Kolikki vauvan äidit!

Miuku75

Meillä tyttö itkenyt kolikkia reilun viikon. Kokeilin maitohappobaktereja ei ollut apua. Nyt antanut 3 pvä mallasuutetta ja hommasin kolikkituttipullon, eipähän itke enään tyttö.

15

5394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedote!

      Viikossa ei voi diagnisoida koliikkia!

      • Miuku75

        Mutta tyttö itkee aina samana kellon lyömänä, ja monta tuntia joka ilta. Mulla on yksi kolikkivauva ennestään, joten kyllä mä aika varma olen asiasta. On meinaa itketty se reilu 3kk.... Mutta voihan se tietysti olla jotakin muutakin, mutta nyt ainakin näyttäis että auttoi meitä tuo pullo ja mallasuute..


    • Eiwa

      ...käyttää KOLIIKKITUTTIPULLOA vaikka ei olisikaan koliikkia. Ehkäiseekö se?

      • Miuku75

        Voi käyttää se ehkäsee ylimääräsen ilman menemistä mahaan pohjassa olevalla ilma venttilillä. Ja pullon paketissa luki että voi käyttää muillakin vauvoilla,kun kolikki.


      • Kiitos :)
        Miuku75 kirjoitti:

        Voi käyttää se ehkäsee ylimääräsen ilman menemistä mahaan pohjassa olevalla ilma venttilillä. Ja pullon paketissa luki että voi käyttää muillakin vauvoilla,kun kolikki.

        (Otsikko)


      • Ihmettelen vaan
        Miuku75 kirjoitti:

        Voi käyttää se ehkäsee ylimääräsen ilman menemistä mahaan pohjassa olevalla ilma venttilillä. Ja pullon paketissa luki että voi käyttää muillakin vauvoilla,kun kolikki.

        ..miksi kaikki äidit ei sitten osta vauvalleen jo heti kolikkituttipulloa jotta ei tarttis sitte myöhemmin miettiä mitä tekee kun lapsella on kolikki ...?


      • Miuku75
        Ihmettelen vaan kirjoitti:

        ..miksi kaikki äidit ei sitten osta vauvalleen jo heti kolikkituttipulloa jotta ei tarttis sitte myöhemmin miettiä mitä tekee kun lapsella on kolikki ...?

        Kaikilla ei todellakaan auta samat ilmavaivohin. Ja pitää muistaa, että rintaa imevilläkin vauvoilla on kolikkia. Silloin tarkastetaan äidin ruokavaliota ja karsitaan pois semmosia mikä aiheuttaa ilmavaivoja vauvalle.


      • Sori,olin vähän tyhmä ;/
        Miuku75 kirjoitti:

        Kaikilla ei todellakaan auta samat ilmavaivohin. Ja pitää muistaa, että rintaa imevilläkin vauvoilla on kolikkia. Silloin tarkastetaan äidin ruokavaliota ja karsitaan pois semmosia mikä aiheuttaa ilmavaivoja vauvalle.

        ...Jo en oikee ajatellu tota... ;)


    • mitä???

      siis mitä mallas uutetta mistä millaista se on??

      • Äipsy

        sitä saa!


      • Hope321
        Äipsy kirjoitti:

        sitä saa!

        Anna Wahlgrenin Lapsikirja niin ei tule koliikkia. Koliikki on vauvan ahdistusta henkiinjäämisestä eikä vatsavaivoja. Luonto hoitaa kyllä omansa, eihän vauva syntyisi jos ei hänen vatsansa olisi jo valmis toimintaan.


      • Äipsy
        Hope321 kirjoitti:

        Anna Wahlgrenin Lapsikirja niin ei tule koliikkia. Koliikki on vauvan ahdistusta henkiinjäämisestä eikä vatsavaivoja. Luonto hoitaa kyllä omansa, eihän vauva syntyisi jos ei hänen vatsansa olisi jo valmis toimintaan.

