Heti aluks sanon ettei tämä ole valitus tai itsesääli kirjoitus :)) Ei, ei..
Itse asiassa melkein naurattaa koko juttu.. (siis syöpä ei naurata) sairastuin vuosi sitten 37 vuotiaana rintasyöpään ja toinen rinta on poistettu kokonaan..
Olen aina ollut kuitenkin hyvin sosiaalinen ja positiivinen ihminen, huumorilla olen pärjännyt pitkälle, pahinpina hoitojakso aikoina mustallakin huumorilla.. Nyt sitten aloitin chättäilyn ajankuluks ja muutenkin muutama kuukausi sitten :)) ja juuh, tosi kivaa on välillä ollut jutella miesten kanssa.. ja koska aina olen kuitenkin rehellinen ja en häpeä sairauttani koska se tuli ja piste. Niin joillekin joiden kanssa olen enempi jutellut ja jotka ovat vaikuttaneet fiksuilta (ja hehe, paino sanalla ovat) olen kertonut että olen sairastanut ja mulla on vain yksi rinta.. niin huh, käsitys muuttuu heti ja tapahtuu tyyliin että sori, mun pitää nyt poistua tai sit kysellään vaivautuneesti vähän aikaa jotain ja sit ei mitään.. Mutta etten kaikkia mollaa niin on tietenkin ollut myös miehiä jotka ovat sanoneet että entä sitten ;)) ja ollaan normaalisti jatkettu juttelua..
Eli onko tämä kuitenkin niin iso tabu vielä miehille että ei voi normaalisti jutella jos tietää että ruudun toisessa päässä on yksirintainen..
Ja sen haluan vielä varmentaa etten ole epätoivoisesti ettimässä miestä, en ainakaan netistä ;)) mutta voiko tämä vaikuttaa ns. elävässä elämässä yhtä paljon kuin ruudun välityksellä, eli juokseeko miehet pakoon jos sanon että olen sairastanut syövän???
rintasyöpä ja miehet..
26
2585
Vastaukset
- puolesta
voin sanoa ettei tuo haittaa, lähipiirissä on ollut rintasyöpää ja siitä on juteltu liikaakin, joten ei se niinkään haittaa, mutta jos toisen pakaran menettää niin sitten käsitys tämän peppufanin mielessä muuttuu..=)
- maria_
tuollaista suhtautumista kaipaankin.. eli myös huumoria mukaan vaikka aihe on vakavakin :(
Ja voin sanoa että sait mut hymyilemään tuolla viestillä ;))KIITOS!!! - heitit
maria_ kirjoitti:
tuollaista suhtautumista kaipaankin.. eli myös huumoria mukaan vaikka aihe on vakavakin :(
Ja voin sanoa että sait mut hymyilemään tuolla viestillä ;))KIITOS!!!hyvän aiheen.
Nimittäin itselläni on ollut 10v. sitten rintasyöpä ja toinen rinta leikattu pois.
Olen naimisissa ja mieheni "hyväksyy" minut , mutta joskus olen ajatellut että jos olisin yksin eläjä ja "etsisin" miestä niin saisinko ketään kun olen yksi rintainen.
Tämä on mielenkiintoinen keskustelu olen joskus meinannut kirjoittaa tästä mutta en ole viitsinyt nyt oli hyvä kun aloitit tästä jutun.
Toivon että jotkut miehet vastais tähän....
- syöpä mutta ei rinnanpoistoa
kertoa että on sairastanut syövän ja eri asia kertoa että on yksirintainen...! Ei kaikki syövän sairastaneet ole menettäneet rintaansa! Kumpaakohan miehet ovat enemmän säikähtäneet?
- on ymmärrettävää
Jos joku nettituttavuus pelästyy kun läväytät hänelle asiasi suoraan.
Minun mielestäni rinta on vain rasvakudosta ja ei sillä voi olla merkitystä jos jo tunteet ja kiintymys ovat pelissä.
