hei!
Onko muilla vastaavaa? Vauva liikkunut vilkkaasti ja melko tarkasti samoihin aikoihin, mutta ollut jo monta päivää vaisu liikkeissään. Kävin tänään neuvolassa ja siellä sanottiin että seurata tilannetta, muuten kaikki oli ok. Mutta onko vauvat tosiaan välillä hiljakseen ja saattaa mennä montakin päivää ettei liiku kunnolla? Potkuja aina silloin tällöin tuntuu, mutta ne ns. jytinäkohtaukset on jääneet kokonaan pois. yleensä ollut vilkkaimmillaan illalla ja aamuyöstä, nyt vain muutama potku ja sitten taas hiljaisuus vallitsee mahassa.
Viikkoja on nyt kasassa 30 3 ja varmaan alkaa olla ahdasta, mutta silti tuntuu oudolta että liikkeet loppui kuin seinään.
vaavin taantuneet liikkeet
5
730
Vastaukset
- liikettä ja lepoa
Vauvvashan nukkuu suurimman osan ajastaan edelleen, eli yletön liikkuminen voisi olla jopa pahasta.
Tiesitkös että ihminen (siis lapsikin) uusiutuu juuri nukkuessaan. Eli kaikki (solujen)kasvu tapahtuu unen aikana. Kuten varmaan tiedät unta on monenlaatuista niin se on vaavillasikin. Älä turhaan stressaa itseäsi murehtimalla asioita etukäteen. Stressi rasittaa myös vauvvaa... - CeC87
Sain juuri viikko sitten lähetteen kättärille vauvan vähentyneiden liikkeiden takia.
Nyt viikkoja 32 2.
Kun olin siellä ni ne sano että nyt on vauva vilkkaimmillaan kun itsekkin kyselin että josko olis tila vähentyny kun liikkeitä ei paljo kuulu .
Eli kyllä vielä tässä vaiheessa pitäisi liikkeitä olla vielä ihan mukavasti!
No minulla osottautui vähäisien liikkeiden syyksi perätila, kun muuten vaavi on koko ajan ollut raivotarjonnassa.
eli sekin jos vauva muuttaa asentoa ni saattaa vaikuttaa liikkeisiin.
Mulle ohjeeksi annettiin että sillon tällön pitäisi tehdä liikkeen laskentaa eli päivällä esim. 12-15 välillä makaat tunnin vasemmalla kyljellä ja lasket liikkeet. liikeitä pitäisi olla 10 liikettä/h. jos et saa niin pitää kokeilla vielä toinen tunti. Sitä ennen kannattaa vielä syödä tai juoda jotain sokerista joka herättää vaavin.
Tälläiset ohjeet sain minä ja kokeile ihmeessä jos liikkeitä ei mielestäsi tunnu tarpeeksi. :) Nyt mennään viikkoa 26 2 ja tuntuu, ettei enää jytise. Eilen oli lääkätineuvola enkä muistanut kysyä, koska siellä oltiin niin kauhean kiireisiä. Mutta sydänäänet kuuluivat hyvin, että kaipa se vauveli siellä elossa on...
- ....
Samaa toistan kuin tossa aikaisemminkin eli laskekaa ne vauvan liikkeet. Vasemmalla kyljellä maatessa 10 liikettä/tunnissa, jos ei tunnu, niin touhua jotain puoli tuntia ja koita taas tunnin ajan tuntuuko 10 liikettä. Jos ei tunnu ota yhteys polille tms. mikä paikka on auki.
- välillä...
menossa siis rv 37 ja on ollut jo viimeiset 10 viikkoa vauveli välillä pari-kolme päivää rauhallisempi, tulee jo tunne että apua onko siellä ketään? mut kaikki on ihan hyvin vaikka rauhallisempi onkin välillä, kuitenkin se 10 liikettä tunnissa on pari kertaa päivässä löytynyt. ja sitten kaverilla taas voi olla pari päivää putkeen niin kova meno että sattuu niin kylkiluihin kuin pissarakkoonkin =)
että kyllä se on ihan normaalia et vauvelin aktiivisuus vaihtelee eri päivinä. ainut tosiaan on, että jos et mielestäsi koko päivänä ole yhtään liikettä tuntenut, etkä keskittymälläkään huomaa niin sitten näytille vaan polille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli612538Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.211583Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️131582- 1021377
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1221232- 831129
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen301013Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la131006Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?22970Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest58927