Elikkäs. Kyselisin sellasii että mimmosii komemuksii teillä hyvät ihmiset on carina E:stä. eli kyseessä on tämä uudempi malli missä on jo turvatyyny ja sisustus muutettu sun muuta. Kyisessä autossani on siis 2.0 moottori ja vm.96. Ajettu tällä on 190tkm. mitä suosittelette tarkastaman autosta ja mitä tyyppivikoja tässä on? Koiranluut katsoin renkaita vaihtaessa ja näytti olevan kunnossa.
Sanokaa kaikki mitä tiedätte kyseisestä mallista niin osaa tietää ostinko ihan suoraan sanottuna paskan auton vai en. Se on tiedossa että jako hihna pitää vaihtaa kohta.
Kaikki tieto on tervetullutta. Kiitoksia jo etukäteen kaikille vastanneille.
Tähän lisättäköön että onko vaarallista jos käynnistäessä kuuluu n. 2s naputusta koneesta mut lakkaa sit sen jälkeen. Mikä voisi mahdollinen vika olla?
Carina E
74
16552
Vastaukset
- Antsa
Kokemuksia vm-95 CarinaE 1,6 ajettu 329tkm:
-ajettavuus maantiellä enintään tyydyttävä
-rengasmelua runsaasti (vaihtelee eri olosuhteissa)
-lämmityslaite ei ole huipputehokas
-1,6 l kone vähäsen alamittainen tähän autoon
Siinäpä moitteet, ja sitten hyvät puolet:
-vähän vikoja
-käyttöä kestävä sisustus
-kohtuullinen polttoaineenkulutus
-tilava, erityisesti takapenkki ja tavarasäiliö
-helppo huoltaa itse (tavalliset huollot)
Mahdollisia vikakohteita:
-ovien alareunojen kunto (onko ruostetta)
-ohjaustehostin (vuodot)
-voimansiirto (kytkin, vaihteisto)
-alustan ruostuminen- Carinisti
Ajettavuus paranee huomattavasti kun laittaa alustasarjan.
Muutenhan nuo on kohtuullisen kauheita ajettavia. :)
Lujia ne silti on, 85 000 ajanut itse tällä hetkellä omalla 1.6:lla ja mittarissa 240 000, eikä kauheasti ole tarvinnut stressiä vikojen kanssa repiä.
Vesipumppu noista tuntuu menevän jossakin vaiheessa, joten seuraile, häviääkö nesteet.
Äänieristys on vuoden 1995 jälkeen mielestäni huonontunut noissa, oma -97 melusi aivan pirusti, mutta muutamalla kymmenellä eurolla ja parin tunnin työllä autoa sai vaimennettua melkoisesti. Bitumimattoa äänieristemattoa sopiva määrä ja johan meteli hiljeni.
Sekä tietty nuo ovien alareunat tuntuu olevan korroosiolle herkkiä, mutta riittävä huolenpito jatkaa huomattavasti auton ikää noiltakin osin.
Helvetin varma perusauto, näin sen voisi kiteyttää. - väh 5-8 vuodeksi
Carinisti kirjoitti:
Ajettavuus paranee huomattavasti kun laittaa alustasarjan.
Muutenhan nuo on kohtuullisen kauheita ajettavia. :)
Lujia ne silti on, 85 000 ajanut itse tällä hetkellä omalla 1.6:lla ja mittarissa 240 000, eikä kauheasti ole tarvinnut stressiä vikojen kanssa repiä.
Vesipumppu noista tuntuu menevän jossakin vaiheessa, joten seuraile, häviääkö nesteet.
Äänieristys on vuoden 1995 jälkeen mielestäni huonontunut noissa, oma -97 melusi aivan pirusti, mutta muutamalla kymmenellä eurolla ja parin tunnin työllä autoa sai vaimennettua melkoisesti. Bitumimattoa äänieristemattoa sopiva määrä ja johan meteli hiljeni.
Sekä tietty nuo ovien alareunat tuntuu olevan korroosiolle herkkiä, mutta riittävä huolenpito jatkaa huomattavasti auton ikää noiltakin osin.
Helvetin varma perusauto, näin sen voisi kiteyttää.Mulla on vanha Kaarina II vm -91 ajettu 350 tkm.
Voisi olettaa että E-kaarina kestää ainakin saman, varsinkin jos on 2-litran koneella.Muutenhan noissa on perusluotettava vanhanaikainen tekniikka, ja tojon koneet ovat loistavia, jopa tuo 1,6.
Ruoste on ainoa huolestuttava asia. Jos auto on vielä hyväkuntoinen niin alustan esim. alustan massaus voisi auttaa vielä viivyttämään ruostetta. Samoin suoja-aineen omatoiminen suihkuttelu esim ovikotelohin voisi olla kannattavaa.
- kai normaalia...
...johtuneet venttilin nostajista jotka naputtaa hieman ennen kuin saavat öljyä. Näin ainakin omassani olen päätellyt. Vesipumppu kannattaa laittaa uuteen samalla kun vaihdat jakoremmin. Vaihteistossa lienee synkropakat kun alkavat jossain vaiheessa oireilla, erityisesti kaks ja kolme... Toimii kuitenkin, vaihtaminen vaan hankaloituu... Rasvaa pohjaan ja lisää mattoa lattiaan niin äänieristys paranee jos se haittaa... Kaikin puolin oiva peli ja kestävä. Helppo huoltaa ja korjailla itse jos jotain tulee...
.....sivuääntä käynistäessä, jos käyttää tarvikeöljynsuodatinta. Öljynpaine ei nouse riittävän nopeasti, tarkesuodattimien virtausvastus on suurempi kuin alkuperäissuodattimilla.
- tojotanisti
Itselläni samanikäinen Carina E, ajettu tosin vasta 150 tuhatta. Korjaamolle ei ole tarvinnut rahojaan kantaa, joten ainakin omat kokemukset erittäin hyviä. Luotettava perusauto!
- 10tkm käytettyllä
Niin kannattaa lukaista TL ollutta testiä missä Carina 360tkm ajettuna ja porskuttaa...
Vähemmän ajettu zitikka paalattiin ja tuli huomattavasti kalliimmaksi korjailla.- kyseisin jutun?
Mistähän tämän testi jutun vois lukea?
- kirjasto?
kyseisin jutun? kirjoitti:
Mistähän tämän testi jutun vois lukea?
Siinä vinkkiä.
- Avaanytvähänenemän
kirjasto? kirjoitti:
Siinä vinkkiä.
Niin, muakin kiinnostais tietää että milloin tommonen testi on tehty ja missä?
- pekko20
tere. itelläni vähän vanhempi (93) carina e 2.0 98kw moottorilla. autolla on ajettu vasta 340000tkm ja hyvin on toiminu. Toyotalla sanovat että kyseinen carina malli on yksi toyotan parhaista malleista jne.. tyyppivikana on ollu sun mainihtemat koiranluut mutta myös alustan puslat olleet tavallista heikompia ja iteki jouun vaihtaan ens kesänä taakse. moottorissa on ollu tyyppivikana pieni nykiminen ajettaessa tietyllä kierrosalueella joka johtuu laihaseosmoottorista eli ei vakavaa.. kyseinen naputus voi olla tyyppivika joka johtuu siitä että männänhelmat pitää ääntä kylmänä käynnistettäessä, toyotalla sanovat ettei kuluta moottoria tavallista enempää(??). eli ei kantse huolestuu. tosin sun saattas kannattaa tarkistuttaa venttiilivälykset myös ( säätö tapahtuu liuskoilla). itelläni lähtee sama ääni eikä moottori ole kuitenkaan kun vasta sisäänajettu.. myös startissa on ollu sellaset metalli "käpälät" jotka maksaa n. 6 e mutta tyyppivika kuulemma, kannattaa melkein vaihtaa 250000tkm lähestyessä. moottoriin vielä sellanen juttu että kannattaa käyttää alkuperäistä suodatinta ja kierroksia ajettaessa jottei männänrenkaat jumitu( 2000-3000r/min melko hyvä alue ajella), 1500 r min ei kannata käyttää paljoo ( esim. 3v ja 40km/h, tai 60kmH ja 5v vaikka kulkee kepsakkaan. alkaa muuten vähän ajettuna syömään öljyy melkosesti. että tällasta
- Heipan hei
on -92 carina E eikä ole vikoja muuta kuin iskarit taakse vaihdettu ja 396000 mittarissa ,kone vähän kuluttaa öljyä mut pitää sen vähän syödäkkin on terveellistä...on hyvä ajakkin kun pistää pehmeää kesä kumia alle....
- CarinaE-kuski
Enemmän vikoja kuin kukaan voi keksiä, täysi roska.
- 16
No remonttia on ollu tänävuonna on jo kerran vaihdettu moottoriöljyt ja suodatin sitten vielä kellon valo, että kohta tietysti täytyy käydä tankkaamassa.
- 330i
CarinaE:llä ensimmäisen ja viimeisen.
- Korvakäytävän rahka
Tuo ol hassusti sanottu :) Nauroin.
- BF
Itse ajelin kaksi vuotta celicalla jossa oli sama 1.8 kone kuin carinassakin ja alustan osat hyvin pitkälle samoja. Hyvin toimi, ei mitään vikoja ollu ja hävittäessä 299tkm mittarissa.
Sit tilantarpeeseen tuli vaihdettua Carina E ´97 118tkm ajettu. Huolettomia kilometrejä ollu. Ovien alareunoissa ruostetta, et se taitaa olla varusteena näissä eikä vikana.
Varmaan engelsmannissa joutunee alustan osia enemmän vaihtaa ku japsissa, mut vielä ei ole mitään ollut.
Ja alustasarjalla ajettavuus kohenee huomattavasti.- Toyomään
Joopa joo on tosi hyvä vehje joo paras unelma ei voisi parempaa löytää ei kelpaa Bentley ei Rolls Royce
CarinaE on paras huippu ylittämätön ykkönen HIP HIP HURRAA. - KarinaE
Toyomään kirjoitti:
Joopa joo on tosi hyvä vehje joo paras unelma ei voisi parempaa löytää ei kelpaa Bentley ei Rolls Royce
CarinaE on paras huippu ylittämätön ykkönen HIP HIP HURRAA.Täällä on 27000000000000000000km ajettu CarinaE eikä savuta eikä ole koskaan korjattu mitään
- gfdgdgdgd
KarinaE kirjoitti:
Täällä on 27000000000000000000km ajettu CarinaE eikä savuta eikä ole koskaan korjattu mitään
Carina E ei se mitään koiranluita kuluta se on keveä, mutta kuskinpuoleiseen oven tiivisteen alle kerääntyy herkästi ruostetta, hio ruoste pois ja sinkkimaalia tilalle, ei tarvitse maalata, kun se ruoste jää tiivisteen alle näkymättömiin, vesipumput menee vaihtoon, jos vielä alkuperäinen takaiskarit siinä 80 000 km paikkeilla meni minulla, suolasta alusta ei oikein tykkää, joku pohjasuojaus vaikka moottoriöljyä ja sitten hiekkateille ajelemaan. Lämmityslaite vanhemmiten huononee, mutta niinhän ne kaikissa autoissa.
- haistakaa_vittuuuu
Vitun köyhät idiootit.
Ne koiranluut maksaa kympin kappale ja ne vaihtaa vartissa kotipihalla. - Ritvapaasonen
haistakaa_vittuuuu kirjoitti:
Vitun köyhät idiootit.
Ne koiranluut maksaa kympin kappale ja ne vaihtaa vartissa kotipihalla.No kaikki ei välttämättä osaa tehdä ihan kaikkea sinun kannattaisi miettiä mitä sinä kirjoittelet tänne julkisille sivustoille. Vaikutat muutenkin joltain elämään kyllästyneeltä nuorelta...
- ristikko666
mulla on carina 2-88 muuten ok mutta pienellä vaudilla nyppii tai nypyttää jonkun verran osaako joku selventää asiaa.kiitos
- Wanha Carina E
Ostin -93 vm. Carina 1.6 Gli:n 180000 ajetuna ja työstin menemään 80 tonnia ilman murheita. Tuo vehje oli vielä japanin poikien tekemä ja mittaristo erosi hieman myöhemmästä mallista. Samoin koneesta oi otettu 10 hevosta enemmän. Normaalit huollot 10 tonnin välein (öljyt & suodatin). Tulppia vaihdoin silloin kun piti ja alkavat ruostekohdat puhdistettiin, hiottiin & maalattiin. Kovan pakkastalven jälkeen auton eteen vaihdettiin uudet iskarit 240 tonnin kohdalla. Jakopäänhihna vaihdettiin tasan 200 tuhannessa. Carina oli talvella nopea lämpiämään ja varma toiminen. Siihen nähden, että auto oli vanha (13 vuotias) ostettaessa, niin se oli kyllä täyttä rautaa. Uskomattoman vahva ja vähävikainen auto. Brittimallin tunistaa sarjanumeron edessä olevasta BS-tekstistä. British secundasta tuntuivat vanhat Tojotistit puhuvan, mutta muutamista nivel-ongelmista huolimatta ovat kuulemma oleet vahvoja pelejä. Omassa Tojossa ruostuminen olisi voinut olla ongelma, mutta alkavien ruostekohtien oikeaaikainen hoitaminen auttaa (ei siis mikään päällemaalaaminen!). Ajo-ominaisuuksilla ei voi tosiaankaan kehua, mutta hyvin mentiin pikkuteilla ja paksussa lumessa. Ja ennekaikkea kovassa (jopa alle -30 asteen) pakkasessa.
Hei
Ostin itse vuosi sitten Carina E, 1997 vuoden mallia, mittarissa 211..
Siis todella hyvä auto, ei mitään huoltoja vuoden aikana ja katsastuksessa kerrasta läpi, siis naisena pidän kyseisestä autosta ja pienikulutuksinen, ehkä pientä ruosteen poikasta alkaa pukkaamaan oven helmoista, pitäisi varmaan pistää joku mies pumppamaan öljyä oven sisään....vai mitä mieltä olisit asiasta?- gjghvbjjvv
kotelonsuojaöljyä vain koteloihin
- perttumetsästä
Carina E 2.0i -92, ajettu 620tkm. Juuri meni 4. vuosi peräkkäin katsurilta läpi ilman huomautuksia. Vaihdettu on itsellä ollessa öljyjä ja tulppia, jarrupalat eteen ja kengät taakse, etujarrulevyt ja kerran lamda. Kotelosuojaa ja massaa on mennyt parinkympin edestä 2 keväänä mutta eipä ole ruosteenkukkakaan iskenyt. Konetta ei ole koskaan suolistettu eikä ole vielä tarviskaan näillä sisäänajokilometreillä. Voisi sanoa että ex das paska -03 passatin jälkeen HALPOJA kilometrejä.
- eemelifani
Nivelet ja koiranluut kestää varmasti koko auton käyttöiän ja pakoputki, ns perustekniikka on täysin kunnossa.
- a siantuntia
minula oli ennnen nykystä avesista toyta carina e 1.8 mootorilla farmari korinen. ajetttu kun vaihdon oli 390 tuhata km eikä olut mitään vikaa. vusi malli 97. oli hyväajaa jaloutetttava ja lähti ain a pakaselllakkin käyntiin vaika oli kova pakkanen. ja mootori ja vahtesto toimi hyvin ja on varmana ajosssa vieläkin. ei carina a ajamala rikki saa jostakin autot on rustunu jos on huonosti pidety
- Reino Reikäleipä
En löydä mitään vikaa omasta carina e: stä, muiden autoista löytyy vikoja vaikka kuinka paljon, hyvä jos töihin pääsevät ettei hajoa matkalla. Hienoa parkkeerata oma auto muiden romujen viereen, joissa aina jotain vikaa ja saavat useimmiten katsastuksessa vielä hylätyn.
- SULATTO
Toyta palvelee vielä vuosia AFRIIKASSA WW ja AUDIT ym. saksalaiset ,joutuva KUUSANKOSKELLE
- Olis tarjolla
Kaikki viat mistä puhutaan, 310000 ajettu, ohjausvaihde uusittu, jarruputket taakse uusittu, takajarrut laitettu , oikeanpuoleinen runkokotelo hitsattu, ovien alapouli ruosteessa, syö öljyä hieman (4A-FE) , ei tarvitse lisätä kymppitonniin. Tartteis uusia etujarrulevyt ennen katsatusta (09/12). Mitä tarjotaan?
- carina e 1.8
Onko kenelläkään tietoa mikä voisi olla vikana kun ohjaustehostimen nesteet ei pysy sisällä?
Kuinka kallis remontti edessä? - TCEN
Ratti alko täristä n: 11-vuotta oltua jokapäiväisessä käytössä.
