Audi a3 ABT 1.6

Mike

Olis aikomus ostaa.. Ajettu 100 tkm vm 98. Onko kokemuksia, mielipiteitä?

12

2779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haudi

Kröhöm, A3 1.6, ja 'viritetty'? Mitä järkee. Älä ainakaan maksa yhtään enempää kuin vakiosta, hinnan pitää silloin olla alheisempi.

• Mike

Jep, heppoja on muutama enemmän verrattuna 'vakioon'. Tuunaus muuntenkin kaksiiippuinen juttu, joihinkin autoihin sitä voi tehdä enemmän, mutta Audi ei sitä kovin paljon tarvitse.

• Haudi
        Mike kirjoitti:

Jep, heppoja on muutama enemmän verrattuna 'vakioon'. Tuunaus muuntenkin kaksiiippuinen juttu, joihinkin autoihin sitä voi tehdä enemmän, mutta Audi ei sitä kovin paljon tarvitse.

Ai, mielestäni nimenomaan A3 1,6 vaatisi todella radikaaleja toimenpiteitä jotta se olisi edes vähän sporttinen. Näin yli parikymmentä tuhatta km ajettuani sellaisella suututtaa yhä enemmän se että joku kehtaa vihjaistakaan sen olevan edes hiukan sporttinen.

Kaikista urheilullisuutta määritävistä asioista vain penkit ovat ihan ok:t ja vaihteisto ihan mukava. MIKÄÄN muu ei ole urheilullisuutta nähnytkään. En tiedä mikä on pahinta, katastrofaalinen kone, tunnoton alusta vai epämääräinen ohjaus.

• jeger

mutta, jos tossa (kun en muista) on se ABT:n lastu, niin kannataa varautua aikamoisen bensalaskuun. Muutenhan siinä on vaan Kerava-varusteita joissa lukee ABT. Eli helmat, vanteet, pakoputki, mutta penkit on ihan jees. Eli sinänsä parempi kuin "tavallinen" A3, jossa penkit on aikas huonosti tukevat.

• A 3 ABT myös

JOS se on ns. oikea ABT-viritys, kai paperit löytyy? Muille 'tietäjille' : ABT sisältää chipin, pakoputkiston, polkimet, ratin, penkit,
      helmat spoilerit, madalletun ja jäykemmän jousituksen, vanteet jne. A 3 on kuin eri auto tavalliseen verrattuna, ja suuremman tehon/saman tilavuuden myötä pieniruokaisempi. Olen helvetin tyytyväinen virityssarjan jälkeen.

• autobahn

että VVAuto varusteli aikoinaan A3:sen ABT-korisarjalla, 16" ABT-vanteilla ja takavaimentimella. Koneeseen eikä paljo sisustaankaan mielestäni koskettu.

Taitaa olla sulla vaan fiilis pohjalla toi homma eli tehoeroa ei oikeesti ton vanhan 1.6 ABT-chippauksen myötä edes huomaa ja kulutus kasvaa huomattavasti. Eli siis jos kyseessä on 98-99 chippi, josta ei ole kuin huonoja kokemuksia. Königin pojjaat helsingissä eivät edes suostuneet tuolloin asentamaan kyseistä chippiä. Nykyäänhän siitä saa 125hp version, joka voi sitten olla toimivampi. Ihme juttu silti jos ahtamattoman koneen kulutus laskee, koska yleensä ne tehot tehdään chippauksessa bensankulutuksen kustannuksella, kun ei ole turboa jonka paineita voisi nostaa.

• A 3 ABT
        autobahn kirjoitti:

että VVAuto varusteli aikoinaan A3:sen ABT-korisarjalla, 16" ABT-vanteilla ja takavaimentimella. Koneeseen eikä paljo sisustaankaan mielestäni koskettu.

Taitaa olla sulla vaan fiilis pohjalla toi homma eli tehoeroa ei oikeesti ton vanhan 1.6 ABT-chippauksen myötä edes huomaa ja kulutus kasvaa huomattavasti. Eli siis jos kyseessä on 98-99 chippi, josta ei ole kuin huonoja kokemuksia. Königin pojjaat helsingissä eivät edes suostuneet tuolloin asentamaan kyseistä chippiä. Nykyäänhän siitä saa 125hp version, joka voi sitten olla toimivampi. Ihme juttu silti jos ahtamattoman koneen kulutus laskee, koska yleensä ne tehot tehdään chippauksessa bensankulutuksen kustannuksella, kun ei ole turboa jonka paineita voisi nostaa.

Minä en kyllä kirjoittelisi asiasta, jota en tunne. En tainnut puhua VW:stä, enkä Keravan pihakorjaamosta, vaan ABT-virityssarjasta. Oma A3 on mitattu, 145 hv, huippunopeus 215 km/t, ympärivuotinen keskikulutus 8,0 l/100 km.
        Vähällä menee vakio A3, jos kulutus on kasvanut.
        ABT-virityssarjoja tehdään A 3:iin vielä tehokkaampiakin, esim. Ruotsissa.

• Ahmabt
        A 3 ABT kirjoitti:

Minä en kyllä kirjoittelisi asiasta, jota en tunne. En tainnut puhua VW:stä, enkä Keravan pihakorjaamosta, vaan ABT-virityssarjasta. Oma A3 on mitattu, 145 hv, huippunopeus 215 km/t, ympärivuotinen keskikulutus 8,0 l/100 km.

Mitä sun paketti sisältää? Miten väännölle kävi?

Muuten ihme hiiltyminen, toinen puhui toisesta ABT-'varustelusta'. Mistä voi arvata mikä niistä miljoonista ABT-sälistä on kyseessä? Sitäpaitsi tietääkseni kun Köenig myy ABT:in pakettia, niin se on ABT:in paketti...

• autobahn
        Ahmabt kirjoitti:

Mitä sun paketti sisältää? Miten väännölle kävi?

Muuten ihme hiiltyminen, toinen puhui toisesta ABT-'varustelusta'. Mistä voi arvata mikä niistä miljoonista ABT-sälistä on kyseessä? Sitäpaitsi tietääkseni kun Köenig myy ABT:in pakettia, niin se on ABT:in paketti...

A3 ABT-lätkä takaluukussa tosiaan voi tarkoittaa sitä, että autossa on vain ABT-ulkonäkösälää. Kyllähän ABT tekee noita moottorimuutoksia, mutta kun pelkällä chipillä A3:sta ei saa 145hv. Suomessa ei taida tosiaan olla kovinkaan monta A3 1.6 ABT:ä, siis jossa olis moottoriin tehty muutakin kuin chippaus. eli esim. kasvatettu kuutiotilavuutta, kuten 1.8T:ssa, jonka saa ABT:lta 2.0 litrasena.

Eli en maksaisi kovin paljoa extraa pelkästä ABT varustelusta ja kehnosta chippauksesta

• autobahn
        A 3 ABT kirjoitti:

König hki:ssä on yksi vanhimpia ABT:n maahantuojia, joten eiköhän siellä jotain tiedetä. Enkä tainnut puhua missään vaiheessa VW:sta vaan VV-autosta joka siis on myös Audin maahantuoja, oletko ihan varma mistä itse puhut? Jos tiedät, niin olisi mielenkiintoista kuulla mitä komponentteja Audisi moottorissa, putkistossa ym. on käytetty?

• quattro

Ostin itselleni vuonna -98 juuri tuollaisen abt varustelulla olevan A3:sen.

Auto oli 1.6 L ja tekniikkaa ei ollut muutettu muuten kuin takapönttö pakoputkeen. Eli tehoja autossa ei käytännössä ollut enempää kuin vakiossa.

Alusta oli königin/abt:n alusta joka oli ajettavuudeltaan mielestäni parempi kuin normaali ambition alusta jota saa tehdas asennetuna. Jos autolla on ajettu 100 tkm alkuperäis alustalla ei mielestäni ole niin suurta merkitystä koska alusta on jo kulunut ajossa.

Koriin oli laitettu abt-spoileri eteen joka oli hyvännäköinen mutta valitettavasti helposti hajoava. Edessä oli pieni "lippa" joka varsinkin talvella halkesi/irtosi. Tämä lippa oli noin 1.000 mk erikseen ostettuna.

Auto muuten oli hyvä ajaa ja kestävä. Ainut vika autossani oli hajonnut vetoakseli kun autolla oli ajettu noin 25 tkm.

Ajoin autolla 2 vuotta ja 120 tkm.

• A3

Itse ostin n.4kk sitten vastaavan menopelin. Ennnen ostoa soitin Königille ja kysyin onko mahdollista, että kyseiseen autoon on laitettu chippi. König sanoi, että he eivät laita chippejä 1.6:siin, koska siitä ei ole hirveästi hyötyä.

Mulla Abt:n sarja sisältää:alustan, helmalevikkeet, vanteet, ratin ja koko putken. Eli koneeseen ei ole koskettu. Alustaan olen erittäin tyytyväinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe