Mistä sadevesikourut?

Kattokassinen

Pitäisi saada saumatonta kourua asennettuna pks alueella ja olen kysellyt muutamasta yrityksestä ja kovin on kirjavaa hinnoittelu! Haukkuuvat kilpaa toisiaa esim pellin laadusta ja aina väittävät että heidän pelti on parasta ja pinnoite pysyy. Onko jotain kokemusta mistä kannattaa niitä kysellä? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!

23

18269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vesa

      Kaksikymmentä vuotta eikä mitään ongelmia.

    • JJT

      Kannattaa seurata hinnan lisäksi sitä, mistä hinta muodostuu ja mitä pitää sisällään.

      Jos tuijottaa pelkkää hintaa saattaa saada ikäviä yllätyksiä.

      Jos materiaalina on joko kotimaista tai ruotsalaista peltiä, ei pinnoitteen irtoamisesta pitäisi olla vaaraa, Alumiinista puhumattakaan.

      Yleensä tälläkin alalla laadusta saa maksaa.

    • vääntäjät

      Näitä paikanpäällä peltirullasta väännettäviä kouruja en enää huolisi, enkä kantikkaita rännejä. En, jo pelkästään ulkonäöllisestä syystä.

      Jos haluat kunnon rännit ja kourut, niin käväiseppä vaikka Lindabin sivuilla. Ja jos saat moisia käteesi, niin huomaat, että ne on kuin "eri planeetalta".

      Tuo saumattomuus on lähinnä vanha myyntikikka.. Jos kourut ja rännit on laatutavaraa, niin saumat ei haittaa mitään. Ja niiden asennuskin on helppoa matti meikäläiseltäkin.

      • myöskin

        Varmasti myös tiedät sen, että nämä "kunnon" rännit ovat helvetin kalliita ja toiseksi ne eivät edes sovellu kaikkien käytettäviksi. Näissä "kunnon" ränneissä tarvitsee kattokaltevuus olla tarpeeksi jyrkkä ja katon tultava tarpeeksi pitkälle otsalaudan ulkopuolelle, koska muuten nämä "kunnon" rännit kierrättävät veden otsalaudan ja kourun välistä johtuen koukkusta.
        Toki nämä ovat "kunnon" rännejä etenkin jos niitä huoltaa joka syksy ja kevät ja huolehtii jatkokappaleen kumitiivisteiden kunnosta sekä kourun päätykappaleen tiivisteistä.


      • JJT

        Peltirullista ne kourut väännetään joka tapauksessa ellei satu muovisia ostamaan.

        Vesikään ei ui kourun takaa, kun laittaa sinne tarvittavan tippalistan. Sehän kannattaa laittaa joka tapauksessa jos käyttää ulkopuolisia koukkuja.

        Saumattomuus ei ole "kikka" vaan senhän sanoo jo järkikin että jos saumoja ei ole, se ei voi vuotaa.

        Autosta tekijöitä löytyy montaa sorttia, joten en lähtisi yleistämään.


      • Esko
        JJT kirjoitti:

        Peltirullista ne kourut väännetään joka tapauksessa ellei satu muovisia ostamaan.

        Vesikään ei ui kourun takaa, kun laittaa sinne tarvittavan tippalistan. Sehän kannattaa laittaa joka tapauksessa jos käyttää ulkopuolisia koukkuja.

        Saumattomuus ei ole "kikka" vaan senhän sanoo jo järkikin että jos saumoja ei ole, se ei voi vuotaa.

        Autosta tekijöitä löytyy montaa sorttia, joten en lähtisi yleistämään.

        Paljonkohan kourujen asentajat tienaa noissa tunnetuimissa liikkeissä (vesivek,orima) vuodessa?.Itsellä käynyt mielessä ryhtyä asentajaksi kun opinnot loppuu.


      • kannattaa soittaa..
        Esko kirjoitti:

        Paljonkohan kourujen asentajat tienaa noissa tunnetuimissa liikkeissä (vesivek,orima) vuodessa?.Itsellä käynyt mielessä ryhtyä asentajaksi kun opinnot loppuu.

        Jos kinnostaa asentajaksi ryhtyminen sovippas itselles haastattelu aika esim. vesivek:iin.. Netistä lyötyy ko. yrityksen numero..


      • luuttu
        Esko kirjoitti:

        Paljonkohan kourujen asentajat tienaa noissa tunnetuimissa liikkeissä (vesivek,orima) vuodessa?.Itsellä käynyt mielessä ryhtyä asentajaksi kun opinnot loppuu.

        en sousitele näitä virmoja eivät maksa kuin nälkäpalkan asentajille.Yksityiset maksaa 2€jm enemmän jo pelkästään kourunasennuksesta.


      • kakee
        kannattaa soittaa.. kirjoitti:

        Jos kinnostaa asentajaksi ryhtyminen sovippas itselles haastattelu aika esim. vesivek:iin.. Netistä lyötyy ko. yrityksen numero..

        vesivekiltä en ainakaan menis ottaan..reklamaatio tuli ja ei käynyt korjaamassa..pettynyt asiakas..