Kuskin ovi aukes kesken ajon, eikä enään mennyt kiinni, sekä lisäksi olin moottoritiellä ja ajoin n: 100km/h.
Moottori pimmahtanut kolme kertaa, ja jarrut pettäneet kerran.
Etulampun hajottua oli se vaikeaa vaihdettavaa.
Takaluukun pumput rikki, ja siksi takaluukku ei pysy auki, eikä ole siksi helppoa toimia yksin sieltä ottaessa jotain, kun toinen käsi pitelee luukkua ylhäällä, ja toinen yrittää ottaa tavaroita, on se vaikeaa.
Ilmastointi järjestelmä vikisee kokoajan ajaessa jos se on päällä.
Moottori ei kestä kauaa 120km/h korkeampaa nopeutta, ja siksi moottorin kuumuus mittari alkaa pian nousta, ajettu 135km/h korkeimmillaan.
jaa, no muita vikoja en osaa sanoa.- rgregegegrge
eikö ole tullut mieleen vaikka korjata autoasi...takaluukun pumput vaihtaa kehitysvammainenkin vasemmalla kädellä silmät sidottuina. termostaattikin voisi olla hyvä vaihta. vie korjaamolle.
- toyota ylivoimaa
carina e 93 ajettu 330000 2.0gli ajoominaisuudet tyydyttävät muuten onkin sitten loistopeli ei ruostu jos suojaukset hoidettu toyota ylivoimaa huiput 210 kokeikoon ken uskaltaa helppo huoltaa näitä on vaikeaa löytää ja jos helmi löytyy siitä kannattaa vähän maksaakin ite hain puoli vuotta ennenkuin sopiva köytyi näitä ei enää tehdä mennyt vain kulutus osia toyota laatuun voit luottaa made in japan
- Sitähän minä
Juuh tota itellä kans saman vuotine, ihan hyvä, mut just helmat ruvennu kukkii ku maalailleet autoo ite tuningpajalla yms ja sit maalit rapissut. Konekki on Toyota Avensiksesta. Ompa muuten vakaa ohjata motarilla vaikka aina koittaa joku Kotarilla tulla ohi heh heh :::)
- fucksmiles
Assholeksek!
- fbd
Minulla on carina e 92 ja 1.6 koneella tänään pyörähti mittariin 450 000km hyvin pelannu.
- Kotkasta
Minulla myös Carina E -93 ja 280 tkm. Viime vuonne 1.kerran "pomppasi" katsastuksessa, kun etupakoputki vuoti "joustonivelestä" ja lamda oli sökö. Tähän mennessä on tarvinnut vaihtaa vain jarrupalat, -kengät, vesipumppu remmit, virranjakajan pyörin, venttiiliohjurien kumit (kovettuvat ikäännyttyään), tuulilasi, lamda-anturi ja etupakoputki. Öljyt, suodatin ja tulpat on vaihdettu kun muistettu. Kyllä on ollut huoleton ja varma peli.
- carina1
Kotkasta kirjoitti:
Minulla myös Carina E -93 ja 280 tkm. Viime vuonne 1.kerran "pomppasi" katsastuksessa, kun etupakoputki vuoti "joustonivelestä" ja lamda oli sökö. Tähän mennessä on tarvinnut vaihtaa vain jarrupalat, -kengät, vesipumppu remmit, virranjakajan pyörin, venttiiliohjurien kumit (kovettuvat ikäännyttyään), tuulilasi, lamda-anturi ja etupakoputki. Öljyt, suodatin ja tulpat on vaihdettu kun muistettu. Kyllä on ollut huoleton ja varma peli.
Ruiskusuuttimet hajoaa yksitellen lambda-anturi, jarruputket ruostuu puhki ohjaustehostin vuotaa hammastangosta kallis korjata, jäähdytin vuotaa, kannentiiviste palaa ruostevauriot, tässä nyt vm-96 vikoja aj 260tkm
- 8kahdeksas
carina1 kirjoitti:
Ruiskusuuttimet hajoaa yksitellen lambda-anturi, jarruputket ruostuu puhki ohjaustehostin vuotaa hammastangosta kallis korjata, jäähdytin vuotaa, kannentiiviste palaa ruostevauriot, tässä nyt vm-96 vikoja aj 260tkm
Ootko varma, että se sinun auto on Toyota Carina? Jos on carina,niin katso peilii.Vikaa on auton pitäjässä.