Mutta sinkkuna voi olla ainakin aluksi vaikeampi löytää sellaista miestä, joka mukisematta nielisi totuutesi.
Onhan meillä muitakin puutteita ja eihän niitäkään tutustuessa heti läväytetä pöytään..ei silti että jos suhde vakavoituu, niin tottakai nämäkin asiat on avoimesti kerrottava. - maria_
on ymmärrettävää kirjoitti:
Jos joku nettituttavuus pelästyy kun läväytät hänelle asiasi suoraan.
Minun mielestäni rinta on vain rasvakudosta ja ei sillä voi olla merkitystä jos jo tunteet ja kiintymys ovat pelissä.
Mutta sinkkuna voi olla ainakin aluksi vaikeampi löytää sellaista miestä, joka mukisematta nielisi totuutesi.
Onhan meillä muitakin puutteita ja eihän niitäkään tutustuessa heti läväytetä pöytään..ei silti että jos suhde vakavoituu, niin tottakai nämäkin asiat on avoimesti kerrottava.no joo.. mä tiesin että tulee myös näitä tälläisiä vastauksia :)) siis kyse ei ole siitä että suoraan ensimmäisenä asia "läväytetään nettitutulle" ei, ei, mulla on kuitenkin käytös tapoja ja ainankin omasta mielestäni tiedän milloin on sopiva aika kertoa toiselle.. Ja miksi minun pitäisi sitä salata?? Meinaatko että ensin ihmisen pitää tutustua minuun ja hän vasta sitten voisi "hyväksyä" minut tälläisenä kuin olen?? Minä taas ajattelen että jos sitä salaa niin sehän on huijaamista, omalla tavallaan.. Minä olen minä, oli rintoja yksi tai kaksi.
Ja valehtelisin jos sanosin ettei se tuntuis millään tavalla, että ihmiset kahvahtaa ja säikähtää, oli tuttu tai tuntematon :(( Olen edelleen ajatteleva, tunteva, kaipaava, tekevä, iloinen, surullinen ihminen.. ei nämä asiat ole rinnassa..
Hehe.. nyt tämä tais mennä kuitenkin valitus viestiksi.. se ei ollut alkuperäinen tarkoitus, vaan se että ihmiset tajuaisi ettei naisen aivot, tunteet, halut ole rinnassa.. - ethän..?
maria_ kirjoitti:
no joo.. mä tiesin että tulee myös näitä tälläisiä vastauksia :)) siis kyse ei ole siitä että suoraan ensimmäisenä asia "läväytetään nettitutulle" ei, ei, mulla on kuitenkin käytös tapoja ja ainankin omasta mielestäni tiedän milloin on sopiva aika kertoa toiselle.. Ja miksi minun pitäisi sitä salata?? Meinaatko että ensin ihmisen pitää tutustua minuun ja hän vasta sitten voisi "hyväksyä" minut tälläisenä kuin olen?? Minä taas ajattelen että jos sitä salaa niin sehän on huijaamista, omalla tavallaan.. Minä olen minä, oli rintoja yksi tai kaksi.
Ja valehtelisin jos sanosin ettei se tuntuis millään tavalla, että ihmiset kahvahtaa ja säikähtää, oli tuttu tai tuntematon :(( Olen edelleen ajatteleva, tunteva, kaipaava, tekevä, iloinen, surullinen ihminen.. ei nämä asiat ole rinnassa..
Hehe.. nyt tämä tais mennä kuitenkin valitus viestiksi.. se ei ollut alkuperäinen tarkoitus, vaan se että ihmiset tajuaisi ettei naisen aivot, tunteet, halut ole rinnassa..Ei sinun rinnattomuuttasi tarvitse salata.
Sehän on sinun asiasi.
Mutta et voi vaatia miehiltäkään välttämättä haluamaasi kohtelua olipa sinulla rintoja sitten yksi tai kaksi tai ei ollenkaan!
Älä tee asiasta ongelmaa itsellesi?
