Onko teillä mitattu joka neuvolakäynnillä hemoglobiini ja verenpaine? Tajusin eilen vasta kotona, että multa unohdettiin ottaa ne! Siinä oli sitä hässäkkää kun terkkari ja lääkäri ottivat vuorotellen asiakkaita. Kävin siis välissä gynetutkimuksessa ja palasin terkkatin luo. Ja sen pissanäytteen tuloksenkin kysyin ku terkkari oli jo työntämässä ovea kiinni...
Että näin meillä Oulussa...
verenpaine ja hb
8
544
Vastaukset
- pitäny
sitten kiirettä siellä neuvolassa...
Täällä itä-suomessa multa ainakin otetaan kummatkin joka kerta. Hemoglobiinia ei aluksi otettu aina,varmaankin sen takia kun oli hyvät arvot ekalla kerralla. Nyt kun huononi niin otetaan joka kerta,kuten verenpainekkin. Ja miun tietääkseni se pitääkin ottaa aina. Varma en tietenkään voi olla. - maalisXXLmamma76
Moi
Multa ei ole hb:tä otettu läheskään joka kerta. Viimeksi jouduin oikein erikseen pyytämään. Terkkari totesi, että sehän on ollut ihan hyvä ettei sitä ole niin pakko katsoa joka kerta.
Myös pissat on joskus jätetty katsomatta.
Verenpaine multa katsotaan joka kerta, mutta vain siksi kun se on vähän korkealla.
Joten ei se vain Oulun juttu ole. Sama meininki täällä Tampereella, vaikkei ole edes kiire..- Tuik
joka kerta katotaan pissa ja verenpaine ja joka toinen kerta Hb ja asun myös tampereella!! Eli riippuu ihan sun neuvolan tädin aktiivisuudesta!!
- toista kertaa raskaana
ainakin on mitattu verenpaine joka kerta kumpanakin raskausaikana ja tietääkseni se mitataan aina mutta hemoglobiinia ei tarvitse aina mitata(terkka sanonut)..eikö kannataisi soittaa neuvolaan ja kysyä niin saisit varmimman vastauksen et miksi unohtui?!...
- Me Kaks
Otetaan joka kerta pissa, verenpaine ja varmaankin hb, koska se on mulla lähtenyt laskuun.
Ehkä olen sairas, mutta tykkään kun otetaan hb :D
- mariiaa
raskauden alussa oli tosi hyvä hemogolobini mut sit sitä ei otettu pariin kuukauteen. ja sitki kysyttiin et tarviiko ottaa ja ite halusin, olihan se laskenu ja nyt kahen viikon välein on sit neuvola et sitä tarkkaillaan...muutenki ärsyttää ku multa on niin monesti peruttu aikoja ja joka kerta on ollu eri terkkari... välissä ihan ahistaa mennä neuvolaan ku saa joka kerta selittää ja selittää uudelleen joitain asioita aaaaar :/
- on mitattu
joka kerta, mutta ei hb:tä. Ei siitä yhden kerran vääliin jäämisestä mitaan haittaa ole. Jos niissä jotain häikkää olisikin, niin olisi sinulla oireitakin.
- on ohjeena
...että verenpaine joka kerta, hb kerran jokaisessa raskauskolmannessa, jos pysyy hyvänä. Mä pelkään hb:n mittausta. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75683
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372