Tervehdys! Olen ihan alkumetreillä raskaudessani, laskujeni mukaan viikkoja on 5 3. Nyt onkin yllättänyt pahoinvointi, joka ei luulojen mukaan tule aamulla vaan illalla!!? Aamulla ja päivällä olo on mitä mainioin, mutta illansuussa iskee pahoinvointi joka pakottaa sänkyyn. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Iltapahoinvointi?
10
15711
Vastaukset
- lumipallo__
mulla on kans sama homma... vaikka on kyllä sitten välillä ollut pahaolo myös aamulla ja koko päivänki, mutta illalla enimmäkseen, ja iltasin sitten yleensä oksennanki :/ juuri tälläkin hetkellä kuvottava olo, pitänee mennä kohta nukkumaan...mulla viikkoja 12 3, jospa tämä kohta helpottais ;)
- Bumble-B
Ihmetyttää oikeesti kuka on keksinyt termin aamupahoinvointi kun varmaan suurin osa odottavista äideistä kuitenkin voi pahoin melkein mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Mullakin oli alussa illat pahimmat ja läpi raskauden aamut on olleet niitä parhaimpia hetkiä, silloin ei okseta koskaan. Joten ihan normaalia on, onnea odotukseen! :)
- myös,,,
Iltapahoinvointia ja välillä koko päivänkin.Aamut ovat ok.Nyt mennään 11.viikolla ja tuntuu että etova olo olis jo pikkasen helpottanut?!Ekassa raskaudessa oli myös iltapah.vointia.
- Catri-Iina
Ihan sama homma. Aamulla olo oli mitä mainioin, iltapäivästä alkoi hiljalleen etoa ja iltaa kohti olo vaan huononi. Ne kerrat kun oksensin, tapahtui illalla.
- Tuleva äippä
Mulla alkaa pahoinvointi illalla tasan kello 6 ja päättyy tasan kello 8. Omituista mutta ainakin tietää mitä milloinkin tapahtuu ja sen että anopin ruokapöydässä ei kannata olla tuohon aikaan. Tänään tuli kuudes viikko täyteen. :)
- rv 28+1
Mulla pahoinvointi tuli aina vasta iltaa kohden...Töissäkin iltavuorot sen takia hankalia...En tosin onneksi kertaakaan oksentanu, oli muuten vaan hontelo ja huono olo...
- vaavi07
Minullakin oli iltapahoinvointia. Oikeastaan se alkoi kuvotuksella töissä iltapäivällä ja oksensin aina klo 20.00 - 23.00 välillä. Raskausviikkoja tänään on 16 3. Oksentelin alkuraskauden aikaan noin kuukauden ja sitten se loppui kun tulin toiselle raskauskolmannekselle. Ensimmäinen lapsemme on tytär ja hänen aikaan minulla oli aina aamupahoinvointia, oksentelin silloin noin puolesta tunnista tuntiin heti herättyä ja sitten olo oli koko päivän ok aina seuraavaan aamuun asti. Silloinkin oksentelin noin kuukauden ajan.
Voimia ja iloista odotusaikaa kaikille tuleville äideille ja isillekin! - Janoinen
Itselläni oli suunnilleen viikoilla 8-13 iltapahoinvointia sellaisina päivinä, kun en ollut muistanut juoda riittävästi. Vesi ja kivennäisvesi auttoivat parhaiten, mutta mehujakin tuli juotua. Juomaa kului yleensä n. 3 dl tunnissa. WC:ssä ei silti tarvinnut käydä normaalia enempää, eli ilmeisesti aineenvaihdunta on vain tuolloin niin tehokasta, että juotu neste "haihtuu". Samalla tavallahan kesähelteellä tulee paha olo iltaa kohti, jos ei muista juoda. Ei varmaankaan auta kaikilla, mutta onnekseni minulla auttoi ja pahoinvointipäiviä oli vain muutamia.
- sama homma
Itse voin pahoin 24/7 ekat 13 viikkoa mutta iltaisin pahoinvointi oli ehdottomasti voimakkainta! Aamulla oli paras olo! Että se siitä "aamu"pahoinvoinnista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865