näyttö vaarassa!

Vanhusten parissa

Kysyn tältä palstalta kun en tiedä mistä apua hakisin.
Aloitin viikko sitten Kuntoutuksen Tukemisen näyttöä yksityisessä dementiakodissa. Viikon mittaan selvisi, että minulle ei olla mietitty ohjaajaa eikä sellaista edes ole tulossa. Paikan omistaa kaksi Erikoissairaanhoitajaa. Töissä on 1 perushoitaja(ei siedä LH-opiskelijoita) sekä yksi Lähihoitaja. Sitten on yksi hoitoapulainen ja erilaisia harjoittelijoita.

Erikoissairaanhoitajat eivät juuri osallistu hoitotyöhön. VAsta viidentenä harjoittelupäivänäni näin tämän perushoitajan.
Koen selviäväni työstä ilman ohjausta mutta näyttö tulee olemaan ongelma kun sinne tulee ensi viikolla vielä 2 näyttöopiskelijaa lisää.

Miten kahdesta hoitajasta jakaa kolmelle opiskelijalle ohjaajat sekä näytönvalvojat?

Sitten lisäongelma on se että he tekevät 12-tuntista päivää. Eli Lähihoitaja on kaksi päivävuoroa töissä ja kaksi yötä- Loput viikosta on vapaa. Öisin siellä ei tapahdu mitään joten näyttöpäiviä ei voi yövuorolla suorittaa.

Minulla on 5 näyttöpäivää ja kukaan arvioijaksi kelpaava ei ole kuin 2 päivävuoroa viikossa töissä.

Paikan omistaja on erittäin mukava ja juttelin hänen kanssaan että haluaisin tämän Lähíhoitajan arvioitsijakseni.Hän myös kertoi eilen perjantaina että heillä ei ole tarjota yhtä ja samaa ohjaajaa mulle koska heitä ei riitä. Vain Perushoitajan kanssa olen ollut töissä ja hän on tiuskinut sen päivän ja haukkunut kuinka huono lähihoitajien koulutus on.

NEuvokaa! Yritänkö jutella maanantaina paikan johtajan kanssa ennen kuin otan opettajaan yhteyttä?
En haluaisi pilata työmahdollisuuksiani kyseisessä paikassa enkä mitään ikävyyksiä- Mitä pitäisi tehdä?

5

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asia kuuluu

      Opettajaan sinun täytyy ottaa yhteyttä ja kertoa ettei näytön annosta tule mitään. Kerrot mikä siellä on tilanne.

      Opiseluaikoinani itselläni oli sama ongelma erään näytön kanssa, enkä sitä hyväksynyt ettei ollut ohjaajaa eikä näytön vastaanottajaa. Päivän olin kyseisessä paikassa, jäin pois ja otin yhteyttä opettajaan. Hän sanoi, että hyvä kun jäit oma-aloitteisesti pois. Toinen paikka järjestyi ja kaikki meni hyvin.

      Vielä jos ns. ohjaajasi/perushoitaja mollaa LH:aa/opiskelijaa ja heidän koulutustaan koko ajan olet aivan väärässä paikassa!!!!

      • ope

        Onko nykyiset opiskelija noin heitteillä? Ei se ihme, jos ammattitaitokin on sitten lievästi ilmaistuna kyseenalainen. ja maksetaanko siitä näytöstä vielä jotain sille laitokselle?

        Luulisi olevan olemassa joku opinto-ohjaaja, joka tällaisissa asioissa auttaa. Opetajan velvollisuus kuitenkin on huolehtia siitä, että on todellinen mahdollisuus näyttökokeen selvittämiseen.

        Onpa outo yhdistelmä : kuntoutusta dementiakodissa? Ei taida olla arkipäivää siinäkään laitoksessa, siksi se niin vaikeaa on.


    • Nimetön

      Ota yhteys opettajaasi. Itse jouduin aikoinaan lähäriksi opiskellessa samaan tilanteeseen useassa paikassa. Ei ohjaajia, perushoitajat haukkuivat lähihoitajakoulutusta. Sikäli minulla oli helpompaa, että olimme viimeinen ryhmä jonka ei tarvinnut suorittaa näyttöä. Sama tahti jatkui sosionomikoulutuksessa, ei ohjaajaa tai sitten useampi eli pakka täysin sekaisin. Niin ja tottakai sosiaaliohjaajat haukkuivat nykyista amk- koulutusta. Saat varautua siihen, että valitsemallasi alalla paskaa sataa niskaan koko ajan. No onneksi meillä on hyvä palkka. Heh.

      Eräs miespuolinen lähihoitaja/ sosionomi- AMK opiskelija.

      • alkuperäinen kirjoittaja

        Minä en aiokaan jäädä Lähihoitajaksi juuri tämän Perushoitajien kateellisuuden ja mustamaalaamisen takia. Jatkan opiskeluja Sairaanhoitajaksi.

        Minä haluaisin jatkaa kyseisessä paikassa koska saan töitä sieltä heti joululomalla. Minulle riittäisi ohjaaja ja näytönvalvoja mutta nämä kaksi ensi viikolla aloittavaa on eri asia.
        Minulla on onneksi työkokemusta vammaisten parissa joten tällä työkokemuksella ei ole niin väliksi. Pääasia että näytön kriteerit täyttyy.

        Ihmettelen ettei sama sos. ja terv.alan koulu pysty pitämään kirjaa kuinka monta opiskelijaa kyseiseen paikkaan ohjataan. Ymmärrän tietysti, että kun talossa on nuorisopuoli ja sitten erilaisi aikuisluokkia ettei opet juttele keskenään.
        'Paikassa on loistava ilmapiiri lukuunottamatta tuota kitkerän katkeraa kontrollifriikkiä Perushoitajaa!


      • alkuperäinen kirjoittaja

        mä ihmettelin tota että viimeinen ryhmä...ensi syksynähän näyttö tulee nuorisoasteenkin LH-koulutukseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe