Mulla on leikattu rintasyöpä kuukausi sitten. kohta alkaa sytot ym. Onko ruualla miten suurta merkitystä tässä vaiheessa? Tietty jos ei oksenna ulos... Luin että pitäisi syödä paljon vihanneksia ja runsaasti energiaa sisältävää ruokaa, valkuaisaineita.
Ruokavalio ja syöpä
26
5340
Vastaukset
- toinen rintsari
Kuulostaa kliseeltä, mutta syöthän paljon vihanneksia, hedelmiä, lihaa, kalaa ja mikä tärkeintä, niin säännöllisesti.
Aamupala puuroineen sitten lounas, välipala ja päivällinen ja illalla sitten höyryävää teetä.
Hoitojen aikana saat syödä mitä mielesi tekee ja voikin olla, että silloin ei kaikki maistukkaan.
Tsemppiä hoitoihin ja muista NE PARANTAVAT SINUT!- syöpä vuosi sitten
ravitsemusopasta, niin viimeistään hoitojen alkaessa saat... Minusta paras ohje oli, että jollei ruoka maistu, niin lasillinen viiniä auttaa... Ja meidänhän pitää syödä säännöllisesti, joten...!
Älä ota ruuasta stressiä, syö sitä mikä hyvältä maistuu! - ennenkin
syöpä vuosi sitten kirjoitti:
ravitsemusopasta, niin viimeistään hoitojen alkaessa saat... Minusta paras ohje oli, että jollei ruoka maistu, niin lasillinen viiniä auttaa... Ja meidänhän pitää syödä säännöllisesti, joten...!
Älä ota ruuasta stressiä, syö sitä mikä hyvältä maistuu!Minä ainakin söin niinkuin ennenkin, tosin aina ei maistunut,mutta tulipa jotain syötyä.Sädetyksen aikana ei tehnyt yhtään huonoa.
Sytojen aikana teki mieli kaikenlaista ja tein sitten sitä mitä teki mieli,en kuitenkaan saanut sitä paljoa syötyä.
Nyt kun siitä on vuosi,nyt ällöttää juuri ne ruuat,mitä silloin teki mieli ;( - sokeri
ennenkin kirjoitti:
Minä ainakin söin niinkuin ennenkin, tosin aina ei maistunut,mutta tulipa jotain syötyä.Sädetyksen aikana ei tehnyt yhtään huonoa.
Sytojen aikana teki mieli kaikenlaista ja tein sitten sitä mitä teki mieli,en kuitenkaan saanut sitä paljoa syötyä.
Nyt kun siitä on vuosi,nyt ällöttää juuri ne ruuat,mitä silloin teki mieli ;(saa syöpäsolut kasvuvauhtiin, joten sokeri pitäisi karsia pois ruokavaliosta.
Sokeri on kaikilla tavoin haitallista terveellekin.
Luomukasviksia paljon, nythän syksyllä niitä saa tuoreina ja edullisesti suoraan viljelijöiltäkin!
Toivon että toivut hyvin sairaudestasi! - kaalikeitto
sokeri kirjoitti:
saa syöpäsolut kasvuvauhtiin, joten sokeri pitäisi karsia pois ruokavaliosta.
Sokeri on kaikilla tavoin haitallista terveellekin.
Luomukasviksia paljon, nythän syksyllä niitä saa tuoreina ja edullisesti suoraan viljelijöiltäkin!
Toivon että toivut hyvin sairaudestasi!Kiitos ihanista vastauksistanne. Joo yritän syödä kaikkea kun on lapsiakin kotona. Olen ollut vain niin voimaton etten tahdo jaksaa laittaa ruokaa. Ennen tein itse melkein kaiken. Syön hedelmiä ja vihanneksia..omasta mielestäni monipuolisesti vaikka välillä huonostikin. Suklaa on hyvää lohdutukseen.
Mietin mielessäni kuinka jaksan tämän läpi mennä kun on avioero just ja uusi koti ja lapset kaks mulla ja yks jäi isän luo. En halua masentua vaan minä paranen ja te myös. - entinen pattikaula
kaalikeitto kirjoitti:
Kiitos ihanista vastauksistanne. Joo yritän syödä kaikkea kun on lapsiakin kotona. Olen ollut vain niin voimaton etten tahdo jaksaa laittaa ruokaa. Ennen tein itse melkein kaiken. Syön hedelmiä ja vihanneksia..omasta mielestäni monipuolisesti vaikka välillä huonostikin. Suklaa on hyvää lohdutukseen.
Mietin mielessäni kuinka jaksan tämän läpi mennä kun on avioero just ja uusi koti ja lapset kaks mulla ja yks jäi isän luo. En halua masentua vaan minä paranen ja te myös.Oikein paljon voimia sinulle!!!! Tiedän mitä se on. Onneksi minulla lasten isovanhemmat auttoivat paljon.
- Kukkamaaria
kaalikeitto kirjoitti:
Kiitos ihanista vastauksistanne. Joo yritän syödä kaikkea kun on lapsiakin kotona. Olen ollut vain niin voimaton etten tahdo jaksaa laittaa ruokaa. Ennen tein itse melkein kaiken. Syön hedelmiä ja vihanneksia..omasta mielestäni monipuolisesti vaikka välillä huonostikin. Suklaa on hyvää lohdutukseen.
Mietin mielessäni kuinka jaksan tämän läpi mennä kun on avioero just ja uusi koti ja lapset kaks mulla ja yks jäi isän luo. En halua masentua vaan minä paranen ja te myös.Olen myös lukenut, että sokeri on pahasta eli jätä suklaa pois. Itse olin myös kova syömään karkkia, kun syövän sain ja olen ajatellut, että sokerilla oli varmaan osansa siinä.
Kirjoitat, että ennen teit itse melkein kaiken. Ja nyt avioero. Oletko ajatellut, että olet tehnyt liikaa ja myös voinut huonosti avioliitossasi. Ja syönyt suklaata. Ehkä ne olivat syyt sairastumiseesi?
Sinun kannattaa syödä vitamiini- ja hivenainepillereitä vaikka söisit muuten monipuolisesti. On todettu, että ihminen ei välttämättä saa ruuasta kaikkea tarvitsemaansa TARPEEKSI. Lue todella lisää netistä.
Sinulla on todella suuret ja voimia kuluttavat muutokset elämässäsi. Tarvitset todella paljon energiaa niistä selvitäksesi. Vitamiini- ja hivenainepommit voivat olla yhtenä auttajana ja se, että et anna periksi. Kyllä sinä paranet, kun olet jo niin päättänytkin. Kaikkea hyvää elämääsi! Vaikka se nyt sinua kovalla kädellä koetteleekin! - ei tiedetä mistä
Kukkamaaria kirjoitti:
Olen myös lukenut, että sokeri on pahasta eli jätä suklaa pois. Itse olin myös kova syömään karkkia, kun syövän sain ja olen ajatellut, että sokerilla oli varmaan osansa siinä.
Kirjoitat, että ennen teit itse melkein kaiken. Ja nyt avioero. Oletko ajatellut, että olet tehnyt liikaa ja myös voinut huonosti avioliitossasi. Ja syönyt suklaata. Ehkä ne olivat syyt sairastumiseesi?
Sinun kannattaa syödä vitamiini- ja hivenainepillereitä vaikka söisit muuten monipuolisesti. On todettu, että ihminen ei välttämättä saa ruuasta kaikkea tarvitsemaansa TARPEEKSI. Lue todella lisää netistä.
Sinulla on todella suuret ja voimia kuluttavat muutokset elämässäsi. Tarvitset todella paljon energiaa niistä selvitäksesi. Vitamiini- ja hivenainepommit voivat olla yhtenä auttajana ja se, että et anna periksi. Kyllä sinä paranet, kun olet jo niin päättänytkin. Kaikkea hyvää elämääsi! Vaikka se nyt sinua kovalla kädellä koetteleekin!olen lukenut että ei oikein edes tiedetä kaikista syövistä, miksi jotkut ihmiset saa niitä ja toinen ei. Mutta ei kyllä suoranaisesti sokeri ja karkki ja suklaa tee syöpää... välillisesti ehkä ruokavalio vaikuttaa, jos elimistössä vallitsee liika happamuus ruoasta johtuen.
Oliskin niin yksinkertaista, että voitais osoittaa joku yksi ja kaksi ruokaa mitä vaikuttais.
Siihen asti kuitenkin aion ottaa suklaata silloin ja tällöin, lasin punkkua välillä, mutta aina muistan popsia päivittäiset omega-3 kapselini! Ne on ainakin hyväksi. Ja otahan sinäkin kaikessa rauhassa ihana suklaapala ilman huonoa omatuntoa, ei siitä tuu syöpää.'
pärjäillään, voimahali - kaalikeitto
Kukkamaaria kirjoitti:
Olen myös lukenut, että sokeri on pahasta eli jätä suklaa pois. Itse olin myös kova syömään karkkia, kun syövän sain ja olen ajatellut, että sokerilla oli varmaan osansa siinä.
Sinulla on todella suuret ja voimia kuluttavat muutokset elämässäsi. Tarvitset todella paljon energiaa niistä selvitäksesi. Vitamiini- ja hivenainepommit voivat olla yhtenä auttajana ja se, että et anna periksi. Kyllä sinä paranet, kun olet jo niin päättänytkin. Kaikkea hyvää elämääsi! Vaikka se nyt sinua kovalla kädellä koetteleekin!Syöpä tuli ja meni. En todellakaan mieti syytä mistä minulle tuli syöpä, koska sille ei voi enää mitään. Turha on jossitella. Suklaasta ja huonosta avioliitosta tää rintasyöpä on varmasti tullut....
- kaalikeitto
ei tiedetä mistä kirjoitti:
olen lukenut että ei oikein edes tiedetä kaikista syövistä, miksi jotkut ihmiset saa niitä ja toinen ei. Mutta ei kyllä suoranaisesti sokeri ja karkki ja suklaa tee syöpää... välillisesti ehkä ruokavalio vaikuttaa, jos elimistössä vallitsee liika happamuus ruoasta johtuen.
Oliskin niin yksinkertaista, että voitais osoittaa joku yksi ja kaksi ruokaa mitä vaikuttais.
Siihen asti kuitenkin aion ottaa suklaata silloin ja tällöin, lasin punkkua välillä, mutta aina muistan popsia päivittäiset omega-3 kapselini! Ne on ainakin hyväksi. Ja otahan sinäkin kaikessa rauhassa ihana suklaapala ilman huonoa omatuntoa, ei siitä tuu syöpää.'
pärjäillään, voimahalikiitos voimahalista.Minä aloitin syömään omega-3.
Sitä ennen otin päivittäin multitabsia. Suklaata otan silloin tällöin ja pullaa. Ruisleipää syön. Tiedoksi kaikille: eilen ryhdistäydyin ja valmistin perunamuussia, kanaa, mansikkakiisseliä ja omenapiirakkaa. lisäksi oli salaattia. Henkistä tukea tarvitaan. - Kukkamaaria
kaalikeitto kirjoitti:
Syöpä tuli ja meni. En todellakaan mieti syytä mistä minulle tuli syöpä, koska sille ei voi enää mitään. Turha on jossitella. Suklaasta ja huonosta avioliitosta tää rintasyöpä on varmasti tullut....
En tarkoittanut, että minullakaan yksin sokerista olisi tullut, mutta yhtenä osatekijänä. Siihen vielä kova stressi ja muut murheet, niin siinä on syytä jo tarpeeksi.
Luepa vaan netistä stressistä ja sokerista. Siellä lukee mm. näin: Sokeri on länsimaissa yleisin SYÖTY karsinogeeni eli syövän aiheuttaja. Sokeri ravitsee syöpäsoluja.
Ja uusi ruotsalainen tutkimus osoittaa, että stressi voi kaksintertaistaa rintasyövän vaaran.
Eli tällä hetkellä ymmärrän paljon paremmin syöpäni syyn.
Kolmatta kertaa minulla on tämä syöpä ja vasta nyt kolmannen kerran jälkeen olen näistä vitamiineista ja hivenaineista netistä lukenut (aikaisemmin en tietokonetta omistanut). Eli nyt tiedän, mitä välttää ja mitä lisätä, että ei tulisi enää neljättä kertaa.
Anteeksi vaan, mutta ei voi sanoa, että tuli ja meni. Valitettavasti voi tulla uudestaan
(niinkuin minulla), jos ei mitään muutoksia itse tee!! No, tietysti se on jokaisen oma asia, että kuinka ottaa, mutta haluaisin antaa vain pienen vinkin, kun nyt nettiaikana on tietoa mahdollista hakea!! - kaalikeitto
Kukkamaaria kirjoitti:
En tarkoittanut, että minullakaan yksin sokerista olisi tullut, mutta yhtenä osatekijänä. Siihen vielä kova stressi ja muut murheet, niin siinä on syytä jo tarpeeksi.
Luepa vaan netistä stressistä ja sokerista. Siellä lukee mm. näin: Sokeri on länsimaissa yleisin SYÖTY karsinogeeni eli syövän aiheuttaja. Sokeri ravitsee syöpäsoluja.
Ja uusi ruotsalainen tutkimus osoittaa, että stressi voi kaksintertaistaa rintasyövän vaaran.
Kolmatta kertaa minulla on tämä syöpä ja vasta nyt kolmannen kerran jälkeen olen näistä vitamiineista ja hivenaineista netistä lukenut (aikaisemmin en tietokonetta omistanut). Eli nyt tiedän, mitä välttää ja mitä lisätä, että ei tulisi enää neljättä kertaa.
Anteeksi vaan, mutta ei voi sanoa, että tuli ja meni. Valitettavasti voi tulla uudestaan
(niinkuin minulla), jos ei mitään muutoksia itse tee!! No, tietysti se on jokaisen oma asia, että kuinka ottaa, mutta haluaisin antaa vain pienen vinkin, kun nyt nettiaikana on tietoa mahdollista hakea!!juu..tällä hetkellä meni...en voi tietääkään mitä huominen tuo tulessaan. Hyviä vastauksia tulee. Siis sokeri pois. En voi jäädä märehtimään menneisyyttäni kun en saa sitä tapahtumattomaksi. Sitä tarkoitin. Virheitä voin korjata ja yrittää elää viisaammin.Patti todettiin kaksi vuotta sitten ja silloin tutkittiin ja todettiin ettei "se ole mitään". Viime joulukuussa näytin lääkärille ja se sanoi että liikkusa on, ei hätää. No joo kesällä huomasin että se on kasvanut.
Miten on rasvojen laita? Käytätkö öljyjä? Voita? Entä syötkö lihaa? mitä mieltä olet eineksistä, puolivalmiista kaupparuuista? Aika vähän syön makeaa ja harrastan paljon liikuntaa: uin, hiihdin, pyöräilen ja sauvakävely. Viime aikoina olen harrastanut lumitöitä sikäli mikäli käsi on antanut tehdä. - kaalikeitto
Kukkamaaria kirjoitti:
(niinkuin minulla), jos ei mitään muutoksia itse tee!! No, tietysti se on jokaisen oma asia, että kuinka ottaa, mutta haluaisin antaa vain pienen vinkin, kun nyt nettiaikana on tietoa mahdollista hakea!!Kukkamaaria, ei minulta tarvitse anteeksi pyydellä. Toivon sinulle iloa ja hienoja hetkiä elämääsi. Syöpä pelottaa minua, mutta yritä huumorilla mennä eteenpäin. Täysin uusi sairaus minulle. Olen vasta-alkaja tässä asiassa. Kiitän ja iloitsen jokaisesta aamusta kun herään. Päivä kerrallaan, en uskalla ajatella kauas tulevaisuuteen. Elän perjantaihin. katsotaan sitten naurattaako enää. Kaikkea hyvää sinulle.
- Kukkamaaria
kaalikeitto kirjoitti:
juu..tällä hetkellä meni...en voi tietääkään mitä huominen tuo tulessaan. Hyviä vastauksia tulee. Siis sokeri pois. En voi jäädä märehtimään menneisyyttäni kun en saa sitä tapahtumattomaksi. Sitä tarkoitin. Virheitä voin korjata ja yrittää elää viisaammin.Patti todettiin kaksi vuotta sitten ja silloin tutkittiin ja todettiin ettei "se ole mitään". Viime joulukuussa näytin lääkärille ja se sanoi että liikkusa on, ei hätää. No joo kesällä huomasin että se on kasvanut.
Miten on rasvojen laita? Käytätkö öljyjä? Voita? Entä syötkö lihaa? mitä mieltä olet eineksistä, puolivalmiista kaupparuuista? Aika vähän syön makeaa ja harrastan paljon liikuntaa: uin, hiihdin, pyöräilen ja sauvakävely. Viime aikoina olen harrastanut lumitöitä sikäli mikäli käsi on antanut tehdä.Jos minulta kysyit, niin syön kyllä lihaa. Yleensä porsasta ja ihan vain siksi, että tykkään sen mausta enemmän kuin esim. naudan. Lihassa on karnosiinia.
Aika harvoin ostan puolivalmisteita ja eineksiä. Itse valmistan ruuan ja käytän joko öljyjä tai voita. Leivälle käytän Oivariinia. En koskaan käytä mitään margariinia tai kevytlevitteitä.
Olen lukenut netistä, että ihmisen pitää syödä myös rasvaa. Voi ei ehkä ole paras mahdollinen. Öljyt olisivat parempia. Siellä lukee, että mitä vähemmän rasvaa syöt, sitä todennäköisemmin alat kärsiä välttämättömien rasvahappojen puutteesta.
Välttämättömät rasvahapot ovat yhtä tärkeitä kuin vitamiinit.
Ja siitä makeansyömisestä. Kyllä itsekin otan aina silloin tällöin suklaata ja käytän myös sokeria. Mutta kun aikaisemmin meni levy päivässä ja sitä vauhtia, niin siitä olen onneksi päässyt eroon.
Makeanhimo on vähän kuin alkoholismi. En siitä "kerrasta poikki" päässyt eroon vaan vähitellen. Minulla oli intohimona riisisuklaa. Onneksi siihen tehtiin joku "makumuutos" eikä se enää maistunut niin hyvältä. Sen jälkeen se oli helppo jättää pois. Ja kun viikon pystyi olemaan ilman karkkia, niin aina vain helpompi oli päästä eroon. Nyt jo ihmettelen, että kuinka se makea niin maistuikin...
Vitamiinien ja hivenaineiden lisäksi syön vielä Bio Carnosinia ja E-Epaa. Joku voi älähtää, että noita huuhaapillereitä, mutta lue itse lisää niistä ja katso, että onko sinun juttusi. Itse en tällä hetkellä voisi kuvitellakaan olevani ilman niitä.
Niin, että mitä tarkoitit perjantailla? Alkaako hoitosi silloin?? - kaalikeitto
Kukkamaaria kirjoitti:
Jos minulta kysyit, niin syön kyllä lihaa. Yleensä porsasta ja ihan vain siksi, että tykkään sen mausta enemmän kuin esim. naudan. Lihassa on karnosiinia.
Aika harvoin ostan puolivalmisteita ja eineksiä. Itse valmistan ruuan ja käytän joko öljyjä tai voita. Leivälle käytän Oivariinia. En koskaan käytä mitään margariinia tai kevytlevitteitä.
Olen lukenut netistä, että ihmisen pitää syödä myös rasvaa. Voi ei ehkä ole paras mahdollinen. Öljyt olisivat parempia. Siellä lukee, että mitä vähemmän rasvaa syöt, sitä todennäköisemmin alat kärsiä välttämättömien rasvahappojen puutteesta.
Välttämättömät rasvahapot ovat yhtä tärkeitä kuin vitamiinit.
Ja siitä makeansyömisestä. Kyllä itsekin otan aina silloin tällöin suklaata ja käytän myös sokeria. Mutta kun aikaisemmin meni levy päivässä ja sitä vauhtia, niin siitä olen onneksi päässyt eroon.
Makeanhimo on vähän kuin alkoholismi. En siitä "kerrasta poikki" päässyt eroon vaan vähitellen. Minulla oli intohimona riisisuklaa. Onneksi siihen tehtiin joku "makumuutos" eikä se enää maistunut niin hyvältä. Sen jälkeen se oli helppo jättää pois. Ja kun viikon pystyi olemaan ilman karkkia, niin aina vain helpompi oli päästä eroon. Nyt jo ihmettelen, että kuinka se makea niin maistuikin...
Vitamiinien ja hivenaineiden lisäksi syön vielä Bio Carnosinia ja E-Epaa. Joku voi älähtää, että noita huuhaapillereitä, mutta lue itse lisää niistä ja katso, että onko sinun juttusi. Itse en tällä hetkellä voisi kuvitellakaan olevani ilman niitä.
Niin, että mitä tarkoitit perjantailla? Alkaako hoitosi silloin??Sinua tarkoitin kukkamaaria. joo eka sytostaatti annetaan pe aamulla. Jännittää ja pelottaa, millaisia sivuoireita saan. Kortisoni lääkkeitä alan ottaa jo tänä iltana. omega-3, jossa on ADE-vitamiineja. yritän syödä monipuolisesti. Jäätelöä ostin pakasteeseen, jos tulee suu kipeäksi tai jotain. lapset syövät ainakin. Keijua ja vaaleanvihreää oivariiniä käytetään meillä ja öljyjä. joskus lisään voita lettuja paistaessa.
- Kukkamaaria
kaalikeitto kirjoitti:
Sinua tarkoitin kukkamaaria. joo eka sytostaatti annetaan pe aamulla. Jännittää ja pelottaa, millaisia sivuoireita saan. Kortisoni lääkkeitä alan ottaa jo tänä iltana. omega-3, jossa on ADE-vitamiineja. yritän syödä monipuolisesti. Jäätelöä ostin pakasteeseen, jos tulee suu kipeäksi tai jotain. lapset syövät ainakin. Keijua ja vaaleanvihreää oivariiniä käytetään meillä ja öljyjä. joskus lisään voita lettuja paistaessa.
Haluan toivottaa sinulle paljon voimia ja jaksamista huomiselle päivälle ja muutenkin elämääsi!
- ja sitten pikkuhiljaa
kaalikeitto kirjoitti:
Kukkamaaria, ei minulta tarvitse anteeksi pyydellä. Toivon sinulle iloa ja hienoja hetkiä elämääsi. Syöpä pelottaa minua, mutta yritä huumorilla mennä eteenpäin. Täysin uusi sairaus minulle. Olen vasta-alkaja tässä asiassa. Kiitän ja iloitsen jokaisesta aamusta kun herään. Päivä kerrallaan, en uskalla ajatella kauas tulevaisuuteen. Elän perjantaihin. katsotaan sitten naurattaako enää. Kaikkea hyvää sinulle.
hei
mulla ne ihan ensimmäiset sytokerrat ei oikeastaan tuntuneet miltään.
tai juuri miltään. Henkisesti oli rankka juttu nähdä miten niitä myrkkyjä annettiin. Mutta äkkiäkös siihen tottuu.
-
Joten yritän vain kirjata mitä pikaisesti tulee mieleen.
Hommaat heti paikalla niitä pahoinvoinnin estolääkkeitä. Mulla oli kahdenlaisia. toiset, ne kalliimmat oli sitten myöhemmissä hoidoissa käytyä tarpeen.
Mutta siellä saat ennen hoitoa vielä suojalääkitystä, pahoinvoinnin estoa. Joten todennäköisesti ei sulla ole yhtään huono olokaan.
Otat vain rennosti ja sen päivän löhöilet hyvin omintunnoin, varaa joku kiva kirja (itse luin kaikkea mahdollista romanttista hömppää oli kivaa) ja lueskelet. tai torkut. SYöminen olis kyllä hyväksi. ainakin vähän.
- -
tärkeää on opettaa heti kaikki perheessä hyvään ja entistä parempaan hygieniaan. Aina kotiin tullessa jokainen pesee ekaksi kädet ja ostat apteekista Käsidesiä kaikkiin kylppäreihin ja keittiön tiskipöydällekin vielä.
Huonoin olo oli mulla sytoista, kun olin lievästi "flunssainen". Normaalikunnossa ei niitä sivuvaikutuksia mitenkään hirveesti ollut.
kyllä sinä pärjäät! Ja kiva että kirjoittelet tänne, meitä on useita jotka on koettu kaikenlaisia. Itse sain paljon apua täältä palstalta, kiitoksia teille kaikille tuntemattomille ystäville. Pidetään yhteyksiä. taasen uusi voimahali sinulle! - kaalikeitto
Kukkamaaria kirjoitti:
Haluan toivottaa sinulle paljon voimia ja jaksamista huomiselle päivälle ja muutenkin elämääsi!
Kiitos, pelottaa.
- kaalikeitto
ja sitten pikkuhiljaa kirjoitti:
hei
mulla ne ihan ensimmäiset sytokerrat ei oikeastaan tuntuneet miltään.
tai juuri miltään. Henkisesti oli rankka juttu nähdä miten niitä myrkkyjä annettiin. Mutta äkkiäkös siihen tottuu.
-
Joten yritän vain kirjata mitä pikaisesti tulee mieleen.
Hommaat heti paikalla niitä pahoinvoinnin estolääkkeitä. Mulla oli kahdenlaisia. toiset, ne kalliimmat oli sitten myöhemmissä hoidoissa käytyä tarpeen.
Mutta siellä saat ennen hoitoa vielä suojalääkitystä, pahoinvoinnin estoa. Joten todennäköisesti ei sulla ole yhtään huono olokaan.
Otat vain rennosti ja sen päivän löhöilet hyvin omintunnoin, varaa joku kiva kirja (itse luin kaikkea mahdollista romanttista hömppää oli kivaa) ja lueskelet. tai torkut. SYöminen olis kyllä hyväksi. ainakin vähän.
- -
tärkeää on opettaa heti kaikki perheessä hyvään ja entistä parempaan hygieniaan. Aina kotiin tullessa jokainen pesee ekaksi kädet ja ostat apteekista Käsidesiä kaikkiin kylppäreihin ja keittiön tiskipöydällekin vielä.
Huonoin olo oli mulla sytoista, kun olin lievästi "flunssainen". Normaalikunnossa ei niitä sivuvaikutuksia mitenkään hirveesti ollut.
kyllä sinä pärjäät! Ja kiva että kirjoittelet tänne, meitä on useita jotka on koettu kaikenlaisia. Itse sain paljon apua täältä palstalta, kiitoksia teille kaikille tuntemattomille ystäville. Pidetään yhteyksiä. taasen uusi voimahali sinulle!Kiitos neuvoista. Kaikki on nyt tarpeen. Pelottaa tää eka kerta tänään ihan hirveesti. kurkku on hieman kipeä tai eilen kauhean kipeä..taitaa olla nyt menossa ohi. Pikku juttu kai en tiedä. Näen tänään lääkäriä uudestaa kun mulla HER2miinus ja osallistun tutkimukseen. Ai että on kahdenlaista pahoinvointi lääkettä saatavilla. Kortisonit aloitin eilen ja tänään saan jonkun pahoinvointi reseptin. Peruukin tilaan maanantaina...vihree? vaaleanpunainen kihara? :) Entä se jääkypärä? Onko siitä apua? Vai laitanko lunta päähän ;)...
- on sitten käyty
kaalikeitto kirjoitti:
Kiitos neuvoista. Kaikki on nyt tarpeen. Pelottaa tää eka kerta tänään ihan hirveesti. kurkku on hieman kipeä tai eilen kauhean kipeä..taitaa olla nyt menossa ohi. Pikku juttu kai en tiedä. Näen tänään lääkäriä uudestaa kun mulla HER2miinus ja osallistun tutkimukseen. Ai että on kahdenlaista pahoinvointi lääkettä saatavilla. Kortisonit aloitin eilen ja tänään saan jonkun pahoinvointi reseptin. Peruukin tilaan maanantaina...vihree? vaaleanpunainen kihara? :) Entä se jääkypärä? Onko siitä apua? Vai laitanko lunta päähän ;)...
hei taas
edelliseen viestiini vielä lisään, että ota pahoinvointilääkettä jo samana päivänä kuin se sytojen anto. Vaikka silloin illalla. Siis vaikka ei olis pahaa oloa tai etomista yhtään.
ja vaikka kahtena päivänä syöt ikäänkuin 'varmuudeksi' niin olo pysyy hyvänä...
ne lääkkeet vaikuttaa tosiaan etukäteen otettuna tosi hyvin.
En tiedä olisko siitä jääkypärästä apua, se on ehkä yksilöllistä. Ja parisen viikkoa kai vielä tukka pysyy päässä, sitten alkaa 'sulkasato' mahdollisesti. Joistain lääkkeistä ei tukka taida edes lähteä.
Peruukkisi voisi olla mahdollisimman lähellä omaa väriäsi. Lyhyt on kätevä. EIkä väri saisi olla kovin tumma, jos et nyt alunperin ollut aivan mustatukkainen.
Mulla oli punainen Elle WIlle, lyhyt, se oli ihan komea. Vähän vaan välillä ajattelin että hmm hmm, kun ihmiset kehuivat mun tukkaa tietämättä miten asia oikeen on ; D.
-
pärjäilehän, kaikki menee varmasti okei. Teet vaan nyt just jokaisesta hetkestä mahdollisimman hyvän etkä pohdi liikoja huomisesta. - kaalikeitto
on sitten käyty kirjoitti:
hei taas
edelliseen viestiini vielä lisään, että ota pahoinvointilääkettä jo samana päivänä kuin se sytojen anto. Vaikka silloin illalla. Siis vaikka ei olis pahaa oloa tai etomista yhtään.
ja vaikka kahtena päivänä syöt ikäänkuin 'varmuudeksi' niin olo pysyy hyvänä...
ne lääkkeet vaikuttaa tosiaan etukäteen otettuna tosi hyvin.
En tiedä olisko siitä jääkypärästä apua, se on ehkä yksilöllistä. Ja parisen viikkoa kai vielä tukka pysyy päässä, sitten alkaa 'sulkasato' mahdollisesti. Joistain lääkkeistä ei tukka taida edes lähteä.
Peruukkisi voisi olla mahdollisimman lähellä omaa väriäsi. Lyhyt on kätevä. EIkä väri saisi olla kovin tumma, jos et nyt alunperin ollut aivan mustatukkainen.
Mulla oli punainen Elle WIlle, lyhyt, se oli ihan komea. Vähän vaan välillä ajattelin että hmm hmm, kun ihmiset kehuivat mun tukkaa tietämättä miten asia oikeen on ; D.
-
pärjäilehän, kaikki menee varmasti okei. Teet vaan nyt just jokaisesta hetkestä mahdollisimman hyvän etkä pohdi liikoja huomisesta.Hyvin meni tää päivä. lääkkeitä sain paljon. Ei ne käytä jääkypärää mulla ainakaan. kivan peruukin hankin, vaalea ei sovi eikä musta mutta siltä väliltä.Lyhyt tukka on nytkin. Syöminen maistuu eikä okseta. Sain suonensisäisesti pahoinvointilääkettä ja kortisoonia menee suun kautta ja suoneenkin meni, kun tuli pikku kohtaus tiputuksen aikana. selvisin siitäkin hyvin.Sain vain hurjaa tietoa kasvaimestani, että siinä on HER2 ja -. yleensä on vaan toista. lääkärit eivät ole ennen tavannut moista tapausta.Heille olen harvinainen herkku, mutta selviän ja tutkitaan lisää. Jaahas pitää mennä ottaa xelodania..
- syöpä vuosi sitten
kaalikeitto kirjoitti:
Hyvin meni tää päivä. lääkkeitä sain paljon. Ei ne käytä jääkypärää mulla ainakaan. kivan peruukin hankin, vaalea ei sovi eikä musta mutta siltä väliltä.Lyhyt tukka on nytkin. Syöminen maistuu eikä okseta. Sain suonensisäisesti pahoinvointilääkettä ja kortisoonia menee suun kautta ja suoneenkin meni, kun tuli pikku kohtaus tiputuksen aikana. selvisin siitäkin hyvin.Sain vain hurjaa tietoa kasvaimestani, että siinä on HER2 ja -. yleensä on vaan toista. lääkärit eivät ole ennen tavannut moista tapausta.Heille olen harvinainen herkku, mutta selviän ja tutkitaan lisää. Jaahas pitää mennä ottaa xelodania..
sekä her2 positiivinen että negatiivinen? Mielenkiintoista. Miten se vaikuttaa hoitoihisi? Itse olen her2 positiivinen, joten minulla on tupla hormonilääkitys ( koska olen myös hormonipositiivinen ).
- kaalikeitto
syöpä vuosi sitten kirjoitti:
sekä her2 positiivinen että negatiivinen? Mielenkiintoista. Miten se vaikuttaa hoitoihisi? Itse olen her2 positiivinen, joten minulla on tupla hormonilääkitys ( koska olen myös hormonipositiivinen ).
Olen harvinainen tapaus. Oletkohan sama kirjoittaja, joka vastasi minulle HER2 positiivinen terveys puolella? Nyt sain eilen tietää, että olen -ja ja tavallista(?). Ei ole levinnyt kui ekaan imusolmukkeeseen solujen verran ja nyt varmistetaan vielä että mitä siellä on ja kasvaimen sisällä on ja miinus ja tavallista.Ei ole tavattu tälläista ennen eikä löydy tieteellistä tutkimusta..olisin siis harvinainen tapaus. Halauaisin löytää kohtalon toverin.Minun täytyy tarkistaa vielä tuo minun hormooni positiivisuus, muistelen että minäkin olisin. Eilen sain ekat taxoterenitiputuksen,kortisonia ja pahoinvointi lääke meni siinä välillä. Sain jonkun kohtauksen alussa. Osallitun lääketutkimukseen ja sain vielä kotiin xelodan-tablettaja. Saan taxoa kolmen viikon välein suoneen vielä 2x ja sitten kolmen viikon välein jotain kolmea lääkettä yhdistelmänä (CEF ?) ja xelodan kulkee rinnalla 2viikon kuurein. Jos imusolmukkeessa löytyy HER , niin sitten aloitetaa Herceptin täsmälääke. Tämän verran olen ymmätänyt. Rinta leikattiin vain osittain ja kainalosta poistettiin imusolmukkeita.Saan myöhemmin vielä sädehoidon(6vkoa) ja hormoonilääkityksen(5v.)
Suvussani ei ole syöpää enkä muutenkaan kuulu riskiryhmään muuta kuin olemalla nainen,kuulemma.
Periksi en anna. minä paranen. Ajattelin aloittaa uuden keskustelen otsikolla HER2- ja ,sopiiko sinulle jatkaa kanssani? Vaihdan myös tuon kaalikeiton joksikin toiseksi. Vaikka soppa kun onhan tää aika soppa minulla syntynyt. jos nimimerkki hyväksytään. Löydät kyllä minut, ei taida muita - olla tässä maassa. - jemmiina
kaalikeitto kirjoitti:
Olen harvinainen tapaus. Oletkohan sama kirjoittaja, joka vastasi minulle HER2 positiivinen terveys puolella? Nyt sain eilen tietää, että olen -ja ja tavallista(?). Ei ole levinnyt kui ekaan imusolmukkeeseen solujen verran ja nyt varmistetaan vielä että mitä siellä on ja kasvaimen sisällä on ja miinus ja tavallista.Ei ole tavattu tälläista ennen eikä löydy tieteellistä tutkimusta..olisin siis harvinainen tapaus. Halauaisin löytää kohtalon toverin.Minun täytyy tarkistaa vielä tuo minun hormooni positiivisuus, muistelen että minäkin olisin. Eilen sain ekat taxoterenitiputuksen,kortisonia ja pahoinvointi lääke meni siinä välillä. Sain jonkun kohtauksen alussa. Osallitun lääketutkimukseen ja sain vielä kotiin xelodan-tablettaja. Saan taxoa kolmen viikon välein suoneen vielä 2x ja sitten kolmen viikon välein jotain kolmea lääkettä yhdistelmänä (CEF ?) ja xelodan kulkee rinnalla 2viikon kuurein. Jos imusolmukkeessa löytyy HER , niin sitten aloitetaa Herceptin täsmälääke. Tämän verran olen ymmätänyt. Rinta leikattiin vain osittain ja kainalosta poistettiin imusolmukkeita.Saan myöhemmin vielä sädehoidon(6vkoa) ja hormoonilääkityksen(5v.)
Suvussani ei ole syöpää enkä muutenkaan kuulu riskiryhmään muuta kuin olemalla nainen,kuulemma.
Periksi en anna. minä paranen. Ajattelin aloittaa uuden keskustelen otsikolla HER2- ja ,sopiiko sinulle jatkaa kanssani? Vaihdan myös tuon kaalikeiton joksikin toiseksi. Vaikka soppa kun onhan tää aika soppa minulla syntynyt. jos nimimerkki hyväksytään. Löydät kyllä minut, ei taida muita - olla tässä maassa.jos haluat "jutella" enemmän, niin käy nappaamassa osoitteeni..., olen se "syöpä vuosi sitten" ja HER2 positiivinen, hormonipositiivinen jne...
- kaalikeitto
Kiitos tuesta.
- 2 kertaa
Syöt juuri kutensinua on edellämainittu/ kehoitettu, mutta elä syö palanutta ruokaa vältä sitä. Minua ainakin kehoitettiin sillä tavalla,kun palaneet kohdat ruuassa sisältää jotain myrkkyjä yms. Jotka Edes auttavat sen uusiutumista. Parane pian ja pilkettä silmäkulmaan. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 871633
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1761217Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46901- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9823- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789