- kaarlokuuskuus
carina1 kirjoitti:
Ruiskusuuttimet hajoaa yksitellen lambda-anturi, jarruputket ruostuu puhki ohjaustehostin vuotaa hammastangosta kallis korjata, jäähdytin vuotaa, kannentiiviste palaa ruostevauriot, tässä nyt vm-96 vikoja aj 260tkm
Komppaan tuota; omassa vaihdettu tehostin ja toinen ovi ennen kuin tuli 20v täyteen. Ihme juttu. Nyt nykii eli lambda vaihtoon ja suuttimet testiin, tässä järjestyksessä. Syylari on kohta puhki mutta se ei maksa paljoa (osta uusi, älä vaihto-osaa). Jarru- ja bensaletkut pian vaihdossa, mutta hei, siltikin, huoltokulut AIVAN MINIMAALISET verrattuna edelliseen autooni GOLF VI 1.6 TDI DSG -12.
Voi kiasus mikä tappio syntyy kun ajelee uudella autolla ja vielä VAIHTAA sen uudempaan ja kalliimpaan. Sijoita nekin rahat äläkä jää tyhjätaskuksi. - kaarlokuuskuus
carina1 kirjoitti:
Ruiskusuuttimet hajoaa yksitellen lambda-anturi, jarruputket ruostuu puhki ohjaustehostin vuotaa hammastangosta kallis korjata, jäähdytin vuotaa, kannentiiviste palaa ruostevauriot, tässä nyt vm-96 vikoja aj 260tkm
Brittimalli on heikompi tekele kuin japsimalli, se on selvä. Itselläni juuri -96 ja siihen on vaihdettu ohjaustehostin, syyläri, kuskin ovi, pakoputki etuputkesta taaksepäin ja 1. sylinterin suutin. Kaikki ns. turhia vikoja eli kertoo siitä kun kulutusosia vaihtui japsien tekemistä eu-tekeleisiin tyyliin Denso-Bosch. Toisaalta tiedän mm. Golfin, Jetan ja Passatin ja päälle Audin omistaneena että hyvin on kulut hallinnassa! Muutenhan tuo toimii just eikä melkein eikä sillä tielle jää millään jos tankata muistaa ja tiellä pysyy.
Aj. 320th.
- toyotatatero
93 Carina E malli, vaihdettu takaiskunvaimentimet, vesipumppu, levyjarrut ja satulakenkä yhdestä jarrusta, kerran jakohinnan vaihto ilman rullia, alustansuojaus heti uutena, siinäpä ne korjaukset.
- carinaa
itellä -93vm 1,6l Gli carina, 365000 mittarissa eikä tunnu missää. ei isompia vikoja oo ollu, puslat taakse ja jarruja toki korjailtu. Nyt syksyllä tehtii isompi remontti(takaiskarit, hihna vesipumppu, venttiilikopan tiiviste, yks kampuran laakeri, syyläri uusittii, jarrukengät ja ruosteet pois) katastuksesta heittämällä läpi ja monet kehuu että helvetin hyvä ajaa
- Japaninvoimaa
Onhan nuo 90-luvun Tojot hyviä ajaa kaikki, tämän vuosituhannen malleissa mentiin sitte monta pykälää taaksepäin. Ja kestävät melkein kuin Hiace.
- ruosteisii
Jätä se sinne liikkeseen, jos autolla on ajettu yli 200tk.Sähkölaiteet hapettuvat turhan helposti ja pakoputkisto repeilee ainakin peltisestä pakosarjasta(jos on) lähtien.
- Szxxz
Carinat on ikiliikkujia monilla on ajettu yli 500 000 km, mikä on bensakoneille aika hyvin. Ajo ominaisuudet eivät ole kummoset, pehmyt jousitus ja huono ohjaustuntuma.
