalla mut niin et pönttöön oli valunu kirkasta verta ja paperiin jäi pyyhkiessä. :( Mikä sielä voi vuotaa? Voiko kova aivastelu repäistä jotain?
Aivastus ja verta
11
3489
Vastaukset
- oisko
Paljonko raskausviikkoja sinulla nyt on? Periaatteessa, jos on hyvin kirkasta verenvuotoa( ei ruskeaa) niin ehdottomasti otat yhteyttä synnärille! Mielestäni ei toi olöe normaalia! Jotenka menoksi vaan! Ainakin saat mielenrauhan, kun kaikki on ok! :-)
- jiini
nyt on menossa 19. viikko. ja ei sieltä vuoda mitään nyt, ainoastaaan yöllä vuoti vessassa ja nyt kun kävin taas niin paperiin jäi veristä limaa. Huomenna täytyy soittaa neuvolaan muutenki joten jos vuoto ei lisäänny niin yritän pärjätä siihen asti ja kysyn sit mielipidettä sieltä.
- ...
jiini kirjoitti:
nyt on menossa 19. viikko. ja ei sieltä vuoda mitään nyt, ainoastaaan yöllä vuoti vessassa ja nyt kun kävin taas niin paperiin jäi veristä limaa. Huomenna täytyy soittaa neuvolaan muutenki joten jos vuoto ei lisäänny niin yritän pärjätä siihen asti ja kysyn sit mielipidettä sieltä.
No hyvä , joe ei enää vuoda. Mutta joka tapauksessa on parempi aina tarkistaa:-) Koita pärjätä ja onnea odotukseen! :-)
- Sinjalo
jiini kirjoitti:
Jos olisin tilanteessasi, niin soittaisin heti neuvolaan, ei siitä paljon vaivaa ole. Viikkoja on kuitenkin jo aika paljon, eikä verentulo ole normaalia. Vauva ei toki noilla viikoilla syntyessään selviä, mutta voihan olla, että sinut määrättäisiin välittömään vuodelepoon tai jotain. Ainakin verentulon syy tullaan selvittämään. Jos nyt kaikesta huolimatta päätät olla ottamatta tänään neuvolaan yhteyttä, niin ota päivä levon kannalta. Älä ainakaan lähde töihin tai minnekään. Mulla tuli rv 27 aivan pienet veriviirut pikkuhousuihin ja jo senkin takia tehtiin uä. Viirut aiehutuivat tod.näk. kuivista limakalvoista, sillä uä:ssä ei näkynyt mitään poikkeavaa. Mutta harkitse vielä soittamista!
- jiini
Sinjalo kirjoitti:
Jos olisin tilanteessasi, niin soittaisin heti neuvolaan, ei siitä paljon vaivaa ole. Viikkoja on kuitenkin jo aika paljon, eikä verentulo ole normaalia. Vauva ei toki noilla viikoilla syntyessään selviä, mutta voihan olla, että sinut määrättäisiin välittömään vuodelepoon tai jotain. Ainakin verentulon syy tullaan selvittämään. Jos nyt kaikesta huolimatta päätät olla ottamatta tänään neuvolaan yhteyttä, niin ota päivä levon kannalta. Älä ainakaan lähde töihin tai minnekään. Mulla tuli rv 27 aivan pienet veriviirut pikkuhousuihin ja jo senkin takia tehtiin uä. Viirut aiehutuivat tod.näk. kuivista limakalvoista, sillä uä:ssä ei näkynyt mitään poikkeavaa. Mutta harkitse vielä soittamista!
Oon joutnu neuvolaan soitteleen nii paljo että tuntuu etten kehtaa enää ennenku on ihan pakko ku koskaan ei oo mitää suurta huolta ollu, mä vaa oon ylihysteerinen. Joten tarkkailen tilannetta huomiseen ja kysäisen sit ku muutenki pitää soittaa.
- minä vain
jiini kirjoitti:
Oon joutnu neuvolaan soitteleen nii paljo että tuntuu etten kehtaa enää ennenku on ihan pakko ku koskaan ei oo mitää suurta huolta ollu, mä vaa oon ylihysteerinen. Joten tarkkailen tilannetta huomiseen ja kysäisen sit ku muutenki pitää soittaa.
neuvola täti sano että AINA voi soittaa kun on jotain kysyttävää?? Mulle on ainakin aina sanottu ja typeriä kysymuksiähän ei ole ku on tulevasta ihmisalusta kyse:)
Iloista odotusta sulle ja kaikille muillekkin kanssa sisarille:D
- mulle kävi...
samalla lailla viikolla 28. Yöllä käänsin kylkeä ja vihlas, housuun lorahti vähän jotain, vessaan tarkistaan ja vertahan se oli. Aamulla soitin synnytyspäivystykseen ja käskivät tarkkailla ja soittaa uudestaan jos supistelee tai verta tulee iltapäivällä vielä. No verentulo väheni just niin et pöksyyn ei tullu mut paperiin jäi tilkka pyyhkiessä verta ja limaa. Soitin uudestaan ja ne käski tulla näytille. Menin ja ne tutki ja sanoi että se on lapsivettä jota sieltä tihkuu ja verenvuoto tod.näköisesti johtuu siitä et mulla on aika laaja ektopia kohdunsuulla. Jäin sitten makaamaan sairaalaan reiluksi viikoksi ja nyt oon kotona vuodelevossa loppuun asti ja pelkään että lorahtelee...
Siis soita oikeesti jo tänään ettei vaan satu ikäviä ylläreitä. Noi jutut pitää aina ottaa vakavasti.
Tsemppiä sinne päin ja toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin. - kävi
niin, että yskisin, ja istukka repesi.
Soita äitiyspolillle!- jiini
millasii oireita sait kun istukka repesi? Oliko kovia kipuja? Paljon vuotoa?
- kyllä
jiini kirjoitti:
millasii oireita sait kun istukka repesi? Oliko kovia kipuja? Paljon vuotoa?
en tuntenut mitään kipua. Tuntui vain "naps" ja verta alkoi tulla liruttamalla (loppui hetken päästä).
Mies soitti heti äitiyspolille, että tullaanko omalla autolla vai ambulanssilla, käskivät tulla ambulanssilla.
Sairaalassa ei enää vuotanut yhtään, mutta ottivat osastolle.
Seuraavana yönä sitten istukka irtosi, ja verta tuli pari litraa (ihme ja kumma, ei sattunut yhtään, olisinko ollut shokissa?), eli hätäsektioon päädyttiin.
Tarinalla on kuitenkin onnellinen loppu: poika on terve.
- mikä oli?
Kävitkö neuvolassa?
Mitä sanoivat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1725831
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263644- 802536
- 372069
- 331872
- 431827
- 1051752
- 211636
- 271492
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!371418