älkää päästäkö lapsianne sotapoliiseiksi prikaatiin

hammurabin laki

miehet eivät saa vaihtaa vaatteitaan kuin 3-4 viikon välein!
märät vaatteet komeroon,kun kuivauskaappeja ei riitä kaikille!
ne homehtuvat!!!!
vaatteita ei sitten voi vaihtaa muutamaan viikkoon,joten home haisee jatkuvasti ja antibioootteja on syötävä useita kuureja!
koko yksikkö on homepölyn peitossa ja sitä pöyhennellään armeijan tyyliin harjoilla.
poikani palvelee siellä nyt ja odotan tosiaan armeijan loppumista ,ennen kuin astma ehtii puhjeta!
ihmettelen yksikön tapoja puhtaudessa?
kun poika meni heinäkuussa palvelukseen hän oli ensimmäisellä viikolla saunassa.
nyt sotapoliisina ei ole saanut saunoa kuin tällä viikolla vuosangassa.
on kuitenkin aika pitkä aika sitten heinäkuun palvelukseen astumisen .
kuka ottaa vastuun kaikista näistä epäkohdista,vai ovatko vain ns.tietokatkoja?

47

5284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskonna

otappa yhteyttä prikaatin komentajaan niin alkaa tapahtua. tai vaikka ko. komppanianpäällikköön.
      siis esimerkiksi.

• hammurabin laki

prikaatinkomentajalle on jo soitettu ja mies aikoi ottaa asian hoitoonsa,vaan eikö mitä!
        keskustelusta kului kolme viikkoa,ennen kuin sai taas uusia vaatteitaan,eli joko asia ei tullu hoidetuksi,tai käskyläiset ei ymmärtänneet.
        nähtävästi ek.n listoissa on varusvaihdot säännöllisesti,mitä taas spol.joukoilla ei ole.
        väijyyn lähtevät eivät ehdi vaihtaa varusteitaan,kun muu porukka taas silloin ennättää vaihtoon.
        komento ei ole ajan tasalla,jos väijyssä olijoille ei aukea mahdollisuutta ensi tilassa yksikköön palautumisen jälkeen.
        nytkin osa porukasta lähtenyt väijyyn vuosangan jälkeen ,heillä ei siis ollut mahista vaihtaa.
        lapiot ja aseet kuulemma oli öljytty hyvin,mut väijyläisillä niin nopea lähtö,ettei olleet ehtineet levittää märkiä vaattteitaan kuivamaan,vaaan ovat siis nyt märkinä kaapeissaan tuvissa.
        kummalla lie parempi,väijyläisillä palatessa vai muilla yksikköön jääneillä haistella homehtuvia kaappeja .
        ja se,miks kirjotin tämän,on vain sen takia,ettei muut astu samaan paskaan.
        minusta yksikön johto ei tarvitse miehistöä ollenkaan.
        upseerin kunnia asia on pitää miehistään kaikin tavoin huolta.
        vain huollettu joukko voi toimia hyvin.
        nyt vartio voi haista hielle ,paskalle ja homeelle.
        liekö kovin mairittelevaa yksikön ja prikaatin kannalta,vai mitä!

liekö

• v. 39-44

ja vielä suomenlippu liehuu salossa,jihuu.

• Laatta

Kyllä jumalauta pitäs nyky nuortenkin kestää muutama kuukausi armeijaa, ilman, että siitä kotiväelle pitäis itkeä. Kysy joltain veteraanilta olosuhteista, mitä oli muutamama kymmenen vuotta sitten. Minun appiukko oli rintamalla Raatteesta rauhaan asti, eikä koskaan kuulunut valituksen sanaa. Meni koko nuoruus korpitaisteluissa. Saatana, että pistää vihaksi tämä nyky meno ja itku! Ja lippu liehumaan!

• hammurabin laki
        Laatta kirjoitti:

Kyllä jumalauta pitäs nyky nuortenkin kestää muutama kuukausi armeijaa, ilman, että siitä kotiväelle pitäis itkeä. Kysy joltain veteraanilta olosuhteista, mitä oli muutamama kymmenen vuotta sitten. Minun appiukko oli rintamalla Raatteesta rauhaan asti, eikä koskaan kuulunut valituksen sanaa. Meni koko nuoruus korpitaisteluissa. Saatana, että pistää vihaksi tämä nyky meno ja itku! Ja lippu liehumaan!

kyllä se siellä kestää,eikä asiasta oo mulle valitellu,totes vain.
        mutta kyllä jotai oli ukkinsa mukaankin vialla ,jos mies tulee lomille homeessa.
        ukki oli kans mukana tulessa ja oli sitä mieltä että ensin ne miehet ,sitten aseet ja lapiot nykyaikana pitäs huoltaa.oli kuulemma sielläkin päässy saunaan aina tillaisuuven tullen...
        mitä sitä perkele puolustaa ,jos ei saunaa ja sisua.
        oon täysin yhtä mieltä laatan kanssa siitä ,että nykyään itketään tyhjästä .
        nuku yös rauhassa,jos se poijasta riippuu,niin on saatanan varma että lippu liehuu ja korkeella ,siitä suat olla varma.

• tuosta

kuka se maksaa ja kenen varoista nuo mahdollisesti pilalle menneet vaatteet ja ehkä home remontin.
      itse en ole niitä valmis veromarkoista kustantamaan.niille löytyy parempi osoite vaikka veteraanien auttamisessa.
      puolustusministeri kääriäinen tuskailee rahojen vähyyttä jo nyt ja toisesta päästä tolskataan rahaa ihan turhaan.vain työtapoja muuttamalla ,järjestelmä on jo olemassa.
      varusvaraston johtaja ihmetteli jossain radio haastattelussa,miks vaatteita pestään siviilissä.no tässä ainakin yksi syy siihen.
      vaihdot ja peseytyminen tuntui siltä puolelta onnistuvan varsin hyvin.
      kyse on siis yksikön toiminta tavoissa.
      vaatteet kuivamaan,pesu ja varusvaihto kuten muissakin yksiköissä.
      tai korvausvelvollisiksi käskyjen antajat !!!

• hammurabin laki

ehdotan nyt kainuun sivuja selattuani joukoille uutta nimeä...on jo olemassa suoparoonit,sitä mukaillen voisi nimi olla homeparoonit!
        kajaanin kannattaa varmaan rekisteröidä tuotemerkki,ennen kuin muut sen omivat.
        ja kaupunki voi perustaa kisat ,kuka istuu paskaisissa housuissa pisimpään...tai kuka saa astman nopeimmin!
        kurssijulkaisuna käytettiin ennen puukkoja tai mainos verkka-asua.
        nyt selässä voisi lukea homepoliisi.

• A.C.A.B
        hammurabin laki kirjoitti:

ehdotan nyt kainuun sivuja selattuani joukoille uutta nimeä...on jo olemassa suoparoonit,sitä mukaillen voisi nimi olla homeparoonit!
        kajaanin kannattaa varmaan rekisteröidä tuotemerkki,ennen kuin muut sen omivat.
        ja kaupunki voi perustaa kisat ,kuka istuu paskaisissa housuissa pisimpään...tai kuka saa astman nopeimmin!
        kurssijulkaisuna käytettiin ennen puukkoja tai mainos verkka-asua.
        nyt selässä voisi lukea homepoliisi.

Home siellä on oikeesti ongelma nimimerkillä kokemusta on.. mutta kyllä siellä puhtaat vaateet saa päälle kun vähän järkeään käyttää..mä ainakin pesin iltavapailla ite jos ei ollu varusvaihtoa tarpeeksi usein..mutta kolme viikkoa paskapuhetta..niin ja kaikille on oma kuivauskaappi.

• hammurabin laki
        A.C.A.B kirjoitti:

Home siellä on oikeesti ongelma nimimerkillä kokemusta on.. mutta kyllä siellä puhtaat vaateet saa päälle kun vähän järkeään käyttää..mä ainakin pesin iltavapailla ite jos ei ollu varusvaihtoa tarpeeksi usein..mutta kolme viikkoa paskapuhetta..niin ja kaikille on oma kuivauskaappi.

kyllä täälläkin on vaatteet lomilla pesty,mutta ilman niitä pesuja olis toisen kerran saanut olla4viikkoa,ja toisen kerran kolme viikkoa likaisissa vaatteissa.
        eli eikös armeijasta kuulu se pesu ja varusvaihto,näin ainakin minun aikaan.
        just nytkin suoraan vuosangasta tulleena yksi ryhmän osa on viikon väijyssä.
        he olivat öljynneet aseet ja lapiot,mutta varusteita ei kuulemma ehdi vaihtaa saati panna kuivaan,kun on hätä väijyyn.sieltä ei ilman eri anomusta kai lähdetä arjen tullen vaihdolle.
        yksikään asioista ei ole nykyään paskapuhetta,siitä menen valalle!!
        kuivauskaappi on tällä hetkellä kaikilla,mutta sekin vapautui vasta kun ed.saapumiserä kotiutui.
        sitä ennen EI OLLUT OMAA KUIVAUSKAAPPIA.
        toivon mukaan nyt kohta tuleville varataan jokaiselle oma.
        ennen tuota kotiutumista poka piti märkiäkin vaatteita komerossa,jossa ne homehtuivat.
        osin sekin tuli näiden järjettömien käskyjen seurauksena.
        sadeviitta kuulemma oli,mutta sitä ei sopinut käyttää,koska se ei näytä sotilaalliselta!

tosiaan nuo pitkät vaatteiden vaihtovälit johtuu useimmiten siitä,kun muu porukka pääsee vaihtamaan ,niin se osa porukasta joka lähtee vartioon,ei voi vaihtaa.
        yksikköön palattuaan kukaan ei hoida heidän varus vaihtoa.
        aika kuluu aseiden putsaukseen ja kaappi-tarkastuksiin.
        eiköhän nuo voisi tehdä sitten ,kun vaatteet on kaikilta saatu vaihdettua.
        pääsitkö sinä muuten aikanasi saunaan ja kuinka usein?
        pojalla oli ensimmäinen kerta viime viikolla spol joukko aikaan,ei taideta tätäkään huoltaa?
        haluavat joukon haisevan!!!
        jospa se ylipäällikkö tarja tyttönen sieltä helsingistä haluaa kuulla asiasta,ja hoitaa sen käskyillään kuntoon.
        tästä netistä kun on niin helppoa kirjoittaa eteläänkin päin.
        kenraali täällä vain lomailee,tai liekö käsky jäänyt jonnekin matkalle.
        edellisen puhelun jälkeen hänelle kului tasan 3 viikkoa varusvaihdosta.
        sanoinkin pojalle,että käännä housut nurin päin ,niin voit pitää edes puhtaampaa pintaa ihoa vasten.
        täytyy sanoa että on ne opit nykyään,kun ei komentoporras hoida asioita.
        jos joku joka tämän lukee ,vois viedä viestiä eteenpäin,että korjaisivat asian!
        tai voihan sitä itsekukin kokeilla itsekin,miltä tuntuu hikoilla ja pitää samoja kalsareita,vai mitä kenraalit ja kapteenit,kokeilkaapas!!

• tuo vaatehuolto

kyllä täälläkin on vaatteet lomilla pesty,mutta ilman niitä pesuja olis toisen kerran saanut olla4viikkoa,ja toisen kerran kolme viikkoa likaisissa vaatteissa.
        eli eikös armeijasta kuulu se pesu ja varusvaihto,näin ainakin minun aikaan.
        just nytkin suoraan vuosangasta tulleena yksi ryhmän osa on viikon väijyssä.
        he olivat öljynneet aseet ja lapiot,mutta varusteita ei kuulemma ehdi vaihtaa saati panna kuivaan,kun on hätä väijyyn.sieltä ei ilman eri anomusta kai lähdetä arjen tullen vaihdolle.
        yksikään asioista ei ole nykyään paskapuhetta,siitä menen valalle!!
        kuivauskaappi on tällä hetkellä kaikilla,mutta sekin vapautui vasta kun ed.saapumiserä kotiutui.
        sitä ennen EI OLLUT OMAA KUIVAUSKAAPPIA.
        toivon mukaan nyt kohta tuleville varataan jokaiselle oma.
        ennen tuota kotiutumista poka piti märkiäkin vaatteita komerossa,jossa ne homehtuivat.
        osin sekin tuli näiden järjettömien käskyjen seurauksena.
        sadeviitta kuulemma oli,mutta sitä ei sopinut käyttää,koska se ei näytä sotilaalliselta!

tosiaan nuo pitkät vaatteiden vaihtovälit johtuu useimmiten siitä,kun muu porukka pääsee vaihtamaan ,niin se osa porukasta joka lähtee vartioon,ei voi vaihtaa.
        yksikköön palattuaan kukaan ei hoida heidän varus vaihtoa.
        aika kuluu aseiden putsaukseen ja kaappi-tarkastuksiin.
        eiköhän nuo voisi tehdä sitten ,kun vaatteet on kaikilta saatu vaihdettua.
        pääsitkö sinä muuten aikanasi saunaan ja kuinka usein?
        pojalla oli ensimmäinen kerta viime viikolla spol joukko aikaan,ei taideta tätäkään huoltaa?
        haluavat joukon haisevan!!!
        jospa se ylipäällikkö tarja tyttönen sieltä helsingistä haluaa kuulla asiasta,ja hoitaa sen käskyillään kuntoon.
        tästä netistä kun on niin helppoa kirjoittaa eteläänkin päin.
        kenraali täällä vain lomailee,tai liekö käsky jäänyt jonnekin matkalle.
        edellisen puhelun jälkeen hänelle kului tasan 3 viikkoa varusvaihdosta.
        sanoinkin pojalle,että käännä housut nurin päin ,niin voit pitää edes puhtaampaa pintaa ihoa vasten.
        täytyy sanoa että on ne opit nykyään,kun ei komentoporras hoida asioita.
        jos joku joka tämän lukee ,vois viedä viestiä eteenpäin,että korjaisivat asian!
        tai voihan sitä itsekukin kokeilla itsekin,miltä tuntuu hikoilla ja pitää samoja kalsareita,vai mitä kenraalit ja kapteenit,kokeilkaapas!!

loppupelissä on, huolista pienimpiä.
        Tiesitkö sitä, että metsässä oli ollut hyvin huono sapuska ja pojat olivat laihtuneet aika tavalla ja viimeisenä eli lähtöpäivänä olivat saaneet pelkästään aamupalan ruuaksi.
        Oli luvattu, että kasarmilla on ruoka iltapäivällä ennen lomillelähtöä, mutta koko porukka olikin jäänyt syömättä. Pelkän kuuden aikaan syödyn aamupalan turvin lähtivät pitkämatkalaisetkin linja-autoon illalla kuuden aikaan kotimatkalle.
        Vihaisia poikia oli vastassa.

• Mammeliisa
        tuo vaatehuolto kirjoitti:

loppupelissä on, huolista pienimpiä.
        Tiesitkö sitä, että metsässä oli ollut hyvin huono sapuska ja pojat olivat laihtuneet aika tavalla ja viimeisenä eli lähtöpäivänä olivat saaneet pelkästään aamupalan ruuaksi.
        Oli luvattu, että kasarmilla on ruoka iltapäivällä ennen lomillelähtöä, mutta koko porukka olikin jäänyt syömättä. Pelkän kuuden aikaan syödyn aamupalan turvin lähtivät pitkämatkalaisetkin linja-autoon illalla kuuden aikaan kotimatkalle.
        Vihaisia poikia oli vastassa.

Tuttuni poika pesi itse armeijavaatteensa viikonloppuisin kotonaan.

• hammurabin laki
        Mammeliisa kirjoitti:

Tuttuni poika pesi itse armeijavaatteensa viikonloppuisin kotonaan.

niin kuin viesteistä käy ilmi,upseerit eivät hoida hommiaan,vaan vain saavat palkkaa.
        perkele,koko touhu menee kuin talvisodassa,valtiolta vain kokardi.
        pese itse, vaateta itse,muonita itse;ei ole ihme jos siviilipalvelus yleistyy.
        pojat oli soitelleet keskenään ,vartiossa ollaan ilman lakanoita.lomille lähtijät ilman ruokaa.
        nimiä ei näillä palstoilla yleensä sallita,mutta kai syvän kiitoksen sanat saa laittaa entisille upseereille ,jos ovat elossa.
        olin itse lähes kolmekymmentä vuotta sitten kajaanissa tykistössä ja vääpeli piippo ja kapteeni kyllönen hoitivat tällaiset asiat kiitettävästi.
        oli ilo palvella heidän alaisenaan!!!
        näillä nykyisillä olis paljon oppimista heiltä!!!

• Kersantti

niin kuin viesteistä käy ilmi,upseerit eivät hoida hommiaan,vaan vain saavat palkkaa.
        perkele,koko touhu menee kuin talvisodassa,valtiolta vain kokardi.
        pese itse, vaateta itse,muonita itse;ei ole ihme jos siviilipalvelus yleistyy.
        pojat oli soitelleet keskenään ,vartiossa ollaan ilman lakanoita.lomille lähtijät ilman ruokaa.
        nimiä ei näillä palstoilla yleensä sallita,mutta kai syvän kiitoksen sanat saa laittaa entisille upseereille ,jos ovat elossa.
        olin itse lähes kolmekymmentä vuotta sitten kajaanissa tykistössä ja vääpeli piippo ja kapteeni kyllönen hoitivat tällaiset asiat kiitettävästi.
        oli ilo palvella heidän alaisenaan!!!
        näillä nykyisillä olis paljon oppimista heiltä!!!

Mitäs jos katsoisit vaikka peiliin?! Onko kenties jossain vaiheessa kasvatusta mennyt jotain vinoon kun poika ei pärjää edes ohjatussa toiminnassa, saatikka sitten osaisi itsenäisesti tehdä ratkaisuja omalta kohdaltaan?!! Ja nytkin kun homma on mennyt reisille kun ei kukaan koko ajan pitänytkään kädestä niin kommentoimassa ei suinkaan ole se jolle kaikki tapahtui vaan se joka taitaa muutenkin kaiken valmiiksi laittaa. Olen jutellut useammankin tutun kapiaisen kanssa siitä miten paljon nykyään varusmiehet keskeyttävät palveluksensa sen takia että shokki on niin raju kun kaikki ei olekaan valmiina vaan itse pitäisi tehdä ja vielä ajatellakin. Mutta saattaa se osaltaan johtua ylihuolejtivista kanaemoistakin..

• Toinen kersantti
        Kersantti kirjoitti:

Mitäs jos katsoisit vaikka peiliin?! Onko kenties jossain vaiheessa kasvatusta mennyt jotain vinoon kun poika ei pärjää edes ohjatussa toiminnassa, saatikka sitten osaisi itsenäisesti tehdä ratkaisuja omalta kohdaltaan?!! Ja nytkin kun homma on mennyt reisille kun ei kukaan koko ajan pitänytkään kädestä niin kommentoimassa ei suinkaan ole se jolle kaikki tapahtui vaan se joka taitaa muutenkin kaiken valmiiksi laittaa. Olen jutellut useammankin tutun kapiaisen kanssa siitä miten paljon nykyään varusmiehet keskeyttävät palveluksensa sen takia että shokki on niin raju kun kaikki ei olekaan valmiina vaan itse pitäisi tehdä ja vielä ajatellakin. Mutta saattaa se osaltaan johtua ylihuolejtivista kanaemoistakin..

Omituista ylipäätään puhua varusmiesikäisestä ihmisestä lapsena, kyllähän se alkaa jo enemmä mies olla. Tai ainakin pitäisi.. Mutta kaikista ei taida tulla miehiä edes miesten koulussa! Siispä suosittelen kyseiselle äidin silmäterälle meteorologiksi ryhtymistä!!

• kolmas kersantti
        Kersantti kirjoitti:

kuten jo itse vastasit tuohon ajatuksena"kommentoimassa ei ole se ,jolle kaikki tapahtui"
        näin onkin,poika pärjää kyllä ,siitä olen varma ja sisu loppuu sinulta ennen kuin siltä,siitäkin menen takuuseen.
        kyse onkin siitä "ohjatusta toiminnasta",se ei ota kaikkia huomioon.
        kommenteista huomaat miten jokaisen pitää pestä vaatteita vapaa ajallaan,tai iltalomilla,kun ei varusvaihdon aikaan ehdi.
        kuulemma lapioiden öljyäminen on tärkeämpää.
        mitähän kersantti sanoisi,kun mainostamasi omilla aivoilla ajattelija lähtisi kesken ohjattua toimintaa varusvaihtoon.

voisi olla shokki sullekin jos niitä "omilla avoilla ajattelijoita olisi isompi sakki"
        poika on kyllä tehnyt itse ns.asioita ja pitänyt itsestään huolta vuosia.
        valittaja ei tosiaankaan ole hän.
        olen hänen isä ja mulle tuo pentu on aina lapsi ,vaikka onkin miehen mittainen ja ajatusmaailmaltaan kaikkea muuta kuin äidin poika.
        peiliin en usein viitti kattella,sieltä katsoo niin vihaisen näköinen köriläs takaisin.
        sulla sen sijaan ois ajattelun aihetta siinä,mihin muita henkilökuntalaisia tarvitaan,jos tämä tee se itse ja vapaa-ajalla linja jatkuu.
        siinäpä oiva supistus mahdollisuus seppo kääriäiselle,tuntui valittelevan rahan puutetta uutisissa.voin kyllä suositella hänelle...
        ajattelusta voisin sanoa,jo alokkaille kuulemma sanotaan ,että älä ole ensimmäisenä ,älä viimeisenä,äläkä ajattele itse,kyllä iso päisemmät ajattelevat,pitäneekö paikkansa?
        ja siitä kasvatuksesta vielä :harrastin itse karatea ja judoa,oisko pitänny pojalle opetetut opit pitänyt panna käytäntöön,eli kun kuivauskaappeja ei ollut kaikille ,niin lähintä miestä turpaan ja sitä rataa.
        olis shokki jollekin tuo oma "ohjaamaton"ajattelu.
        taisi vain sohaista nämä minun ns.vaatimukset joitakin laiskan sutjakoita palkan nostajia.
        tartteis tehdä jotain ,niin kuin joku sanoi!!!

• Spolle

Aika omituiselta kuulostaa... Itse olen kyseisen koulutuksen käynyt tuossa lähiaikoina ja ei kyllä itsellä ollut mitään tuollaisia ongelmia enkä kyllä kuullut että muillakaan olisi ollut...
      Varusvaihto on merkitty viikko-ohjelmaan, mutta siellä VOI ITSE KÄYDÄ VAPAA-AIKANA... Ja jos puhtaita vaatteita meinaa säilyttää niin siellä ON KÄYTÄVÄ OMALLA AJALLA... Ja mitään sellaista en halua kuulla vastattavan että omaa aikaa ei ole... Sitä nimittäin varmasti on ja järjestyy jos ilmoittaa jollekkin (alikersantille tai kouluttajalle) et ei ole kuivia vaatteita ym ym ym... Ihmetystä herättää myös se että se ek on uusin kasarmi ja ainakin vähän aikaa sitten aivan loistokunnossa.... homeesta ei tietoakaan... miten ne nyt yhtäkkiä on yltäpäältä homeessa??? Ja väijystä sen verran että AIVAN VARMASTI vapaalla ajalla PÄÄSEE käymään VARUSVAIHDOSSA! Ilmoittaa vaan vartiopäällikölle niin eiköhän tuolla pääse käymään...

- Onkohan kaikki kirjoituksesi todenperäisiä -

- Sotilaspoliisi -

• kirjoittajalle

asiallisesta tekstistä.
        Jospas kyseessä onkin äidin pikku poika, joka odottaa, että puhtaat ja kuivat sukat ilmestyvät lennossa, kun niitä huutelee.
        Elämä on paljon muutakin, kuin helppoja ja valmiita asioita. Joskus se on vaivannäköä omista asioista.

• 6969966

suosittelen pojallesi siviilipalvelusta. siellä saa sentään oikeasti tehtyä jotain isänmaansa hyväksi

• Miinakiina

Uusavuttomuutta tuo on.

• hammurabin laki
        Miinakiina kirjoitti:

Uusavuttomuutta tuo on.

uusavuttomuutta?
        sekö että kasarmilla ei ole kuivauskaappeja ollut kaikille,ehkä sinun mielestä.
        ja siitä johtuva homekin?
        entä erään kirjoittajan kertoma ruuan puute.
        varusmiehetkö ne onkin nämä hoitaneet?
        eiköhän vika löydy palkan nauttijoista joilla ei ole haluakaan tehdä mitään.
        valtiolta huudetaan verorahoja heti ,kun homeita saneerataan.
        home kun on siitä jännä asia ,kuin kissan kusi.
        sitä ei tartte olla paljonkaan ,niin kyllä haisee ja hymyilyttää.
        uusavuttomuutta,ehkä,mutta osoite on nyt ihan väärä!

• Gammugammu

uusavuttomuutta?

Turha tänne on valittaa. Tee valitus Kääriäiselle.

• kyllähän ne

uusavuttomuutta?

ongelmat olisi nykyaikana korjattava ajan vaatimalle tasolle, kun ei eletä enää pulavuosiakaan, vaan 2000 lukua.
        Minun poika on siellä myös ja ei todellakaan ole mikään valittaja ollut edes ruuankaan suhteen, mutta se metsäleirillä tarjottu sapuska on ollut todellakin surkeaa moskaa.
        Aikaisemmin olivat ruuat parempia tasoltaan kuin nyt ja pojat sai metsään kunnon eväspussit, josta pysty itse laittamaan edes kelvollista ruokaa.
        Noh, se ruuan laatukaan ei välttämättä ole niin paha asia kuin se, että joutuu olemaan inhimillisen erehdyksen takia syömättä yli 12 tuntia, jotkut jopa vielä sen kuuden tunnin kotimatkankin vielä, jos linjurikuski ei suostunut pysäköimään niin pitkäksi aikaa, että olisi omilla rahoilla saanut sitä ruokaa ostettua.
        Liekö kaikilla sitten rahaa ollut?

• Maitojunan kello

Ding ding ding!!! Maitojunan kello kilkattaa kun se hakee sun poikas/sinut kasarmilta.

Vai vielä kuivauskaappi jokaiselle ja saunaan pitäis päästä. Voi hellanlettas vieköön! Ja äiti pesee lomilla vaatteet, voi s..tana!!
      Perunamuussia ettei tarttee pureskella.

Soita komppanianpäällikölle ja sano, että mun kullannuppu äkkiä kotiin sieltä, se voi pahoin, sillä on nuha. Onhan se jo palvellut 3 kokonaista kuukautta, se on jo gonamies, ainakin kotona passinkannet läpyttää.

Jos tää hammuraabi ei ole provo niin mä olen kenraali joka kyykyttää sun pentua.

• hammurabin laki

sulla tais jäähä lääkkeet ottamatta,joten antaapa kenraalin käyvä ite riuvulla,kyykkyasento tuntuu olevan hallussa!!!nuin pahasti kellotkin soi jo päässä,ota pian yhteyttä lääkäriin...

• Maitojunan kello

sulla tais jäähä lääkkeet ottamatta,joten antaapa kenraalin käyvä ite riuvulla,kyykkyasento tuntuu olevan hallussa!!!nuin pahasti kellotkin soi jo päässä,ota pian yhteyttä lääkäriin...

Ei onneksi tarttee omilla armeijakokemuksilla leveillä tällä keskustelupalstalla eikä muuallakaan.
        Mutta onhan tää hammuraabin lässytys jo naiivia skeidaa.
        Jos ei poika/tyttö armeijan arkea kestä niin kotiin ja joutuin. Eipähän tarvitse vanhempien itkeä foorumeilla, että lapsesta tuli samanlainen kuin itsestään.
        Ja mitä tulee lääkkeitten nauttimiseen, niin keksi uusi vastakommentti, toi on jo hieman kulunut tavaus.

ps: kyykyssä tai riuvulla, molempi parempi!!

• hammurabin laki
        Maitojunan kello kirjoitti:

Ei onneksi tarttee omilla armeijakokemuksilla leveillä tällä keskustelupalstalla eikä muuallakaan.
        Mutta onhan tää hammuraabin lässytys jo naiivia skeidaa.
        Jos ei poika/tyttö armeijan arkea kestä niin kotiin ja joutuin. Eipähän tarvitse vanhempien itkeä foorumeilla, että lapsesta tuli samanlainen kuin itsestään.
        Ja mitä tulee lääkkeitten nauttimiseen, niin keksi uusi vastakommentti, toi on jo hieman kulunut tavaus.

ps: kyykyssä tai riuvulla, molempi parempi!!

minkäpä takia sulle pitäis vastailla,et taija olla piättäjien paikalla.asia kun ei sinun pimputtelemalla muuks muutu.
        faktat on edelleen samat,ja poika ei varmaan tiedä asiasta mittään,ellei kassulla oo tietokonetta auki.
        eikä se varmaankaan sitä täältä sivulta ettisikään,kun ei ole kotikaupunkisivu.
        se on aivan sama tosiaan vaikka pimputetaan porukalla näitä kelloja,ei varmaan kukaan tee asian hyväksi mitään.
        kirjoitusketju on kuitenkin osoittanut,ettei asiat ole kunnossa ja ettei siihen ole halujakaan,sinusta puhumattakaan.
        suattasinhan minä hakkee sitä poikaa takasin vaikka junalla,mutta ei se sieltä kesken kyllä lähe ei sinun eikä muittenkaan käskystä.
        van jos satun hakemaan sittä lopussa,ja kuulen pimputusta,niin pomputellaanpa yhessä...meellä voes olla lystiä!!

• Kersantti

minkäpä takia sulle pitäis vastailla,et taija olla piättäjien paikalla.asia kun ei sinun pimputtelemalla muuks muutu.
        faktat on edelleen samat,ja poika ei varmaan tiedä asiasta mittään,ellei kassulla oo tietokonetta auki.
        eikä se varmaankaan sitä täältä sivulta ettisikään,kun ei ole kotikaupunkisivu.
        se on aivan sama tosiaan vaikka pimputetaan porukalla näitä kelloja,ei varmaan kukaan tee asian hyväksi mitään.
        kirjoitusketju on kuitenkin osoittanut,ettei asiat ole kunnossa ja ettei siihen ole halujakaan,sinusta puhumattakaan.
        suattasinhan minä hakkee sitä poikaa takasin vaikka junalla,mutta ei se sieltä kesken kyllä lähe ei sinun eikä muittenkaan käskystä.
        van jos satun hakemaan sittä lopussa,ja kuulen pimputusta,niin pomputellaanpa yhessä...meellä voes olla lystiä!!

..pappa, elä jaksa. Ensinnäkin, on aika tympeää koittaa sulle edes vastailla mitään kun "argumenttisi" ovat hajallaan eri viesteissä kuin ne kuuluisat jokisen (ja ilmeisesti myös poikasi?) eväät. Aina kun joku jotain sanoo niin sinä keksit uutta vikisemistä. Mutta yli kaiken silmiini pisti tämä "ja poika ei varmaan tiedä asiasta mittään,ellei kassulla oo tietokonetta auki." Silloin kun minä palvelin Kainuun Prikaatissa niin siellä ei ollut pääsyä tietokoneelle kuin kirjurinörteillä, eikä sinne kukaan kyllä halunnutkaan. Oli muut mielenkiinnonkohteet nuorilla miehillä siihen aikaan.. ;) Eikä ollut mitään henkilökahtaisia kuivauskaappeja, yhteinen iso kuivaushuone riitti ja kelpasi kaikille. Saunaankin pääsi iltavapaalla jos vain malttoi jättää baarissalaukkaamisen siltä kertaa väliin ja jaksoi tallustaa Heikinhalliin. Se on siinä sotkun vieressä oleva iso rakennus, siitä tuskin edes puusilmän poika voi huomaamatta ohi kävellä. Mutta kerropa, jos poikasi ei jaksa asiasta isompaa (virallista?) hälyä nostaa niin miksi sinä sitten tartut siihen pieneen pippeliisi ja koitat siitä puristamalla saada ääneesi edes sen verran miehisyyttä että jotain oikeasti kiinnostaisi?! Kas kun teitä paapojapappoja ja -mammoja on aina ollut, mutta onneksi kyllä lähes kaikista teidänkin kasvattamistanne nuorista saadaan vielä miehiä tehtyä.

Omat valinnat ovat aina ratkaisevassa asemassa nimenomaan omassa elämässä, ja niiden valintojen kanssa olisi jokaisen koitettava elää. Käsittääkseni sotilaspoliisiksi ei ketään pakoteta, vaan sinne hakeutuvat tietyntyyppiset (ei, en sano sitä ääneen) henkilöt ihan vapaaehtoisesti. Jos se valinta nyt kaduttaa eikä totuus vastannutkaan mielikuvia niin se on vaan voivoi, loppuun asti kuitenkin pitäisi jotenkin taapertaa. Että saisi niihin läpytiläpyti-passinkansiin jotain täytettäkin jolla oikeasti uhota siellä kotikylän osulan baarissa..

Luuletko sinä puuhapete että jotakin oikeasti kiinnostaa sinun olematon karate- ja judohistoriasi?! Teitä on nähty jokunen, eikä oikeasti voisi olla surkeampaa näkyä kuin vastapiesty "kävin joskus kahdesti treeneissä, elä vittuile mulle"-nojatuolininja. Se on lähes yhtä hupaisa näky kuin Raaka-Arskan ja Stallonen oppipoika sohvarambo, joita jokaisessa saapumiserässä Prikaatille ilmestyy vaikka miten koittaa vahtia. Olisiko pojallasi ollut tällaisia haavekuvia sotilaspoliisin hommista?? Ihme sakkia taitaa olla koko teidän perhe kun ei osata erottaa toisistaan sitä haavekuvaa joka haluaisi olla, ja sitä (hui niin vihaista, vai oliko se sittenkin katkeraa??) todellisuutta joka peilistä takaisin katsoo..

• Tosi hyvä
        Kersantti kirjoitti:

..pappa, elä jaksa. Ensinnäkin, on aika tympeää koittaa sulle edes vastailla mitään kun "argumenttisi" ovat hajallaan eri viesteissä kuin ne kuuluisat jokisen (ja ilmeisesti myös poikasi?) eväät. Aina kun joku jotain sanoo niin sinä keksit uutta vikisemistä. Mutta yli kaiken silmiini pisti tämä "ja poika ei varmaan tiedä asiasta mittään,ellei kassulla oo tietokonetta auki." Silloin kun minä palvelin Kainuun Prikaatissa niin siellä ei ollut pääsyä tietokoneelle kuin kirjurinörteillä, eikä sinne kukaan kyllä halunnutkaan. Oli muut mielenkiinnonkohteet nuorilla miehillä siihen aikaan.. ;) Eikä ollut mitään henkilökahtaisia kuivauskaappeja, yhteinen iso kuivaushuone riitti ja kelpasi kaikille. Saunaankin pääsi iltavapaalla jos vain malttoi jättää baarissalaukkaamisen siltä kertaa väliin ja jaksoi tallustaa Heikinhalliin. Se on siinä sotkun vieressä oleva iso rakennus, siitä tuskin edes puusilmän poika voi huomaamatta ohi kävellä. Mutta kerropa, jos poikasi ei jaksa asiasta isompaa (virallista?) hälyä nostaa niin miksi sinä sitten tartut siihen pieneen pippeliisi ja koitat siitä puristamalla saada ääneesi edes sen verran miehisyyttä että jotain oikeasti kiinnostaisi?! Kas kun teitä paapojapappoja ja -mammoja on aina ollut, mutta onneksi kyllä lähes kaikista teidänkin kasvattamistanne nuorista saadaan vielä miehiä tehtyä.

Omat valinnat ovat aina ratkaisevassa asemassa nimenomaan omassa elämässä, ja niiden valintojen kanssa olisi jokaisen koitettava elää. Käsittääkseni sotilaspoliisiksi ei ketään pakoteta, vaan sinne hakeutuvat tietyntyyppiset (ei, en sano sitä ääneen) henkilöt ihan vapaaehtoisesti. Jos se valinta nyt kaduttaa eikä totuus vastannutkaan mielikuvia niin se on vaan voivoi, loppuun asti kuitenkin pitäisi jotenkin taapertaa. Että saisi niihin läpytiläpyti-passinkansiin jotain täytettäkin jolla oikeasti uhota siellä kotikylän osulan baarissa..

Luuletko sinä puuhapete että jotakin oikeasti kiinnostaa sinun olematon karate- ja judohistoriasi?! Teitä on nähty jokunen, eikä oikeasti voisi olla surkeampaa näkyä kuin vastapiesty "kävin joskus kahdesti treeneissä, elä vittuile mulle"-nojatuolininja. Se on lähes yhtä hupaisa näky kuin Raaka-Arskan ja Stallonen oppipoika sohvarambo, joita jokaisessa saapumiserässä Prikaatille ilmestyy vaikka miten koittaa vahtia. Olisiko pojallasi ollut tällaisia haavekuvia sotilaspoliisin hommista?? Ihme sakkia taitaa olla koko teidän perhe kun ei osata erottaa toisistaan sitä haavekuvaa joka haluaisi olla, ja sitä (hui niin vihaista, vai oliko se sittenkin katkeraa??) todellisuutta joka peilistä takaisin katsoo..

Hyvä Kersantti, hyvä. Jee.

