Vanhalla kesämökillä on sähköpattereita ohjaamassa vain kellolaite. Nykyisin mökillä käydään epäsäännöllisemmin. Siksi pitäisi saada joku kaukokäynnistys, mikä nostaa peruslämmön asumismukavuuteen. Lankapuhelinkin on, joten joko gsm tai lankapuhelimella pitäisi voida homma hoitaa.
Mutta MITEN ?
Onko kokemuksia laitteista, niden toiminnasta ja hintatasosta.
Netistä löytyi joku Ouman tai Ensto, mutta ovat yli 1000€ maksavia - ja aivan turhan monimutkaisia tähän käyttöön.
Miten mökkilämmitykseen kaukokäynnistys?
23
15291
Vastaukset
- pitäisi
lähteä alle tonnilla, mitään ei saa ilmaiseksi.
- ...,.
Celotronin Centro maksaa alle 300 euroa ja hoitaa lämmityksen päälle- ja poiskytkennän tekstiviestipohjaisesti. On käytössä laajalti mm. kylmien bensa-asemien etäohjauksessa.
- Kirjoittanut: vakuutus Tark...
Kesämökkiläisellä ei mökkiä eikä rahaa
Enpä mökilleni Tommosta itse tehtyä räpellystä jättäisi päälle.
Vaakutushan ei korvaa kun mökki palaa itse tehdyistä laitteista. jossa relelähtö 1kpl
!huom vain (50 V)ac/10A (DC 8A)
Lisävaruste Relekorti jossa 4 kpl 230V/10A
hint 40€
Kirjoittanut: vakuutus Tarkastaja...
http://www.stsahko.com/html/centro_akku.html Kirjoittanut: vakuutus Tark... kirjoitti:
Enpä mökilleni Tommosta itse tehtyä räpellystä jättäisi päälle.
Vaakutushan ei korvaa kun mökki palaa itse tehdyistä laitteista. jossa relelähtö 1kpl
!huom vain (50 V)ac/10A (DC 8A)
Lisävaruste Relekorti jossa 4 kpl 230V/10A
hint 40€
Kirjoittanut: vakuutus Tarkastaja...
http://www.stsahko.com/html/centro_akku.htmlLöytyypä hyväksynnät laitteelle kuin eräillä jotka täälä mainostaa todellisia pommejaan.....
- Konsultti
Tepa25M06Area kirjoitti:
Löytyypä hyväksynnät laitteelle kuin eräillä jotka täälä mainostaa todellisia pommejaan.....
Tervehdys
esimerkiksi malli Centro on CE hyväksytty. Olisin
kiinnostunut tietämään mitä direktiiviä ja sen alaisia
standardeja vastaan testaus on tehty, sekä, jos
mahdollista näkemämään kopian valmistajan vakuutuksesta
(of Confmity
Konsultt) - Konsultti
Tepa25M06Area kirjoitti:
Löytyypä hyväksynnät laitteelle kuin eräillä jotka täälä mainostaa todellisia pommejaan.....
Tervehdys
(of Confmity
Konsultt) - celotron
Konsultti kirjoitti:
Tervehdys
(of Confmity
Konsultt)jospa käynti valmistajan celotron.fi sivulla valaisisi asiaa.....
- säätö
SunWindiltä löytyy kans. Ilm aika simppelisysteemi asentaa. Hinta oli käsittääkseni n. 600€
- Nimetön
Claes Ohlsonilla myydään tuollaista perusjuttua hintaan 149€. Onko kokemusta, onko ihan pilipalilaite?
- aennettiin
Nimetön kirjoitti:
Claes Ohlsonilla myydään tuollaista perusjuttua hintaan 149€. Onko kokemusta, onko ihan pilipalilaite?
juuri celotron centro kauko-ohjausjärjestelmä, prepaid sim-kortti vain sisään, ohjelmointi yksinkertaista ja hyvin pelittää! lisärelekortilla saa 1 ohjauksen lisäksi 4:lle releelle ohjauksen. Itselläni kaksi meni pattereihin ja 2 ulkovaloille. Yksi vielä käyttämättä. Saa sitten pihavalotkin ennalta päälle kun menee pimeällä mökille. Huomenna testaan ensimmäistä kertaa miten patterit menee päälle ja onko illalla lämmin mökki odottamassa. Siinä lisäksi anturi lämpötilalle, jonka saa hälyttämään halutun rajan ylityksestä tai alituksesta. Mahdollisuus liitellä vaikka varashälytintä, palovaroitinta ym. Äkkitutustumiseltaan oiva ja helppokäyttöinen peli. Komennusviestit olen tallentanut puhelimeen valmiiksi tietyllä nimellä. Laite lähettää kuittauksen että ohjelmointi on onnistunut. Olen nimennyt releet joten esim valot menee päälle komennolla #valot päälle ja lähetetään viesti ko nroon. Jos perään laittaa nron, niin valot on päällä niin monta tuntia. Kaikki releet saa päälle myös yhdellä viestillä. Releiden tilan voi myös kysyä ja samalla saa vastauksen mökin lämpötilastakin. Että ainakin itse suosittelen! Sille tuli hintaa, centro (tukkuhinta) n250,-, relekortti n30e , pistorasia, virtalähde n30e, kotelo relekortille 3e ja koko systeemille 25e. Eli kokonaishinta n 340 euroa, ei paha...tietty vielä asennus josta itse ei tutunkauppaan tarvinnut maksaa mitään. Ja noi oli tukkuhintoja, mutta ei montaa kymppiä ole eroa norm nettihintaan. Sunwindillä on samantapainen laite, mutta vaatii laajennuspaketin ym että saa samat toiminnot, niin hintaa tulee lähdön 600e lisäksi useampi 100euroa.. että tämmöisiä kokemuksia..
- eikö itse voi?
aennettiin kirjoitti:
juuri celotron centro kauko-ohjausjärjestelmä, prepaid sim-kortti vain sisään, ohjelmointi yksinkertaista ja hyvin pelittää! lisärelekortilla saa 1 ohjauksen lisäksi 4:lle releelle ohjauksen. Itselläni kaksi meni pattereihin ja 2 ulkovaloille. Yksi vielä käyttämättä. Saa sitten pihavalotkin ennalta päälle kun menee pimeällä mökille. Huomenna testaan ensimmäistä kertaa miten patterit menee päälle ja onko illalla lämmin mökki odottamassa. Siinä lisäksi anturi lämpötilalle, jonka saa hälyttämään halutun rajan ylityksestä tai alituksesta. Mahdollisuus liitellä vaikka varashälytintä, palovaroitinta ym. Äkkitutustumiseltaan oiva ja helppokäyttöinen peli. Komennusviestit olen tallentanut puhelimeen valmiiksi tietyllä nimellä. Laite lähettää kuittauksen että ohjelmointi on onnistunut. Olen nimennyt releet joten esim valot menee päälle komennolla #valot päälle ja lähetetään viesti ko nroon. Jos perään laittaa nron, niin valot on päällä niin monta tuntia. Kaikki releet saa päälle myös yhdellä viestillä. Releiden tilan voi myös kysyä ja samalla saa vastauksen mökin lämpötilastakin. Että ainakin itse suosittelen! Sille tuli hintaa, centro (tukkuhinta) n250,-, relekortti n30e , pistorasia, virtalähde n30e, kotelo relekortille 3e ja koko systeemille 25e. Eli kokonaishinta n 340 euroa, ei paha...tietty vielä asennus josta itse ei tutunkauppaan tarvinnut maksaa mitään. Ja noi oli tukkuhintoja, mutta ei montaa kymppiä ole eroa norm nettihintaan. Sunwindillä on samantapainen laite, mutta vaatii laajennuspaketin ym että saa samat toiminnot, niin hintaa tulee lähdön 600e lisäksi useampi 100euroa.. että tämmöisiä kokemuksia..
kiitos tiedoista.
enkö itse voi ottaa käyttöön/asentaa, mitä asennuksessa tehdään ja tarvitaanko siihen sähkömiestä? Mistä nettikaupast/nettihinnasta puhut, onko linkkiä? Mikä se rele käytännössä on? Voinko liittää siihen peruspakettiin suoraan ilman lisävarusteita yhden jatkojohdon, johon sitten liitän kaksi patteria, ja niitä samaan aikaan siis panen päälle ja pois? - vaatii kyllä
eikö itse voi? kirjoitti:
kiitos tiedoista.
enkö itse voi ottaa käyttöön/asentaa, mitä asennuksessa tehdään ja tarvitaanko siihen sähkömiestä? Mistä nettikaupast/nettihinnasta puhut, onko linkkiä? Mikä se rele käytännössä on? Voinko liittää siihen peruspakettiin suoraan ilman lisävarusteita yhden jatkojohdon, johon sitten liitän kaksi patteria, ja niitä samaan aikaan siis panen päälle ja pois?jonkinverran ainakin perehtymistä asiaan ja muistaakseni virallisesti sähkömiehen...itse asennusta sivusta seuranneena ja itse lopulta yli puolet muista sähkötöistä mökillä tehneenä osaisin sen varmaan nyt itse asentaa...mutta ohjeet netissä ei ole kummoiset. Toiminto yksinkertaisuudessaan...Asennuksessa gsm-modeemi laitetaan omaan boksiinsa (tiivis muovilaatikko siihen tarkoitettu n 25e) jos ei sulakekaappiin mahdu. Siitä sitten halutun laitteen, esim patterin/lämmittimen sähkövaiheenjohto menee kaapista boksiin relekortille ja takasin sulakkeelle. Kun rele on auki, johdon läpi ei virta pääse ja tekstiviestillä se ohjataan kiinni jolloin releen kärjet sulkeutuu ja kytketty laite menee päälle. modeemi lähettää kuittauksen onnistuneesta ohjauksesta. relekortti on puhelinkaapelilla yhdistettynä gsm-modeemiin ja gsm-modeemi vielä pistorasiaan johon virtalähde virtaa antamaan..Peruspaketissa itsessään yksi rele. mutta lisärelekortti (n30e) kätevä, jolloin voit ohjata neljää laitetta lisää. Itsellä kaksi relettä menee lämmittimille ja molemmissa kaksi lämmitintä liitetty samaan releeseen, eli neljän lämmittimen ohjaus onnistuu kahdella releellä. riippuu tietty tehoista. itsellä kaikki a'800W. Yksi rele kestää saman kuin 10 A sulake. eli n 2200-2300W. kaksi relettä on sitten ulkovaloille, kun tulee pihaan, niin saa ne päälle. Eli mitään varsinaista jatkojohtoa et laitteeseen liitä vaan virtaa tuovan yhden piuhan...vaikea ehkä selittää kun en itsekään ole mikään ammattilainen. Mutta vajaan 2 viikon kokemuksella kätevä laite!
- vielä, niin on mm
kiitos tiedoista.
enkö itse voi ottaa käyttöön/asentaa, mitä asennuksessa tehdään ja tarvitaanko siihen sähkömiestä? Mistä nettikaupast/nettihinnasta puhut, onko linkkiä? Mikä se rele käytännössä on? Voinko liittää siihen peruspakettiin suoraan ilman lisävarusteita yhden jatkojohdon, johon sitten liitän kaksi patteria, ja niitä samaan aikaan siis panen päälle ja pois?www.celotron.com sekä
nettikauppa mm www.netrauta.fi
laita googleen hakusana celotron centro niin löytyy sivuja. - olisi
kiitos tiedoista.
enkö itse voi ottaa käyttöön/asentaa, mitä asennuksessa tehdään ja tarvitaanko siihen sähkömiestä? Mistä nettikaupast/nettihinnasta puhut, onko linkkiä? Mikä se rele käytännössä on? Voinko liittää siihen peruspakettiin suoraan ilman lisävarusteita yhden jatkojohdon, johon sitten liitän kaksi patteria, ja niitä samaan aikaan siis panen päälle ja pois?jos lämmittimet olisi kiinteästi asennettuja jolloin niiden sähköä tuova piuha vain laitetaan releen kautta kulkemaan sulakekaapille...mutta kai pistorasiaankin kytkettävän voi laittaa samalla tavalla, kun kytkee pistorasialle sähköä vievän piuhan releen taakse, mutta se ei sitten saa tulla monen mutkan kautta tai kaikki matkalla olevat pistorasiat on pois käytöstä jos on ketjutettu yhteen. Siten ohjataan sitten siihen yhteen pistorasiaan tai kahteenkin kytkettyjä lämmittimiä. Sim-kortti sitten vain modeemiin sisään ja eikun viestejä laittamaan. ekan releen takana olevan laitteen saa myös päälle maksuttomasti soittamalla, pois pitää kytkeä viestillä (vaikka ohjeessa neuvotaankin toisin...). Toivottavasti nämä viestit avarsi edes hieman toimintaa..parempia vastauksia varmaan saat laitteen omilta ym sivuilta...
- suoria linkkejä
kiitos tiedoista.
enkö itse voi ottaa käyttöön/asentaa, mitä asennuksessa tehdään ja tarvitaanko siihen sähkömiestä? Mistä nettikaupast/nettihinnasta puhut, onko linkkiä? Mikä se rele käytännössä on? Voinko liittää siihen peruspakettiin suoraan ilman lisävarusteita yhden jatkojohdon, johon sitten liitän kaksi patteria, ja niitä samaan aikaan siis panen päälle ja pois?http://www.celotron.com/new/pages/sf/centro.htm
(kuvassa ekan sivun alhaalla vihreä on kysymäsi relekortti johon piuhat yhdistetään..)
tässä ohjeet http://www.celotron.com/centro/centro2005fin.pdf
no, nyt lienee jo mainostettu tarpeeksi, täytynee pyytää provikkaa firmalta :) - yksityiskohtaisempaan
kiitos tiedoista.
enkö itse voi ottaa käyttöön/asentaa, mitä asennuksessa tehdään ja tarvitaanko siihen sähkömiestä? Mistä nettikaupast/nettihinnasta puhut, onko linkkiä? Mikä se rele käytännössä on? Voinko liittää siihen peruspakettiin suoraan ilman lisävarusteita yhden jatkojohdon, johon sitten liitän kaksi patteria, ja niitä samaan aikaan siis panen päälle ja pois?esitteeseen...
http://www.celotron.com/centro/centrofin.doc - -Rillirousku-
yksityiskohtaisempaan kirjoitti:
esitteeseen...
http://www.celotron.com/centro/centrofin.docMulla on ollut GSM modeemi käytössä mökillä n.9kk. Kyseinen laite hoitaa agrekaatin käynnistyksen puhelinsoitolla. Samalla laitteella hoituu myös pihassa olevan asuntovaunun lämmönkytkentä.Pari akkua tallissa ja inventteri muuntamassa 12/230V kun agrekaatti ei ole päällä. Tekstiviestit kytkennöistä. Kysellä voi jos kiinnostaa.Halvempi ainakin kuin kiinteä sähköliittymä.TOIMII !!
- -Rillirousku-
-Rillirousku- kirjoitti:
Mulla on ollut GSM modeemi käytössä mökillä n.9kk. Kyseinen laite hoitaa agrekaatin käynnistyksen puhelinsoitolla. Samalla laitteella hoituu myös pihassa olevan asuntovaunun lämmönkytkentä.Pari akkua tallissa ja inventteri muuntamassa 12/230V kun agrekaatti ei ole päällä. Tekstiviestit kytkennöistä. Kysellä voi jos kiinnostaa.Halvempi ainakin kuin kiinteä sähköliittymä.TOIMII !!
Yhteystiedot josta voi kysellä unohtui viestistä .
[email protected]
- JT Oulu
Homma onnistuu esim. Celotron Centrolla ja lisäreleellä RU-04. ( mahd. aikarele ) Hintaa tulee kuitenkin 300 -400 €. Ohjaus maksuttomalla GSM-puhelinsoitolla. Käytössä testattu.
- RTV- ASENTAJA
Tekniset tiedot: esim. kesämökin lämmitys kaksi tai kolme ohjainta (16 A/230 VAC). Releen (20 A/230 VAC) ohjaus.
Käyttöjännite 9 - 16 VDC (verkkomuuntajasta tai akusta, ei siis GSM-akusta!). Palautuu automaattisesti toimintakuntoon muutamassa sekunnissa esimerkiksi sähkökatkoksen jälkeen. Myös kaikki toiminta-asetukset säilyvät muuttumattomina!
Tekniset tiedot: Esim. kesämökin lämmitys (kaksi ohjainta (16 A/230 VAC). Releen (10 A/230 VAC) ohjaus
Käyttöjännite 9 - 16 VDC (verkkomuuntajasta -tai akusta ei siis GSM-akusta!). Palautuu automaattisesti toimintakuntoon muutamassa sekunnissa esimerkiksi sähkökatkoksen jälkeen. Myös kaikki toiminta-asetukset säilyvät muuttumattomina!
Saatavilla akkukaapeli toiminnan varmistamiseksi sähkökatkoksen varalta.
Voit soittaa laitteeseen kuunnellaksesi kohdepaikan ääniä
Soveltuu myös Hakelämpökeskuksiin - ilmoittaa öljypolttimen toimintahäiriöstä - käy myös viljankuivurin hälyttimeksi.
Laitteeseen voi suoraan kytkeä 10 kpl liikeilmaisimia tai muita hälytysantureita
Tilausnumero 701-2k. Hinta 250,- € Malli
Laitteeseen voi kytkeä rajattomasti erityyppisiä hälytysantureita
Vuoden takuu. Toimitus- ja takuuehdot: NL85.
Perussetti oikeanpuoleisesssa kuvassa (ilman lämpömittaria) on myös saatavana hintaan 250,- € (sis. alv. 22 %)
Laitteeseen voi liittää myös Suomea puhuva lämpötilan valvoja hintaan 130,- €
Mikäli haluat kuulla miten ohjauskomennot toimivat, voit itse tehdä koesoiton numeroon
041-4712272. Voit ohjata kahta laitetta, esim.
Voit jopa tarkistaa kesämökin, kasvihuoneen, vesisäiliön tms. lämpötilan komennolla 61!
kytkeä lämmityslaitteen päälle komennolla 014. Poiskytkentä - 017. 025 - jonkun toisen laitteen kytkentä päälle. Vastaava poiskytkentä on 028. Voit jopa tarkistaa kesämökin, kasvihuoneen, vesisäiliön tms. lämpötilan komennolla 61! Lisäksi voit kytkeä hälytyslaitteen päälle komennolla 036 ja pois päältä komennolla 039. Annettuasi komennon kuulet merkkiäänen. Voit antaa näitä komentoja tavallisella kotipuhelimellakin.
http://www.kolumbus.fi/eelis.k/index3.html - sähkäri/k
RTV- ASENTAJA kirjoitti:
Tekniset tiedot: esim. kesämökin lämmitys kaksi tai kolme ohjainta (16 A/230 VAC). Releen (20 A/230 VAC) ohjaus.
Käyttöjännite 9 - 16 VDC (verkkomuuntajasta tai akusta, ei siis GSM-akusta!). Palautuu automaattisesti toimintakuntoon muutamassa sekunnissa esimerkiksi sähkökatkoksen jälkeen. Myös kaikki toiminta-asetukset säilyvät muuttumattomina!
Tekniset tiedot: Esim. kesämökin lämmitys (kaksi ohjainta (16 A/230 VAC). Releen (10 A/230 VAC) ohjaus
Käyttöjännite 9 - 16 VDC (verkkomuuntajasta -tai akusta ei siis GSM-akusta!). Palautuu automaattisesti toimintakuntoon muutamassa sekunnissa esimerkiksi sähkökatkoksen jälkeen. Myös kaikki toiminta-asetukset säilyvät muuttumattomina!
Soveltuu myös Hakelämpökeskuksiin - ilmoittaa öljypolttimen toimintahäiriöstä - käy myös viljankuivurin hälyttimeksi.
Laitteeseen voi suoraan kytkeä 10 kpl liikeilmaisimia tai muita hälytysantureita
Perussetti oikeanpuoleisesssa kuvassa (ilman lämpömittaria) on myös saatavana hintaan 250,- € (sis. alv. 22 %)
Mikäli haluat kuulla miten ohjauskomennot toimivat, voit itse tehdä koesoiton numeroon
Voit jopa tarkistaa kesämökin, kasvihuoneen, vesisäiliön tms. lämpötilan komennolla 61!
kytkeä lämmityslaitteen päälle komennolla 014. Poiskytkentä - 017. 025 - jonkun toisen laitteen kytkentä päälle. Vastaava poiskytkentä on 028. Voit jopa tarkistaa kesämökin, kasvihuoneen, vesisäiliön tms. lämpötilan komennolla 61! Lisäksi voit kytkeä hälytyslaitteen päälle komennolla 036 ja pois päältä komennolla 039. Annettuasi komennon kuulet merkkiäänen. Voit antaa näitä komentoja tavallisella kotipuhelimellakin.
http://www.kolumbus.fi/eelis.k/index3.htmlMikäli haluat samantien kokeilla miten laite toimii käytännössä, soita numeroon
0468983009. Voit ohjata kahta laitetta, esim.
http://antiikkitv.firmanetti.fi/index1.html - ollissa
RTV- ASENTAJA kirjoitti:
http://www.kolumbus.fi/eelis.k/index3.htmlJaaha täälä taas tämä antiikki tv mies mainostaa omaa gsm viritelmäänsä. Tai ei se ole sen tekemä vaan probyten. Tukes on moisiin viritelmiin puuttunut ja kehottanut poistamaan tuotteet myynnistä. Kannattaa ihmiset harkita mitä paskaa ostaa. Suosiolla kannattaa ostaa laitteita joilla on hyväksynnät kunnossa. Joskus olet tämän herrän vehkeisiin sortunut ja meinas vahinkoa tulla.
- Centromies
Kun tässä on nyt tullut esille tuo Celotronin Centro purkki, niin tietääkö kukaan, mitkä ovat suosilteltavat resistanssi- ja lämpötila-alue arvot laitteeseen kytkettävälle NTC-anturille ?
Celotron ei niitä suostunut luonnollisesti kertomaan, vaan tarjosivat omaa anturiaan.....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740