      • anttii
        Esko kirjoitti:

        Paljonkohan kourujen asentajat tienaa noissa tunnetuimissa liikkeissä (vesivek,orima) vuodessa?.Itsellä käynyt mielessä ryhtyä asentajaksi kun opinnot loppuu.

        terve olen ollut asentajana ja minä sain 7.2% ei kovin hyvin mut josm oli isoja kohteita niin sit sai jotain


    • sinikka 50v.

      Minä laitatin vesikourut talooni rakpower nimisellä firmalla. Kourut laitettiin hyvin ja myös toimivat. Hinta oli keskitasoa mut olen tosi tyytyväinen.

      • asennusmies09

        Jos haluaa säästää ränneissä ja kattotarvikkeissa sievo summan asentaa ne itse! Näin tein minä ja säästin 600e. Viikonloppuna päivän homma. tilaa vaikka täältä www.kattovaruste.fi tarvikkeet suoraan kotipihaan ni jopas on yksinkertasta laittaa tavarat paikalleen!


      • Uudistaja1
        asennusmies09 kirjoitti:

        Jos haluaa säästää ränneissä ja kattotarvikkeissa sievo summan asentaa ne itse! Näin tein minä ja säästin 600e. Viikonloppuna päivän homma. tilaa vaikka täältä www.kattovaruste.fi tarvikkeet suoraan kotipihaan ni jopas on yksinkertasta laittaa tavarat paikalleen!

        Rakpower oli kyllä meidänkin hommaan aika passeli, reilu ja hyvää jälkee tuli eikä tarttenu turhia tuhista.


    • sempere

      Hommaappa kuule salaojaputkea ja halkaiset sen saa erittäin hyvää sadevesikourua.

      • hölmöläiset ry.

        Salaojaputket? Sehän on reikiä täynnä oleva putki kannattaa olla jo ilman jos ruvetaan räystäälle salaojaputkea vääntämään!


    • jukka kourumies

      Kourupalvelu.net

    • entinen asentaja

      Saumaton kouru tulee amerikasta siellä auto tulee paikanpäälle ajaa määrämittaan kourut taloon ja amerikkalaisethan on tunnetusti laatutietoista kansaa, euroopassa taas enemmänkin tapana ottaa kourut pätkissä, yhdellä räystäällä pahimmillaan neljäkin liitosta jotka jossain vaiheessa vuotaa, sitten haukutaan netissä firma solmuun

    • pettynyt10

      Vältä ainakin Keravalaista Peltituumaa. Työ tehty huonosti ja kun pyytää korjaamaan sen, niin paiskataan luuri korvaan. Epäluotetava ja ammattitaidoton. Kolmenvuoden takuu on pelkkä lupaus.

    • Joonas tikapuu

      Byggmaxista saa hyvää kourua. Itse tosin tein aikoinaan tyhjistä kaljatölkeistä mitä olin kuluttanut neljän vuoden aikana,erinomaiset ja toimivat sadevesirännit. Ne halkaisee mattopuukolla ja liimaa perä jälkeen silleen peräkkäin viisi metriä pitkiksi pätkiksi ja kumilenksuilla otsalautoihin lopuksi kiinni. Hulevesiä varten kaivoin vain talon ympärille eräänlaiset syvät ojat johon vesi jää kätevästi seisomaan ja perheen pienimmät pääsevät aurinkoisella kelillä sinne polskuttelemaan. Myöskään kalojen istutus ei kuullosta huonolta idealta mutta taitaa kyllä jäädä koske en omista katiskaa.

    • iteahautomo

      Tuo kaljapurkki idea kuulostaa hyvältä. Siinähän saa /purkki paljonkin enemmän kuin pantista kaupan automaattiin. Äkkiä huntaten sillä melkein rikastuu..
      Olisko se jos laittais vaikka ensin 2 päittäin ja kolmannen siihen saumaan, niin kuin puoli limityksellä, niin siitähän tulis melko vankkatekoinen.?
      Millaista kumilenksua olet käyttänyt.? Olisko vanhoista kumisaappaanvarsista apua siinä.?Vanhat kenkävirsut joutais kyllä mutta miten lie kestänee. Sukkaremmi ei maha aivan kestää. Niitäki on kyllä tuola ylisillä piisalle asti. Lie sotavuosilta vanhimmat.

    • onnistunut 4

      itse ostin puolipyöreätkourut saumattomana.ei saumoja ja roskat kulkee hyvin.
      laatutavaraa.suosittelen Kuopion seudulta max-team.fi

      • Aina Orimaa

        www.orima.fi sivuilta löytyy molempia vaihtoehtoja. Kannattaa tutustua.


      • LAPIN KANSA
        Aina Orimaa kirjoitti:

        www.orima.fi sivuilta löytyy molempia vaihtoehtoja. Kannattaa tutustua.

        Tee se itse-miehelle ja naiselle vesikourut.fi verkkokaupasta suoraan kotiovelle kaikki vesikouru ja kattoturvatuotteet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      93
      1744
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1332
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1216
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1104
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      391
      842
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      822
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      43
      817
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      783
    Aihe