• hammurabin laki
        Kersantti kirjoitti:

sitä kun työstään tykkää ,niin sitä eikun jaksaa..
        sulla taitaa tuo aikainen lähtö ottaa ohimosta,ei noita sinun ajatuksia muuten ymmärrä.
        näkkyy se vaan jottain aina kiinnostavan ja koskevan nuo minunkin kirjoitukset...
        se kun ei ole nämä kirjoitukset kiinni sinun päätöksistä tai toiveista,tämä on edelleen vapaa foorumi.
        sattui vaan niin että nyt tökättiin tikulla mätäpaisetta ja se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
        jos et ymmärtänyt vieläkään:poika ei ole se "valittaja "vaan minä enkä ottaisi tätä valituksena .
        tuo tietokone homma oli tarkoitettu tai sanottu siksi ettei hän ole tietoinen asiasta,kotonaan vain totesi nuo asiat,ei siis valitellut,kuten tyyliinsä kuuluu tekee työnsä tinkimättä.
        ei siis ole sitä pullamössö porukkaa.
        no ,ehkä et ymmärrä vieläkään,mutta eihän se kaikille mene kaaliin,mieti siis ihan rauhassa.
        ja kyllä itsekin palvelin siihen aikaan,että kuivaushuone oli ja riitti ja kelpasi,niin minulle ja kelpaisi myös pojalle.
        sen sijaan sinne on tehty pienet kopit jokaiselle,paha vaan ,ettei niitä riitä kaikille.
        tuvassa ei saa kuivattaa patterin päällä,missä siis.onko se pojan vika ettei kaappeja ole tarpeeksi.
        ja siitä vikisemisestä:jos minun ajatukset varusvaihdosta ja kotona vaatteiden pesusta noin pahasti ottaa hermoon,niin voin sanoa että kohde on osunut hyvin.
        puristan nyt tätä sinun sanoessa pientä piliä vielä hetken ,että saan loputkin sanottua...!
        (vaimo muuten nauttii siitä suunnattomasti,valittaa vielä enemmän kuin sinä)
        no nyt asiaan.

jo kauan ennen kuin
        tälle palstalle kirjoitin,prikaatin varusvaraston johtaja ihmetteli(aiheellisesti näemmä)miksi miehet pesevät vaatteita kotonaan?
        syinä on varmasti tottakai myös se ,ettei halua luopua sopivasta tai uudesta vaatteesta.
        mutta on myös tämä,varusteita ei ehdi vaihtaa palvelus aikana (ei siis päästetä)
        kuten monissa kommenteissa jo on todettu,tee se omalla ajalla ,vapaalla.
        tai pese lomilla.
        liekö varaston johtajan pitänyt puristella sinun sanoessa pilistä ,että jaksoi ilmoittaa asian radioon.
        onko hänkin pullamössö,vai sanotko hänellekin:vittuako valitat.
        ei,mies kyllä puhui asiaa!!
        tökätään nyt vähän sitä paisetta.
        on vain olemassa kapiaisia,jotka haluavat palkan tekemättä mitään sen eteen.
        ei ,en sano ääneen(sinäkin)
        jos kainuunenergia ottaisi sähkömaksun ja sanoisi asiakkaille ,vittuako valitat pullamössö,tee se itte.kuinkahan kauan katsoisit,vai puristaisitko pilistä ja soittaisit,ei helvetti ,teidänhän se kuuluu.
        puusilmälläkin katsoen ja mainosta mukaellen sanon;jotkut vaan on tottuneet saamaan vastinetta rahoilleen(veromarkat).
        varusvarastosta tämä vaihto ei ole kiinni,siitä kiitos varastolle.
        pojalla ei varmaan mitään erityis toiveita ole.
        ja itse hän sinne haki,olettaen ,että asiat sujuvat kuten muissakin yksiköissä.
        no ei näytä sujuvan,mutta tulee mieleen tv.sarja takavuosilta,reinikainen.
        siinä poliisi päällikkö hosui huoneessaan käärpäsläpällä ,aina kommentoiden,ei sitä joka mies tähän pystyiskään,oon nääs käynny kouluja.
        no kommenttia en ole yksikön johtajalta saanut,toivottavasti KAIKKI saavat vähin erin sen sauna ja varusvaihto vuoron.
        OLE SINÄ SIELLÄ VALVOMASSA,ETTEIVÄT PURISTELE NIITÄ PILEJÄÄN!!!
        voipi olla muuten mahoton mekkala,uskon sinuun varsinkin näin alku viikosta,en sano(kohmelo aikaan)ettet siihen kykenisi,käsi taskuun ja puristus,kyllä se ääni sieltä tulee...
        vieläkin olen sitä mieltä,ettei tykistössä olisi sattunut tällaista,siellä ei pojat kuljettu paskassa ja homeessa,mutta onhan nyt kyseessä kähmyt.ja käytiin saunassa palvelusajalla!!!
        ja sitten siitä meidän perheestä.
        vaimo tuolla sanoi,että jos verot kerta maksetaan,niin kelle voi laitta pesuainelaskut,jos ne kerta neuvotaan pesemään kotona lomilla.
        vittu on teillä hyviä neuvoja,purista pilistä,jookos.
        ja osulan baarissa on passinkannet läpsänny siitä lähtien,kun sitten seitkytluvulla sieltä pääsin!!!
        varataankin oikein kanta pöytä sinun toiveesta ja tilataan jahvat kaikille,ja taas saa poonusta...
        taustamusiikiks vois äänittää sitä maitojunan kellon kilkatusta,ai miten tuntuu hyvältä.
        kyllä se puusilimä pullottaa,kun vaimo puristaa pilistä,ding,ding ,ding.....

• tosi hyvä

sulla taitaa tuo aikainen lähtö ottaa ohimosta,ei noita sinun ajatuksia muuten ymmärrä.
        näkkyy se vaan jottain aina kiinnostavan ja koskevan nuo minunkin kirjoitukset...
        se kun ei ole nämä kirjoitukset kiinni sinun päätöksistä tai toiveista,tämä on edelleen vapaa foorumi.
        sattui vaan niin että nyt tökättiin tikulla mätäpaisetta ja se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
        jos et ymmärtänyt vieläkään:poika ei ole se "valittaja "vaan minä enkä ottaisi tätä valituksena .
        tuo tietokone homma oli tarkoitettu tai sanottu siksi ettei hän ole tietoinen asiasta,kotonaan vain totesi nuo asiat,ei siis valitellut,kuten tyyliinsä kuuluu tekee työnsä tinkimättä.
        no ,ehkä et ymmärrä vieläkään,mutta eihän se kaikille mene kaaliin,mieti siis ihan rauhassa.
        ja kyllä itsekin palvelin siihen aikaan,että kuivaushuone oli ja riitti ja kelpasi,niin minulle ja kelpaisi myös pojalle.
        sen sijaan sinne on tehty pienet kopit jokaiselle,paha vaan ,ettei niitä riitä kaikille.
        tuvassa ei saa kuivattaa patterin päällä,missä siis.onko se pojan vika ettei kaappeja ole tarpeeksi.
        ja siitä vikisemisestä:jos minun ajatukset varusvaihdosta ja kotona vaatteiden pesusta noin pahasti ottaa hermoon,niin voin sanoa että kohde on osunut hyvin.
        puristan nyt tätä sinun sanoessa pientä piliä vielä hetken ,että saan loputkin sanottua...!
        no nyt asiaan.

jo kauan ennen kuin
        tälle palstalle kirjoitin,prikaatin varusvaraston johtaja ihmetteli(aiheellisesti näemmä)miksi miehet pesevät vaatteita kotonaan?
        syinä on varmasti tottakai myös se ,ettei halua luopua sopivasta tai uudesta vaatteesta.
        mutta on myös tämä,varusteita ei ehdi vaihtaa palvelus aikana (ei siis päästetä)
        tai pese lomilla.
        liekö varaston johtajan pitänyt puristella sinun sanoessa pilistä ,että jaksoi ilmoittaa asian radioon.
        jos kainuunenergia ottaisi sähkömaksun ja sanoisi asiakkaille ,vittuako valitat pullamössö,tee se itte.kuinkahan kauan katsoisit,vai puristaisitko pilistä ja soittaisit,ei helvetti ,teidänhän se kuuluu.
        puusilmälläkin katsoen ja mainosta mukaellen sanon;jotkut vaan on tottuneet saamaan vastinetta rahoilleen(veromarkat).
        siinä poliisi päällikkö hosui huoneessaan käärpäsläpällä ,aina kommentoiden,ei sitä joka mies tähän pystyiskään,oon nääs käynny kouluja.
        no kommenttia en ole yksikön johtajalta saanut,toivottavasti KAIKKI saavat vähin erin sen sauna ja varusvaihto vuoron.
        voipi olla muuten mahoton mekkala,uskon sinuun varsinkin näin alku viikosta,en sano(kohmelo aikaan)ettet siihen kykenisi,käsi taskuun ja puristus,kyllä se ääni sieltä tulee...
        vieläkin olen sitä mieltä,ettei tykistössä olisi sattunut tällaista,siellä ei pojat kuljettu paskassa ja homeessa,mutta onhan nyt kyseessä kähmyt.ja käytiin saunassa palvelusajalla!!!
        vaimo tuolla sanoi,että jos verot kerta maksetaan,niin kelle voi laitta pesuainelaskut,jos ne kerta neuvotaan pesemään kotona lomilla.
        ja osulan baarissa on passinkannet läpsänny siitä lähtien,kun sitten seitkytluvulla sieltä pääsin!!!
        varataankin oikein kanta pöytä sinun toiveesta ja tilataan jahvat kaikille,ja taas saa poonusta...
        taustamusiikiks vois äänittää sitä maitojunan kellon kilkatusta,ai miten tuntuu hyvältä.

hyvä hammurabi,ding ,ding,ding,puristus..

• Kersantti

no nyt asiaan.

jo kauan ennen kuin
        tai pese lomilla.

Nyt tais kalikka kalahtaa oikein kunnolla!! Mutta usko pois, ei se iän kaiken korvenna noin kovaa.. ;)

Asiapuolelta kommentoisin sen verran että lukeminen ja luetun ymmärtäminen ovat kaksi eri asiaa. Kolmantena tulee sitten oikeinkirjoitus, mutta harjoittele nyt alkuun kahta ensinmainittua vaikka puoli vuotta ja siirry sitte kirjoitusharjoituksiin.