        Tuleppa toi sanomaan meidän 10vkoa vanhalle pojalle joka huutaa kuin itse belsepuubi, kun on maha täynnä ilmaa, joka yrittää tulla ulos. Katotaan sit sitä teoriaa lisää. Mäkin jostain kuulin, et koliikkia ei ole, vain nälkää. Melkein uskoin tuon kun poika syntyi,kunnes heräsin yksi aamuyö itselläni tuttipullo yhä kädessä, selkä mutkalla ja haisevat pukluvaatteet päällä, univelkaa niin paljon, että silmät kuivuu päähän, jos ei muista laittaa tippoja. ;D En tiedä oisko itkenyt vai nauranut tuollaisille teorioille. Täyttä pask**, sanon minä.


      • zara81
        Äipsy kirjoitti:

        Tuleppa toi sanomaan meidän 10vkoa vanhalle pojalle joka huutaa kuin itse belsepuubi, kun on maha täynnä ilmaa, joka yrittää tulla ulos. Katotaan sit sitä teoriaa lisää. Mäkin jostain kuulin, et koliikkia ei ole, vain nälkää. Melkein uskoin tuon kun poika syntyi,kunnes heräsin yksi aamuyö itselläni tuttipullo yhä kädessä, selkä mutkalla ja haisevat pukluvaatteet päällä, univelkaa niin paljon, että silmät kuivuu päähän, jos ei muista laittaa tippoja. ;D En tiedä oisko itkenyt vai nauranut tuollaisille teorioille. Täyttä pask**, sanon minä.

        tsemppiä sulle.siis eiköhän ole ihan samaa miksi niitä ilmavaivoja kutsutaan..on kai.ilmavaivat on.kun ei ole itsestäänselvää toi röyhtäsy,ja kakan vääntäminen on vähän kuin taistoa ja taitoa..eikä opita kaikki kerrälla heti esim kuin keuhkon käyttö..
        ja kyllä nälän tunnistaa äideistä meistä ihan jokainen siitä ei tu monen tunnin itkupätkä.
        no..


      • mam
        Hope321 kirjoitti:

        Anna Wahlgrenin Lapsikirja niin ei tule koliikkia. Koliikki on vauvan ahdistusta henkiinjäämisestä eikä vatsavaivoja. Luonto hoitaa kyllä omansa, eihän vauva syntyisi jos ei hänen vatsansa olisi jo valmis toimintaan.

        No huh, huh sanon minä....
        vai siitä se koliikki johtuu???!!!
        Toivottavasti kukaan ei usko tuota. Eli mielestäsi lapsen ei olisi pitänyt edes syntyä vai??? Että lapsi sitten kärsii siitä kun on syntynyt???
        Pitäs pikkasen miettiä mitä suustaan päästää... ihan kipeitä tollaset kommentit..


      • puolivalmis vatsa
        Hope321 kirjoitti:

        Anna Wahlgrenin Lapsikirja niin ei tule koliikkia. Koliikki on vauvan ahdistusta henkiinjäämisestä eikä vatsavaivoja. Luonto hoitaa kyllä omansa, eihän vauva syntyisi jos ei hänen vatsansa olisi jo valmis toimintaan.

        Oikesti ihmislapsen suolisto on valmis vasta 2-3 vuoden iässä... Siitä vauvojen vatsavaivat. Ja miksi? Tämä on hinta jonka maksamme älystämme, ihmisen lapsella (niinkuin aikuisellakin)on nisäkkäistä suhteessa suurin pää (apinan pää on syntyessään yhden kolmasosan kokoinen poikasen kokoon, jos verrataan ihmisvauvaan). Ihminen syntyy viimetipassa,niin että pää vielä mahtuu synnytyskanavasta. Vatsa ei ole silloin vielä valmis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      260
      2832
    2. 197
      2822
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      67
      2395
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      207
      1886
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1348
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      49
      1245
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1162
    Aihe