Taaksepäin kallistunut kohtu?

Kipuilija

Minulla on aina ollut kamalan voimakkaat kuukautiskivut, joiden vuoksi en oikeastaan pystynyt tekemään muuta kuin makaamaan hiljaa sängyssä ja joskus jopa oksentelin. Nyt tosin E-pillerit ovat vieneet kivut pois lähes kokonaan, eivätkä ne rajoita elämääni millään tavalla.

Kuukautiskivut olivat myös siinä mielessä kummallisia, että ne tuntuivat enemmän peräsuolessa, selässä ja reisissä kuin mahassa, jossa niiden kai normaalisti pitäisi tuntua. Lopussa kipu tosin oli koko ruumiissa, mutta varsinkin kuukautisten alkaessa kipu yms. tuntemukset tuntuivat ihan ensimmäisenä peräsuolessa.

Kuulin, että tämmöinen voisi johtu taaksepäin kallistuneesta kohdusta. Pitääkö se paikkaansa? Viittaavatko nämä oireet siihen, että minulla olisi taakse päin kallistunut kohtu? Aiheuttaako se muita oireita?

Voiko taaksepäin kallistunut kohtu jotenkin vaikeuttaa raskaaksi tulemista, raskautta tai synnytystä?

5

5335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -katerina-

Minun sisarillani kaikilla lähes on juuri taaksepäin kääntyvä kohtu...varmaan siis minullakin.Itse kärsin myös voimakkaista kuukautiskivuista,erityisest kipu on todella kovaa alaselässä.Pillereillä kivutkin taantuivat lievemmiksi.En tiedä johtuvatko kipusi taaksepäin kääntyvästä kohdusta juuri...Sisarella on juuri kyseinen kohtu ja 2lasta.Hänellä oli juuri helvatalliset tuskat kuukautisten aikaan.Jäi jopa koulustakin pois tästä syystä.Hänen raskaus sai luonnollisen alun ja helposti vauvat tulivat maailmaan,ilman hoitoja.Eli,en usko sen olevan este raskaudelle.Kyselepä lääkäriltä näistä asioista ja selvitä onko sinun kohtu hieman takempana.Meidän suvussa ainakin tosi yleistä.Hyvää syksyn jatkoa!

• Beatrix*

Minullakin on taaksepäin kallistunut kohtu, eikä minulla ole normaalisti lainkaan kuukatiskipuja, paitsi nyt kun laitettiin kierukka ne lisääntyivät hieman. En tiedä kyllä, miten kohdun asento tilastollisesti sitten vaikuttaa. Ainakaan sillä ei ole mitään vaikutusta raskautumiseen ja lasten saantiin muutenkaan. taaksepäin kallistunut kohtu on todella yleinen.

• amö

minulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu. Ikinä en ole tuntenut mitään kuukautiskipuja. En tiedä mitä ne kuukautiskivut ovat ja olen 32-vuotias.

• ei merkitystä

Kohdun asennolla ei ole mitään merkitystä siihen, tuleeko raskaaksi. Kohdun asento vain yleensä todetaan, kun käy gynelogisessa tutkimuksessa.

Kysymyksessä on lähinnä samanlainen seikka kuin toinen on sinisilmäinen ja toinen ruskeasilmäinen.

• Eiii

helkutti kaverillakaan ei oo minkäänlaisia kuukautiskipuja on se vaan niin väärin ja mä en saa eees nukuttua ku sattuu nii helkutisti mahaan koulussaki vittu pitää kärvistellä seitsemäntuntinen päivä huhhuh..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4681
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2638
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2493
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2445
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1827
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1335
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82