Ps. Ei ihme että vaimo valittaa. Seura tekee kaltaisekseen!

Pps. Terävinkin sarkasmi tylsistyy hyvin tehokkaasti huonoon ulosantiin. Ihan vaan vinkkinä!

• hammurabin huuto
        Kersantti kirjoitti:

Nyt tais kalikka kalahtaa oikein kunnolla!! Mutta usko pois, ei se iän kaiken korvenna noin kovaa.. ;)

Asiapuolelta kommentoisin sen verran että lukeminen ja luetun ymmärtäminen ovat kaksi eri asiaa. Kolmantena tulee sitten oikeinkirjoitus, mutta harjoittele nyt alkuun kahta ensinmainittua vaikka puoli vuotta ja siirry sitte kirjoitusharjoituksiin.

Ps. Ei ihme että vaimo valittaa. Seura tekee kaltaisekseen!

Pps. Terävinkin sarkasmi tylsistyy hyvin tehokkaasti huonoon ulosantiin. Ihan vaan vinkkinä!

ja oikeaan sattui,kun noin syvälle herneen otit nenään.
        minua ei ressaa ollenkaan jos et saa selvää ulosannista,eihän ne kaikki argumentit mene varmaan näin viikon alusta perille(pieni huom).
        jos tämä keskustelu ois oikealla linjalla,niin joku väärin tehnyt myöntäisi asian,ja hoitaisivat asian kuntoon.
        sen sijaan huomaan kivun sattuneen syvälle,vaikka lupaatkin ettei korvenna.
        jos asioiden hoito alkaa sanoilla,ei jumalauta ,saatana,tai purista munaa,niin tiedän kirjoittajalta puuttuvan koulutusta.
        samoin varmaan minulla,sen myönnän,ilman munan puristelua.
        jossakin kuitenkin asia tiedostetaan ,koska varusvaraston johtaja asian otti radiossa esille.
        pienenä vinkkinä,älä purista sieltä taskun pohjalta,kun tapaat hänet.
        hänkin nimittäin ihmetteli samaa kuin minä ja moni muu täällä.
        ei kai kaikki voi olla väärässä,no mielipiteitä on monia.
        ja vaimon valituksesta voit olla mitä mieltä tahansa,ei hän sinun korvaasi huohota.
        teillä varmaan verhot heiluu makuuhuoneessa,huudat aina ei jumalauta.
        auttaako se huuto siinäkin,sääli naapureita
        vai sanotko vaimon pyytäessä,vittu,tee ite
        kirjoitan edelleen ilman isoja etukirjaimia,en viitsi sinun takia kääntää tikkukirjaimille,osaa ne muutkin lukea,koeta sinäkin!
        ja asiat ei muuksi muutu ,ellei kähmytkin opi saunassa käymään ja vaihtamaan vaatteita.
        vaikka vain vähän piikitellen,mutta kumminkin.
        tästä kun ei pitäisi tehdä arvovalta kiistaa,se vain tuppaa sellaiseksi menemään,ellei joku halua tehdä asian hyväksi jotain.
        ja asiallisesti ottaen asia ei koske vain tätä yksikköä,voi ja varmaan onkin muitakin.
        asiat on kuitenkin helppo korjata.
        sinullakin se aika ,mikä kuluu täällä kirjoittaessa,voit varmistaa ,ettei omassa yksikössäsi tällaisia laiminlyöntejä tapahdu.
        ja ettei tulisi liikaa "argumenttejä"(hieno sana ,mistä opit)niin lopetan vähäksi aikaa.
        ps.mikäli asiat eivät korjaannu,niin aattelin aikani kuluksi pyytää ystävääni tv.ssä tekemään asiasta ohjelmaan pätkän.
        että ei kun hiuksia kampaamaan.
        saat kohta kehua kavereille:olen tv.stä tuttu
        yleneminen tosin saattaa tehdä tiukkaa...

• ...

LAPSIANNE??Eiköhän poikasi ole jo ihan aikuinen mies, ainakin iän perusteella? taitaa olla taas näitä poikia joille äippä kulta tekee kaiken valmiiksi.. voi itku jos ei yhtä inttiä kestä.. ja tuollaisia väitteitä mitä olet tonne kirjoittanut, en ole ikinä keneltäkään kuullut.. mitenköhän poikasi loppusodan kestää, jos edes sinne asti selviää..

• häh häh hää

olen pentuni hoitanut 8-kuisesta asti aikuiseksi,mutta mulle se on aina lapsi.
        suosittelen sitä koti hommaa ja vaipanvaihtoa sullekin.
        osaan antaa naisille suuren arvon,mitä kaikki kirjoittaneet ei.
        tekevät arvokasta työtä,kumarran syvään heille.
        "vain akkain töitä",kotihommia,kokeilkaapas joskus,voi olla antoisaa teillekin!!!
        kyllä se intin kestää!poika siis.
        eikä väliä jos et ole muilta kuullut,nyt kuulit,siinä onkin sulattelua.
        ja vielä säälin niitä naisia ,jotka saavat tällaisia ajattelijoita miehikseen.
        näiden mielestä kun ne on niitä äidin kultia.
        äidin vaistot ja huolenpito ovat joskus paljon parempia kuin se jatkuva huutaminen,ja munan puristelu.
        mietihhän sitä!!!

• ...
        häh häh hää kirjoitti:

olen pentuni hoitanut 8-kuisesta asti aikuiseksi,mutta mulle se on aina lapsi.
        suosittelen sitä koti hommaa ja vaipanvaihtoa sullekin.
        osaan antaa naisille suuren arvon,mitä kaikki kirjoittaneet ei.
        tekevät arvokasta työtä,kumarran syvään heille.
        "vain akkain töitä",kotihommia,kokeilkaapas joskus,voi olla antoisaa teillekin!!!
        kyllä se intin kestää!poika siis.
        eikä väliä jos et ole muilta kuullut,nyt kuulit,siinä onkin sulattelua.
        ja vielä säälin niitä naisia ,jotka saavat tällaisia ajattelijoita miehikseen.
        näiden mielestä kun ne on niitä äidin kultia.
        äidin vaistot ja huolenpito ovat joskus paljon parempia kuin se jatkuva huutaminen,ja munan puristelu.
        mietihhän sitä!!!

minä kun satun itsekkin olemaan nainen. en vain ymmärrä tätä että äidit eivät hyväksy sitä että oma pikku poika onkin kasvanut aikuiseksi mieheksi. en jaksa ymmärtää aikuisen ihmisen passaamista. että näin.

• Maitojunan kello

Taitaapa olla näin, että tämä Spol:in vanhemmat eivät täysin luota lapseensa, joka ´miesten koulua´ käy. Taitaa olla ettei tästä ´koirasta´ miestä tulekkaan jos sitä vastuuta ei anneta.

Jos aivan oikeasti ei suutaan saa auki siellä komppaniassa, niin silloin kannattaa mennä kylppäriin vilkaisee missä vika on. Siellä on isot peilit.
      Ja jos sotamies ei siitä kurjuudesta ole itse kummemmin valittanut, niin onkos se mamma nyt tehnyt kärpäsestä härkäsen?

• hammurabin laki

tällä palstalla näkyy olevan näitä bi-seksuelleja maitojunan -kello kersantti nais yhdistelmiä.
        kaikista viesteistä paistaa läpi,että ne on kirjoittanut sama henkilö.
        tädille vaan tiedoksi,en aio lopettaa,ennen kuin asiat korjaantuu.
        ja kun olet riisunut sen hameen pois,voin kertoa odottavani sitä hetkeä,kun kerrot televisiossa,että on oikein saada astma homeesta.
        jopa sodat käynyt pappa tuossa ihmetteli lomalla pojasta lemahtanutta homeen hajua ja sanoi että eikö perkele nyt olla 2000 luvulla.
        tätä vartenko ne sodat käytiin,että meno on kuin venäjällä.luulisi viisaampien asian jo ymmärtävän.
        luulisi asianosaisten häpeävän,sen sijaan että inttävät kaikin tavoin vastaan.
        toisaalla täällä on ketju "vain muutos on pysyvää."
        olis aika hitaampienkin hypätä kyytiin ,sillä näin se homma voi jatkua.
        turhaa puhua miesten kouluna tätä,ellei sitten homeisissa ja paskaisissa vaatteissa oloa lasketa siksi.
        on siis aika saada verovaroille vastinetta.
        vai mitä täti,mitäs sinä puristat,piliäkö

• Kersantti

tällä palstalla näkyy olevan näitä bi-seksuelleja maitojunan -kello kersantti nais yhdistelmiä.
        kaikista viesteistä paistaa läpi,että ne on kirjoittanut sama henkilö.
        tädille vaan tiedoksi,en aio lopettaa,ennen kuin asiat korjaantuu.
        ja kun olet riisunut sen hameen pois,voin kertoa odottavani sitä hetkeä,kun kerrot televisiossa,että on oikein saada astma homeesta.
        jopa sodat käynyt pappa tuossa ihmetteli lomalla pojasta lemahtanutta homeen hajua ja sanoi että eikö perkele nyt olla 2000 luvulla.
        tätä vartenko ne sodat käytiin,että meno on kuin venäjällä.luulisi viisaampien asian jo ymmärtävän.
        luulisi asianosaisten häpeävän,sen sijaan että inttävät kaikin tavoin vastaan.
        toisaalla täällä on ketju "vain muutos on pysyvää."
        olis aika hitaampienkin hypätä kyytiin ,sillä näin se homma voi jatkua.
        turhaa puhua miesten kouluna tätä,ellei sitten homeisissa ja paskaisissa vaatteissa oloa lasketa siksi.
        on siis aika saada verovaroille vastinetta.
        vai mitä täti,mitäs sinä puristat,piliäkö

Pieni on se piiri jossa vainoharhaisen ajatus pyörii. Sinäkö ihan oikeasti luulet että sinun kaikkitietävyyttäsi ei voi vastustaa kuin yksi henkilö usealla eri nimimerkillä? Että kaikki muut ovat sinun puolellasi ja vain tämä yksi tietämätön moukka on polulta tyhmyyttään harhautunut?! Joo-o, juuri näin.