Kokemuksella toinen rintasyöpäläinen ja rankemman kaavan mukaan. - yx syöpäläinen
kaksi eri asiaa... Oma mieheni säikähti kyllä syöpääni, mutta sanoi että elää mieluummin rinnattoman naisen kanssa kuin ilman vaimoa!
Toisille sana syöpä on pelottava asia, ei niinkään se onko toisella kaksi- vai yksi rintaa.
- Secco
Joo, otti ja lähti 18 vuoden jälkeen, kun sairastuin rintasyöpään toisen kerran eikä säästävää leikkausta enää tehty vaan rinta poistettiin.
En oikeastaan usko, että syynä oli yksirintaisuus - ennemminkin pako ahdistavasta tilanteesta ja onnettoman ihmisen luota.
Olisin minäkin lähtenyt karkuun jos olisin päässyt.- kipa
Miehen kanssa itketiin yksi ilta, häneltä syöpä vei toisen keuhko.
Mutta sitten tsempattiin eikä mies ole millänsäkään rinnan menetyksestä. Tosin hän
on terveydenhuollon ammattilainen, joten on
kokemusta, mutta silti. - rintani..
kipa kirjoitti:
Miehen kanssa itketiin yksi ilta, häneltä syöpä vei toisen keuhko.
Mutta sitten tsempattiin eikä mies ole millänsäkään rinnan menetyksestä. Tosin hän
on terveydenhuollon ammattilainen, joten on
kokemusta, mutta silti.menetys mitään muussa kuin siinä mielessä, että saatiin syöpä paskiainen pois.
Tätänykyä minulla on rinta korjattu ja olenkin kysynyt oliko sillä rinnattomana ololla hänelle merkitystä, niin sanoi että ei todellakaan ollut.
Kyllä se päällimäinen huoli oli minun selviämisestäni hengissä. - yks lisää
minäkin haluaisin juosta jos sillä pääsen rintasyövästäni eroon... ;)
- kaikenkaikkiaan
Edellinen suhde päättyi rintasyövän toteamisen jälkeen ja sain kuulla olevani muotopuoli yms. Nykyinen suhde alkoi sytostaattien aikaan, jolloin hiukset olivat lähtemässä, mutta eipä mies ollut moksiskaan. Eli kaikki ei todellakaan pelästy rintasyöpää.
- syöpäsairas
Kyllä on mielestäni SUURI ERO sillä, onko se mies jo valmiina vai pitääkö VIELÄ ETSIÄ!!
Mies, jonka kanssa on vuosia viettänyt, varmasti ymmärtää, että ei se ihminen ole muuksi muuttunut (no ei tietysti kaikki), mutta alappa etsiä itsellesi miesti ilman toista rintaa,
niin sanon, että erikoisen hyvä mies pitää olla, että sen asian hyväksyy ja ymmärtää! Ehkä joku syövän itse kokenut voi sen hyväksyä tai jonkun muun vamman omaava. Tai joku, jonka on tuntenut jo ennen syöpää.
Jo pelkästään syöpä ja että vielä on rinta pois, niin on uuden suhteen alulle kyllä vähän heikko alku. Toivottavasti olen väärässä.
Itseltäni on leikattu rinta ja olen jo saanut uudenkin (joka ei kyllä ole lähellekään saman näköinen kuin AITO), niin kyllä tuntuu, että mistä se mies löytyisi, jolle tämän voisi esitellä?!
Joku tietysti kirjoittaa pinnallisuudesta ym. mutta kyllä minäkin haluaisin löytää sellaisen miehen, joka rakastuisi vain minuun eikä rintoihini. Enpä vain uskalla edes lähteä etsimään!- maria_
ajoinkin takaa.. Että on iso ero sillä että on jo mies ja sillä että on vapaa.. Ja kyllähän tämä on vaikuttanut myös itsetuntoon ja naisellisuuteen, vaikka se ei ehkä näy muille ulospäin.. eli yhtä positiivinen ja ulospäin suuntautunut kuin ennekin.. toisaalta voi olla myös pelkoa ja pään työntämistä pensaaseen.. koska kuitenkin pelottaa syvällä sisimmässä miesten reaktiot..
Ja totta, myös minulla on käynyt mielessä että jos tapais miehen joka on käynyt myös syövän läpi tai muuta pysäyttävää, olisko heillä ajatusmaailma kuitenkin erilainen kuin ns. terveillä.. - asioihin ole..
maria_ kirjoitti:
ajoinkin takaa.. Että on iso ero sillä että on jo mies ja sillä että on vapaa.. Ja kyllähän tämä on vaikuttanut myös itsetuntoon ja naisellisuuteen, vaikka se ei ehkä näy muille ulospäin.. eli yhtä positiivinen ja ulospäin suuntautunut kuin ennekin.. toisaalta voi olla myös pelkoa ja pään työntämistä pensaaseen.. koska kuitenkin pelottaa syvällä sisimmässä miesten reaktiot..
Ja totta, myös minulla on käynyt mielessä että jos tapais miehen joka on käynyt myös syövän läpi tai muuta pysäyttävää, olisko heillä ajatusmaailma kuitenkin erilainen kuin ns. terveillä..selkeää ratkaisua tai mallia.
Mun ystäväni jätti miehensä sairastuttuaan, koska hän ei halunnut viettää eläämäänsä liitossa joka oli vain tottumus ja tapa.
Nyt tämä hieno ja upea yksitissinen on rakkauden huumassa uuden miehen kanssa jolle kelpasi sellaisena kuin on.
No korjausleikkauksessa hän on nyt käynyt ja sanoi, että rinnat ovat kuin nuorella plikalla senjäljiltä.
On taas miehiä jotka lähtevät vetämään silloin kun toinen eniten tarvitsisi, mutta sellaisten raukkojen antaa mennäkkin.
- yksijalkainen
Hei maria jos se rinta on ainoa asia joka merkitsee on juttu pielessä mun mielestä. Se on vain yksi osa kokonaisuutta ja hyvin pieni vielä.Kyllä se henkilö ja kaikki muu on tärkeintä,ainakin mulle.Itse olen mittinyt vähän samaa asiaa kun mulla on vaan yksi jalka,naiset on aika kaukaa kiertäneet.Elikkäs painimme samojen asioiden kanssa vähän eri teemoilla.
Tommi 40v- sinisuvi
enpä huomannutkaan ettei sinulla ole kuin yksi jalka, ennenkuin kerroit....
- maria_
tommi, näinhän tämä menee.. Eli ainakin me joilla ns. puuttuu jotakin ei enää takerruta kosmeettisiin asioihin niin tiukkaan kuin muut.. Ja tällä en missään nimessä mollaa tai väheksy ns. terveitä. Mutta yleensähän ajatus maailma on ainakin hiukan erilainen jos on ollut jokin todella pysähdyttävä asia elämässä..
Ja tosi kauniisti kirjoitit, sais olla enempikin kaltaisiasi miehiä :))
Ja toivon ettei ainakaan kaikki naiset kierrä sua kaukaa niinkuin ei kaikki miehet kiertäis meitäkään joilta puuttuu rinta tai rinnat tai ylipäätään jotain.. - puujalka
maria_ kirjoitti:
tommi, näinhän tämä menee.. Eli ainakin me joilla ns. puuttuu jotakin ei enää takerruta kosmeettisiin asioihin niin tiukkaan kuin muut.. Ja tällä en missään nimessä mollaa tai väheksy ns. terveitä. Mutta yleensähän ajatus maailma on ainakin hiukan erilainen jos on ollut jokin todella pysähdyttävä asia elämässä..
