Volkkarin kone

Porschessa

www.volkswagen.fi/moottorit/uutiset.html

"Porsche kääntyi Volkswagenin puoleen etsiessään pienempää voimanlähdettä suosittuun maasturiinsa. Porsche Cayenne V6-koneella varustettuna sijoittuu hinnaston alkupäähän, tavoitteenaan lisätä auton myyntiä merkittävästi.

Tämä muissakin malleissa menestynyt 3.2-litrainen moottori saavuttaa 184 kW:n tehot 6000 r/min kohdalla ja vääntöä löytyy 2500 ja 5500 kierroksen väliltä 310 Nm. Cayenne V6 kiihtyy nollasta sataan 9.1 sekunnissa ja huippunopeutta löytyy tarvittaessa 215 km/h. Tämän tulisi riittää tavalliseen ajoon kuljettajalle, joka ei kaipaa autoltaan urheiluauton suorituskykyä.

Volkswagen käyttää samaista moottoria myös omassa Touareg-maasturissaan. Saksalaisten autovalmistajien uudet katumaasturit ovat muutenkin läheistä sukua toisilleen, jakavathan ne myös pohjalevyn keskenään."

Vielä kun hoksaisivat ottaa sen V10 TDI koneenkin mallistoonsa

10

4084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa..

      Touaregin V6 on nykyään 3.6 ja 206kW tehoinen.
      H.Alk. 70540e

      Cayenne V6, 3.2 ja 184kW.
      H.Alk. 79900e.

      • vielä,

        että Touareg on automaattivaihteinen vakiona ja Cayennessa lisävaruste.
        Cayennne autom. 83800e.

        Aika paljon maksaa Porschen logo ja faceliftattu Touareg on paremman näköinen kuin Cayenne.
        Makuasioita tietysti...


    • Viltzu

      "Vielä kun hoksaisivat ottaa sen V10 TDI koneenkin mallistoonsa"

      En nyt tiedä sopisiko se niinkään Cayennen imagoon. Diesel-Porsche? :D Volkswagen Touaregiin käy kyllä hyvin voimakas nokipannu ja tietysti moneen muuhun isoon citymaasturiin.

    • ....

      Niin porsche on kannattavin auton valmistaja tällä hetkellä ja itseasiassa ollut tuottavin viimeiset 11 vuotta. Laadusta voi pyytää hintaa. Chevyn pelastajiksi tuli daewoo...

      • Porschen pohjalla

        tulosta Porsche tahkoaa marginaalisesti verrattuna vaikkapa BMW:hen tai GM:ään. Eikä ihme.. Valmistajan imago on surkea: Porsche tunnetaan pienistä moottoreista(joiden takia pitkälti valmistajat autot ovat niin hitaita,esim.varttimaileilla ja radoilla otetaan Corveteilta pataan sekuntikaupalla). Kun tähän yhdistetään vielä fakta,että suuri osa näistä pienistä moottoreista(6 syl ja 4 syl) on kopioitu VW:ltä ja Audilta tai peräti näiden muiden VAG-konsernin edustajien tekemiä..Porschehan on harrastanut tätä Volkkarilta kopiointia kautta historiansa,mm.malli 356 perustui suoraan kuplavolkkariin ja koneesta saatiin kisatikissä peräti 70 hv(samaan aikaan kuin mm Corveten miedoin malli antoi yli puolet enemmän siviilipuolella..). Kaiken lisäksi Porschen autot sellaiseen tunnetaan heikoista insinööriratkaisuista joista parina esimerkkinä iänikuisen halvan jakohihnan käyttäminen edelleen 2000-luvun moottoreissa, kuplasta kopioidusta ilmajäähdytyksestä luopuminen vasta 90-luvulla 911-malleissa,Tatran ja Skodan hylkäämästä,kamalat ajo-ominaisuudet takaavasta takamoottorirakenteesta luopuminen vasta edessä kohta..Laatuongelmat ovat valtavia, pari vuotta sitten kutsuttiin yhden vuoden mallisarja 911:siä huoltoon koska mallilla oli tapana pudottaa pakoputki keskelle moottoritietä.Yms.Nyt kun tämän "sporttiauto"valmistajan myydyin malli on jo jonkin aikaa ollut automaattivahteinen maastoauto,on ollut täysin ymmärrettävää että Porsche on palannut VW-yhteistyöhönsä laadunparanemisen ja taloudellisen säästän toivossa. Onnea yritykseen, valitettavasti kutoskoneilla ei päästä Corveten ohi radalla,kun ei turbotetullakaan sellaisella mahdeta Vetelle radalla tai vartilla mitään vaan jäädään lähes 3 sekuntia per kierros!


      • taas aivan omiaan, korjataa...
        Porschen pohjalla kirjoitti:

        tulosta Porsche tahkoaa marginaalisesti verrattuna vaikkapa BMW:hen tai GM:ään. Eikä ihme.. Valmistajan imago on surkea: Porsche tunnetaan pienistä moottoreista(joiden takia pitkälti valmistajat autot ovat niin hitaita,esim.varttimaileilla ja radoilla otetaan Corveteilta pataan sekuntikaupalla). Kun tähän yhdistetään vielä fakta,että suuri osa näistä pienistä moottoreista(6 syl ja 4 syl) on kopioitu VW:ltä ja Audilta tai peräti näiden muiden VAG-konsernin edustajien tekemiä..Porschehan on harrastanut tätä Volkkarilta kopiointia kautta historiansa,mm.malli 356 perustui suoraan kuplavolkkariin ja koneesta saatiin kisatikissä peräti 70 hv(samaan aikaan kuin mm Corveten miedoin malli antoi yli puolet enemmän siviilipuolella..). Kaiken lisäksi Porschen autot sellaiseen tunnetaan heikoista insinööriratkaisuista joista parina esimerkkinä iänikuisen halvan jakohihnan käyttäminen edelleen 2000-luvun moottoreissa, kuplasta kopioidusta ilmajäähdytyksestä luopuminen vasta 90-luvulla 911-malleissa,Tatran ja Skodan hylkäämästä,kamalat ajo-ominaisuudet takaavasta takamoottorirakenteesta luopuminen vasta edessä kohta..Laatuongelmat ovat valtavia, pari vuotta sitten kutsuttiin yhden vuoden mallisarja 911:siä huoltoon koska mallilla oli tapana pudottaa pakoputki keskelle moottoritietä.Yms.Nyt kun tämän "sporttiauto"valmistajan myydyin malli on jo jonkin aikaa ollut automaattivahteinen maastoauto,on ollut täysin ymmärrettävää että Porsche on palannut VW-yhteistyöhönsä laadunparanemisen ja taloudellisen säästän toivossa. Onnea yritykseen, valitettavasti kutoskoneilla ei päästä Corveten ohi radalla,kun ei turbotetullakaan sellaisella mahdeta Vetelle radalla tai vartilla mitään vaan jäädään lähes 3 sekuntia per kierros!

        tulosta Porsche tahkoaa marginaalisesti verrattuna vaikkapa BMW:hen tai GM:ään.

        ----> GM, joka on konkurssin partaalla?

        Eikä ihme.. Valmistajan imago on surkea: Porsche tunnetaan pienistä moottoreista(joiden takia pitkälti valmistajat autot ovat niin hitaita,esim.varttimaileilla

        ----> Kiihdytysauto ei ole urheiluauto, ja sama toisinpäin

        ja radoilla otetaan Corveteilta pataan sekuntikaupalla).

        ----> ai niinkuin tässä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000020909428

        Kun tähän yhdistetään vielä fakta,että suuri osa näistä pienistä moottoreista(6 syl ja 4 syl) on kopioitu VW:ltä ja Audilta tai peräti näiden muiden VAG-konsernin edustajien tekemiä..

        --->Cayennen V6 on yhteistyössä VW:n kanssa kehitetty, muut koneet Porschen omaa tuotantoa. Chevrolet puolestaan käyttää korealaisen Daewoon koneita pikkuautoissa sekä Opel Omegan koneita Cadillaceissa.

        Porschehan on harrastanut tätä Volkkarilta kopiointia kautta historiansa,mm.malli 356 perustui suoraan kuplavolkkariin ja koneesta saatiin kisatikissä peräti 70 hv

        --->180hp

        (samaan aikaan kuin mm Corveten miedoin malli antoi yli puolet enemmän siviilipuolella..).

        --->ja jäi kaikilla muilla sektoreilla 356:sta jälkeen

        Kaiken lisäksi Porschen autot sellaiseen tunnetaan heikoista insinööriratkaisuista joista parina esimerkkinä iänikuisen halvan jakohihnan käyttäminen edelleen 2000-luvun moottoreissa,

        --->iänikuinen? 95% maailman autoista käyttää jakohihnaa, 4% ketjua ja 1 prosentti sotia edeltävää tekniikkaa kuten työntötankoja. Corvette käyttää.

        kuplasta kopioidusta ilmajäähdytyksestä luopuminen vasta 90-luvulla 911-malleissa,

        ---> ilmajäähy on kevyt ja huoleton, ei vesipumpun vaihtoa...

        Tatran ja Skodan hylkäämästä,kamalat ajo-ominaisuudet takaavasta takamoottorirakenteesta luopuminen vasta edessä kohta..

        ----> aivan kamalat ajo-ominaisuudet, radallakaan ei pärjätä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000020909428

        Laatuongelmat ovat valtavia,

        --->luotettavin automerkki liki kaikissa tutkimuksissa.

        pari vuotta sitten kutsuttiin yhden vuoden mallisarja 911:siä huoltoon koska mallilla oli tapana pudottaa pakoputki keskelle moottoritietä.

        --->Jep, kuten Corvettella on tapana "vain" kadottaa kattonsa, kuten täälläkin on nähty...

        Yms.Nyt kun tämän "sporttiauto"valmistajan myydyin malli on jo jonkin aikaa ollut automaattivahteinen maastoauto,

        --> Cayenne myy hyvin Jenkeissä, kuten muutkin Porschet, eikö siellä junteille kelpaakaan kotimainen "laatu"?

        on ollut täysin ymmärrettävää että Porsche on palannut VW-yhteistyöhönsä laadunparanemisen ja taloudellisen säästän toivossa.

        ---> Niin, Porschehan osti 25% VW-konsernista, laatua siinä ei tarvitse parantaa, paitsi ehkä VW:llä.

        Onnea yritykseen, valitettavasti kutoskoneilla ei päästä Corveten ohi radalla,kun ei turbotetullakaan sellaisella mahdeta Vetelle radalla

        ---> paitsi täällä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000020909428

        tai vartilla mitään vaan jäädään lähes 3 sekuntia per kierros!

        --->jännä ettei Chevrolet ole koskaan menestynyt F1:ssä?


      • Pecos Bill
        Porschen pohjalla kirjoitti:

        tulosta Porsche tahkoaa marginaalisesti verrattuna vaikkapa BMW:hen tai GM:ään. Eikä ihme.. Valmistajan imago on surkea: Porsche tunnetaan pienistä moottoreista(joiden takia pitkälti valmistajat autot ovat niin hitaita,esim.varttimaileilla ja radoilla otetaan Corveteilta pataan sekuntikaupalla). Kun tähän yhdistetään vielä fakta,että suuri osa näistä pienistä moottoreista(6 syl ja 4 syl) on kopioitu VW:ltä ja Audilta tai peräti näiden muiden VAG-konsernin edustajien tekemiä..Porschehan on harrastanut tätä Volkkarilta kopiointia kautta historiansa,mm.malli 356 perustui suoraan kuplavolkkariin ja koneesta saatiin kisatikissä peräti 70 hv(samaan aikaan kuin mm Corveten miedoin malli antoi yli puolet enemmän siviilipuolella..). Kaiken lisäksi Porschen autot sellaiseen tunnetaan heikoista insinööriratkaisuista joista parina esimerkkinä iänikuisen halvan jakohihnan käyttäminen edelleen 2000-luvun moottoreissa, kuplasta kopioidusta ilmajäähdytyksestä luopuminen vasta 90-luvulla 911-malleissa,Tatran ja Skodan hylkäämästä,kamalat ajo-ominaisuudet takaavasta takamoottorirakenteesta luopuminen vasta edessä kohta..Laatuongelmat ovat valtavia, pari vuotta sitten kutsuttiin yhden vuoden mallisarja 911:siä huoltoon koska mallilla oli tapana pudottaa pakoputki keskelle moottoritietä.Yms.Nyt kun tämän "sporttiauto"valmistajan myydyin malli on jo jonkin aikaa ollut automaattivahteinen maastoauto,on ollut täysin ymmärrettävää että Porsche on palannut VW-yhteistyöhönsä laadunparanemisen ja taloudellisen säästän toivossa. Onnea yritykseen, valitettavasti kutoskoneilla ei päästä Corveten ohi radalla,kun ei turbotetullakaan sellaisella mahdeta Vetelle radalla tai vartilla mitään vaan jäädään lähes 3 sekuntia per kierros!

        Kerrassaan lapsellista "argumentointia"...

        Sääliksi käy tämänkin jutun kirjoittajaa.


      • yksi noista
        Porschen pohjalla kirjoitti:

        tulosta Porsche tahkoaa marginaalisesti verrattuna vaikkapa BMW:hen tai GM:ään. Eikä ihme.. Valmistajan imago on surkea: Porsche tunnetaan pienistä moottoreista(joiden takia pitkälti valmistajat autot ovat niin hitaita,esim.varttimaileilla ja radoilla otetaan Corveteilta pataan sekuntikaupalla). Kun tähän yhdistetään vielä fakta,että suuri osa näistä pienistä moottoreista(6 syl ja 4 syl) on kopioitu VW:ltä ja Audilta tai peräti näiden muiden VAG-konsernin edustajien tekemiä..Porschehan on harrastanut tätä Volkkarilta kopiointia kautta historiansa,mm.malli 356 perustui suoraan kuplavolkkariin ja koneesta saatiin kisatikissä peräti 70 hv(samaan aikaan kuin mm Corveten miedoin malli antoi yli puolet enemmän siviilipuolella..). Kaiken lisäksi Porschen autot sellaiseen tunnetaan heikoista insinööriratkaisuista joista parina esimerkkinä iänikuisen halvan jakohihnan käyttäminen edelleen 2000-luvun moottoreissa, kuplasta kopioidusta ilmajäähdytyksestä luopuminen vasta 90-luvulla 911-malleissa,Tatran ja Skodan hylkäämästä,kamalat ajo-ominaisuudet takaavasta takamoottorirakenteesta luopuminen vasta edessä kohta..Laatuongelmat ovat valtavia, pari vuotta sitten kutsuttiin yhden vuoden mallisarja 911:siä huoltoon koska mallilla oli tapana pudottaa pakoputki keskelle moottoritietä.Yms.Nyt kun tämän "sporttiauto"valmistajan myydyin malli on jo jonkin aikaa ollut automaattivahteinen maastoauto,on ollut täysin ymmärrettävää että Porsche on palannut VW-yhteistyöhönsä laadunparanemisen ja taloudellisen säästän toivossa. Onnea yritykseen, valitettavasti kutoskoneilla ei päästä Corveten ohi radalla,kun ei turbotetullakaan sellaisella mahdeta Vetelle radalla tai vartilla mitään vaan jäädään lähes 3 sekuntia per kierros!

        On velkasaneerauksessa, arvaa mikä? No onneksi? Korealaiset pelastavat GM:n. Saksalaiset tekivät saman jo Chryslerille...


    • samat moottorit

      Tuo Porschen slovakialaismaasturi on teknisesti muutenkin Volkswagen, joten miksipä ei. Diesel tuollaiseen autoon sopisi mainiosti, outoa että sitä ei Porsche vielä tarjoa.

      • muuten Cayenneen,

        mutta Porschen pääjohtaja Wendelin Wiedeking on sanonut että hauska alkaa neljästä tonnista, eikä Porscheen tule ikinä dieselkonetta. Urheilullisuus halutaan säilyttää myös Cayennessa.

        Bensahybridi on kyllä tulossa vuosikymmenen lopulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1737
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      44
      1066
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      40
      910
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      792
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      750
    Aihe