Kysymys voi kuullostaa tyhmältä,mutta minulla välillä on outoja tuntemuksia tuossa oikean kylkikaaren alla ja eikös maksa sijaitse siellä.
Joskus olen kuullut,ettei sisäelimillä voi tuntea kipua.Pitääkö paikkaansa?
Voiko maksa olla kipeä?
7
4008
Vastaukset
- samaa
Samaa olen itsekin miettinyt, kun jonkinlaisia tuntemuksia on ollut. Mulla saattaisi olla aihetta epäilläkin jotain on tullut sen verran paljon tissutelluksi. Entä siellä, miksi epäilet niin?
- vastaa hän
minulla havaittiin sattumalta vuosia sitten pari varjostumaa maksassa.Niiden sanottiin olevan hyvänlaatuisia.
En tiedä onko sitä luulosairas,mutta välillä olen tuntevinani outoa tunnetta just tuossa oikean kylkikaaren alla.
- njekwg
Sisäelimissä kipu tuntuu vasta sitten kun siinä on joku trauma, kasvain, turvotus muusta elimestä joka painaa kyseessä olevaa elintä, tulehdus, ödeema, ym ym ym... Ja oikealla saattaa tuntua kipua, jos on sappivaivoja. Syitä on monia, ihan heti ei kannata pelästyä tuota yllä olevaa listaa. Lekuri tietää parhaiten, joten marssikaas sinne. Maksa-arvot olisi varmaan syytä tarkistaa.
- Bast62
Kipu oikealla puolella kylkikaaren alla voi viitata sappikiviin. Itselläni ainakin se oli syynä kuvaamassasi paikassa oleviin kipuihin. Hoitona sappirakon poisto tähystysleikkauksella.
- M
Bast62 kirjoitti:
Kipu oikealla puolella kylkikaaren alla voi viitata sappikiviin. Itselläni ainakin se oli syynä kuvaamassasi paikassa oleviin kipuihin. Hoitona sappirakon poisto tähystysleikkauksella.
Tuo sappirakon poisto on aika radikaali toimenpide.
Täällä juttua aiheesta. Vaikuttaa että vähärasvainen ruokavalio olisi sellainen, mikä itse asiassa tekee niitä sappikiviä.
Se siitä 'virallisterveellisestä' ruokavaliosta. Odottaakohan ne Pekka Puskan kuolemaa vai minkä ihmeen takia sitä rasvajuttua vielä hoetaan. - höpönlöpön
M kirjoitti:
Tuo sappirakon poisto on aika radikaali toimenpide.
Täällä juttua aiheesta. Vaikuttaa että vähärasvainen ruokavalio olisi sellainen, mikä itse asiassa tekee niitä sappikiviä.
Se siitä 'virallisterveellisestä' ruokavaliosta. Odottaakohan ne Pekka Puskan kuolemaa vai minkä ihmeen takia sitä rasvajuttua vielä hoetaan.Sappivaivaiselle nimenomaan suurimmat ongelmat aiheuttaa rasvainen ruoka, se on ensimmäinen mikä kehotetaan jättämään pois jos on sappikivet tai muuten ongelmia sapen kanssa.
- ja kipuilee
Olen kuullut, että maksa voisi kipuilla, jos se kasvaa (esim. rasvoittuu) ja sen ympärillä oleva kalvo venyy. Rasvamaksa voi ilmeisesti olla jopa 3 - 4 kg, normaalisti kai jotain alta kilo. Eli luulisi tuollaisen möykyn jossain tuntuvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t744528- 332551
- 402394
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401732- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511407
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231277Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155