Talvi, siis lumi ja pakkanen, tulivat nopsemmin kuin olin kuvitellut.... Tulppaanien, skillojen ja kevättähtien sipulit jäivät istuttamatta. Viivyttelin niiden kanssa, kun oli niin pitkään lämmintä.
Nyt toivon, että lumi ja maa vielä sulavat, että voin palata puutarhahommiin! Mutta jos niin ei käy, niin onkohan viisaampaa istuttaa ne ruukkuihin ja siirtää ulos talveksi (jolloin ne kai kukkisivat ruukuissa ensi keväänä), vai säästää sipuleina seuraavaan syksyyn, vai kuivuvatko ne silloin pilalle?
Myöhässä vai ei?
3
542
Vastaukset
- lumen alla
Meillä ainakin maa on vielä sula, vaikka lunta onkin paksu kerros! Eli käyppä testaamassa(ellet ole sitä jo tehny), et lapioit lumen syrjään sieltä mihin ajattelit sipulit istuttaa, josko maa oliskin vielä sulana. Käsittääkseni siitä ei ole mitään haittaa, että tässä vaiheessa vielä sipulit maahan laittaa. Tosin eivät enää juurru, juurtuminen siirtyy ensi kevääseen ja sen takia kukintakin voi vähän myöhästyy normaalista. :)
- alesipulit
Lumi on todella hyvä eriste maan routaantumiselle.
Meillä täällä 1a:lla ei ole lunta enää eikä maakan ollut yhtään jäässä kun eilen istutin alesipulini.
Pienessä roudassakin saa kangella sopivan reiän ja pussista multaa sipulin päälle.
Älä ainakaan syksyyn säästä, silloin sinulla on kasa kuivia kuoria jälellä - Triina
Lumi suli pois, tuli aurinkoinen marraskuun päivä ja sain tulppaanit, skillat ja kevättähdet multaan. Hieno juttu. Samalla harvensin vähän tiheitä kurjenmiekkajuurakoita, koska niiden kukinta ei viime vuonna onnistunut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495587Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042046Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1181639
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191603Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731177
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188988