Cylinda-pakastin

epäuskoinen

Ostin joku kuukausi sitten 100-litraisen Cylinda-säiliöpakastimen. Alusta alkaen on häirinnyt käyntitiheys. Pakastin käy 4-5 min ja huilaa taas saman verran. Onko tämä normaalia? Cylinda-huollostakin kysyin ja siellä väitettiin, että ihan normaalia, kunhan käyntiaika ja lepoaika on suunnilleen fifty-fifty. Mutta silti epäilyttää:yleensähän pakastimet käyvät harvemmin ja pidempään. Hirvittää,viekö tällainen käyntisykli enemmän sähköä... Jos joku on ostanut juuri uuden pakastimen, niin kertokaa ihmeessä kokemuksianne..!

6

6178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ana

      kokemusta ei ole kylläkään näistä uusista mutta kyllä ainakin muutamat pakastimet mitä olen nähnyt toimivat siten että tasaisen pakastuslämpötilan saavutettua ne ovat käynnissä hyvin harvakseltaan.. jopa puollesta tunnista tuntiin tauot ei oo outoja... kyllähän se ensimmäiset parivuorokautta käy aika tiheeseen tahtiin ennenkuin saa tasaisen pakkasen...

      • epäuskoinen

        Samanlaisia kokemuksia tosiaan mullakin on ollut pakastimista, mutta ei uusista ennen kuin nyt. Lisää kokemuksia kaivataan ja ennen kaikkia uusista pakkasista..!!


      • Pico
        epäuskoinen kirjoitti:

        Samanlaisia kokemuksia tosiaan mullakin on ollut pakastimista, mutta ei uusista ennen kuin nyt. Lisää kokemuksia kaivataan ja ennen kaikkia uusista pakkasista..!!

        Tuntuu tosiaan aika lyhyiltä jaksoilta. Mutta kai ne siellä huollossa tietää. Sähkön kulutuksen kannalta ei ole merkitystä että käykö se viiden minuutin vai tunnin jaksoissa, kunhan käyntiajan ja lepoajan suhde on sama.

        Ehkä tuo lyhyt käyntisyksi johtuu lämpötilan ohjauksen pienestä hystereesistä? Jos pakastin pitää lämpötilan 2 asteen välillä halutusta, niin se käy tietysti paljon harvemmin kuin että se pitäisi lämpöä 0.2 asteen välillä halutusta.


      • OC 71
        Pico kirjoitti:

        Tuntuu tosiaan aika lyhyiltä jaksoilta. Mutta kai ne siellä huollossa tietää. Sähkön kulutuksen kannalta ei ole merkitystä että käykö se viiden minuutin vai tunnin jaksoissa, kunhan käyntiajan ja lepoajan suhde on sama.

        Ehkä tuo lyhyt käyntisyksi johtuu lämpötilan ohjauksen pienestä hystereesistä? Jos pakastin pitää lämpötilan 2 asteen välillä halutusta, niin se käy tietysti paljon harvemmin kuin että se pitäisi lämpöä 0.2 asteen välillä halutusta.

        .. sillä, syklillä, vaikka tässä kunnianarvoisa "Pico" toista esittää: -"Sähkön kulutuksen kannalta ei ole merkitystä että käykö se viiden minuutin vai tunnin jaksoissa, kunhan käyntiajan ja lepoajan suhde on sama."

        Käynnistyminen ottaa oman tehonsa. Mitä pitemmät jakson-ajat sen parempi.

        Alussa mainittu jaksonaika on todella liian tiuha?

        Naapuriin kellon kanssa ja mittaat mitä siellä tapahtuu?


      • Pico
        OC 71 kirjoitti:

        .. sillä, syklillä, vaikka tässä kunnianarvoisa "Pico" toista esittää: -"Sähkön kulutuksen kannalta ei ole merkitystä että käykö se viiden minuutin vai tunnin jaksoissa, kunhan käyntiajan ja lepoajan suhde on sama."

        Käynnistyminen ottaa oman tehonsa. Mitä pitemmät jakson-ajat sen parempi.

        Alussa mainittu jaksonaika on todella liian tiuha?

        Naapuriin kellon kanssa ja mittaat mitä siellä tapahtuu?

        En väittänyt että sykliaika ei vaikuta kulutukseen, mutta ei sillä ole käytännössä merkitystä. Jos moottori otta startissa yhden sekunnin ajan tupla virran, eli vastaa parin sekunnin normaalia käyntiaikaa. Ei siis mitään merkitystä sähkön kulutukseen, suuremman säästön saa aikaan, kun vaihtaa litosjohtoon poikkipinnaltaan paksumman johdon.

        Laitteisto sen sijaan saattaa kulua huomattavasti enemmän tiheillä käynnistyksillä.


    • EcoLIN

      Onko cylinda-arkku pakastimen käyntiväli hyvä vai huono? 10 min käynti 15 min lepo.
      Ja tietääkö kukaan, mistä voi johtua komressorin alkanut kolina sen pysähtyessä.
      On kuin se iskisi itseään mötikän ulkokuoreen. Komressorin kumi-iskarit ovat kireät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe