Hei.
Mulla on nyt rv 33 menossa ja ollut niitä liitoskipuja. Tai en tiä onko ne liitos kipuja vai jotain muuta.
Saattuu tosi pahasti kun kävelen ihan häpyluussa/alapäässä. Jopa nostaessa sängystä saattuu.
Lääkäri nimittäin sanoi ettei voi saada sairasloma liitoskivun takia. Mitäs te muut olette pärjäneet näiten kivujen kanssa? Oletteko ottaneet sairaslomaa vai?
Liitoskivut
7
3531
Vastaukset
- riippuu
paljon siitä mitä tekee työkseen,jos joutuu paljon käveleen töissä,niin tiedän todellakin että se olis tuskallista,mulla nimittäin oli aivan sika kovat liitoskivut.ja kyllä ne on just niitä.. kun sanoit että ole varma..häpyluu on vietävän kipee.mutta itse en ollut töissä ollenkaan koko raskauden aikana. eli jos joudut paljon liikkumaan työssäsi,niin minä ainakin sinuna hakisin sitä sairauslomaa..
- ja..
se lääkäri joka sano ettei liitoskipujen takia saa sairauslomaa,ei taatusti ole kokenut niitä kipuja itse. - edellinen kirjottaja-
- alkup.
ja.. kirjoitti:
se lääkäri joka sano ettei liitoskipujen takia saa sairauslomaa,ei taatusti ole kokenut niitä kipuja itse. - edellinen kirjottaja-
koko päivät toimistolla..Siis se lääkäri:)
Ju nimittäin mulla on just sellainen työ missä
joudun koko päivän seisoo, ei saa olenkaan istua.
Kiitoksia kovasti:)
- lääkäri...
kyllä mä ainakin olen saanut saikkea liitoskivuissa. mulla istumatyö, missä ei liikkumaan pääse ollenkaan kuin taukoajoilla. ja niitäkin on vaan yks 10 minuutin, yks 20 minuutin ja yks 9 minuutin tauko kahdeksan tunnin aikana... eli olo on yhtä h**vettiä!! ja kun vielä teen mikroskooppityötä vähäsen etukumarassa niin jatkuva hermoja raastava juilinta ja supistelu on taattu.
ja kyllä olen saanut sairauslomaa. aina kaks viikkoa kerrallaan, käyny taas päivän kaks kokeilemassa ja kun ei onnistu niin taas kaks viikkoa lisää. no, nyt alkoi jo äippäloma edellisviikolla ni eipä tarvi koittaa kärvistellä paikoillaan. mulla kun tuo hiljaksiin liikkuminen on auttanu noihin kovimpiin kipuihin. toki sitten taas rankempi käveleminen lisää niitä =/
ei oo helppoo tää vauvojen työstäminen =)- tiedän tunteen:)
Niin että kysäseppä siltä lääkäriltä että onko sillä minkäänlaista tietoa miltä liitos kivut tuntuu? Itse olen kolmesti ne kärsinyt joten minä ainakin tiedän ja varmaan hyvinkin moni raskaana oleva tai raskaana ollut. Tsemppiä kaikille odotukseen:)
- ,,,,
Esikoista odottaessa olisin ollut ällistynyt jos joku olisi valittanut liitoskipuja. Toista odottaessani olisin hymähtänyt ja sanonut eihän ne niin paljoa satu. MUTTA
Tätä kolmatta odottaessani liitoskivut alkoivat rv 14. Ja ne olivat todella tuskallisia. Jos liikkui vähänkään reippaammin sai maata illan ja seuraavan päivän, koska sattui niin paljon. Siinä vaiheessa kun tuolilta WC:hen matka (7m) kesti toista minuuttia päätin kokeilla tukivyötä, jonka neuvolassa mainostettiin auttavan liitoskipuihin.
Olin katsellut sitä jo muutama viikko aiemmin, mutta hinta tuntui kallilta. Siinä vaiheessa kun liikkuminen alkoi olla tuskallista olisin tehnyt mitä vaan jotta se tuska loppuu.
Ostin tukivyön ja vieläpä sen kalliimman version, koska myyjä lupasi sen olevan tukevampi. Ja auttaa paremmin kipuihin. Hetkeäkään en ole katunut. Jos olen ilman tukivyötä liitoskivut alkavat 5 min sisällä. Tunne on kuin puukolla iskettäisiin häpyluun kohdalle. Tai kuin 100 kertaa kauheammat menkat olisi alkamassa. Mutta vyötä käyttäessä pystyn toimimaan niin kuin ennen raskautta.
Kannattaa kokeilla! Ainut haitta on se, että lapsen liikkeitä ei tunne niin hyvin kuin aiemmin. - jepulis
Joo, mulla raskausviikko 34 ja eilen ne liitoskivut sitten alkoivat. Pari viikkoa sitten alkoi tuntua ihan pientä vihlontaa, mutta eilen oltiin miehen kanssa kävelyllä ja liukastuin (lumen alla oli sileäksi kolattu kohta). En kaatunut mutta häpyluissa tuntui kova vihlaisu. Nyt reipas kävely on muuttunut köpöttelyksi. Kai niitä kovempia kipuja olisi tullut myöhemminkin, mutta tuo horjahtaminen kyllä edesauttoi kipujen syntyä. Varokaa liukkaita! En mä lääkäriin mene, mutta kyllä on kummalista, että tuolla tavalla suhtaudutaan kipuun. Ei sulla ole paljoa aikaa äitiysloman alkuun, mutta kipujen kanssa tuntuu tuskaiselta. Ja kai tuo kivun takia jännittäminen voi laukaista supisuksiakin. Ainakin äsken sellaisen huomasin. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789