Suru puserossa

Surija

Hamsu kuoli yllättäen. Oli vasta vuoden ikäinen. Ilmeisesti sydänkohtaus? Oli nimittäin kuollut pesäkoppinsa ovensuulle. Ongelmana nyt, että mihin hamsterin ruumiin laitan. Ottavatko esim.eläinlääkärit niitä eteenpäin toimitettavaksi? vai täytyykö jostakin löytää eläinkrematorio? Paikkakunnnalla ei sellaista ole. Tokikin saan tämän asian huomenna itsekin eläinlääkäriltä kysytyksi, mutta kiva olisi jos joku osaisi näin etukäteenkin neuvoa. Kiitos.

4

373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surullista.

Ruumiin voi haudata tietysti itsekkin, mutta nyt jo lumet maassa, niin en tiedä miten onnistuu, mutta eläinlääkärit (tai jotkut) ottavat ruumiit yhteistuhkaukseen.... Mutta hinnasta en mitään sano.

• Myös eläinten hautausmaalle hautaaminen on yksi vaihtoehto. Niitä vain ei ole kovin montaa Suomessa. En sitten tiedä, miten saat selvitettyä, onko suunnallasi sellaista. Ainakin täällä pk-seudulla muistaakseni on ainakin yksi.

Jotkut tekevät myös niin, että laittavat ruumiin ihan vain biojätteisiin. Se on yksi vaihtoehto myös, jos ei muuta keksi, mutta varmaan aika moni haluaa haudata rakkaan lemmikin vähän arvokkaamin.

Voit myös tehdä niin, että pakkaat hamsterin ruumiin pieneen laatikkoon tai pussiin ja pidät pakastimessa talven yli. Keväällä sen voi haudata jo omalle pihalle. Itse olen näin tehnyt aina kun joku hamsterini on kuollut talven aikana. Joku saattaa pitää kuolleen eläimen ruumista vähän epämiellyttävänä pakastimessa mustikoiden seassa, mutta sama eläinhän se on kuin elävänäkin eikä se silloinkaan ole epämiellyttävä ollu.

• Surija
        Tii.nu kirjoitti:

Myös eläinten hautausmaalle hautaaminen on yksi vaihtoehto. Niitä vain ei ole kovin montaa Suomessa. En sitten tiedä, miten saat selvitettyä, onko suunnallasi sellaista. Ainakin täällä pk-seudulla muistaakseni on ainakin yksi.

Jotkut tekevät myös niin, että laittavat ruumiin ihan vain biojätteisiin. Se on yksi vaihtoehto myös, jos ei muuta keksi, mutta varmaan aika moni haluaa haudata rakkaan lemmikin vähän arvokkaamin.

Voit myös tehdä niin, että pakkaat hamsterin ruumiin pieneen laatikkoon tai pussiin ja pidät pakastimessa talven yli. Keväällä sen voi haudata jo omalle pihalle. Itse olen näin tehnyt aina kun joku hamsterini on kuollut talven aikana. Joku saattaa pitää kuolleen eläimen ruumista vähän epämiellyttävänä pakastimessa mustikoiden seassa, mutta sama eläinhän se on kuin elävänäkin eikä se silloinkaan ole epämiellyttävä ollu.

Haudattiin hamsterin oman pihan nurkkaan. Maa ei siis vielä ollutkaan jäässä, kun ei ole ollut niin kylmiä ilmoja. Kiitos vastanneille.

• talvikonomistaja
        Surija kirjoitti:

Haudattiin hamsterin oman pihan nurkkaan. Maa ei siis vielä ollutkaan jäässä, kun ei ole ollut niin kylmiä ilmoja. Kiitos vastanneille.

Moi. Minulla on talvikko ja kun se kuolee niin aion haudata sen eläinten hautausmaalle. Täällä Turussa ainakin yksi on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      70
      4908
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3349
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2592
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1675
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1302
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      217
      1057
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      985
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe