verenpaine ja hb

Onko teillä mitattu joka neuvolakäynnillä hemoglobiini ja verenpaine? Tajusin eilen vasta kotona, että multa unohdettiin ottaa ne! Siinä oli sitä hässäkkää kun terkkari ja lääkäri ottivat vuorotellen asiakkaita. Kävin siis välissä gynetutkimuksessa ja palasin terkkatin luo. Ja sen pissanäytteen tuloksenkin kysyin ku terkkari oli jo työntämässä ovea kiinni...

Että näin meillä Oulussa...

8

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitäny

      sitten kiirettä siellä neuvolassa...
      Täällä itä-suomessa multa ainakin otetaan kummatkin joka kerta. Hemoglobiinia ei aluksi otettu aina,varmaankin sen takia kun oli hyvät arvot ekalla kerralla. Nyt kun huononi niin otetaan joka kerta,kuten verenpainekkin. Ja miun tietääkseni se pitääkin ottaa aina. Varma en tietenkään voi olla.

    • maalisXXLmamma76

      Moi

      Multa ei ole hb:tä otettu läheskään joka kerta. Viimeksi jouduin oikein erikseen pyytämään. Terkkari totesi, että sehän on ollut ihan hyvä ettei sitä ole niin pakko katsoa joka kerta.

      Myös pissat on joskus jätetty katsomatta.
      Verenpaine multa katsotaan joka kerta, mutta vain siksi kun se on vähän korkealla.

      Joten ei se vain Oulun juttu ole. Sama meininki täällä Tampereella, vaikkei ole edes kiire..

      • Tuik

        joka kerta katotaan pissa ja verenpaine ja joka toinen kerta Hb ja asun myös tampereella!! Eli riippuu ihan sun neuvolan tädin aktiivisuudesta!!


    • toista kertaa raskaana

      ainakin on mitattu verenpaine joka kerta kumpanakin raskausaikana ja tietääkseni se mitataan aina mutta hemoglobiinia ei tarvitse aina mitata(terkka sanonut)..eikö kannataisi soittaa neuvolaan ja kysyä niin saisit varmimman vastauksen et miksi unohtui?!...

      • Me Kaks

        Otetaan joka kerta pissa, verenpaine ja varmaankin hb, koska se on mulla lähtenyt laskuun.
        Ehkä olen sairas, mutta tykkään kun otetaan hb :D


    • mariiaa

      raskauden alussa oli tosi hyvä hemogolobini mut sit sitä ei otettu pariin kuukauteen. ja sitki kysyttiin et tarviiko ottaa ja ite halusin, olihan se laskenu ja nyt kahen viikon välein on sit neuvola et sitä tarkkaillaan...muutenki ärsyttää ku multa on niin monesti peruttu aikoja ja joka kerta on ollu eri terkkari... välissä ihan ahistaa mennä neuvolaan ku saa joka kerta selittää ja selittää uudelleen joitain asioita aaaaar :/

    • on mitattu

      joka kerta, mutta ei hb:tä. Ei siitä yhden kerran vääliin jäämisestä mitaan haittaa ole. Jos niissä jotain häikkää olisikin, niin olisi sinulla oireitakin.

    • on ohjeena

      ...että verenpaine joka kerta, hb kerran jokaisessa raskauskolmannessa, jos pysyy hyvänä. Mä pelkään hb:n mittausta. :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe