Onko täällä naisia, jotka ovat tulleet raskaaksi todella ylipainoisina? En tarkoita 20 kilon ylipainoa vaan lähinnä bmi yli 40.
Miten raskaus on mennyt, entä synnytys.
Huom!
Tämä ketju on tarkoitettu TODELLA YLIPAINOISILLE naisille, joilla on asiasta OMAKOHTAISTA kokemusta.
Todella ylipainoiset äidit
24
9391
Vastaukset
- Pullerolle pallero
Itse painoin 122 kiloa kun pitkän yrityksen jälkeen raskauduin. Paino nousi noin 15 kiloa raskauden aikana mutta synnytyksen jälkeen painoa oli kymmenen kiloa vähemmän kuin ennen raskautta, johtui ruokavalio muutoksesta diabeteksen vuoksi. Muuten meni raskaus aika hyvin mutta tosiaan raskausajan diabeteksen sitten sain ja pari viimeistä kuukautta pistin insuliinia. Olihan se aika raskasta mutta niinhän se on kaikille odottajille. Jos ei ole kiirettä niin koita saada ensin painoa pois, sillä onhan siinä enemmän riskejä sekä lapselle että sinulle. Kaikki meni kuitenkin ihan suhteellisen hyvin ja lapsi on terve ja itse haaveilen jo toisesta lapsesta ja koitan epätoivoisesti laihduttaa.
- että´´
ruokailutottumuksilla on tapana periytyä.nyt laitatte vaan koko perheen syömiset kuntoon ettei "vahinko" pääse kiertämään.mikään ei ole niin surullista kuin lihava lapsi.samat terveiset aloittajalle.
- Tahtoo mammaksi
että´´ kirjoitti:
ruokailutottumuksilla on tapana periytyä.nyt laitatte vaan koko perheen syömiset kuntoon ettei "vahinko" pääse kiertämään.mikään ei ole niin surullista kuin lihava lapsi.samat terveiset aloittajalle.
Et siis ymmärtänyt lukemaasi? Tarkoitan tässä tapauksessa aloitustani. Tässä ketjussa oli tarkoitus keskustella todella ylipainoisten naisten raskauksista, ei periytyvistä ruokailutottumuksista. Ole hyvä, avaa sille aiheelle oma ketju, jos haluat aiheesta keskustella.
- aiheesta
Tahtoo mammaksi kirjoitti:
Et siis ymmärtänyt lukemaasi? Tarkoitan tässä tapauksessa aloitustani. Tässä ketjussa oli tarkoitus keskustella todella ylipainoisten naisten raskauksista, ei periytyvistä ruokailutottumuksista. Ole hyvä, avaa sille aiheelle oma ketju, jos haluat aiheesta keskustella.
on syytä nostaa keskustelua aina kun mahdollista.jokaisen vanhemman on kannettava vastuu lapsestaan,onko ihminen kykeneväinen huolehtimaan lapsensa terveydystä jos ei huolehdi edes omastaan? mielestäni olisi syytä laittaa oma elämä kuntoon ennen kuin harkitseekaan lapsen tekoa.liian usein näkee näitä mammojen lihottamia pikku tyttöjä ja poikia.haluan vain että ihmiset tiedostavat ongelmansa eivätkä siirtäisi niitä lapsilleen.
- Pullerolle pallero
että´´ kirjoitti:
Niin omalla kohdallani lihomiseeni on vaikuttanut pitkä masennusjakso. Lapseni paino on mennyt koko elämänsä ajan nollakäyrällä pituuteen nähden eli täysin sopusuhtaisena. Itse koen asian enemmänkin niin että tarkkailen tavallistakin enemmän ettei lapsi liho koska itse tiedän mitä lihavana oleminen on.
On helppo sanoa miten toisten tulee olla ja elää mutta tosiasiassa jokaisen on kuitenkin käytävä taistelunsa omista lähtökohdistaan ja jokaisella on omat ongelmansa. Vastuuni tuntevana äitinä pyrin siihen että minun lapseni taistelu ei olisi ainakaan ylipainoa vastaan mutta itse voin vaikuttaa vain tiettyyn rajaan asti. Ja samalla kuitenkin ymmärrän senkin että lihavuus ei kuitenkaan ole pahin mahdollinen asia mitä ihmiselle voi tapahtua.
Mutta kiitos että huolehdit perheeni hyvinvoinnista mutta se ei ole tarpeen. - että.
Pullerolle pallero kirjoitti:
Niin omalla kohdallani lihomiseeni on vaikuttanut pitkä masennusjakso. Lapseni paino on mennyt koko elämänsä ajan nollakäyrällä pituuteen nähden eli täysin sopusuhtaisena. Itse koen asian enemmänkin niin että tarkkailen tavallistakin enemmän ettei lapsi liho koska itse tiedän mitä lihavana oleminen on.
On helppo sanoa miten toisten tulee olla ja elää mutta tosiasiassa jokaisen on kuitenkin käytävä taistelunsa omista lähtökohdistaan ja jokaisella on omat ongelmansa. Vastuuni tuntevana äitinä pyrin siihen että minun lapseni taistelu ei olisi ainakaan ylipainoa vastaan mutta itse voin vaikuttaa vain tiettyyn rajaan asti. Ja samalla kuitenkin ymmärrän senkin että lihavuus ei kuitenkaan ole pahin mahdollinen asia mitä ihmiselle voi tapahtua.
Mutta kiitos että huolehdit perheeni hyvinvoinnista mutta se ei ole tarpeen.huolehdit :) mutta ikävä tosiasia on että monet eivät välitä.olet varmaan itsekkin nähnyt äitien ostavan herkkuja sairaalloisen ylipainoiselle lapselleen.minua ainakin tällainen näky säälittää.itsekkin tiedän millaista on olla ylipainoinen lapsi ja en todellakaan haluaisi sitä omalle lapselleni.oma ruokavalio täytyy laittaa kuntoon jos haluaa opettaa lapselle terveitä elämäntapoja.ja se kuinka "paha" asia lihavuus on,se riippuu ihan lihavuuden laadusta,esimerkiksi jos ihminen on vaikka 150-200kg niin kyllä se on todella paha asia.
- että...
Synnytyksessä painosi putosi 25 kiloa. Uskokoon ken haluaa.
Istukasta, lapsesta, kohdusta ja nesteen menetyksestä tulee maksimissaan 6-7 kiloa. Eli olit ilmeisesti rasvaimussa samanaikaisesti.
Mitä järkeä tänne tulla valehtelemaan ja vaatia asiallista keskustelua? - kokemus,.,.
että... kirjoitti:
Istukasta, lapsesta, kohdusta ja nesteen menetyksestä tulee maksimissaan 6-7 kiloa. Eli olit ilmeisesti rasvaimussa samanaikaisesti.
Mitä järkeä tänne tulla valehtelemaan ja vaatia asiallista keskustelua?Odotuksen alussa painoa oli reilusti yli 100 kiloa, oli myös vaikeuksia tulla raskaaksi, mutta sehän ei tässä ketjussa ollut tarkoituksena.
Lääkäri "pakotti" terveelliselle ruokavaliolle molempien (itseni ja lapsen) terveyden vuoksi.
Synnytykseen mennessäni painoin kaksi kiloa vähemmän ja sitten muutama päivä synnytyksen jälkeen paino olikin jo alle sadan.
Vauva painoi 3570gr ja syntyi terveenä ja hyvinvoivana. Eli siis edelliselle kirjoittajalle, tämäkin on mahdollista. - vaikuttaa
kokemus,.,. kirjoitti:
Odotuksen alussa painoa oli reilusti yli 100 kiloa, oli myös vaikeuksia tulla raskaaksi, mutta sehän ei tässä ketjussa ollut tarkoituksena.
Lääkäri "pakotti" terveelliselle ruokavaliolle molempien (itseni ja lapsen) terveyden vuoksi.
Synnytykseen mennessäni painoin kaksi kiloa vähemmän ja sitten muutama päivä synnytyksen jälkeen paino olikin jo alle sadan.
Vauva painoi 3570gr ja syntyi terveenä ja hyvinvoivana. Eli siis edelliselle kirjoittajalle, tämäkin on mahdollista.ilmeisesti aivoiihin.
Alkuperäinen väitti, että 15 kiloa oli tullut lisää raskauden aikana. Kýmmenen kiloa kevyempänä lähti laitokselta kuin oli ollut alun perin.
Tämä tekee 25 kiloa kevennystä synnytyssairaalassa.
Opetetaanko peruskoulussa enää alkeellistakaan laskentoa, matematiikasta puhumattakaan.