- kaarlokuuskuus
Tässä vastaus kysyjälle. 1.6 - 96 xli ostettu 1/2015 292.000 ajettuna. Silloin oli jakopää huollettu ja katsastettu. Autoon oli ed. omistaja vaihdattanut oikean etuoven ja ohjaustehostimen. Vasen etuovi alkaa olla alareunastaan hapan. Olen ajanut 14.000 eli nyt mittarissa 306.000. Pari öljynvaihtoa Toyotalla á 68€. Ainetta menee 7-8/100m. Kaikki toimii loistavasti, valonpesimiä myöden. Ei syö öljyä vaihtovälillä/10.000. Takaluukun lukko ei pelaa, keskuslukko toimii muutoin. Hiukka hidas on lämpiämään, mutta lohko/sisälämppäri auttaa kummasti. Auto on varusteiltaan ja ulkoasultaan alkuperäinen. Tuntuma on hyvä auton tekniseen kuntoon, ja kulkua piisaa jos tarvitaan. Mielestäni myös sisämelu on erinomaisesti aisoissa. Kytkin/vaihteisto pelaa upeasti. Katsotaan vieläkö täällä jaksetaan kirjoitella näistä asioista kun mittarissa on 400.000, saattaa jokunen vuosi mennä :).
- Lukkoaukesi
Omassa Toyota Carina E GTI -95 oli myös takaluukun lukko jumissa. Ei auennut avaimella. Lämpimänä kesäpäivänä ruiskutin lukkoon aseöljyä reippaasti ja annoin vaikuttaa noin 10 minuuttia. Kun kokeilin aukaista lukkoa avaimella, se aukesi yllättäen. Kannattaa kokeilla tätä konstia :)
- jsjsjsjs
"Ajo ominaisuudet eivät ole kummoset, pehmyt jousitus ja huono ohjaustuntuma."
Tämä koskee lähinnä Britti malleja. Japseissa jousitus ja ohjaustuntuma oli parempi, nyt vanhemmiten ohjaustuntuma voi olla kuluneisuudesta johtuen mitä tahansa. - orllf
Moni nykyhetken vajaa 300tkm ajettu 90luun alun CarinaEon oikeasti ajett varmasti 500tkm. Ensimmäist omistajat otti näistä 200tkm ajettuina jo 100tkm pois,,samoin teki seuraava omistajat.
- M6yttinenCarina
Äh, myyttinen Carina joka aina putkahtaa todistamaan että Tojodat on kestäviä, ja jokaisella terolla on kaveri jolla on sellainen autotallissa. Viaton vielä puolen miljoonan jälkeen.
Mutta ilmeisesti ei kestä päivänvaloa koska niitä ei VUOSIIN ole näkynyt ainakaan liikenteessä - kaarlokuuskuus
Totta mooses: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14225104/carina-e-1-6-sedan-vm--1996
- kestävä-auto
harvassa on reilusti alle 300tkm ajettuja carina e mitkä on ajokuntoisia!
itse ostin 2vuotta sitten carina e 1,6 115hv ajettu oli 529tkm ja nyt 605tkm kone kyllä kestää yksinkertainen tekniikka ei mitään ylinmääräisiä hajoavia osia eikä turbo ahdinta!! - Carinafani
Hyvä auto kaikin puolin, korjaus-ja ylläpitokustannukset on todella pientä luokkaa verrattuna moniin muihin merkkeihin. Ja mitä noihin ajo-ominaisuuksiin tulee, niin ainakin 97-mallisessa 1.8 koneella varustetussa ihan hyvät. Kannattaa ajaa mahdollisimman hyvillä renkailla ja normikokoisilla. Eikä tarvi mitään alustasarjoja, joilla autosta, kuin autosta tulee kova, kuin kivireki, ainakin normaalikäytössä, kun ajetaan vaihtelevissa olosuhteissa ja esim. sorateillä maaseudulla.
- kaarlokuuskuus
1.6 -96, ajettu 325.000. Ihme laite vikojen ja ylläpitokustannusten vertailussa aiempaan peliini Golf 1.6 tdi dsg - 12. Jo pelkkä öljynvaihtohuolto vv:llä maksoi 4 x enemmän kuin narinaan. Onneksi älysin myydä klonksin käteisellä kun malli vielä kelpasi jollekulle.. nyt saa nauttia laadusta suhteessa hintaan!
- Ostacarina
Nettiautossa myytävänä 58 kpl Carina E:ta. Hintaluokka 300 - 3000 eur. Vähiten ajettu 178 000. Eniten ajettu 515 000 km. Tuosta varmasti vielä löytyy hyviä käyttöautoja ja tinkaamisen varaakin varmasti on.
- murrikka
Minulla 600th tuli täyteen carina e td kova ääninen,mutta laittaa radion suurelle, ajaa ennen kun kävelee vähä ollut vikoja lampun vaihtamista, ja renkaita itse ajanut 200th
- cariAna
Eihän parempaa autoa ole kuin Carina E. Puoli milliä ajettu ja moottori ei vieläkään kuluta vaihtovälillä yhtään öljyä. Ajettavuus hakkaa jokaisen Saksan mukapremiumin ihan selkeästi, on kevyt ja mukava ohjailla. Kulutus on pieni ja tehoa löytyy tuosta kahden litran padasta 150 hevosta, jotta liikkuu ripeästi. Eikä ole sitä turboa.
- Selväksi_tuli
>Ajettavuus hakkaa jokaisen Saksan mukapremiumin
>ihan selkeästi, on kevyt ja mukava ohjailla.
Tuo kertookin kommentoijasta jo niin paljon, ettei kommentilla ole enää mitään väliä.
Carina E sai jo omana aikanaan 20 vuotta sitten ammattilaisten vertailutesteissä pyyhkeitä vikuriluonteestaan. Suorituskyky oli selvästi ylimittainen alustan ominaisuuksiin nähden.
Mutta jos lapasissa pysyy ja omistajaansa tyydyttää, niin eihän tuo kyseenalainen ilo ole meiltä muilta pois!
- TaruolentoCarina36
Ei niitä enää näe liikenteessä, korkeintaan Tojomiehen kirjoituksissa, jossa niillä on aina puolmiljoonainen Carina joka on ihan priimakunnossa...
- Priimakuntoinen
Tuuppa pyörimään maaseudulle ja katsele montako Carinaa näet parkiksella.
- Saksalaseteikestänäin
Varma japsi -96 yli 200000km menny ekalla katsastuksessa aina. Tehty perus remmi ja jarruvaihdot, alkup. Pakoputkisto ei ruostetta
- salllslsa
Hyvä ja kestävä auto,muuten muoviritsa kuka semmosella viitsii ajaa.
- wernerdskaliini
Tässä ketjussa kaikki olennainen, tuskin kenelläkään on mitään enää lisättävää, paaleja odotellessa.
- Vwwvwwb
608tkm ajettu carina. Kone avaamaton. Erittäin hyvä peli ja halpoja kilometrejä. Ei oo ollu dsg/tsi-ongelmia
- mätäneeHyvin
330tkm ajettu täällä ja 4 krt hitsattu jo pohjaa .....karmea romu ajaa mutta muuten tekniikka pelaa....talvella kun lämppäri haluaa toimia niin pää jäässä tai jalat jäässä...jommin kummin..tavallinen käyttis jolla ajaa kauppaan ja kotiin mutta töissä käyn audilla.
- kylläseonluja
-92 1.6i turbotettu, ajettu n. 0.6-1.0 bar ahdoilla kohta 15tkm. Avaamaton moottori :)
- Autojenhelmi
-96 1.8l ja ajettu vaan 158tkm. Kaikki pelaa täydellisesti, erittäin tyytyväinen tähän autoon.
- 589000km
Kannattaa ostaa pois, jos vaan enää löytää myytävän. Liikenteessä on paljon, mutta omistajia ei myynti kiinnosta, kun on niin hyvä auto. Kestää huonollakin pidolla mielettömästi , hyvällä pidolla ajaa maailman tappiin saakka.
- Toyotanisti
Tyytyväisiä kuskeja yhä edelleen, ei moitteen sijaa enää näilllä kilometreillä, Toyotat paranee vaan vanhetessaan.
- Carinisti
Carina E.n ajo- ominaisuudet vakiorenkailla oli aikoinaan surkeat, Kunnon renkaat niin ohjaustuntuma parani heti. Mielestäni ohjaustuntuma on ihan tyydyttävä, parempaa en kaipaakaan. Kiihtyvyys on ripeää ja moottori vastaa kaasuun hyvin, ei ole viivettä, niinkuin turbomoottoreissa, Ohitukset onnistuu hyvin, auto on kevyt toisin kuin nykyaikaiset pikkuautot.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841