Ja tosi kauniisti kirjoitit, sais olla enempikin kaltaisiasi miehiä :))
Ja toivon ettei ainakaan kaikki naiset kierrä sua kaukaa niinkuin ei kaikki miehet kiertäis meitäkään joilta puuttuu rinta tai rinnat tai ylipäätään jotain..Heissan Maria
Niin musta se on ihan sama onko naisella yksi tai kaksi rintaa nyt, sekä ennen mun kolhua.Se ihminen ja sen ajatukset, teot ja puheet on niitä mitkä ainakin mulle on merkinneet enemmän.En yritä mitenkään olla ns. hyväihminen, näin mulle on vaan kotona opetettu ja sen kanssa oon ihan kivasti pärjäilly.Joo ei kaikki kyll kierrä mut kaikki näkyvä erilaisuus pistää yleensä miettimään ja silloin hävii se luonnollisuus.Niin....missähän niitä kivoja daameja sitten oikeen on?? baarissa ,chatissa??
ps.sinituuli laitoin ton mun puutten koska se on musta ja mulle myös lähes samanveroinen juttu kun toi Marian asia. - sini tuuli
puujalka kirjoitti:
Heissan Maria
Niin musta se on ihan sama onko naisella yksi tai kaksi rintaa nyt, sekä ennen mun kolhua.Se ihminen ja sen ajatukset, teot ja puheet on niitä mitkä ainakin mulle on merkinneet enemmän.En yritä mitenkään olla ns. hyväihminen, näin mulle on vaan kotona opetettu ja sen kanssa oon ihan kivasti pärjäilly.Joo ei kaikki kyll kierrä mut kaikki näkyvä erilaisuus pistää yleensä miettimään ja silloin hävii se luonnollisuus.Niin....missähän niitä kivoja daameja sitten oikeen on?? baarissa ,chatissa??
ps.sinituuli laitoin ton mun puutten koska se on musta ja mulle myös lähes samanveroinen juttu kun toi Marian asia.Eikös se niin ole että fiksu ihminen huomaa toisessa ne positiiviset puolet..."- ei ole koiraa karvoihin katsominen", opetettiin minullekin kotona. Syöpä jättää jälkensä jokaiseen, joko ulkoisesti tai sisäisesti, niin minuunkin, olen yrittänyt kääntää sen kuitenkin voimavaraksi!
- maria_
puujalka kirjoitti:
Heissan Maria
ps.sinituuli laitoin ton mun puutten koska se on musta ja mulle myös lähes samanveroinen juttu kun toi Marian asia.En ennenkään kavahtanut, pelännyt tai juossut pakoon erilaisuutta (samoin jo lapsena opitut käyttäytymisopit ja toisten huomioiminen sellaisena kuin toinen on) mutta myönnän sen että varmaankin mullakin tuli sellainen tietty ilme kasvoille kun joku kertoi vakavasta sairaudestaan tai oli muuten ns. puutteellinen niinkuin me (ja toi puutteellinen on kirjoitettu hymy huulilla) koska totta, niinkuin sanoit erilaisuus saa häviämään luonnollisuuden.. ei oikeastaan nähdä kuin se ns.puute
Esim. jos lapsia joilla on jokin ns. vika pyydetään piirtämään kuva ihmisestä niin hän piirtää sen viallisen osan luonnottoman isona.. esim todella isot korvat, jos on huono kuulo..
Ja tämä on verrattavissa ihan meidän aikuistenkin käyttäytymiseen..
Ja totta kai olen vieläkin kiinnostunut mitä ihmisille on tapahtunut mutta ei enää se ns säälivä ilme kasvoilla.
Mutta pääasia että me kaikki tiedetään mitä ollaan ja ollaan ylpeitä itsestämme, oli yksi jalka tai yksi rinta ;))
Ja juuh, kyllä niitä fiksuja daameja on sekä chatissa että baarissa ja joka paikassa kun vaan kattelee ;))
Sini tuulin kanssa olen samaa mieltä että pitää kokeilla kääntää voimavaraks nämä kokemukset... vaikka myönnän että hetkittäin tulee tunne että on vaikea ajatella positiivisesti kun kattoo peiliin ja miettii mitä voi vielä tulla eteen.. mutta eiköhän me kaikki pärjätä sillä entisellä sisulla ja tällä uudella mikä on tullut näitten kokemusten kautta..