Oma kuvauksesihan on aivan uskottava, ei siinä mitään. - Pullerolle pallero
että... kirjoitti:
Mitä järkeä tänne tulla valehtelemaan ja vaatia asiallista keskustelua?Minulle on aivan sama uskotko vai et. Loppuraskaudessa minulla oli todella paljon turvotusta ja kun synnytyksen jälkeen katsoi itseään peilistä ei meinannut tunnistaa kun niin paljon oli ulkonäkö muuttunut.
Niin en kauheasti näkisi järkeä valehdella tällaisessa asiassa. - Tahtoo mammaksi
aiheesta kirjoitti:
on syytä nostaa keskustelua aina kun mahdollista.jokaisen vanhemman on kannettava vastuu lapsestaan,onko ihminen kykeneväinen huolehtimaan lapsensa terveydystä jos ei huolehdi edes omastaan? mielestäni olisi syytä laittaa oma elämä kuntoon ennen kuin harkitseekaan lapsen tekoa.liian usein näkee näitä mammojen lihottamia pikku tyttöjä ja poikia.haluan vain että ihmiset tiedostavat ongelmansa eivätkä siirtäisi niitä lapsilleen.
Viestisi eivät ole liittyneet nyt ketjun aiheeseen. Jos todella haluat asiallesi huomiota, avaa sille oma ketju.
Toivottavasti tajuat itse pyytää ylläpitoa poistamaan tämän ketjun aihetta koskemattomat viestisi. - ainankin.-
että... kirjoitti:
Mitä järkeä tänne tulla valehtelemaan ja vaatia asiallista keskustelua?paino tippui synnytykses 13 kg eka lapsen kohdal!toisen kohdal vain 4kg
- muumimamma75
meni raskaus aika ja synnytys ilman mitään ongelmia vaikka raskauden alussa painoin 120kg ja loppua kohden tuli painoa lisää lähes 20kg...jotka onneksi jäi synnärille..minusta ei edes huomnnut että olen raskaana=) ja tuolle joka tuossa alempana ketjussa puhuu periytyvästä lihavuudesta...minun lapseni on "normaali"...toki on ikävä katsoa jo lapsesta lähtien pulskia lapsia mutta tuskin tuo periytyvää on vaan kaikki on kiinni ruokailutottumuksista.itseäni olen ottanut niskasta kiinni ja kilot karisee pikkuhiljaa mutta varmasti.kaikille hyvää joulun odotusta!=)
- Tietä Väinen
Vastaan, vaikka vaaditkin vastaajalta omakohtaista kokemusta, eikä minulla sitä ole. Täällä meillä yliopistollisessa sairaalassa toimii jopa oma ryhmä yli 100-kiloisille odottajille. Kai siellä on ruokavalio-opastusta ja muuten vain raskaudesta vähän painavammille. Yli 100 kiloiset odottajat ovat ainakin täällä myös erikoisseurannassa. (Siis jos raskauden alkaessa odottaja on painanut sen 100 tai yli.)
Tämän nyt ainakin luulisi kertovan, että isollakin BMI:llä tullaan raskaaksi! Ei paino ole sille välttämättä este! _Joillakin_ ylipainoisilla tosin keho "laiskistuu" ja ovulaatio alkaa jäädä väliin. Näin ei kuitenkaan käy kaikille!
Yleiskunto noin muuten on aika tärkeä. Polttaako, juoko alkoholia, syökö kovin suolaisesti yms.
Täällä ainakin olen kuullut, että raskaudet ovat sujuneet ihan normaalisti ja samoin synnytykset. Tulihan niitä naisia raskaaksi paljon ennen kuin koko BMI oli edes keksitty.. ;)- kuikka
Mikä teillä viiraa. painatte 120kg, nainen?
Eikä yhdessä yössä lihoa tuollaiseksi, ei todellakaan.
Eikö ole minkäänlaista itsekunnioitusta?
aivan käsittämätöntä.
sipsit helvettiin ja omenat tilalle. - nippe k
kuikka kirjoitti:
Mikä teillä viiraa. painatte 120kg, nainen?
Eikä yhdessä yössä lihoa tuollaiseksi, ei todellakaan.
Eikö ole minkäänlaista itsekunnioitusta?
aivan käsittämätöntä.
sipsit helvettiin ja omenat tilalle.Toi nyt on sama asia kun sanoisit alkoholistille että juo vettä...ihan yhtä yksinkertainen ratkaisu.
- mitäs sanoisit
nippe k kirjoitti:
Toi nyt on sama asia kun sanoisit alkoholistille että juo vettä...ihan yhtä yksinkertainen ratkaisu.
alkoholistille, joka suunnittelee lapsen hankkimista ja kyselee muitten alkoholistien kokemuksia äitiydestä?
- suurin osa
mitäs sanoisit kirjoitti:
alkoholistille, joka suunnittelee lapsen hankkimista ja kyselee muitten alkoholistien kokemuksia äitiydestä?
vastaisi *ei alkoholista ole mitään haittaa lapselle,ryyppäsin päivittäin ja syntyi terve ja potra poika* riskit kyllä kasvavat.
- join raskauden ajan mielett...
Painoin 96 kg tullessani raskaaksi.
Paino nousi 99,5 kg vauva 4,330 kg.
Kuukausi synnytyksestä painoin 86 kg.
Älä edes lue noita tietävien herjoja; jollei itsellä ole paino ongelmaa elämä on TODELLA köyhää, kun jaksaa muiden ongelmissa rypeä ja vielä jakaa tietoa.
VARSINKIN, kun puuttuu LUETUN YMMÄRTÄMINEN, kirjoitetusta puhekielestä.
Silloin kun ihmisen elämän ainoa noste on ”normaalipaino” puuttuu korvien välistä peruuttamattomasti.
Tosin noita kaikki tietäviä kommentteja lukiessa, ei todella ihmettele miksi normaalipainostaan huolimatta on yksin ja hakee jotain itseään huonompaa…
TUO on oravanpyörä. Huonoitsetunto ei ymmärrä syytä ja konkreetisena näkee muiden lihavuuden: tuo on huonompi..
Tyhjä tynnöri kolisee lujaa.... - Ylipaino ja synnytys
Synnyttäjien painoindeksin jakauma ja ylipainon vaikutus synnytyksen kulkuun. Liina-Inari Vehkaoja, Mikael Gardberg, Eero Laakkonen. Suomen lääkärilehti Vsk. 61 • Nr: 39 / 2006 • s. 3955 - 3958
"Ylipainoisten synnyttäjien määrä on lisääntynyt. Ylipainoisuuteen liittyy lisääntyneitä riskejä raskauden aikana ja synnytyksessä, kuten lisääntynyt riski synnytyksen päättymiseen keisarileikkaukseen sekä lisääntynyt poikkeavien sokerirasitusten määrä."
"Keisarileikkausten määrä oli lähes kaksinkertainen ylipainoisten joukossa."
"Lisääntynyt keisarileikkausfrekvenssi merkitsee etenkin ylipainoisille lähes kaikkien olemassa olevien komplikaatioiden riskin kasvamista. Todettu lisääntyvä synnyttäjien ylipainoisuus on todella huolestuttava pitkäaikaisvaikutuksia ajatellen."- ressukkaa
koitas liittyä Jehovan todistajiin.
Energiaa ja usko ei puutu, suuntaa vaan sisältörikkaaseen tarjontaan
Tästä et saa mitään.
Eikä "tietojasi" kaipaa kukaan. - Tahtoo mammaksi
Tämä tutkimus on tiedossa.
Mutta olen kiinnostunut sinun omakohtaisista kokemuksista olla raskaana todella ylipainoisena.
- LihavaLapsi
Hei haloo, mä oon nyt jo ylipainoinen vaikka olenkin lapsi. Ei se nyt niin kamalaa ole jos olet jo aikuinen! Älkää viitsikö, se ei ole teiltä kamalaa kun olette jo aikuisia..
- namis
Lapseni ovat jo nuoria aikuisia mutta silti vielä muistan odotukset ja synnytykset. Olen ollut aina ylipainoinen ja ensimmäisen raskauden alkaessa painoin n. 110 kg. Paino nousi 20 kg odotusaikana. Raskaus oli helppo. Olin elämäni kunnossa ja pirteä kuin peipponen. Vauva oli terve mutta pienikokoinen. Kun esikoinen oli vähän yli vuoden ikäinen tulin uudelleen raskaaksi. Painoa oli silloin 120 kg. Raskausaikana paino nousi taas parikymmentä kiloa. Synnytyksissä minulla ei paino ole laskenut juuri ollenkaan. Ei ollut mitään ongelmia odotusaikana lukuunottamattta lievää pahoinvointia alkuaikoina. Toinen lapsi syntyi myös normaalisti ja painoi 3 kg 650 g. Täysin terve ihana vauveli joka nyt on terve ja tasapainoinen 18 vuotias.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata411456Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3031299- 1091125
- 191081
- 651048
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161029- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176888Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841