Propecia toimii - 1,5 vuoden kokemus

MikkoH

Kirjoitan tämän kokemukseni omasta Propecian käytöstä, koska haluan auttaa muita jotka ovat samassa tilanteessa kuin minäkin olin aikoinaan.

1,5 vuoden Propecian käytön jälkeen voin sanoa, että lääke teki sen minkä lupasikin. Hiustenlähtö on täysin pysähtynyt ja jopa uusiakin hiuksia on tullut. Myös hiusten yleinen laatu ym. on parantunut. Kaiken kaikkiaan olen hyvin tyytyväinen ja lääke toimi jopa paremmin kuin olin toivonut.

Propecian tuoteselosteessa sanotaan, että tärkeää on aloittaa käyttö mahdollisimman aikaisessa vaiheessa niin tuloksetkin ovat parhaimmat. Siinä (tai jossain muussa yhteydessä, en muista) sanotaan myös, että lääke auttaa 4/5 miestyyppisessä kaljuuntumistapauksessa. Oma tuntumani on, että tämä on aika varovainen arvio, koska en ole törmännyt tapauksiin jossa lääke ei olisi tehonnut, päinvastaisiin kylläkin.

On tärkeää olla kärsivällinen. Näkyvät tulokset vaativat käytännössä 6kk jatkuvan käytön. Jatkuva käyttö on muutenkin tulosten pysyvyyden ehdoton edellytys. Lääke on myös suhteellisen hintava (n 60 e/ kk-satsi), mutta jos raha on ongelma, mieti kuinka tärkeä asia hiustenlähdön pysäyttäminen sinulle on. Jos todella haluat pysäyttää Propecian käytöllä miestyyppisen hiustenlähdön, mutta raha tuntuu ongelmalta, mieti seuraavia asioita:

-Jätä pari perjantai-illan ryyppykeikkaa väliin, niin säästyy rahaa ja hiuksia.
-Lopeta tupakointi, niin säästyy varmasti 60 e/kk. Helppo tietysti sanoa, kun en itse polta.
-Seuraa yksinkertaisesti kuukausittaista rahan käyttöäasi ja pidä siitä kirjaa. Tällä tavoin voi säästää paljonkin, jos rahan käyttö on suurpiirteistä (kuten minulla).

Kannattaa myös pohtia, kuinka suuri asia hiustenlähtö on itsetunnon kannalta. Minulle se oli iso juttu ja halusin pysäyttää kaljuuntumisen aikaisessa vaiheessa. Olen sinkkumies ja tunsin hiustenlähdön tässä suhteessa ongelmaksi. Jos tunnet samoin, se on ihan ok ja silloin suosittelen Propecian käyttöä.

Kysymys on kuitenkin 95 prosenttisesti siitä miten asiaan asennoituu. Tunnen monia miehiä joille kaljuuntuminen ei ole mikään ongelma eikä se heitä vaivaa muutenkaan. Heillä käy vieläpä parempi flaksi naisten kanssa kuin minulla tai he ovat onnellisesti parisuhteessa.

Toivottavasti tämä tarina auttaa kaljuuntumisen kanssa painiskelevia.

Mikko

37

17960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MikkoH

      Niin tosiaan, Propecía tehoaa vain miesten perinnölliseen hiustenlähtöön. Muuhun tarkoitukseen tai naisille siitä ei ole hyötyä.

    • Kuulap.

      Jep. Oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että kyllä
      Propeciasta oli apua. Käytin sitä n. 2v ja kyllä siinä
      vuoden käytön jälkeen huomasi että hiusten kunto oli parantunut.
      Hiusten lähteminen tietysti väheni jo paljon aikaisemmin.

      Voin myös sanoa, että lopettamisen jälkeen ne hiukset sitten
      oikeasti taas lähtevät samaa tahtia. Itse lopetin Propecian
      käytön rahan puutteeseen vedoten opiskeluaikana ja kyllä
      muutamien kuukausien päästä taas huomasi, kuinka hiukset
      olivat harvenneet. Liian pitkän tauon seurauksena ehtivät
      sitten harvenemaan melkoisesti päältäkin, vaikka ennen
      hiustenlähtöä oli pääosin vain ohimoilla.

      Nyt olen taas napostellut finaa muutaman kuukauden ja toivon
      että tilanne paranisi edes hieman ylähiuksien osalta.
      Leikkasin tosin kesällä jo kaljuksi ja tuntuu sopivan ihan
      hyvin, joten ei se hiustenlähtö mikään maailmanloppu
      minulle ole. Olisi se silti mukavaa jos saisi hiuksia
      pelastettua ja hieman palautettuakin taas vaihteeksi.

      Tuo itsetuntojuttu on aika lailla ratkaiseva.
      Jos kaljuuntuminen vetää mielen täysin matalaksi,
      niin kyllä sen estämiseen kannattaa panostaa.

      Omalla kohdalla tilanne tosin helpottui kun ajelin lyhyeksi,
      lähinnä sen vuoksi ettei tarvinnut enää koko ajan murehtia
      että kuinka paljon ne ohimot paistavat ja sekoittaako
      tuuli ohuen letin typerän näköiseksi. Itselläni on
      tosin sen verran tuuria, että pää ei ole kovin kamalan
      muotoinen.

      • mixu79_

        Mitkä ovat teidän kokemuksenne, tehoaako propecia kuinka hyvin vetäytyviin ohimoihin? Itse olen 27-vee mies ja minulla päälaki on ihan tuuhea. Vain ohimot vetäytyvät hitaasti mutta myös harmillisen varmasti. Oikea ohimoni on on "porautunut" ehkä 1,5-2cm viimeisen kolmen vuoden aikana kohti päälakea. Vasen on paremmassa kunnossa, jostain syystä se ei ole kaljuuntunut niin paljoa. Kuitenkin oikealta puolelta puuttuu sen verran tukkaa jo, että otsatukan laittaminen ei onnistu enää samalla tavalla kuin "nuorena".

        Olen napsinut pian puoli vuotta gefinaa (tosin pientä annosta, varsinkin aluksi) enkä ole huomannut mitään erikoista tukan lähtöä mutta ei sitä ole lisääkään tullut. Tosin on vaikeaa huomata tukan lähtöä, kun kaljuuntuminen etenee itselläni niin hitaasti.

        Lisäksi popsin MSM:ää, biotiinia 2,5mg ja 1 nappi acomaxia päivässä. Yritys on siis kova, koska jos tuosta vielä vetäytyy, niin siten ohimoita ei oikein enää kovin piiloon saa. Mälsää, kun olen sinkku ja itsetunto tuntuu kytkeytyvät aika laillakin ulkonäkööni :(


      • MikkoH
        mixu79_ kirjoitti:

        Mitkä ovat teidän kokemuksenne, tehoaako propecia kuinka hyvin vetäytyviin ohimoihin? Itse olen 27-vee mies ja minulla päälaki on ihan tuuhea. Vain ohimot vetäytyvät hitaasti mutta myös harmillisen varmasti. Oikea ohimoni on on "porautunut" ehkä 1,5-2cm viimeisen kolmen vuoden aikana kohti päälakea. Vasen on paremmassa kunnossa, jostain syystä se ei ole kaljuuntunut niin paljoa. Kuitenkin oikealta puolelta puuttuu sen verran tukkaa jo, että otsatukan laittaminen ei onnistu enää samalla tavalla kuin "nuorena".

        Olen napsinut pian puoli vuotta gefinaa (tosin pientä annosta, varsinkin aluksi) enkä ole huomannut mitään erikoista tukan lähtöä mutta ei sitä ole lisääkään tullut. Tosin on vaikeaa huomata tukan lähtöä, kun kaljuuntuminen etenee itselläni niin hitaasti.

        Lisäksi popsin MSM:ää, biotiinia 2,5mg ja 1 nappi acomaxia päivässä. Yritys on siis kova, koska jos tuosta vielä vetäytyy, niin siten ohimoita ei oikein enää kovin piiloon saa. Mälsää, kun olen sinkku ja itsetunto tuntuu kytkeytyvät aika laillakin ulkonäkööni :(

        Muistelisin, että Propecia ei juuri vaikuttaisi
        jo vetäytyneeseen ohimohiusrajaan, mutta en ole varma. Muiden lääkkeiden osalta en osaa sanoa.

        Syöt aika paljon erilaisia lääkkeitä, oletko käynyt lääkärissä? Itse kävin ennen Propecian aloittamista lääkärissä. Sain paljon hyvää tietoa ja lääkäri suositteli Propeciaa kaljuuntumiseen. Lääkäri sanoi, että kannattaa olla kärsivällinen, koska Propecian (ja tietääkseni monien muidenkin lääkkeiden) vaikutus alkaa käytännössä näkyä vasta 6kk säännöllisen käytön jälkeen. Kannattaisi muutenkin kysyä lääkäriltä miten tuon ohimokaljuuntumisen voisi pysäyttää.


      • MikkoH
        MikkoH kirjoitti:

        Muistelisin, että Propecia ei juuri vaikuttaisi
        jo vetäytyneeseen ohimohiusrajaan, mutta en ole varma. Muiden lääkkeiden osalta en osaa sanoa.

        Syöt aika paljon erilaisia lääkkeitä, oletko käynyt lääkärissä? Itse kävin ennen Propecian aloittamista lääkärissä. Sain paljon hyvää tietoa ja lääkäri suositteli Propeciaa kaljuuntumiseen. Lääkäri sanoi, että kannattaa olla kärsivällinen, koska Propecian (ja tietääkseni monien muidenkin lääkkeiden) vaikutus alkaa käytännössä näkyä vasta 6kk säännöllisen käytön jälkeen. Kannattaisi muutenkin kysyä lääkäriltä miten tuon ohimokaljuuntumisen voisi pysäyttää.

        Tarkoitin tuossa lääkärillä käynnillä ihotautilääkäriä, joka oikeasti tietää hiustenlähdöstä. Yleislääkäriltähän saa reseptin helposti, mutta harvoin tarkkaa tietoa hiustenlähdöstä juuri oman tilanteesi kannalta.


      • Nimetön
        MikkoH kirjoitti:

        Tarkoitin tuossa lääkärillä käynnillä ihotautilääkäriä, joka oikeasti tietää hiustenlähdöstä. Yleislääkäriltähän saa reseptin helposti, mutta harvoin tarkkaa tietoa hiustenlähdöstä juuri oman tilanteesi kannalta.

        Kävin ihan kaljuuntumiseen erikoistuneella lääkärillä. Hän kertoi, että finasteridi ja minoksidiili on ne keinot taistella kaljuuntumista vastaan. Kerroin kyllä, että ongelma on hiusrajassa. Ehdotti siihen finasteridia.

        Muut "lääkkeet" mitä syön on luontaistuotteita.


      • Mikko_
        Nimetön kirjoitti:

        Kävin ihan kaljuuntumiseen erikoistuneella lääkärillä. Hän kertoi, että finasteridi ja minoksidiili on ne keinot taistella kaljuuntumista vastaan. Kerroin kyllä, että ongelma on hiusrajassa. Ehdotti siihen finasteridia.

        Muut "lääkkeet" mitä syön on luontaistuotteita.

        Erityisen hyvin hiusrajaan toimivaa lääkettä ei ole olemassakaan. Vanhat tutut lääkkeet (fina mino) joko auttavat (hieman) tai sitten eivät auta, mutta kovin runsasta uutta kasvua on melko turha odottaa.

        Kannattaa myös pikku hiljaa totuttautua ajatukseen, että ehkä ikääntyvällä miehellä ohimot hieman "saavatkin" olla vetäytyneet. Ei se nyt kovin paha juttu ole, jossei loppuikäänsä pysty jotain teini-otsatukkaa tekemään.


      • huumoria peliin
        Mikko_ kirjoitti:

        Erityisen hyvin hiusrajaan toimivaa lääkettä ei ole olemassakaan. Vanhat tutut lääkkeet (fina mino) joko auttavat (hieman) tai sitten eivät auta, mutta kovin runsasta uutta kasvua on melko turha odottaa.

        Kannattaa myös pikku hiljaa totuttautua ajatukseen, että ehkä ikääntyvällä miehellä ohimot hieman "saavatkin" olla vetäytyneet. Ei se nyt kovin paha juttu ole, jossei loppuikäänsä pysty jotain teini-otsatukkaa tekemään.

        muuten Hauskat Kotivideot-ohjelman juontajalla olla melkoinen kompleksi vetäytyvistä ohimoista...:)
        Katsokaapa Sampon kampausta, kun em. ohjelma seuraavan kerran tulee Neloselta.


      • mies30v
        huumoria peliin kirjoitti:

        muuten Hauskat Kotivideot-ohjelman juontajalla olla melkoinen kompleksi vetäytyvistä ohimoista...:)
        Katsokaapa Sampon kampausta, kun em. ohjelma seuraavan kerran tulee Neloselta.

        Heh, kiinnitin joskus taannoin samaan huomiota. Aika koomisen näköinen "comb-over". Taitaa kulua aika massiivinen määrä hius-sprayta.


      • pele3
        mies30v kirjoitti:

        Heh, kiinnitin joskus taannoin samaan huomiota. Aika koomisen näköinen "comb-over". Taitaa kulua aika massiivinen määrä hius-sprayta.

        sen juontajan on täytynyt muutenki tehdä jotain hiuksilleen kun muistan ku pari vuotta sitten sillä oli ihan törkeen näköset hiukset, tosi harvat ja kaljuuntuneet.. nyt on tainnu saada jotain apua siihen.. tosin aivan pelleltähän se näyttää nykyäänki.


    • Juhana E

      Miksi ihmeessä liputat sikakalliin propecian puolesta kun samaa kamaa (Gefinaa) saa ainakin 10 kertaa halvemmalla?? Rahoitus mistä puhut ei ole mikään ongelma kunhan vaihtaa Propecian Gefinaan. Miksi et maininnut tätä?

      Kirjoituksestasi on muutenkin kuin suoraan kaljuuntumis-klinikan mainoksesta. Mahdat olla kys. firman lobbari jonka tehtävä on yksinomaan mainostaa kyseistä tuotetta?

      Siinä olet oikeassa että aine todella tehoaa, sen voin sanoa omastakin kokemuksesta. En vain tajua miksi pitäisi ostaa sikakallista Propeciaa halvan Gefinan sijaan.

    • Outoaon

      Tästä palstasta on tullut hullujen ja kehitysvammaisten taistelutanner kuten tuo thirtyeen petosviestikin osoittaa.

    • asdsaddddd

      Hahaha Täällä kaas kaiken maailman idiootit tuomitsee heti jonkun prkl lääkefirman työntekijäksi jos kehuu Propeciaa mitä myös itsekki syön..Eli olen nyt joku kirjoittava mainostava jobbari?..Bllet!...Lukekaa edellisiä keskusteluja miksi se Propecia on tehokkaampaa kun Gefina.

      Kyllä se täällä selitetään!! V*tu ääliö!

    • Outoaon

      Tuossa edellä oli se nettisivun mainos, jossa myytiin väärennettyjä reseptilääkkeitä ilman reseptiä ja vastauksena siihen nimimerkillä Outoaon kirjoitin:

      "Tästä palstasta on tullut hullujen ja kehitysvammaisten taistelutanner kuten tuo thirtyeen petosviestikin osoittaa."

      Nyt se mainos on poistettu.

      Täällä pitää nimen omaan kirjoittaa finasteridista, dutasteridistä, minoksidiilista ja ketokonatsolista. Kaiken maailman Priorin Exrat ja muut on todellakin kaivettava metsään.

    • JouniWEE

      No, itse maksan mielelläni 70 euroa kuussa Propeciasta, kuten olen vuosia tehnyt. En halua ottaa riskiä oudon tuotteen kanssa kun P toimii. Pieni hinta siitä että on hiukset päässä.

      Propecia muuten toimii pirun hyvin. Ennen täysin kaljuuntuneesta kohdasta kasvaa vahvoja hiuksia :) Tulosten näkeminen kestää puolesta vuodesta vuoteen, mutta huikaiseva nähdä se.

      Jos haluatte nähdä nämä postitiiviset läpät lääketehtaan mainoksina, niin tehkää toki niin. Itse olen iloinen vain omista tuloksistani.

    • Antihius

      V-uun Propecia, potenssin tappaja. En huomannut vuoden käytön jälkeen tukassa juuri eroa. En osaa sanoa oliko hiuksia tänä aikana lähtenyt enemmän enkä enää muista, mutta ei niitä lisääkään tullut. Sivuvaikututusten takia ei kiinnostanut jatkaa käyttöä. Hiustenlähtö ottaa aivoon ja masentaakin välillä, mutta pitäkööt lääkkeensä. Ehkä sitä joskus 30 vuoden päästä hyväksyy tilanteen :P

    • romahdus

      Finasteridi on todella vaarallinen lääke ja kiellettäneen monessa maassa pian. Lukekaa käyttäjien kauheita kokemuksia www.propeciahelp.com -sivustolta ennenkuin aloitatte käytön.

      Itse söin kyseistä lääkettä 9 vuotta, ja nyt kuukausia lopettamisen jälkeen kärsin yhä sivuvaikutuksista. Kävin läpi myös endokrinologisen romahduksen pari viikkoa viimeisen pillerin jälkeen, jossa kortisoli nousi todella korkealle, ja vaikutukset mielialaan, nukkumisen, sukupuolielimiin ja seksuaalisuuteen olivat voimakkaat. Toivon paranenevani sivuvaikutuksista ajan mittaan, joillain vaikutukset jäävät pysyviksi.

      Jos käytät finasteridia, suosittelen lopettamaan heti!

      • JouniKoos

        Nyt mennään kyllä aika keksityllä aineistolla. Mitään tällaista ei ole suunniteltu saatikka tekeillä (vastaan nyt 3 vuotta vanhaan viestiisi). Toki kaikki lääkkeet vaikuttavat eri tavalla eri ihmisiin. Ei kieltäminen. Itselläni Propecia palautti hiukset ilman sivuvaikutuksia. Jos niitä on niin kannattanee jutella lääkärin kanssa. Propeciaa määrätessä kerrottiinkin hyvin selvästi, että se ei sovi kaikille tai tuota tuloksia. Itse olin onnekkaita.


    • heseki

      Hitsi miten läpinäkyvä maoskirjoitus. Mutta tämähän ei kauaa täällä näy

    • errryarerarey

      Onko mitään toivoa kun gefinalla ei ole ollut mitään vaikutusta vaikka olen käyttänyt vajaan vuoden jo kyseistä lääkettä?

    • Jare

      Täällä kirjoittelee 24-vuotias mies ja haluan kirjoittaa omista kokemuksista. Olin huomannut että hiuksia on alkanut lähtemään, ainakin hiusten vetäytymistä ohimoilta, ja päätin hankkia reseptin Procepiaan. Kävin (yksityis)lääkärillä, joka antoi reseptin, joskin lääkäri totesi että olen aika varhaisessa vaiheessa liikkeellä, vaikkakin myönsi että kaljuuntuminen on alkanut.

      Hankin reseptillä 28 tabletin pakkauksen Procepiaa. Otin Procepiaa ohjeen mukaan yhden tabletin päivässä (Procepian vaikuttava aine on finasteridi ja yksi tabletti sisältää 1 mg:n finasteridia) ja kun olin ottanut lääkettä 26 tablettia eli lähes neljän viikon ajan päivittäin niin lopetin sen ottamisen koska huomasin haittavaikutuksia (tai sivuvaikutuksia). Haittavaikutuksia olivat jatkuva (lievä) pakottava kipu kiveksissä, välillä vasemmassa ja välillä oikeassa kiveksessä, ja seksuaalisen halun heikkeneminen (mukaan lukien erektiovaikeudet, lähinnä erektion pysymisen vaikeutuminen).

      Säikähdin haittavaikutuksia sen verran että lopetin lääkkeen ottamisen kokonaan. Kun olin ottamatta lääkettä viikon niin haittavaikutukset katosivat kokonaan. Nyt en ole ottanut Procepiaa kahteen viikkoon, mutta luultavasti aion vielä yrittää. Pakkausselotteessa todetaan että haittavaikutukset voivat olla ohimeneviä ja että voi kestää 3-6 kuukautta ennen kuin lääkkeen täysi teho saadaan aikaan.

      • Jare

        Mietin myös että ehkä otan tulevaisuudessa Procepiaa vain kerran kahdessa päivässä eli puolitan annoksen varmuuden vuoksi haittavaikutusten ehkäisemiseksi.


    • nomikshiivatissa

      otat sitä 1mg päivässä ?? Puolittaisit ennemmin sen pillerin tai jakaisit vaikka neljään osaan,kun se alentaa Dht tasoja silloinkin ihan riittävästi.

    • Lasse55555

      Mistä saa propeciaa 60€/kk?
      voiko Suomeen tilata geneeristä Propeciaa?

      • uygiug

        Apteekista reseptillä, 28 kpl pakkaus maksaa 69,29 euroa.

        Jos tilaat ulkomailta, tarvitset kuitenkin reseptin jonka esität Postitullissa noutaessasi pakettia. Ellei reseptiä ole, jäävät sinne ja hävitetään, hyvällä tuurilla et saa sakkoja. Pillerit voivat sitten olla aivan mitä tahansa. Jos tuuri käy niin ovat "vain" jotain vaikuttamatonta jauhetta ja sinistä lattiamaalia, pahimmillaan myrkyllisiä.


    • jeesivarit

      1,25mg gefina päivässä kaikki sivarit tuli... lopetin. homma normalisoitu paitsi se sika panetus ei tullu enää takas. nyt 5 vuotta myöhemmin 1 mg propecia 3 päivän välein ja pientä sivaria oli mutta meni ohi paitsi 2 viikkoa särki kivestä vitusti mutta se loppu. nyt 1 mg propecia joka toinen päivä ja ei sivareita paitsi pientä kives särkyä välillä.
      Näköjään hyvä sisään ajaa fina. Hiljaa hyvä tulee.

    • Mikko5654656

      Mistä saa Propeciaa 60€/k, itse ostan apteekista ja 70€/28kpl?

    • entinen

      Tuosta lääkkeestä on tosi kovia sivuvaikutuksia. http://www.propeciahelp.com/
      Ehdottomasti lukekaa foorumia kun edes harkitsette käyttöä. Ja jo käyttävät. Irtautukaa lääkkeestä hitaasti. Lukekaa tuota foorumia!!.

      • röllpeikko

        Parempi, että ei lueskele mitään tuollaista paskaa. Monet finan ongelmat ovat "psykologisia" liian pelottelun takia, sillä kaikki muutokset kehossa laitetaan sen piikkiin.

        itsellä vuosi finaa takana ja tukka on täydellinen. Kullissa ei mitään ongelmia. Lääkärinikin sanoi reseptiä hakiessa, että "siitähän liikkuu kakeinelaista"


    • Anonyymi

      0,2mg propeciaa riittää vallan mainiosti. Itsekäytän lisäksi hilseshampoo nizoralia joka poistaa dht tai eliminoi kaljussa olvan.

      Vuonna 2004 julkaistussa japanilaisessa tutkimuksessa vertailtiin 0,2 mg ja 1 mg finasteridin sekä lumelääkkeen tehokkuutta 414 miestyyppisestä hiustenlähdöstä kärsivän miehen päälakeen. 48 viikon tutkimusjakson jälkeen valokuva-arvioinnin perusteella hiustenlähtöalue oli pienentynyt 58 prosentilla 1 mg finasteridia, 54 prosentilla 0,2 mg finasteridia ja 6 prosentilla plaseboa saaneilla potilailla. Lääke oli yleisesti ottaen hyvin siedetty.
      Vuonna 2008 julkaistussa tutkimuksessa selvitettiin kahden aiemmin julkaistun tutkimuksen perusteella kuinka todennäköisesti näkyvä hiustenlähtö jatkuu jopa 5 vuoden finasteridin (1 mg) käytön jälkeen. Tutkimustulosten perusteella hiustenlähtö etenee lääkkeen käytöstä huolimatta 3-11 % käyttäjistä.

      http://www.kaljuuntuminen.fi/laakkeet/finasteridi/

    • Anonyymi

      Miten hyvin toi siis toimii ja missä ajassa? Oma ongelma harventuneet hiukset. Finaa söisin mutta ajatus siitä, että kulli ei seiso pelottaa. Oletteko finaa syövät käyneet verikokeissa? Miten normi testot sun muut käyttäytyy finan aloituksen jälkeen?

      • Anonyymi

        Minulla jo 1kk alkoi lapsen untuvaa tulla kaljuun kohtaan nizoral propecia ja rogaine compolla. Tuntuu pelittävän.


      • Anonyymi

        Käynyt verikokeissa ja kaikki arvot normaalilla tasolla vaikka nukun ja syönkin vähän miten sattuu. Ei kyllä tietääkseni testoja, eli pitäisi varmaan erikseen käydä niissä testeissä. 3 vuotta käyttänyt eikä nyt mitään erityisiä sivareita havaittavissa, erektiohäiriö tuntuu tulevan vain silloin kun sitä ajattelee, muuten ei mitään ongelmaa ja silloinkin saan sen kyllä pystyyn mutta kuumottelen että onkohan nyt 100%. T.25v


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe