verenpaine ja hb

Onko teillä mitattu joka neuvolakäynnillä hemoglobiini ja verenpaine? Tajusin eilen vasta kotona, että multa unohdettiin ottaa ne! Siinä oli sitä hässäkkää kun terkkari ja lääkäri ottivat vuorotellen asiakkaita. Kävin siis välissä gynetutkimuksessa ja palasin terkkatin luo. Ja sen pissanäytteen tuloksenkin kysyin ku terkkari oli jo työntämässä ovea kiinni...

Että näin meillä Oulussa...

8

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitäny

      sitten kiirettä siellä neuvolassa...
      Täällä itä-suomessa multa ainakin otetaan kummatkin joka kerta. Hemoglobiinia ei aluksi otettu aina,varmaankin sen takia kun oli hyvät arvot ekalla kerralla. Nyt kun huononi niin otetaan joka kerta,kuten verenpainekkin. Ja miun tietääkseni se pitääkin ottaa aina. Varma en tietenkään voi olla.

    • maalisXXLmamma76

      Moi

      Multa ei ole hb:tä otettu läheskään joka kerta. Viimeksi jouduin oikein erikseen pyytämään. Terkkari totesi, että sehän on ollut ihan hyvä ettei sitä ole niin pakko katsoa joka kerta.

      Myös pissat on joskus jätetty katsomatta.
      Verenpaine multa katsotaan joka kerta, mutta vain siksi kun se on vähän korkealla.

      Joten ei se vain Oulun juttu ole. Sama meininki täällä Tampereella, vaikkei ole edes kiire..

      • Tuik

        joka kerta katotaan pissa ja verenpaine ja joka toinen kerta Hb ja asun myös tampereella!! Eli riippuu ihan sun neuvolan tädin aktiivisuudesta!!


    • toista kertaa raskaana

      ainakin on mitattu verenpaine joka kerta kumpanakin raskausaikana ja tietääkseni se mitataan aina mutta hemoglobiinia ei tarvitse aina mitata(terkka sanonut)..eikö kannataisi soittaa neuvolaan ja kysyä niin saisit varmimman vastauksen et miksi unohtui?!...

      • Me Kaks

        Otetaan joka kerta pissa, verenpaine ja varmaankin hb, koska se on mulla lähtenyt laskuun.
        Ehkä olen sairas, mutta tykkään kun otetaan hb :D


    • mariiaa

      raskauden alussa oli tosi hyvä hemogolobini mut sit sitä ei otettu pariin kuukauteen. ja sitki kysyttiin et tarviiko ottaa ja ite halusin, olihan se laskenu ja nyt kahen viikon välein on sit neuvola et sitä tarkkaillaan...muutenki ärsyttää ku multa on niin monesti peruttu aikoja ja joka kerta on ollu eri terkkari... välissä ihan ahistaa mennä neuvolaan ku saa joka kerta selittää ja selittää uudelleen joitain asioita aaaaar :/

    • on mitattu

      joka kerta, mutta ei hb:tä. Ei siitä yhden kerran vääliin jäämisestä mitaan haittaa ole. Jos niissä jotain häikkää olisikin, niin olisi sinulla oireitakin.

    • on ohjeena

      ...että verenpaine joka kerta, hb kerran jokaisessa raskauskolmannessa, jos pysyy hyvänä. Mä pelkään hb:n mittausta. :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe