Yamarin big ride

435 S

Mikä on kyseisen veneen moottori suositus? Onko kellään kokemuksia 90hv koneella?

7

6786

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suositus

on paattiin 50hv ja voisin sanoa että sillä moottorilla on melkoisen laiska kapine. Itselläni on hissi ja sen jatkeena 90 pirkka 21:llä Ballella.. Toimii hyvin ns. käyttörieskana.. ELi on helppo ajaa ja ei ole käytökseltään mahottoman arvaamaton.
      Mitään polvia tai muita rungon sisäisiä vahvikkeita ei ole rakennettu. Itselläni on vielä SeaStarin hydrauliohjaus..

• oli kait

50-70 heppaa.. tarkkaa vuotta en muista milloin tuollainen oli. 90-lukua.

50 on mun mielestä liian pieni, 70heppainen passeli. Sillä kulkee 35-38 solmua sopivalla huiskalla. Muutonkin teräshuiska antaa trimmattavuutta ja paremmanasennon /mukavamman kulun kuin luistava aluropelli.

Huom. mallia tehty kahdella pohjalla... 435r:n "u" pohjalla ja syvemmällä V-pohjalla.

• oli kait -osa2
        oli kait kirjoitti:

50-70 heppaa.. tarkkaa vuotta en muista milloin tuollainen oli. 90-lukua.

50 on mun mielestä liian pieni, 70heppainen passeli. Sillä kulkee 35-38 solmua sopivalla huiskalla. Muutonkin teräshuiska antaa trimmattavuutta ja paremmanasennon /mukavamman kulun kuin luistava aluropelli.

Huom. mallia tehty kahdella pohjalla... 435r:n "u" pohjalla ja syvemmällä V-pohjalla.

Alkoi kaivamaan.. tehosuositukset riippuu vuosimallista ja ilmeisesti pohjan muodosta...

liikkuu haarukassa 20-70 heppaa..

www.yamarin.fi ja sieltä vanhat mallit..

• yammo 50

Omistan seuraavanlaisen paketin.
      Yamarin 540 Big Ride yamaha 50 vm-90
      Sanomattakin selvää, että kone on alakanttiin, mutta GPS:llä mitattuna
      Yksi henkilö n.40l bensaa. 30 solmua.
      Neljä aikuista n.40 bensaa. 26 solmua.
      Matkavauhti n.22 solmua.
      Enimmäkseen ajan yksin tai kaksin, mukana kevyt retkivarustus, joten tulen toimeen jopa näin pienellä koneella.
      Vauhti ei päätä huimaa, mutta eikai sen tarttekaan huimata.

• 455

Kestää ysikymppisen mutta moottorin painon ja veneen rungon lyhyyden takia laukkaa herkästi.
      Itsellä 455 br ysikymppisellä yammulla ja toimii moitteettomasti. Sulle suosittelisin 70 hv konetta jolla pääset hyvällä potkurilla yli 40 s nopeuksiin.

• yamarin:D

muistaakseni vuoden 88-89 malleissa on moottorin suositus 30-70hevosvoimaa ja taas 90-91 malleissa on 30-50 hevosvoimaa itse suosittelisin vuosimallista riippuen 60 hevosvoimasta isommalakin kuormalla nousee helposti pintaan ja tavan kuormalla nopeus olisi jotai 40solmua :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      206
      3858
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      62
      2446
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2306
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2223
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      71
      1175
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe