Ruotsin vaaralliset

liikenneolosuhteet

Ruotsissa taas kuollut liikenteessä neljä vainajaa!

YLE:n uutisissa on tänään ja eilen toistettu lukemattomia kertoja, kuinka Etelä-Ruotsissa on kuollut neljä ihmistä liikenneonnettomuudessa.

Eikö muissa naapurimaissamme, Virossa, Norjassa ja Venäjällä ollenkaan kuole ihmisiä liikenneonnettomuuksissa?

Onko liikenne Ruotsissa nykyään tappavan vaarallista? kannattaako suomalaisten mennä enää Ruotsiin ollenkaan?    

Onko Pohjois-Ruotsi yhtä vaarallinen liikenneolosuhteiltaan kuin eteläkin?

4

948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan eriskummallista

"Ruotsissa taas kuollut liikenteessä neljä vainajaa!"

että vainajia kuolee.

Ootkohan sinä lukenut kunnolla ja tarkkaan kun tommosia hourit.

Oliskohan kyse siitä ettei suurimmassa osassa Ruotsia ole talvirenkaat pakolliset vaan vapaaehtoiset.

Lueppas se juttu vielä ekrran niin jos se valkeis sulle.

Kyllähän se on nin että Suomessa kirjoitetaan jokaisen ruotsalaisen kissan ristijäisistäkin lehdissä, kun taas Ruotissa ei kirjoiteta mitään Suomesta. Mistähän johtuu tuo kamala kiinnostus Ruotsia kohtaan.

• näin on

renkaat ovat pakollisia jos tulee talvikeli, lyhysesti sanottuna.

Tuo onnetomuus mikä tapahtui skånessa, siellä oli pääkallokeli vai miten se sanotaan suomeksi. Skånessa ei varmasti vielä ole lunta mutta siellä jäätyy tiet, että niistä tulee sitten hirveän liukkaita.

Itse asun taalainmaalla ja täälläkin on nyt talvi.

• yhden asian
        näin on kirjoitti:

renkaat ovat pakollisia jos tulee talvikeli, lyhysesti sanottuna.

Tuo onnetomuus mikä tapahtui skånessa, siellä oli pääkallokeli vai miten se sanotaan suomeksi. Skånessa ei varmasti vielä ole lunta mutta siellä jäätyy tiet, että niistä tulee sitten hirveän liukkaita.

Itse asun taalainmaalla ja täälläkin on nyt talvi.

että talvirenkaat ovat pakollisia jos tulee talvikeli.

• olen vasta

vuosi sitten muuttanut Suomeen ja nyt täytyy sanoa että Ruotsin liikenne on sujuvaa, kohteliasta (poikkeuksia tietty löytyy aina), kun taas täällä Suomessa välillä ihmettelen missä on äly kanssa-autoilijoilta!! Suoraan sanottuna joskus pelkään.Kyllä Suomessa myös kuollaan liikenteessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      127
      3745
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      36
      2444
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      144
      2088
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      70
      1031
    5. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      5
      979
    6. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      881
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      63
      856
    8. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      31
      845
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      43
      770
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      97
      762
    Aihe