Kysypä siltä sodat käyneeltä papalta sotiko hän sen takia että sinä voisit jankuttaa samaa asiaa aasin itsepäisyydellä netissä, vai sen takia että meillä yleensä olisi vapaus, ja sen myötä myötä vapautta ylläpitämään myös sellainen instanssi kuin puolustusvoimat?? Kukaan tuskin väittää minkään valtion ylläpitämän laitoksen olevan virheettömän, mutta ei niiden kehitys myöskään tapahdu toisen käden nettihuutelun kautta. Sillä sitähän tämä on, kun sinä huudat kuulopuheita silmät ummessa.

Olen aivan varma että jokaisella varusmiehellä on mahdollisuus käydä varusvarastolla vaihtamassa reissussa rähjääntyneet varusteet kuiviin ja puhtaisiin jos vain halua löytyy. Jos on esim. leirin jälkeen niin väsynyt ettei VIITSI punkasta nousta ja pakata vaihdettavia varusteita reppuun ja tallustaa toisten perässä varusvarastolle niin se on taas niitä omia valintoja. Ja niiden kanssa kun pitäisi taas sitten elää.. Ja jos jostain ihmeellisestä syystä joskus sattuu sellainen YKSITTÄINEN tapaus että vaihtoon ei pääse niin sen kyllä VARMASTI voi itsekin aavistaa jo etukäteen esim. vartiovuoroja tutkimalla ja kelloa katsomalla ja antaa omat vaihdettavat varusteensa esim. tupakaverille vaihdettavaksi. Näin saa ainakin toisen (alus- ja päällys-) vaatekertansa vaihdettua, ja se varmasti jo auttaa yksittäistä taistelijaa eteenpäin palveluksensa karussa arjessa. MUTTA, jos OMA ajatus ei kanna näin pitkälle ja punkan pehmeys/kaupungin baarit vetävät vatustamattomasti puoleensa niin se on taas vain voivoi,ja OMA VALINTA!! Mutta kumman arvon karatemestari itse valitsisi; kuivat vaatteet huomiselle, tunnin tirsat vai tanakan kännin??

• hammurabin laki
        Kersantti kirjoitti:

Pieni on se piiri jossa vainoharhaisen ajatus pyörii. Sinäkö ihan oikeasti luulet että sinun kaikkitietävyyttäsi ei voi vastustaa kuin yksi henkilö usealla eri nimimerkillä? Että kaikki muut ovat sinun puolellasi ja vain tämä yksi tietämätön moukka on polulta tyhmyyttään harhautunut?! Joo-o, juuri näin.

Kysypä siltä sodat käyneeltä papalta sotiko hän sen takia että sinä voisit jankuttaa samaa asiaa aasin itsepäisyydellä netissä, vai sen takia että meillä yleensä olisi vapaus, ja sen myötä myötä vapautta ylläpitämään myös sellainen instanssi kuin puolustusvoimat?? Kukaan tuskin väittää minkään valtion ylläpitämän laitoksen olevan virheettömän, mutta ei niiden kehitys myöskään tapahdu toisen käden nettihuutelun kautta. Sillä sitähän tämä on, kun sinä huudat kuulopuheita silmät ummessa.

Olen aivan varma että jokaisella varusmiehellä on mahdollisuus käydä varusvarastolla vaihtamassa reissussa rähjääntyneet varusteet kuiviin ja puhtaisiin jos vain halua löytyy. Jos on esim. leirin jälkeen niin väsynyt ettei VIITSI punkasta nousta ja pakata vaihdettavia varusteita reppuun ja tallustaa toisten perässä varusvarastolle niin se on taas niitä omia valintoja. Ja niiden kanssa kun pitäisi taas sitten elää.. Ja jos jostain ihmeellisestä syystä joskus sattuu sellainen YKSITTÄINEN tapaus että vaihtoon ei pääse niin sen kyllä VARMASTI voi itsekin aavistaa jo etukäteen esim. vartiovuoroja tutkimalla ja kelloa katsomalla ja antaa omat vaihdettavat varusteensa esim. tupakaverille vaihdettavaksi. Näin saa ainakin toisen (alus- ja päällys-) vaatekertansa vaihdettua, ja se varmasti jo auttaa yksittäistä taistelijaa eteenpäin palveluksensa karussa arjessa. MUTTA, jos OMA ajatus ei kanna näin pitkälle ja punkan pehmeys/kaupungin baarit vetävät vatustamattomasti puoleensa niin se on taas vain voivoi,ja OMA VALINTA!! Mutta kumman arvon karatemestari itse valitsisi; kuivat vaatteet huomiselle, tunnin tirsat vai tanakan kännin??

kyllä niitä korkonimiä tulee täältäkin,mikäli vastine on samaa.
        parempi vain olla puusilmä ja järki päässä,kuin puupää ja silmät tallella.
        se elätti homma ;olet täysin yhteiskunnan (verovaroin )maksetun palkan varassa.
        sinulla ei siis ole varaa valittaa asioista joita jätät tekemättä.
        ja itsepäinen olen sen kyllä myönnän,poika sitäkin enemmän,joten turha tulla niitä maitojunan kelloja soittamaan
        sanon vieläkin ,ennen loppuu sisu sinulta ennen kuin minulta tai pojalta.
        kun tuo kotiutumis aika tulee,siellä ei ole edelleenkään yhtään enemmän vaatekaappeja kuin ennen.kenen vaatteet sitten homehtuu.ei taida mennä jakeluun.
        sanotaan että kaapit on kaikille,eipäs ollut aiemminkaan.
        kaikki jotka olette hoitaneet hommanne hyvin,TÄMÄ EI OLE TARKOITETTU TEILLE.
        mutta nämä suojatyöpaikan saaneet yhteiskunnan elätit,tämä on tarkoitettu teille!!!!
        jos asioita ei viitsitä hoitaa vaan käännetään syy poikiin jotka ovat pullamössöjä ,äidin kultia,tai vanhempiin jotka ovat yliholhoavia ,aaseja puusilmiä yms.
        tiedän kokemuksesta ,ettei lähellekkään kaikki yksiköt kärsi tällaisesta.
        mutta aina joukkoon mahtuu joku verbaali kersantti..
        kapiaisissa löytyy samoin upseeri/aliupseerikerhon /kotijuoppoja jotka silmät pöhöten saapuvat yksikköön ajatuksella :jos minua vituttaa,vituttaa teitäkin.
        puoleen viikkoon ei tapahdu oikeastaan mitään muuta kuin ennalta -arvaamattomia tunteen purkauksia.
        siltä pohjalta nämä homehtumiset,varusvaihdon puutteet,ns,kaksoislatauksetkin tapahtuvat.
        ei viitsitä hoitaa asioita ,käskytystä,tai toimintaa...
        ei mene jakeluun ,että se palkka ei tule tekemättömästä työstä.
        on syyllistettävä pojat ja vanhemmat.
        perkele yleinen mielipide vaatii,että sinäkin liikut palkkasi eteen.
        valatilaisuudessa katselin ympärille sillä silmällä,että ois joidenkin kapiaisten syytä käydä lenkillä useammin.(vrt.pullamössö-kaljamaha)
        näyttää siltä että sen tanakan kännin on valinnut entistä useampi kapiainenkin,kasvopöhöstä puhumattakaan.
        ois nyt syytä valita ruokalaan mennessä se kevyt levite sen leivän päälle,jos se nyt kohmelo vapinalta kädessä pysyy.
        olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa siitä ,ettei mikään laitos ole virheetön,mutta erimieltä siitä,etteikö kehitystä voi tapahtua netti huutelun kautta.
        se on vain kiinni siitä luetusta ja luetun ymmärtämisestä.
        pururata on kyllä avoin niin maastossa,kuin korvienvälissäkin.
        eihän se tarvitse kuin ajatuksen ,pannaan asia kuntoon...
        ja karate-senseille voin kertoa että kännissä et minua tapaa,sillä olen lenkillä usein vaatteet hiessä.
        meillä ne vain pestään ja kuivataan toisin kuin siellä.
        ja nyt perkele ala korjata luusi tekemään niistä pennuista miehiä,siitä sinulle maksetaan.
        JA HUOMIO,jos tapahtuu simputusta tai ylilyöntejä ,niin saat olla varma että et pääse ilman oikeutta,että siihen kahtoen!

• jammujammu

ja itsepäinen olen sen kyllä myönnän,poika sitäkin enemmän,joten turha tulla niitä maitojunan kelloja soittamaan
        kun tuo kotiutumis aika tulee,siellä ei ole edelleenkään yhtään enemmän vaatekaappeja kuin ennen.kenen vaatteet sitten homehtuu.ei taida mennä jakeluun.
        mutta nämä suojatyöpaikan saaneet yhteiskunnan elätit,tämä on tarkoitettu teille!!!!
        jos asioita ei viitsitä hoitaa vaan käännetään syy poikiin jotka ovat pullamössöjä ,äidin kultia,tai vanhempiin jotka ovat yliholhoavia ,aaseja puusilmiä yms.
        kapiaisissa löytyy samoin upseeri/aliupseerikerhon /kotijuoppoja jotka silmät pöhöten saapuvat yksikköön ajatuksella :jos minua vituttaa,vituttaa teitäkin.
        puoleen viikkoon ei tapahdu oikeastaan mitään muuta kuin ennalta -arvaamattomia tunteen purkauksia.
        siltä pohjalta nämä homehtumiset,varusvaihdon puutteet,ns,kaksoislatauksetkin tapahtuvat.
        valatilaisuudessa katselin ympärille sillä silmällä,että ois joidenkin kapiaisten syytä käydä lenkillä useammin.(vrt.pullamössö-kaljamaha)
        näyttää siltä että sen tanakan kännin on valinnut entistä useampi kapiainenkin,kasvopöhöstä puhumattakaan.
        ois nyt syytä valita ruokalaan mennessä se kevyt levite sen leivän päälle,jos se nyt kohmelo vapinalta kädessä pysyy.
        olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa siitä ,ettei mikään laitos ole virheetön,mutta erimieltä siitä,etteikö kehitystä voi tapahtua netti huutelun kautta.
        ja karate-senseille voin kertoa että kännissä et minua tapaa,sillä olen lenkillä usein vaatteet hiessä.
        ja nyt perkele ala korjata luusi tekemään niistä pennuista miehiä,siitä sinulle maksetaan.
        JA HUOMIO,jos tapahtuu simputusta tai ylilyöntejä ,niin saat olla varma että et pääse ilman oikeutta,että siihen kahtoen!

Nyt hokasin kuka tuo hammurabi on.

• Kersantti (reservissä)

Jos on lusikalla annettu, niin..

Mistäs ihmeestä sinä olet päähäsi saanut että olisin kapiainen?? Mielestäni en ole mitään siihen suuntaankaan maininnut, saati niin väittänyt?! Olen reservin kersantti, ja siitä nimimerkkini otin kun kerran varusmiespalveluksesta keskustelussa kyse oli. Jotenkin tuntuu että sinun reservinarvosi taitaa olla sivari, tai "nostoväessä ainaisen ruikutuksen takia."

Entäs mistäs sinä minun sisuni tiedät? Poikaasi voit hyysätä ja itseäsi kehua, mutta ei liene perusteltua vähätellä tuntemattoman ihmisen tuntemattomia ominaisuuksia millään perusteella?! Tiedätkö, tämän ketjun alkupäässä kirjoituksistasi saattoi löytää ihan asiallistakin kommenttia, mutta nyttemmin tasosi on laskenut ihan tavallisen pate pallinaaman ruikutuksen tasolle, ja suunta näyttää olevan edelleen sama. Oletko itse kiinnittänyt asiaan huomiota?!?

En ymmärrä miksi näet kapiaiset niin hirveinä mörköinä että kaikki kyseisen ammattikunnan edustajat pitää leimata juopoiksi, vastuuntunnottomiksi, huonokuntoisiksi möhömahoiksi. Kyllä teissä talonmiehissäkin on tyyppejä joille viina maistuu, ja sitä tarpeeksi kun saadaan niin sitten onkin helppo ottaa se lempiluuta käteen ja lakaista koko perhe hankeen! Ovatko tällaiset yleistykset mielestäsi korrekteja? Mitenkäs, saitko kenties varusmiespalvelusaikanasi keskimääräistä enemmän nakkia kun vieläkin kapiainen on kirosana? Vai kävikö kenties toisella perinteisellä tavalla, eli nuoleskelusi näkyi läpi ja jäi korpinjämät saamatta vaikka olitkin joukkueesi paras lumenluoja ja ripaskantanssija? Hmm.. Sanoit että huomasit valatilaisuudessa JOIDENKIN kapiaisten vyötärömitan olevan liian suuri. No montakos normmalivartaloista kapiaista laskit? Kerro vaikka suhdeluku ylipainoiset/normaalivartaloiset?! On totta että esimerkiksi esikunnan puolella varmasti löytyy mahakkaampaakin upseeria, mutta heidän toimenkuvaansa ei käsittääkseni kuulu varusmiesten kouluttaminen vaan siitä huolehtivat toimiupseerit. Ja nämä eivät varmasti ole ainakaan huonokuntoisia, heidän kuntonsa testataan säännöllisesti ja sen edellytetään olevan tietyllä tasolla, muuten tulee siirto toisiin tehtäviin. Voit pyytää vaikka esikunnasta toimiupseerien kuntotestin vaatimukset ja koittaa sitten itse suoriutua niistä kiireisen työpäivän lomassa. Oletan että homma on sinulle läpihuutojuttu kun pystyt noin huolettomasti toisten kuntoa arvostelemaan?! Vai onko sittenkään..

Unohdin edellisessä kirjoituksessani kysyä että mihin unohdit sen uhkauksesi että vaikenet tästä asiasta etkä jatka enää kirjoittelua? Vai oliko sekin niitä uhoja joita tietyntyyppiset ihmiset viljelevät ympäriinsä..

• Kersantti
        jammujammu kirjoitti:

Älä kerro suoraan, se haastaa sinut kuitenkin oikeuteen, ruikutaja kun on. Vihjata toki voit.. ;)

• eiks jepa
        jammujammu kirjoitti:

leikkii jotain mutsia, vaikkon vaan joku 17 vee paino
        etuakselilla :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDahhhhhhh!!

• =========
        Kersantti (reservissä) kirjoitti:

Jos on lusikalla annettu, niin..

Mistäs ihmeestä sinä olet päähäsi saanut että olisin kapiainen?? Mielestäni en ole mitään siihen suuntaankaan maininnut, saati niin väittänyt?! Olen reservin kersantti, ja siitä nimimerkkini otin kun kerran varusmiespalveluksesta keskustelussa kyse oli. Jotenkin tuntuu että sinun reservinarvosi taitaa olla sivari, tai "nostoväessä ainaisen ruikutuksen takia."

Entäs mistäs sinä minun sisuni tiedät? Poikaasi voit hyysätä ja itseäsi kehua, mutta ei liene perusteltua vähätellä tuntemattoman ihmisen tuntemattomia ominaisuuksia millään perusteella?! Tiedätkö, tämän ketjun alkupäässä kirjoituksistasi saattoi löytää ihan asiallistakin kommenttia, mutta nyttemmin tasosi on laskenut ihan tavallisen pate pallinaaman ruikutuksen tasolle, ja suunta näyttää olevan edelleen sama. Oletko itse kiinnittänyt asiaan huomiota?!?

En ymmärrä miksi näet kapiaiset niin hirveinä mörköinä että kaikki kyseisen ammattikunnan edustajat pitää leimata juopoiksi, vastuuntunnottomiksi, huonokuntoisiksi möhömahoiksi. Kyllä teissä talonmiehissäkin on tyyppejä joille viina maistuu, ja sitä tarpeeksi kun saadaan niin sitten onkin helppo ottaa se lempiluuta käteen ja lakaista koko perhe hankeen! Ovatko tällaiset yleistykset mielestäsi korrekteja? Mitenkäs, saitko kenties varusmiespalvelusaikanasi keskimääräistä enemmän nakkia kun vieläkin kapiainen on kirosana? Vai kävikö kenties toisella perinteisellä tavalla, eli nuoleskelusi näkyi läpi ja jäi korpinjämät saamatta vaikka olitkin joukkueesi paras lumenluoja ja ripaskantanssija? Hmm.. Sanoit että huomasit valatilaisuudessa JOIDENKIN kapiaisten vyötärömitan olevan liian suuri. No montakos normmalivartaloista kapiaista laskit? Kerro vaikka suhdeluku ylipainoiset/normaalivartaloiset?! On totta että esimerkiksi esikunnan puolella varmasti löytyy mahakkaampaakin upseeria, mutta heidän toimenkuvaansa ei käsittääkseni kuulu varusmiesten kouluttaminen vaan siitä huolehtivat toimiupseerit. Ja nämä eivät varmasti ole ainakaan huonokuntoisia, heidän kuntonsa testataan säännöllisesti ja sen edellytetään olevan tietyllä tasolla, muuten tulee siirto toisiin tehtäviin. Voit pyytää vaikka esikunnasta toimiupseerien kuntotestin vaatimukset ja koittaa sitten itse suoriutua niistä kiireisen työpäivän lomassa. Oletan että homma on sinulle läpihuutojuttu kun pystyt noin huolettomasti toisten kuntoa arvostelemaan?! Vai onko sittenkään..

Unohdin edellisessä kirjoituksessani kysyä että mihin unohdit sen uhkauksesi että vaikenet tästä asiasta etkä jatka enää kirjoittelua? Vai oliko sekin niitä uhoja joita tietyntyyppiset ihmiset viljelevät ympäriinsä..

oikein sanoit kessu.Säälittävä ihminen tuo hammurabin,samanlainen on varmaan poikansakki.

• Maitojunan kello

Nyt alat kaatumaan omaan pätevyyteesi. Ensinnäkään, ei sulla ole edes lapsia, ei sukulaista joka olisi palveluksessa. Olet vain kuullut kuinka siellä kankaalla asiat on jollain varusmiehellä.
        Nyt yrität päteä ja luoda loskaa puolustusvoimiemme suurimman joukko-osaston niskaan yksittäistapauksen vuoksi, joka ei välttämättä ole edes totta.

• korhonen

ne jotka ei sopulina oloa kestä niin neitejä ovat....:)ja muutenhi.....rättärille ei kyl aina pääse mut vaatteiden vaihto on oma aloitteista....että tietysti jos äiti on koko elämän ajan laittanu vaatteet valmiiks niin en ihmettele et tulee tollast juttuu heitettyä.....kasvatukses vika eikä muuta

• Jammujammu

Hammurabin satuilut loppuivat kuin seinään, kun hokasin kuka se on.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5516
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3731
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3293
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2575
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2162
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2087
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163