Ja voi kuullostaa pinnalliselta mutta naisellisuudesta pidetään kiinni vaikka hampain ;)) mulla meinas olla hetken viime talvena kadoksissa mutta onneks löysin sen uudestaan.. oli välillä oikeasti oikea äijä olo :(
Ja kuunelkaa juha tapion kelpaat kelle vaan..
No nimittäin tilanteeseen sopivat sanat ja otetaan toi ohjenuoraks ;))) - sinisuvituuli
maria_ kirjoitti:
En ennenkään kavahtanut, pelännyt tai juossut pakoon erilaisuutta (samoin jo lapsena opitut käyttäytymisopit ja toisten huomioiminen sellaisena kuin toinen on) mutta myönnän sen että varmaankin mullakin tuli sellainen tietty ilme kasvoille kun joku kertoi vakavasta sairaudestaan tai oli muuten ns. puutteellinen niinkuin me (ja toi puutteellinen on kirjoitettu hymy huulilla) koska totta, niinkuin sanoit erilaisuus saa häviämään luonnollisuuden.. ei oikeastaan nähdä kuin se ns.puute
Esim. jos lapsia joilla on jokin ns. vika pyydetään piirtämään kuva ihmisestä niin hän piirtää sen viallisen osan luonnottoman isona.. esim todella isot korvat, jos on huono kuulo..
Ja tämä on verrattavissa ihan meidän aikuistenkin käyttäytymiseen..
Ja totta kai olen vieläkin kiinnostunut mitä ihmisille on tapahtunut mutta ei enää se ns säälivä ilme kasvoilla.
Mutta pääasia että me kaikki tiedetään mitä ollaan ja ollaan ylpeitä itsestämme, oli yksi jalka tai yksi rinta ;))
Ja juuh, kyllä niitä fiksuja daameja on sekä chatissa että baarissa ja joka paikassa kun vaan kattelee ;))
Sini tuulin kanssa olen samaa mieltä että pitää kokeilla kääntää voimavaraks nämä kokemukset... vaikka myönnän että hetkittäin tulee tunne että on vaikea ajatella positiivisesti kun kattoo peiliin ja miettii mitä voi vielä tulla eteen.. mutta eiköhän me kaikki pärjätä sillä entisellä sisulla ja tällä uudella mikä on tullut näitten kokemusten kautta..
Ja voi kuullostaa pinnalliselta mutta naisellisuudesta pidetään kiinni vaikka hampain ;)) mulla meinas olla hetken viime talvena kadoksissa mutta onneks löysin sen uudestaan.. oli välillä oikeasti oikea äijä olo :(
Ja kuunelkaa juha tapion kelpaat kelle vaan..
No nimittäin tilanteeseen sopivat sanat ja otetaan toi ohjenuoraks ;)))on kyllä paljon itsestä kiinni. Minulta poistettiin kohtu muutama vuosi sitten ja kyllä se kovasti kirpaisi vaikka ei todella näkynyt ulospäin eikä miesten kannalta haitannut seurustelua yhtään.
Kovasti tein työtä etsiessäni sitä "sisäistä naista".
Omalla kohdalla se hyvä puoli että vierellä on ymmärtäväinen mies!
Voimia kaikille kohtalotovereille. Muistakaa: rakastakaa ensin itseänne, niin muutkin alkavat rakastaa teitä!
- Merja
Ho, hoi!!!
Onko täällä miehiä ollenkaan??? KERTOKAA AJATUKSENNE JA MIELIPITEENNE tästä "vaikeasta asiasta"!!- tuolla
seksi/autopalstoilla.
- Merja
tuolla kirjoitti:
seksi/autopalstoilla.
Terve tai sairas, niin kyllä jokaisella oma mielipide on!! Kirjoita vain rohkeasti!
Eli ne, jotka TÄLLÄ PALSTALLA käy. Ei siinä tarvita seksi- eikä autopalstoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841380Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82971
- 81965
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61845Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841