vitiligo?

omppu

viime kesänä huomasin ranteessa ison vaalean läikän kun iho ruskettui ja kohta huomasin myös toisessa ranteessa ihan pienen alueen joka on nyt levinnnyt isommaksi..eli näistä kohdissa ei ole pigmenttiä ollenkaa.voisko olla vitiligoa?

6

923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maaru3

hei. tuo pigmentittömän alueen laajeneminen viittaisi ehkä vitiligoon. mulla alkoi 3 vuotta sitten 21 vuotiaana. läikkiä ilmestyi aluksi kainaloihin ja kylkiin. huomasin ne kesällä kun rusketuin. nyt 3 vuoden aikana lisääntyneet ja laajentuneet silmiin, selkään, laajemmalle kylkiin ja kainaloihin,ei onneksi käsiin vielä. ärsyttävää, kun sitä ei tiedetä mistä vitiligo johtuu ja hoitokeinotkin on rajalliset..

• omppu

joo kävin tänään ihotautilääkärillä.sano et vitiligo läiskiä.toivottavasti ei leviä.ei onneks oo muualla ko ranteissa.

• ihot

Taitaa olla vitiligoa. Ensin tulee pieniä vaaleita laikkuja, seuraavana kesänä huomaa niiden taas lisääntyneen. Itselläni on jo aika laikukas iho. Kasvoihin on pieniä alkuja alkanut tulla myös, joka on todella inhottavaa.

• Anonyymi

Minulta hävisi vitiligo spontaanisti.
      Olen kohta kaksi vuotta käyttänyt FinCollagen activea, D-vitamiinia talvella 40 mg ja kesällä 20 sekä Kalcipos 500 mg päivässä.

• Anonyymi

Hävisikö vitiligo kuinka nopeasti ja onko siis kokonaan parantunut? Oletko kauan syönyt fincollagenia? Oliko kovin levinnyt ennenkuin parantui? Itsellä on kämmenselät ja jalkaterät täysin valkoiset, kainalot ja selkä sekä nivuset valkoiset, kyynärpäät ja polvet ja suun ympäristö. Välillä tuntuu, että laikut muuttaa muotoaan, osittain paranee ja osittain taas leviää. Itse en syö ravintolisiä, vain dvitamiinia satunnaisesti, talvisin säännöllisesti. Olisipa hyvä jos kollageeni tai dvita auttaa parantamaan vitiligon.

• Anonyymi

Laajalle levinnyt vitiligo hävisi talven jälkeen. Sitä oli laajasti: kainaloissa, käsissä, jaloissa, vatsassa ja jopa kasvoissa . Tuli ekat jo 6-vuotiaana nivusiin, nilkkoihin ja peukaloihin.
      Olen 3 vuotta ottanut joka aamu kaksi tasa ruokalusikallista FinnCollagen Activea, kalkkia 500 ja D-vitamiinia 50mg talvella , kesällä 20 mg. Olin useasti ihotautilääkärillä ja kävin Puva-hoidoissa tuloksetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3515
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3301
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      79
      3104
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2919
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2408
    6. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      45
      2344
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2135
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      94
      2034
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1949
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1929
    Aihe