Hei!
Mulla on meneillään rv 37 5. Tuntuu että olen sekoamassa kun en enää nuku öisin kun muutaman tunnin ja saan nykyään jatkuvasti aivan kamalia kiukkukohtauksia. Näistä kärsivät sekä mies että lapset, mutta en vaan saa hillittyä itseäni. Olen jotenkin pinna kireällä koko ajan. Tätä voisi mielestäni verrata siihen olotilaan mikä on ennen kuukautisia. Kaikki vaan vituttaa ja tekisi mieli heitellä ja rikkoa tavaroita. Onko tässä vaiheessa raskautta normaalia että näin käy? Ajattelin että jos tämä liittyisi hormoneihin tai olenko vaan itse sekaisin. Onko muilla vastaavia ongelmia?? APUA! Pelkään että tuhoan käytökselläni koko perheen!
Kuikunhallinta ongelmia
8
595
Vastaukset
- Lapsi on lahja
Sanotaanko näin että joillakin odottavilla äideillä vain yksinkertaisesti pimahtaa välillä kun synnytys on aivan ovella. Usein se johtuu siitä että päässä pyörii kerralla liikaa asioita eikä niihin osata tarttua yksi kerrallaan. Rauhallinen musiikki ja vaikka pitkä kävely raittiissa ilmassa auttaa rauhoittumaan. Ehkäpä kunnon sauna, viileä juoma ja lepo auttavat laukaisemaan ylimääräisen vitutuksen. Kuitenkaan sitä ei kannata purkaa läheisiin, etenkään omaan mieheen. Lapsen isä voi turhautua tuollaisesta meuhkaamisesta, syyttää itseään olotilastasi ja pahimmassa tapauksessa myös alkaa hermoilla. Puhukaa asioista avoimesti, mutta rauhallisesti. Teillä on pian suloinen viaton lapsukainen jolle parasta on rauhallinen, turvallinen ja rakastava kasvuympäristö. Ja kannattaa miettiä ennen kuin alkaa riehumaan että onko siihen todella joku hyvä syy? Silloin kannattaisi miettiä mielummin elämän valoisia puolia?
Nyt on viikkoja 26 4 ja mun mielialat vaihtelee kuin vuoristoradalla. Mä joko vihaan tai rakastan kaikkea. Oon 10 kertaa tunteellisempi ku ennen. Välissä pelkään synnytystä, nyt pelkään että anoppi sotkeutuu elämäämme liikaa (siinä on tosin perää) ja välillä näen painajaisia.
Onneksi mies ja koulu ovat niitä asioita, joita rakastan.
Tänään kävi ilmi et mies ei ollu maksanu yhtä laskua ja huusin päin naamaa vanhemmilleni, jotka olivat täysin viattomia. Eli pikkuasiasta hirveä huuto. Onneksi ymmärsivät mut mua nolottaa. Ja sitten itkua miehelle etten halua ikinä toista lasta ku hormonit on niin kauheita...
kauhea vuodatus, mut pakko saada ulos.- niin...
Ai sun tekee mieli rikkoa tavaroita...No mä olen rikkonut jo...Pöydän...Heitin sen nurin...Hormonimyrskyt on ihan kauheita!Ensimmäistä kun odotin olin paljon tasaisempi.Tästä toisesta onkin sanottu että on tyttö.En tiedä miten menee, mutta kaksinkertainen määrä naishormonia...Vanhankansan juttuja.Ole onnellinen että sulla on alkanut vasta noin myöhään keittää.Itselläni alkoi viikolla 20.Puhuin tuntemuksista lääkärissä ja hän lupasi että apua löytyy jos äityy oikein pahaks, mutta on melkolailla normaalia kun hormonit heittelee.Sitten sulla vielä noi unettomat yöt.Mä oisin jo lataamossa jos en sais edes nukkua!Sen kyllä huomaa jos on valvonut niin seuraavana päivänä tarttis kulkea räjähdysvaara-kyltti kaulassa:)Rauhallisuutta sinne päin!!!Hermot on tosi koetuksella synnytyksen jälkeen...
- mamma75
...vai että tyttöä odottaessa on vielä äksympi? Me tiedämme että tyttö on tulossa. Ilmankos en muista pojan kohdalla näin mielialan heittelehtineen ja vielä siihen, että tämä olisi alkanut nyt tässä vaiheessa, niin pieni korjaus. Ensimmäinen kolmannes oli kanssa yhtä helvettiä. Olin jo jättämässä miestäni ja suunnittelin aborttia vaikka lapsi oli toivottu ym. Silloin mies kyllä sai kyytiä myös ja ihme että on jaksanut tähän asti. Keskimmäinen kolmannes oli yhtä juhlaa. Olo oli hyvä ja olin maailman onnellisin vauvasta, mutta nyt taas viimeinen kolmannes ja päässä viiraa pahemman kerran. Olen käynyt neuvolapsykologin juttusilla sillä haluan todella apua tähän ennenkun saan jotain peruuttamatonta aikaiseksi. Loppuuko tämä kun lapsi syntyy? Minua tosiaan jännittää tuleva synnytys ihan mielettömästi (Esikoinen syntyi sektiolla) ja se ehkä stressaa myös lukuisien muiden asioiden lisäksi. Tämä on minun ja mieheni ensimmäinen yhteinen lapsi, molemmilla on yhdet lapset ennestään.
- täälläkin
On tämä mielen myllerrys karmeaa! Olen välillä tosi raivoisalla tuulella ja se harmittaa, että mitenkä se vauvaankin vaikuttaa kun äiti huutaa täyttä kurkkua, itkee valtoimenaan tai on raivoisalla päällä. Varmaan on adrenaliiniakin veressä mielettömästi...
Musta tuntuu, että mieskään ei ymmärrä mua ja jaksamistani ollenkaan. Töissä on jaksettava painaa täyttä häkää. Kotona on remontti kesken. Eka vauva tulossa, niin pitäisi hommata kaikkia tavaroitakin. Ja sitten vielä mies vonkaa seksiä joka välissä (en ole mielestäni pihtaaja, sillä seksiä on ainakin 3 krt/vko). "Ei nyt" vastaus ei kelpaa ikinä, vaan vonkaus jatkuu ja sitten menee hermot.
Ikinä ennen en ole ketään lyönyt tms., mutta nyt olen yrittänyt lyödä ja potkia miestä. Onneksi(?) olen fyysisesti heikompi ja hän saa pidettyä käsistäni ja esim. painettua sängyn päälle rauhoittumaan. Kiukku ja raivo muuttuu fyysiseksi, kun tuntuu että mikään muu ei auta.
Nyt on rv 26 menossa. Välillä on tietysti aivan normaalia elämää ja onnellinen olotila. Välillä taas itkua, raivoa... En mä haluais olla tälläinen, mutta välillä en mahdakaan mitään sille raivolle. Se vain tulee niin voimakkaana?- ****
luulin, että olen ainoa... mulla oli hirveitä hormonimyrskyjä aina ennen menkkoja, tai luulin, että ne oli pahoja, mutta ei mitään verrattuna mitä on nyt. Tuntuu, että mies ei tajua mitään. Pohdin välillä, että miten olen sen kanssa edes yhteen päätynyt..... pikkuasioista saa riidan helposti aikaiseksi. Esim. jos mandariinikuori onmennyt vahingossa tavalliseen roskikseen bion sijasta.... Välillä en ymmärrä, miten tällaiset asiat edes voi kiukuttaa, mutta sillä hetkellä ne tuntuu maailman isoimmilta asioilta. Jälkeen päin hävettää. Niin paljon, että rupeaa ihan itkettämään ja itkusta ei tule loppua. Raskausviikkoja 9. Toivottavasti kohta helpottaa. Tai ehkä mieheni toivoo sitä vielä enemmän kuin minä... :)
- mamma75
**** kirjoitti:
luulin, että olen ainoa... mulla oli hirveitä hormonimyrskyjä aina ennen menkkoja, tai luulin, että ne oli pahoja, mutta ei mitään verrattuna mitä on nyt. Tuntuu, että mies ei tajua mitään. Pohdin välillä, että miten olen sen kanssa edes yhteen päätynyt..... pikkuasioista saa riidan helposti aikaiseksi. Esim. jos mandariinikuori onmennyt vahingossa tavalliseen roskikseen bion sijasta.... Välillä en ymmärrä, miten tällaiset asiat edes voi kiukuttaa, mutta sillä hetkellä ne tuntuu maailman isoimmilta asioilta. Jälkeen päin hävettää. Niin paljon, että rupeaa ihan itkettämään ja itkusta ei tule loppua. Raskausviikkoja 9. Toivottavasti kohta helpottaa. Tai ehkä mieheni toivoo sitä vielä enemmän kuin minä... :)
Mulla viikkoja 38 ja olen vain raivohullumpi koko ajan. Pelkään että satutan joku päivä fyysisesti miestäni, vaikka kyllä siinä henkisessä puolessakin menee jo todella yli ja satuttaahan se myös, ehkä pahemminkin. Raskauden keskimmäinen kolmannes oli sellainen rauhallisempi ja hyvä aika aika, muuta alku ja loppu aivan kamalia!! Itse olen jutellut neuvolapsykologin kanssa ja siitä saattaa olla jonkin verran apua jollekin. Ainkin kannattaa kokeilla.
- Raivariina
mamma75 kirjoitti:
Mulla viikkoja 38 ja olen vain raivohullumpi koko ajan. Pelkään että satutan joku päivä fyysisesti miestäni, vaikka kyllä siinä henkisessä puolessakin menee jo todella yli ja satuttaahan se myös, ehkä pahemminkin. Raskauden keskimmäinen kolmannes oli sellainen rauhallisempi ja hyvä aika aika, muuta alku ja loppu aivan kamalia!! Itse olen jutellut neuvolapsykologin kanssa ja siitä saattaa olla jonkin verran apua jollekin. Ainkin kannattaa kokeilla.
Järkkyraivareita meilläkin! Meinasin kerrankin, että kohta lentää sohva (iso sellainen) ikkunasta ulos. Siis TUNSIN, että fyysisesti on aivan pikku juttu siinä raivon tilassa. Kävin myös mieheen käsiksi aivan sillmittömän vihan vallassa. Näistä tällaisista kärsin, kunnes..
..minulle neuvolassa kerrottiin B6-vitamiinista! Se auttoi näihin puuskiin, joita oli aika tiheään ja suhdetta haittaavaan tahtiin.. Heksavit apteekista oli medisiinin nimi. Kannattaa kokeilla, taisi olla 20mg tabletteja sisältävä purtilo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as973674Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna313190- 583155
- 612945
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)642807Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.652755On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632494Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802311- 452152
- 692148