Guanghzou - Hainan + viisumiasiaa

matkakuumeilija

Meillä on lennot varattu 22.12. Hki - Guanghzhou. Tarkoitus on jatkaa suoraan Hainanille, Sanyaan. Jatkolentoja ei olla vielä varattu. Kokeneemmilta kyselenkin, paljonko koneen vaihtoon pitää varata aikaa? Olemme aikataulun mukaan Guanghzhoussa klo 8.25. Onko sikäläinen kotimaan terminaali kaukana kansainvälisestä?

Kysymys myös viisumista. Tarkoituksemme oli hakea Multiple-viisumia, koska aikomus on loppulomasta käydä Guangzhousta käsin Hong Kongissa ja Macaossa. Tarkoittaa kahta uutta saapumista manner-Kiinaan. Olen kuullut, että Multiple-viisumin saaminen ei ole mitenkään yksinkertaista. Pitäisi olla töissä tai opiskelemassa Kiinassa. Turistimatkailijalle voi käydä niin, että saakin hakemansa Multiplen sijaan Single-viisumin. Eli olisiko varminta hakea vain Double-viisumia, joka olisi ehdottomasti parempi kuin single-versio? Silloin Macaon ja Hong Kongin käynti pitäisi hoitaa samalla kertaa, ja palata vain kerran manner-Kiinaan.

6

1366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samnkaltaisen matkan tehnyt

      Olin samanlaisella matkalla jossa kävimme samat paikat läpi. En suosittele suoraan hainanin saarelle lähtöä, itse otimme suoraan Kantonin lentokentän terminaalista bussin jolla pääsi HongKongiin. Olimme HK:ssa ensimmäiset kaksi yötä, joka mielestäni riitti HK:n pintapuoliseen näkemiseen.

      Tämän jälkeen siirryimme lautalla (Super sea cat)Macaolle. Matka kestää n. 1h. Macaolla vuokrasimme auto-oppaan joka kierrätti meitä ympäri Macao koko päivän hinta oli n.45€ ja meitä oli kuusi. Saman päivän aikana siirryimme Kantoniin bussilla. Busseilla ja muilla julkisilla on helppo kulkea. Bussi yhtiöt huolehtivat että et jää bussista. Me tarvitsimme double viisumin joka oli helppo saaeda.

      Hainanin lennoissa ja majoittumisessa kannattaa ehdottomasti kääntyä sunnysanya.com matkanjärjestäjän puoleen. Tekevät juuri teille haluammanne räätälöidyn loman. Oppaat puhuvat hyvää englantia ja siirtymiset sujuvat erinomaisesti. Tarjosivat meille erinomaiset hotellit hyvään hintaan. Lisäksi saivat meitä halvemmalla varattua meille lennot Hainan-Kanton. Joten kannattaa ottaa yhteys Lu Caddiin.

    • lennot
      • ML?

        Liput voivat olla tuplahintaiset lähtöpäivänä varattaessa. Hankala on varata ennakkoon lippuja, koska lennon myöhästyessä menetät liput. Terminaali on periaatteessa sama, joten reilussa 20 minuutissa olet vaihtanut kotimaan puolelle (tähän lisäksi tulli laukkujen odotus noin 35 min). Itse olisi Kantonissa ensiksi ja sen jälkeen Hainanille. Suosittelen myös sunnusanyan palveluita. Pelaa hyvin ja hoitaa hotellit varsin edulliseen hintaan esim. Resort-Intime aamiaisella parveke merinäköala noin 65 E/yö ja lennot 65E/suunta/hlö. Et taida edullisemmin muualta löytää.


      • rod.pokes
        ML? kirjoitti:

        Liput voivat olla tuplahintaiset lähtöpäivänä varattaessa. Hankala on varata ennakkoon lippuja, koska lennon myöhästyessä menetät liput. Terminaali on periaatteessa sama, joten reilussa 20 minuutissa olet vaihtanut kotimaan puolelle (tähän lisäksi tulli laukkujen odotus noin 35 min). Itse olisi Kantonissa ensiksi ja sen jälkeen Hainanille. Suosittelen myös sunnusanyan palveluita. Pelaa hyvin ja hoitaa hotellit varsin edulliseen hintaan esim. Resort-Intime aamiaisella parveke merinäköala noin 65 E/yö ja lennot 65E/suunta/hlö. Et taida edullisemmin muualta löytää.

        Mortonki!

        Täältä löytyy edulliset Kiinan sisäiset lennot. Kantonista Hainanille edestakaisin n. 80 €. Varaat netistä, noudat liput Kantonin lentokentän vakuutustiskiltä. Siellä liput myös maksetaan.
        Hotellin saat edullisimmin suoraan hotellista. Tilaa löytyy kiinalaisten lomakausien ulkopuolella runsaasti. Hinta on n. neljännes hotellin taulukkohinnasta. Sanya Pearl Sea-view Hotel oli nappi sijoitus. 2 henk. huone merinäköalalla ja aamiaisella 30 € vrk. Sijainti aivan rannassa, lisäksi hyvä uima-allas.


      • Hainan
        rod.pokes kirjoitti:

        Mortonki!

        Täältä löytyy edulliset Kiinan sisäiset lennot. Kantonista Hainanille edestakaisin n. 80 €. Varaat netistä, noudat liput Kantonin lentokentän vakuutustiskiltä. Siellä liput myös maksetaan.
        Hotellin saat edullisimmin suoraan hotellista. Tilaa löytyy kiinalaisten lomakausien ulkopuolella runsaasti. Hinta on n. neljännes hotellin taulukkohinnasta. Sanya Pearl Sea-view Hotel oli nappi sijoitus. 2 henk. huone merinäköalalla ja aamiaisella 30 € vrk. Sijainti aivan rannassa, lisäksi hyvä uima-allas.

        Ctripin kautta et vaan saa useasti tilattua niitä halpoja lippuja eli varauksen loppuvaiheessa tulee ilmoitus ettei lippuja valitettavasti löydy... Hinnat vaihtelevat myös melkoisesti lähes päivittäin. 80 E on halpa hinta ja muistaakseni elokuussa maksoin itse 120 E meno-paluusta. Lista hinta taisi olla 245 E edestakaisin. Itse käytin Elong.net sivustoa. Sunnysanyan kautta tilaisin ensikerralla, koska pääsee aika helpolla.


    • ihan miten

      haluat. Kätevintä olisi varmaankin hommata tuplaviisumis suomesta käsin. Meillä ei ollut tupl viisumia, mutta Hong Kongista hommattiin uusi viisumi, että päästiin mantereelle takaisin, ei sekään tuottanu onglmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe