Plumeria/Temppelipuu

idätys

Ostin Madeiralta Plumerian (Temppelipuu). Niitä olisi voinut ostaa siemeninä, mutta ostin sen sellaisena 40cm korkeana "vartena", jossa on vihreä lehti yläpäässä. Se oli pystyssä pikku ruukussa, jossa oli multaa. Siinä ei ole mitään juurakkoa vaan se on leikattu viistosti poikki.
Pitääkä minun juurruuttaa sitä vai laittaa suoraan multaan?
Myyjän mukaan se on 2-vuotias taimi.

5

4002

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedä

Eikö kukaan tiedä?

• ellit

Itse en olle kokeillut,mutta minä laittaisin sen suoraan multaan ja vaikkapa muovipussi päälle,mutta availe sitä silloin tällöin, ettei homehdu.
        Etelässä ne ovat kosteassa ja kuumassa ilmassa,ehkä täälläkin tykkäävät.

Mutta sen tiedän että se tiputtaa talveksi lehtensä,joten älä pelästy ;)
        Itsekin olen niitä ihaillut,viimeksi oli uima-altaan vieressä monta isoa Plumeriaa ja niistä kukista tuli ihana tuoksu.

Pitääkin tuoda ensi kerralla sen siemeniä tai valmis taimi, tosin olen aina tuonut jotain tainta ja kaikki ne on kuollut talven aikana kuivassa huoneilmassa.
        Kerro joskus kuinka onnistuit.

• smilesalot2u

Oletko yritänyt kasvata sitä, tai mitä. Ostin Temppelipuu (Frangipani) Hawaiista ja just aloiti juurruuttaa sitä, jos viellä tarvits apua, lähetä teksti

Mele Kalikimaka

smilesalot2u

• Anonyymi

Juuri tuli myyntiin faceen temppelipuita. Itselläni on mutta jos joku muu kaipailee

• Anonyymi

Saako temppelipuiden siemeniä, Suomesta esim.kukkakaupoista ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      294
      1199
    2. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      305
      1119
    3. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      50
      948
    4. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      899
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      83
      877
    6. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      101
      869
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      108
      712
    8. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      578
    9. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      3
      577
    10. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      12
      559
    Aihe