Hei. Olen suunnitellut Poriin muuttamista, ja olen muutamalta tuttavalta kuullut muutamasta asuinalueesta, hyvää ja pahaa. Haluaisinkin nyt kuulla ihan realistisia juttuja seuraavista asuinalueista: Pormestarinluoto, Impola, Sampola, Väinölä ja Aittaluoto. Onko noilla alueilla todellisuudessa niin rauhatonta kuin on sanottu ?
Asuinalueet..
25
4645
Vastaukset
- parissa on ongelmia
Impolan rajalantie sekä filpuntie ovat pahaa slummi-aluetta. Vältä niitä niin voit hyvin :D
T. Essi- joku päähäs
ja lopeta valehteleminen ja perättömien juttujen levittely tai joudut raastupaan! Impola on porin paras tavallisten ihmisten asuinalue, ei mikään kapitalistien taistelukenttä, ni ettäs tiät!
- essi joka saa jotain vetää ...
joku päähäs kirjoitti:
ja lopeta valehteleminen ja perättömien juttujen levittely tai joudut raastupaan! Impola on porin paras tavallisten ihmisten asuinalue, ei mikään kapitalistien taistelukenttä, ni ettäs tiät!
sulle Nelli vaan tiedoks et Impola on ok nykyään.
- ÄSSÄFANI M 42
Terve NELLY! Olen asunut tosiaan porkassa 10 vuotta ja voin sanoa että ei tämä porkka niin kauhea paikka ole kun puhutaan. Pori yleensäkin ei ole niin kauhea asua. Muista asuinalueista en osaa sanoa, mutta en usko että ne muutkaan on turvattomia asua.
Asia on niin että kyllä muissakin keskisuurissa kaupungeissa asuu rauhatonta sakkia, joten niitä löytyy muualtakin.
Mielipiteeni on että pori ei ole mikään kauhea paikka asua. Porissa asuu ihan mukaviakin ja asiallisia ihmisiä. - MaBaker
http://www.intermin.fi/poliisi/pori/home.nsf/PFBD?openview
hanki porin kartta ja tee merkki aina ko paikkaan jos jossain on ollut 'huolestuttavaa' toimintaa ? kun kartta alkaa olla puhki jostain ,vältä sitä kulmakuntaa ?- nelly..
tämä olikin hyvä vinkki :)
- porilainen kaikilla mausteilla
Mainitsemistasia alueista Aittaluoto ei kuulu joukkoon. Kaikissa muissa on valtaosa (EI kaikki!) pummeja. Länsi-Pori hyvää aluetta.
- aittaluotoa..
Aittaluoto (ainakin kuninkaanlahden-, ja saunakatu) todella rauhallisia. Lähinnä eläkeläisiä ja lapsiperheitä, suosittelen! Porkasta, Sampolasta ja Impolasta kuulee villejä juttuja.. ja kyllähän sen näkee kun paikan päälle menee;)
- Taapertaja.
Porkka on ainakin täys slummi, varsinkin vuokratalot. Lähes joka autossa on tarvike rattilukko. Aamuisin lumessa ei näy jalanjälkiä. Porukka ei siis lähde aamuisin töihin. Jopa arkisin keskellä päivää rappukäytävissä makaa sammuneita, pihasta puhumattakaan. Nyt puhun kokemuksesta vuokratalossa. Omistusasunnoissa talon tilanne on parempi mutta alue on silti "slummi"
- ÄSSÄFANI M 42
Väitätkö sinä taapertaja että porkka on slummi. Porkassa asuu kuule ihan tavallisiakin ihmisiä ja ihmiset kyllä käy töissäkin. Olet kyllä tavallinen taapertaja isolla T:llä. Häiriötekijöitä kuule ilmenee jokaisessa lähiössä eli mieti sitä.
Mene hiukan peilin eteen ja katso kuka siellä luuraa, no siellä luuraa taapertaja joka katsoo vaan omaa nokkaansa ja omaa aluettaan. - Keskustan asukki
ÄSSÄFANI M 42 kirjoitti:
Väitätkö sinä taapertaja että porkka on slummi. Porkassa asuu kuule ihan tavallisiakin ihmisiä ja ihmiset kyllä käy töissäkin. Olet kyllä tavallinen taapertaja isolla T:llä. Häiriötekijöitä kuule ilmenee jokaisessa lähiössä eli mieti sitä.
Mene hiukan peilin eteen ja katso kuka siellä luuraa, no siellä luuraa taapertaja joka katsoo vaan omaa nokkaansa ja omaa aluettaan.Puoliksi totta puheesi. Tottakai Porkassakin on ns. kunnon ihmisiä, mutta enemmän sielä pummeja on kuin ns. paremmissa lähiöissä. Sen voi todeta jo asunnon hinnoista/vuokrista.
- Taapertaja.
ÄSSÄFANI M 42 kirjoitti:
Mene hiukan peilin eteen ja katso kuka siellä luuraa, no siellä luuraa taapertaja joka katsoo vaan omaa nokkaansa ja omaa aluettaan.Varmasti Porkassa asuu kunnon väkeäkin. itsekin tunnen yhden. Ja kuten sanoin niin omistuasunnoissa asuu kunnon väkeä, mutta vuokratalojen tilanne on surkea. Asuin vähän aikaa siinä kauppojen vieressä ja totesin että olin varmaan talon ainoa työssäkävijä. Muistan kuinka tilasin hissia ja siellä makasi sammunut juoppo. Ja tämä siis arkena keskellä päivää. Muistan myös kuinka alakerran mummo sanoi minulle puolitosissaan että älä laita alaovea lukkoon koska poliisit pääsevät nopeammin paikalle kun se on auki. Ja todellakin poliisit kävivät pari kertaa viikossa.
Ja pummeja/juoppoja on jokapaikassa mutta ei niin paljoa kuin porkassa. En ole missään ennen nähnyt tälläistä aluetta.
Sukulaiseni oli joskus ostamassa sijoitusmielessä asuntoa Porkasta, halpa asunnon hinta houkutteli. Hän kävi kerran luonani kahvilla ja muistan kuinka käveltiin talomme pihalla. Hän katsoi ympärilleen (kaljapulloja, roskaa, taisi joku juoppokin olla sammuneena) ja sanoi suoraan sydämestään että täältä en kyllä asuntoa osta. - Taapertaja.
Taapertaja. kirjoitti:
Varmasti Porkassa asuu kunnon väkeäkin. itsekin tunnen yhden. Ja kuten sanoin niin omistuasunnoissa asuu kunnon väkeä, mutta vuokratalojen tilanne on surkea. Asuin vähän aikaa siinä kauppojen vieressä ja totesin että olin varmaan talon ainoa työssäkävijä. Muistan kuinka tilasin hissia ja siellä makasi sammunut juoppo. Ja tämä siis arkena keskellä päivää. Muistan myös kuinka alakerran mummo sanoi minulle puolitosissaan että älä laita alaovea lukkoon koska poliisit pääsevät nopeammin paikalle kun se on auki. Ja todellakin poliisit kävivät pari kertaa viikossa.
Ja pummeja/juoppoja on jokapaikassa mutta ei niin paljoa kuin porkassa. En ole missään ennen nähnyt tälläistä aluetta.
Sukulaiseni oli joskus ostamassa sijoitusmielessä asuntoa Porkasta, halpa asunnon hinta houkutteli. Hän kävi kerran luonani kahvilla ja muistan kuinka käveltiin talomme pihalla. Hän katsoi ympärilleen (kaljapulloja, roskaa, taisi joku juoppokin olla sammuneena) ja sanoi suoraan sydämestään että täältä en kyllä asuntoa osta.Puhun siis Porkan kerrostaloista. Asuntomessu-alueella tilanne on varmaan hyvä..
- Posa
Taapertaja. kirjoitti:
Varmasti Porkassa asuu kunnon väkeäkin. itsekin tunnen yhden. Ja kuten sanoin niin omistuasunnoissa asuu kunnon väkeä, mutta vuokratalojen tilanne on surkea. Asuin vähän aikaa siinä kauppojen vieressä ja totesin että olin varmaan talon ainoa työssäkävijä. Muistan kuinka tilasin hissia ja siellä makasi sammunut juoppo. Ja tämä siis arkena keskellä päivää. Muistan myös kuinka alakerran mummo sanoi minulle puolitosissaan että älä laita alaovea lukkoon koska poliisit pääsevät nopeammin paikalle kun se on auki. Ja todellakin poliisit kävivät pari kertaa viikossa.
Sukulaiseni oli joskus ostamassa sijoitusmielessä asuntoa Porkasta, halpa asunnon hinta houkutteli. Hän kävi kerran luonani kahvilla ja muistan kuinka käveltiin talomme pihalla. Hän katsoi ympärilleen (kaljapulloja, roskaa, taisi joku juoppokin olla sammuneena) ja sanoi suoraan sydämestään että täältä en kyllä asuntoa osta.Pormestarinluodon huono maine johtaa juurensa lähinnä 80- luvulta. Juoppoja nyt on melkein joka maailman kolkassa. Yleensä harmittomia tyyppejä.
Pormestari nykyään rauhallinen paikka. Tuskin siellä muuten olisi kahta suurta vanhainkotia.
- Asun itä-porissa ja ylpee s...
Ihan höpö höpö juttuja...onko kertoja itse ikinä asunut kyseisillä alueilla?!? Maine on monella kova, mut asioista liiotellaan aika hurjasti. Muuta vaan...halvat vuokrat ja mukavat kämpät, kun valitsee huolella.
- telaranta
Noiden lähiöiden sijaan suosittelen eräänlaista semilähiötä Riihiketoa. On meinaan hyvä asuinpaikka. Talot on rakennettu 1950-luvulla, jolloin kerrostalot eivät olleet vielä elementtiä ja lamellia. Riihiketo on aivan keskustan vieressä ja linja-autoaseman sekä rautatieaseman lähellä. Silti alue on rauhallinen eikä liikenteen hälinä häiritse. Kiertokadun sekä osan Presidentinpuistokadun asuntojen välittömässä läheisyydessä on lisäksi ns. keskuspuisto.
- Porissa jo 45vuotta...
Olen 60v mies ja 45vuotta asunut porissa.Luettelemasi paikat ovat huonoimpia Porissa!Parhaat asuin alueet löytyvät Vähältäraumalta(n.4km keskustaan).Leppäkorpi,Pietniemi,Paturi,tuorsniemi,Paratiisimäki,Liinaharja,Viikinäinen,Musa ja Käppärä nyt ainakin,on kyllä siellä päin muitakin,mutta yleisesti Länsi-Pori on ehdoton ykkönen.Olen asunut Porissa vähän joka kolkassa ja nyt viimeiset 30v Pietniemessä ja kavereita asustelee joka puolella Poria,että tunnen kyllä hyvin Porin asuinalueet.
Muuta ehdottomasti johonkin mainitsemistani paikoista tai keskustaan jos olet kaupunki ihmisiä.Muttä täällä Vähälläraumalla on kyllä kaikkea mitä tarvitsee.Iso Kauppa(euromarket),pankki,apteekki,kioskeja,kauppoja,posti,baareja,kuntosali käppärässä ja mainittakoon myös jättimenestynyt suuri kirpputori,pizzerioita.
Tervetuloa poriin!Muista valita Vähärauma/Länsi-Pori!- tallaajia on monenlaisia
Jokaisessa kaupungissa on ns. hyvät ja huonot asuinalueensa. Porissa noihin huonoihin laskisin Sampolan, Impolan ja väinölän. Paljon parjattu ''Porkka'' on selvästi viime vuosina siistiytynyt, vaikka onhan se vielä vähän ankea paikka. Hyviä ja kohtuuhintaisia kerrostaloalueita löytyy huonoja enemmän...mm. Herralahti, Aittaluoto, Riihiketo.
Hyviä, mutta myös kalliimpia ovat sitten keskusta ja Hankkijan alue.
Omakotialueita löytyy myös runsaasti. Länsi-Porissa Pietniemi, Vähärauma, Tuorsniemi, Paratiisinmäki ja Leppäkorpi. Pohjoisessa Hyvelänviiki, Murtosenmutka, Lotskeri, Toejoki (jossa tosin enimmäkseen rivitaloja), Ruosniemi jne. Idässä Kalaholma ja Lukkarinsanta. Kahta jälkimmäistä suosittelen lämpimästi, siis jos omakotitaloa olet etsimässä. Porin parhaat omakotitaloalueet!
Mikään alue Suomessa, eikä Porissa ole slummia nähnytkään. - Itä-Porin hyväosainen
Onhan täällä idässäkin mm. Vanhakoivisto, Herralahti, Kalaholma ja Koivistonluoto, jotka ovat erittäin mukavia ja rauhallisia alueita asua. Täällä on myös alueita, joissa on paljon uudiskohteita.
- harmaalinnan ja kartanon
Itä-Porin hyväosainen kirjoitti:
Onhan täällä idässäkin mm. Vanhakoivisto, Herralahti, Kalaholma ja Koivistonluoto, jotka ovat erittäin mukavia ja rauhallisia alueita asua. Täällä on myös alueita, joissa on paljon uudiskohteita.
Noiden edellämainitsemiesi asuinalueiden lisäksi myös harmaalinnan-kartanon seudulla on todella mukavaa ja rauhallista asua. Asuu paljon mm. Lääkäreitä,yrittäjiä jne... Terveisin Toinen Itä-Porin hyväosainen.
- Kaupinginosassa.....
on huonot ja hyvät puolensa. Itse olen asunut Sampolassa 7 vuotta eikä minulla ole valittamista vaikka käyn töissä ja herään melkein joka aamu hyvin nukkuneena. Näin siis meidän taloyhtiössä muista en tiedä, mutta ei kannata YLEISTÄÄ!! Ja Sampolasssahan on todella paljon eläkeläisiä!
- AINO HELENA
Olen myös SAMPOLAN asukas ollut jo 12-vuotta, ja käyn välillä myöhään illalla koiran kanssa lenkillä, ja täytyy sanoa, tämä ON RAUHALLINEN,
ja siisti paikka,nykyään,kun entinen vuokratalo muutettiin vanhusten palvelutaloksi, ja vuokrataloja on vähemmän, enää kaksi kolmikerroksista taloa,mutta niistäkään en ole häiriötä huomannut
.Joten voit rauhassa muuttaa tänne.Kuulin juuri että lähiökapakka suljetaan, vaikka asun tässä kalskeentiellä,ei ainakaan mulle ole tullut kohdalle häiriöitä.Joka paikassa näkyy silloin tällöin joku humalainen,suomalainenhan on vähän viinaanmenevä! Mutta ei muuta. - 28300
Väinölä tai oikeastaan Uusaittaluoto no, kuuluu Väinölän kaupunginosaan ja siellä Varvoudin ranta on niin rauhallista ei kuulu liikenteen melu ja on lenkkimaastot ja uimamahdollisuudet vieressä.
- kuole pois
Käppäränkangas on todella rauhallinen, muuta sinne!
- delaan vex
Ei tosiaan ole, kauhee liikenteen melu en kyl haluis viimeiseksi lepopaikaksi .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529